INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 31 augusti 2008

Loppis fyndfaktor 10.....

Hej allesammans, igår var jag på en loppis runda här i stan.Det fanns många ställen att gå till men två räckte för mig.
Jag tycker om att gå på loppis där det finns många saker som man vill ha så att man får välja ut det gottaste och kanske lämna lite som man oxå kan tänka sig. Det går ju inte att köpa allt man vill ha (kan det bero på att man redan har för mycket saker......nääää).
I alla fall så dök den här underbara saken upp och jag blev kär vid första ögonkastet......
.....en mycket gammal gnistskärm, så härligt sliten och alldeles underbar.....
....förmodligen har det suttit någon slags bild på den förut, men tidens slitage har gjort att det inte syntes så bra.Jag fixade till en egen bild med en gammal madonna, slipade fixade och skrapade så att det ska se ut som att bilden alltid suttit där...... .....kolla in de vackra fötterna på skärmen.......

.....lite rostiga och härliga.Vet ni vad denna skapelse kostade jo 40:- kr jag kunde knappt tro mina ögon.
Jag köpte givetvis lite mer godbitar men det får ni se en annan gång.
Kram till alla/Ingela.

45 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Ja det där var verkligen ett riktigt fynd!!!

Ha det gott, kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Så vackert! Det var verkligen ett fynd du gjorde. Snyggt med bilden! Så spännande att se vad du fyndade mer.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Levindas Värld sa...

Vilken fin skärm du hittat och vad fint du har gjort med bilden, suveränt :)

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilken lycka denna gnistskärm är ju så himla fin!!!!!!!!!
HA´det så gott!
MiaMaria

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Herregud vilken vacker eldskärm!! Jag blir så avundsjuk att jag tror jag dör...och för 40 spänn bara! Jag har själv aldrig lyckats hitta en eldskärm på varken loppis eller antikaffär.

Ha en underbar söndag
Kram / Therese

Hannis sa...

Men matt blev jag!
Så snygg!!
Fint gjort med bilden.Ser ut som att den hört till från början.

Kram Hannis

Jenny Oak Fae sa...

Vilket FYND!!! Och bilden passade ju PERFEKT på den...

Jag har också en sådan skärm, med likadana fötter, motivet är 2 svanar i en liten sjö, och blommor runt omkring..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Det var da en fantastisk skærm. Og smukt billede, de har fikset. Det er da utroligt, at du fik skærmen til så billige penge.

Klem fra engen ;-)

Lilla huset på prärien sa...

Mycket tjusig! Jag kom också över ett gnistskydd i lite enklare variant än din men ändå vacker. Sen kom jag hem och inser att jag inte riktigt har någonstans att ställa den... vart har du din? Försökte att ställa den vid öppna spisen men det var ju inget snyggt... såg man ju inte den vackra spisen juh! Hmm... får fundera.

Kram Jenny

Sara sa...

Vilket härligt fynd och finare blev den med bilden!
Kram Sara

Syster vit sa...

Vilka härliga fynd...speceillt gnistskärmen. Har själv varit o fyndat på loppis idag. Det är sååå roligt.
Kram
Marina

Marie sa...

Vilket fynd!!!!!! Tänk vilka fantastiska saker man kan hitta på loppis för nästan inga pengar alls! Vad fint du gjort med bilden, ser ut som om den alltid funnits där. Ser fram emot fler fynd!!!

Ha en bra vecka Ingela!
Kram Marie

MiaMaria sa...

Hej!

Jag har inte gjort skylten, den är köpt!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Evelinas hus sa...

Ojojoj, otroligt vacket! Vad snyggt med bilden, ser ut som den alltid har suttit där.
40kr!, är folk inte kloka :)
Grattis!
Kram Caroline

Veronica sa...

OJ så snygg gnistskärmen blev! Otroligt vacker... Alla madonnasamlare blir gröna av avund om de får se detta!!

Kram Veronica

Linda sa...

40 kronor? Vilket kap! Förstår att du slog till :) Blir kul och se vad du mer hittat på. kram

lottens vita och gröna sa...

hallå, hakan är nu i golvet, kan man ha roligare för 40 pix,nääääää! gu så vacker alltså, och med madonnan, fynfaktor 10, håller med!
varmkram lotten

Viola sa...

Hejsan, rent otroligt, måste vara ett av de bästa fynden någonsin, jaggjorde ett idag faktiskt, old Gustavsberg i tekanna, samt fat koppar lite annat för 200 kr.
Det var mitt bästa kap på länge. Gnistsyddet blev ju helt underbart! Ha det bra i veckan, Viola

Glitter och Marsipan sa...

Ja,det kan man verkligen kalla fynd.
Och vad snyggt du har gjort med bilden.Fantastiskt.
Trevlig vecka
kram Anette

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Takk for hyggelig melding:-)

For noen fantastiske skatter du har funnet,- og for en pris!
Der var du riktig heldig*s*

Ha en fin uke!

Unknown sa...

Ja, vad ska jag säga? Den är verkligen super fin! du har verkligen ett öga för att fynda! Vi får ta oss en loppisrunda i karlstad snart igen!!
Jo, jag använde lite badrumbilder dock inga stylade hoppas det är ok med dig. Har inte gjort nåt på min lista men ska titta lite på det till veckan. Jag tror jag är ledig på torsdag, du då? Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Gårdsromantik sa...

Men hjälp vilket superfynd!
Jag "hittade" en liknande när jag städade vindskamrarna - skall fota snart.

Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!

Men du...!!!! vilket fynd!

förstår att du lev kär direkt.

å fint det blev med din fina bild på.

Kram Nilla

Mjuka sa...

Åh vilket fynd!! Nog det vackraste jag sett!
kramkram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken otroligt vacker gammal gnistskärm, vilket fynd! Och vilket otroligt läckert bull-inlägg du hade nedan, fina och lockade foton och vilken snygg zinklåda!! Tack för din rara kommentar! Mari.

Annika sa...

Vilken läckerbit.... o till det snygga priset.... får nog ta en tur till stora staden o kolla lite... har ju bara hittat loppisar på Wåxnäs... är inte så hemma inne i stan.... törs bara hålla mig runt torget:) man kan ju gå vilse när man kommer från byggda.... jaja fynda gjorde du iallafall....:) Kram Annika

sabina sa...

Det kallar jag ett fynd!!! Så vacker att se på och de fina fötterna på den gillar jag skarpt!!

Jenny Oak Fae sa...

Ja, Hannu är mysig han..!

; )

KRAM & ha en underbar vecka!

/Jenny

<3

Hagbacken sa...

Oj, Ingela...vilket riktigt fynd du gjorde...den var verkligen vacker..och tack för dina fina ord!

Kram Linda

alidas sommaräng sa...

Vilket fynd!!!!!! Helt underbar skärm -blev ju jättefin med ny bild! Kramar Laila Ps Du har något att hämta hos mig!

hemtrevnad marie sa...

Jag tror inte heller mina ögon!!!
Sååå fin!!
Jag förmodar att du håller den loppisen för dig själv!!:)
KRAM

Vardagens guldkorn sa...

Vilket fynd! för bara 40 kronor, sån tur har aldrig jag =( Vilka vackra inredningsbilder från butiken i Kristinehamn, jag har bott 8 år av mitt liv i kristinehamn men inte fanns det så mysiga butiker där då =)
Linda

spetsar och änglar sa...

Vilken vacker skärm!Och vad fint det blev med bilden.
Väntar nu med spänning vad mer fynd som du har gjort ;)

Tack för din fina kommentar hos mig
Kram /Heléne

Kallholmen sa...

Det måste vara sommarens fynd.
Pricken över iet med bliden du satt dit.
Du gör så underabara saker gillade både bullhörnan och gästtoan.
Tack för all inspiration
Kram Malin

Stina sa...

Va? 40 kr?
Haha...inte klokt ju...för en sådan snygging.
Kramis

Karin Lindström sa...

Hej!
Det var verkligen ett fynd, 40 kr. Tror nästan inte mina ögon, och bilden skulle jag trott att den suttit där. Verkligen fint.

Ha en skön vecka!
Kramar
Karin

nettans lantliga hem sa...

Vilket fynd och bilden blev jätte fin ser ut som om den alltid varit där
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig gnist-skärm!
Oj vad jag vill ha en sån...
Härligt fynd!
Kram
Marie

Linda sa...

Ja spegeln är en house doctor spegel, var inställd på en vit först, men nöjd att det blev en vit :) ska hälsa sambon det hehe. ha det bra kram

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vad fina saker du hittat!
Ja, benen är ju ur snygga.
må så gott
/S

Noll54/Eva-Karin sa...

Men Ingela du kan fynda! Vad fin skärmen är,,,,du kan du!!!!
Blev sugen på att baka bullar, men tiden räcker inte till! Bullbilderna var kanonfina!
Kram! Eva-Karin/noll54

Annas Vita Hjärtan sa...

Herrejisses så vackert!!!
Du är bara så duktig på att fixa till det. Tack så mycket för lovorden ang. montern på mässan. Det var jätte rolig att få vara med där. Såg du att vi skyltade med dina vackra kort?

Kram Anna Panna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket fantastiskt fynd du gjorde! Bilden blev riktigt fin på den också.
Du har något att hämta hos mig, välkommen!
Må så gott!
kram
nina

Anonym sa...

åhh..
vilket superfynd!
och så fint du fixat med madonnan!
Härligt att göra superfynd ibland.
Dom lever man länge på :)
kram/ruffa

MiaMaria sa...

Hej!

Alltid lika kul med att ordna tävlingar.....alltid är det någon
som man kan glädja......

Lycka till inne hos mig och
ha en bra dag!
MiaMaria