INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 24 augusti 2008

Äpplen på fat på fot...

Hej alla goa,
i min trädgård finns det lite äpplen att ta reda på varje höst närmare bestämmt åttahundranittiofemtusen st MINST.......ja vad ska jag göra med alla????
Jaa säger nån du kan ju göra en äppelkaka!!!.........javisst kan jag göra det men hmmmm låt mig se hur många äpplen har jag kvar då tro hmmmm ja det förslår ju ingen ting, det enda jag kan tänka mig så att det går åt lite äpplen är att öppna musteri.........hihihi....
.....jag älskar att komma på nya användningsområden utav gamla saker.
Det här är en lampfot som jag tycker är vacker, jag skruvade bort sladden
och allt annat så att det bara blev foten kvar.Sedan letade jag upp ett gammalt fat
i samma färg och limmade sedan fast det. Jag tycker om när det kommer upp lite från bordet,
allt på fot är vackert.....

......om jag kanske skulle ta och äta ett äpple bara så där, ja då minskar det ju något.

Tack såå mycket alla ni för alla gulliga och vänliga ord, jag läser alla flera ggr och blir så glad

Kram/Ingela

39 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, vilken fyndig kvinna du är. Det blev ju så vackert med denna så smarta idé. Den ska absolut läggas i långtidsminnet för framtida behov. Vill inte missa flera inlägg från dig så jag lägger in dig på min favoritblogglista om det är OK. Här har det varit en intensiv och oförglömlig helt, kramar från en trött och lycklig Viola

Annas Vita Hjärtan sa...

Jisses så smart...du är ju rena idésprutaren...hihi

kommer ett mail till dig nu!

Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Du är så påhittig. Blev jättesnyggt med lampfoten och fatet. Mn kan ju tro att de hör ihop från början. Här har vi också fullt med äplen.

Ha det bra!
Kram Ullis

Mitt hvite hus sa...

For en kreativitetO=) Dette ble jo helt råttO=) Akkurat som i interiør blader=)
Du er bare helt unik til å finne på ting!

Klem O=)

Hannis sa...

Du är ju en makalös piffare!
Skulle aldrig komma på idén att göra om en gammal lampa till fruktfat!
Så snyggt!

Kram Hannis

Jenny Oak Fae sa...

Det blev verkligen LYCKAT!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Solsjö - Under en vind sa...

Det är ju vackert att dekorera med dem också, dina bilder är så fina!

ha det bra! Kramar!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken idé, toppen och urtjusigt!
Men du, äppelgelé är också gott ;)
Önskar dig en skön ny uppfinningsrik vecka!
mvh
nina

Glitter och Marsipan sa...

Nej men vad du är hittapåig.
Det var ju ett ursnyggt fat.
Som du är absolut ensam om,måste ta en kik igen.
Ha en bra vecka.
kram Anette

Skatan sa...

Åh vilken lyx! Önskar jag kunde få tag på några av dina äpplen :)

Sov gott.

Elisa Day sa...

Vilka härliga bilder! Du får gärna skicka upp äpplen norrut ;) Lampfoten blev jättefin Kram

Levindas Värld sa...

Oj vad många äpplen du får! Anar att det kan bli lite lurigt att komma på vad man ska göra med allihopa :)

Tack för ditt tips om vad jag ska skriva på zinketiketten, "Harmoni" är ju perfekt! Men jag tror jag förfranskar det lite och skriver skriver "Harmonie"

Tack för det pefekta tipset!

alidas sommaräng sa...

Vad härligt med egna äpplen - har inte ett enda men har tur att få av grannen! Fatet på fot är ju jättesmart ide! Ha en bra vecka Kramar Laila

Vardagens guldkorn sa...

Lyckliga du som har äpplen! Mina äppelträd fick ge vika för husvagnsparkering förra året. Inget vidare glamoröst sätt att dö på =) Du får spara lite äpplen tills det blir kallt och bjuda alla fåglar i värmalnd på storkalas. Det brukar vara uppskattat.
Kram Linda

Fredrika sa...

HEjsan, hittade just till din inspirerande blogg. Vad vackert det är med äpplen om hösten!
/Fredrika

nettans lantliga hem sa...

Va fint de blev vilka idèer du har. Va gott med egna äpplen
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Love Your Homes sa...

Hej du jämlike Ingela. Tack för kommentaren hos mig. Du verkar vara händig och påhittig.....det är nyttigt, kreativitet är bra för själen...från en annan Ingela+några år, men bara några

Karin Lindström sa...

Hej Ingela!
Tänk vad bra det kan bli, vad du är kreativ. Äpplen har jag också i parti och minut. Det är bara att inse att man inte hinner ta rett på alla. Men att dekorera med dom är ju jättevackert också.
Du frågade om mina insynsskydd. Det är två st trätavlor som jag ställt i fönstret. Jag har sålt dom i min butik, och dom är Holländska. Jag har inte sett dom någon annan stans. Om det finns någon smed i närheten så kanske han kan göra skydd i järn, kanske.
Ha en skön vecka och må så gott!
kramar
Karin

Anonym sa...

Hejsan!

Vad tråkigt att du inte kunde se filmsnutten.

Vilken häftig och annorlunda ide. Vackert blev det ju också!

Ha en skön början påveckan!

Kram Bodil.

Annika sa...

Kul med lampfoten... bra att det finns flera sätt att använda grejer på.... o du vet väl att ett äpple om dagen håller doktorn från magen.... dela ut hej vilt till alla o envar..:) Kram Annika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin ide! Det ska jag komma ihåg vid tillfälle...
Ja, vad gör man med alla äpplen?
Du kan ju göra vackra äpplekransar och sälja på torget kanske?
Kram
Marie

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad du sprudlar av ideer Ingela! Vad fina bilderna är!! Vad du ska göra med äpplena?Dom problemen har jag också! Men av bilden så skulle jag göra en tavla!

Vi hörsoch kram Eva-Karin/noll54

Mjuka sa...

Vackert!!!

kram M

lottens vita och gröna sa...

oh ingela, det var det vackraste och påhittigaste, sååååååå fint!vet du himlans otur att vi inte bor närmre, vi fick hela två äpplen i år, det är faktiskt dubbelt så många som förra året, nåt är fel....mmmmmmmm idag gjorde jag äppelgröt, det är sååå gott! jag köpte äpplena, svenska förstås! bamsekram till dig! lotten

Unknown sa...

Åh jag tycker verkligen att det vart super vackert! åh så fina bilderna blev!! Jo, jag tänkte om vi skulle göra lite mer på torsdag, fredag eller söndag? Passar någon av de dagarna dig? Fick du mitt mail som jag vidarebefodrade från Daniel? Det lär väl bra?
Själv har jag börjat lite med entre men har kört fast! Hjälp, ler! Ha det gott! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Millygarden sa...

Vilkehn kul idé och så snyggt det blev! Gäller att man kan se vad man kan göra med saker....ibland är man duktig på det och ibland är man välldans snabb och slänga!

Ha en bea dag!
Kram Marina

Emmas idéer sa...

Ååååh vilken underbar blogg... hit kommer jag gärna igen.

//Emma

Zäta sa...

Jättefint med fot faktiskt, håller med dej där.

Du kan ju göra äppelmust även utan musteri. Är rätt enkelt och går åt rätt mycket äpplen.

Annars duger de gott som dekoration. Det är så vackert!

Lycka till!

Magdalena sa...

mye vackert i din blog,-~¨~

jeg overrekker deg en inspirations-utmärking i min blog~
kram, magny

My Lovely Things sa...

Åh vad härligt med så mycket äpple..på vårt nya hus trädgård finns det massa äpple träd..

ska bli så kul att flytta och få massa gamla fruktträd..

så otroligt trtevli den lampfot är..så fiffigt att limma fast en tallrik..
ha det så bra..

kram anna

Anonym sa...

Til lykke med din award fra Magny. Jeg kan godt forstå, at du har fået den. Din blog er meget, meget smuk.

Jeg har et link til en dejlig hjemmside: SMUKT HJEM, der sælger møbler og andet. Handler meget her. Du kan finde linket på min blog.

Klem fra Søsum :-)

Sara sa...

Hejsan
Alltid lika roligt att kika in här. Man blir så inspirerad.
Kram Sara

Hagbacken sa...

Åh så veckert det blev..äpplen är verkligen dekorativa! jag önskar vi hade iaf ett äppelträd..för jag håller definitivt med dig ang problemet med föör många...barnen tar äpplen med sig varje dag t skolan..och det skulle vara skönt att bara kunna gå ut och plocka de man behöver..men det brukar ju vara så...allt el inget!

Kram Linda

Marie sa...

Men hjälp vad du är påhittig, vilken inspirationskälla du är Ingela! Vad fint det blev med lampfoten och fatet och så vackert med alla äpplena!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Oj vilket vackert fat på fot du gjort...verkligen påhittigt! Och så fint dekorerat med höstiga äpplen. Tusen tack för allt snällt du skriver hos mig :)

Ha en fortsatt härlig vecka
Kramar / Therese

Anonym sa...

Ähh skicka hit lite äpplen, skojar bara......gör lite äppelmos av dom, eller ja vet, sälj dom billigt på torget!Vilken vacker frukt skål du har gjort, den gillade jag verkligen.

Ha det bra
Pernilla

Anonym sa...

Ååå vilken härlig blogg du har med mängder av fina och inspirerande bilder - det gillar jag verkligen !

Så fina ideér du hade kring lampfoten och fatet... det blev så fint !

Kram Kram

sabina sa...

Vackert!! Du kan du!!! Får jag smaka ett äpple? :)

Sara sa...

WOW! Vilken idé!! Tänk så snyggt det blev *i like*
Och så vackert med äpplen på (även fast du har 7 tusen typ) :)

Underbar blogg!