INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 17 augusti 2008

Festligt på gästtoan...

Hej,Jag tycker att det är väldigt roligt att ställa till med fest i bland här hemma.Laga mycket god mat kanske göra goda drinkar eller stora skålar med en god bålblandning.Ett ställe som också är trevligt att mysa till det lite extra på är den lilla gästtoan....
brukar lägga vackra vita stenar i botten på handfatet.När man tvättar händerna så strilar vattnet ner över stenarna.......
.....ställer in någon grön växt......
......rullar ihop några handdukar knyter en spets runtom.....
........lägger lite vackra saker ovanför handfatet.......
.....fyller några flaskor med olika doftande tvålar........
......tänder ett doftljus.......
.....ja så här kan det då se ut.
Tänk vad roligt det ändå är att så många tittar in, och tänk vad glad jag blir över all goa kommentarer tack snälla.
Kram/Ingela.

41 kommentarer:

C De-sign sa...

Hej
Skulle gärna vilja vara gäst hos dig..... så fint du arrangerat allt! Gillar speciellt stenarna i handfatet...... Ha en bra vecka Kram fr C

Millygarden sa...

Kul ide och snyggt med vackra stenar!


Ha det gott!
Kram Marina

Jenny Oak Fae sa...

Så VACKERT och välkomnande..!

Ser att du har en del hjärtformade stenar också, sådana brukar jag leta efter på stranden...

Vad fina bilderna är på flaskorna, särskilt den till höger, vart hittade du den..? Jag skulle vilja använda den till nåt pyssel..!

: )

Kram, Jenny

<3

Glitter och Marsipan sa...

Vilka vackra arrangemang du gjort på gästtoan.Där känner man sej nog välkomnad som gäst.
Visar min lilla toalett på bloggen,men den är väldigt olik din.
kram Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle gärna besöka den taoletten, så mysigt du gjort. Härligt md stenarna.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vardagens guldkorn sa...

Vilka bra ideér! Mysigt att fixa till det lite extra för gästerna.
Hälsningar Linda

Levindas Värld sa...

Åh vad fint du har gjort, såklart man ska ha fint även på gästtoan :)

Gillar idén med stenar i handfatet så vattnet strilar sådär vackert som jag företäller mig att det gör. Tycker mkt om din fina kran och dina fina flaskor med motiv på, känner dofterna ända hit *fniss*

Kramis!

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har laget det til:O=) Tenk å få være gjest hos deg! Da hadde man virkelig hatt en fin stund=)

Ha en fin- fin uke:
Klem KerstinO=)

Nettan sa...

Men så mysigt du dekorerat i & runt handfatet..."ren fröjd " för ögat & gå på toan hos dig =0) !

Kram, Nettan

Anonym sa...

Oj så fint, hade jag varit gädt hod er ja då hade jag väl tillbringat en stor del av tiden där inne......hrm hur lät det där?

Ha det bra
Kram Pernilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert med stenarna, du har verkligen sinne för detta! Och den är så fin den klockan fr Ikea! Hinnel, fick en chock då jag fick se toapapperet, vad du är fyndig, så vackert, hih, hi men inget man vill använda diekt, skulle kännas kriminellt: ) Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Där hade jag gärna gått på toa och ni hade säkert fått locka ut mig igen....Väldigt snyggt Ha det gott under vackan kram/Majsan

Annika sa...

Kan man få komma o kissa hos dig i fortsättningen???? :) skulle trivasalldeles ypperligt på din vackra toalett.... Kram Annika

sabina sa...

Så vackert med stenarna! Det hade jag inte tänkt på förut... Fin idé där!

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilka härliga inspirations bilder...så vackra!!!!

Där vill man ju gärna besöka toaletten!

HA´en bra vecka Ingela!
MiaMaria

x sa...

Det ser jätte myigt ut!

hemtrevnad marie sa...

Ja, se den toan skulle jag då gärna uppsöka!!!
Så vackert med stenarna...kanske jag får härma dig lite....?
vår propp i botten på nya handfatet uppe, funkar inte riktigt som den ska ...kanske man kan lägga stenar så man slipper se det fula hålet!
Nu när jag köpt mig en fin barnvänlig tvålkopp i trådslöjd och allt....
Tack för dina goda och vackra ideer!!
kraaam

Goa sa...

Åhhh...nu kommer jag snart på besök!
Så vackert och välkomnande, jag bara myser och tittar om och om...!
Underbart!

Ha den bästa veckan, min vän!

Största kramen...

Sara sa...

Hejsan
vad vackra saker du visar. Bra idé med att lägga stenar i handfatet, det ska jag pröva nästa gång vi har gäster. Du har en utmärkelse hos mig :-)
Kram Sara

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Vilken mysig dukning du gjorde till möhippan! Tror bruden blev överlycklig!!

Kram Helena / Franska Liljan

lottens vita och gröna sa...

hallå min goa vän från värmland!du jag skulle tacka ja till en bjudning på din toa, hihi! jag komer då ihåg mitt första besök här då jag såg ditt lock, och jag löpte ut till min och slet av det och målade det, herregu sa hela familjen vad häller du på me? du vet ju iaf vad du håller på med, älskar idéen med stenarna, den ska jag med coppa!
ha det gott goa inspiratörska! varmkram lotten

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilken fin blogg du har och underbara bilder. Hos dej skulle man ha täta toabesök bara för att få njuta.
Må så gott//Marie

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Nej jag börjar skolan på måndag...phu! Såg på schemat att det kommer att bli många sena dagar och att böckerna fram till bara oktober kommer gå på 2000.- hm. det känns verkligen härligt att börja igen! Nej, nu ska jag inte vara sån. Ringde dig förrut tänkte höra om du fått något svar av Eva än och om du ville följa med till kallenius och shoppa blommor, det var upptaget men du missa inget för det fanns inte så mkt, men lite blev det. Tänkte titta torget på fredag istället. Åh så bra att du titta upp med revisorn óch Elin. Jag är ledig fram till på måndag så ring när du har tid.
Fin ide med stenarna!!! Nåt som vi kan använda sen. ler.
Hör av dig så fort du kan! Kram Petra
ps. har mailat lite svar jag fick av daniel men antar att du sett dem ds. Kram Petra E
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Marie sa...

Hos dig skulle man bra gärna vilja vara gäst! Sååå fint och mysigt det ser ut på gästtoaletten, idéen med stenarna var ju toppen!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Tack du goa för dina snälla ord..! Du är så välkommen in i mitt kök på en fika..om du har vägarna förbi söderöver nångång!

Vilken jättebra idé, gillar de vackra stenarna i handfatet! Och den där kranen, den var ju jättefin..har du målat den eller kan man köpa sånna nånstans? Är på jakt efter fina kranar till min lilla toalett..

Kram vännen!!!
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Titta in till mig, så hittar du något.

Kram Ullis

idémakeriet sa...

Får jag inte vara din gäst någon gång, gud vad välkommen man känner när man skulle besöka din taolett.
Super mysigt du har gjort det.
Kram på dig, Gerda.

Anonym sa...

Vad dekorativt med stenar i handfatet. Din gästtoa ser väldigt hemtrevlig ut.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint du har på den lilla gäst-toan! Därinne kan man ju bli kvar en bra stund, så man får hoppas att det inte är fler gäster som är i behov av den när man gått in där...
Kram
Marie

Min Verden sa...

Takk for hyggelig kommentar :) Du setter sammen sakene dine så vakkert og jeg får lyst til å løpe å gjøre noe - det er helt sant! Jeg vil gjøre noe :D Tror jeg skal det også. Hanne

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen bilderna anlände i dag dom var ju underbara.Och kuveret var ju bara bäst.Tänk så roligt det är när man öppnar brevlådan och finner ett så fint kuver,min man trodde inte jag var riktigt klok som jag tjöt.
Så fint du gjort på gäst toaletten.
Ha en fortsatt mysig vecka.
Kramis Tess på tildaochmamma

Vit Spets sa...

Gästerna blir nog låååååångvariga hos dig *fniss* tänkte höra med dig om jag oxå får köpa några sådana vackra bilder som "tilda och mamma" visar på bloggen???
Kramis
//Siv

Stina sa...

Men du...vad fint. Härlig idé det där med stenarna. Puss

A home far away sa...

Åhh vad glad jag skulle bli om jag gick in på det badrummet, det är så härligt när man märker att värdinan lagt ner lite möda för just mig:-

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Linda sa...

Jag måste säga att du är helt otroligt duktig och pyssla och inreda..alltid lika kul och titta in! kram

Helena sa...

Men så fint! Vilka roliga ideér du kommer på...
Ha en fortsatt bra vecka/ Helena

nettans lantliga hem sa...

Oh vad fint du har gjort på gäst toan, där inne skulle man ju kunna vara hur länge som hels och titta på alla fina saker
Kram Nettan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad mysigt att vara gäst hos dig! En fröjd att gå på toa :D Jättevackert! Jösses den kranen, är den köpt sådan eller har du varit framme med penseln där? Jag blev helt betagen av dessa helt ljuvliga inspirationsbilder.
Ha det gott! Solstrålar i massor till dig!!
kram
nina

Noll54/Eva-Karin sa...

Du har alltid så sköna ideer!!!!

Ha det så bra och kram på dej!
Eva-Karin/noll54

nettans lantliga hem sa...

Tack för din kommentar! jag har skickat ett mail till dig
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Monika sa...

Åh! Vilken vacker och inspirerande blogg du har!

Hit vill jag gärna återvända fler gånger! Är det OK att jag länkar?

Ha en trevlig helg! :o)

Monika