INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 6 augusti 2008

Vintage tavla....

Hej till er alla som vill titta in.
Inspirationen för att göra något kreativt är fortfarande väldigt låg, vet inte varför, det bara är så.
Har gjort flera tavlor till försäljning för ett tag sedan ,men hinner inte riktigt med, det är många som vill ha .Alla tavlor är olika eftersom jag använder mig av olika grund stommar......
flickan på tavlan är från början av 19.00 talet(Klicka på bilden så blir den stor) längst ned på tavlan har jag använt mig av ett gammalt halsband som jag plockat i sär och spikat fast med möbelspik.... här står den just för tillfället i min hall.
Det lilla skåpet är från början ett gammalt nattduksbord som jag sågat benen av.Här förvaras div nycklar och annat skräp som brukar hamna i hallen.

Om jag skulle ta och gå ner i min källare och ta tag i nåt utav alla projekt som ligger där måntro hm hm .........ja vi får se.....
Kram till er alla och var rädda om varann /Ingela B.

29 kommentarer:

Hannis sa...

Skaparlusten kommer tillbaka.
I bland behöver man bara vila från all kreativitet och få ny inspiration=))

Riktigt fin tavla!
Vart kan man köpa dina tavlor?
Butik?

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

Du så nydelig bilde du har laget:=) Det likte jeg veldig godt:=)
Hvor selger du det? Pris ? sender du til Norge?


Mange spørsmål her nå. Men det var bare helt nydelig:=)Kreativiteten kommer nok tilbake skal du se:=)

Klem :O=)

Annika sa...

Här ser det inte ut som det saknas inspiration! Gôrfin tavla! Jag vill också ha en... Kram Annika.

Vitt Hemma sa...

Å så fin tavla! Pysslig du är!
Så fiffigt å göra det gammla bordet till ett skåp!

Kram s

Sara sa...

Jättesöt tavla. Jag har ingen inspiration nu heller, kanske är det vädret.
Kram Sara

MiaMaria sa...

Hej!

Visst vill man och kommer på så mycket men man hinner inte med....ibland skulle man bara vilja stänga in sig själv och bara skapa i en stor verkstad...låter inte så dumt va....

Så vacker tavla!!!!!!

MiaMaria

Solsjö - Under en vind sa...

Jag är som du! Jag ändrar inget på sommaren, pysslar inte och shoppar nästintill inget om man jämför med resten av året! På sommaren inspireras jag av utflykter, semestrar, massor av tidningar osv...sen ska allt ske resten av året!

Gillar tavlan, så fin!

Ha det gott, kram!

Änglahem sa...

Ååååhhhhh....vad fiiiin!!! Vad duktig du är!!! Ljuvlig!!

Kram, Ulrika

Marie sa...

Tavlan är helt ljuvlig, vad du är duktig!
Här hos mig är inspiration och kreativitet lika med noll just nu, kommer förhoppningsvis åter när det börjar bli höst ute.

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Tavlan är gôrfin!!
Fiffig ide med skåpet!!
ha det gôtt!
kram

Levindas Värld sa...

Va fina tavlor du gör!

Och va läckert det avsågade nattduksbordet var, superläckert som litet skåp i hallen :)

Jadu nu längtar jag stort efter drömhuset så jag får göra precis som jag vill i inredningsväg...hihi!!

Kram på dej!

Unknown sa...

Åh jag har missat att du gör tavlor med ram! Så skoj! Den var ju super vacker! Nej, nu ser jag att jag bör rusa till jobbet. Ringer sen och ser hur det gick med "Den gamla gubbem i gemmet"... hihi
Kram Petra¨
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Angel.Pearls sa...

Hej! surfar runt lite och hamnade på din blog - jättemysig! Betonghjärtanen är underbara - såna vill man ha! Hälsningar från AngelPearls Eva

Vecka - Vecka sa...

Inte kan man ju orka vara kreativ hela tiden!
Men härlig tavla du gjort!
Fina kronor tidigare! Har beställt från jotex, väntar bara på att de ska komma..

kram,Lotta

Henrikohelen sa...

Wow, vad duktig du är! Verkligen jättefin tavla! Vilka bra idéer du har!
Kram
Helen

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar tavla! Vad duktig du är! kram

sabina sa...

Tavlan är jättevacker! För mig är det så att inspirationen kommer och går i vågor. Så det gäller att passa på när andan faller på, man ska inte tvinga sig själv till att göra projekt som ska vara roliga. Tids nog blir dom klara!

Skåpet var fiffigt gjort! Där rums ju mycket.

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina tavlor, kan jag köpa en av dig? Jätte fin dukning du gjort
Kram Nettan

Vit Spets sa...

Kreativiteten kommer & går...passa på att göra något annat under tiden! Jag måste säga att jag verkligen gillade tavlan - kanske du skulle vara intresserad av byteshandel??? Ett litet skåp till hallen måste jag nog fixa - där kan barnen förvara sina nycklar, stenar & annat smått & gott...
Än en gång hjärtligt tack för ett vackert blickfång - vad kostar den?
//Siv

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen!
Vilken underbar vintage bild du bjuder på.Jag är ute efter just sådana bilder dom är inte lätta att hitta.Jag syr väskor med bilder,finns det möjlighet att köpa dina gammla motiv bilder,pris?
Kramis Tess

C De-sign sa...

Man behöver perioder av lite "inaktivitet" för att sedan komma igång.....Fina tavlor du gör! Ha en härlig fredag! Kram fr C

"M" sa...

Vilken söt tavla..underbar...

Stina sa...

Men vilken fin tavla. Ja, allt var så fint. Puss

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Tack!!
åhh din tavla är såå fin,önskar man hade ett hobbyrum så man hade allt i ordning och bara kunde sätta sig och pyssla...
Kram Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tavlan som du gjort är jättefin!
Man kan ju inte ha inspiration precis hela tiden... det brukar komma och gå med jämna mellanrum tycker jag.. Iaf är det så för mig...
Kram
Marie

Millas hem sa...

Så himla fin tavla...
Kram C

Mjuka sa...

Den kommer, kan jag lova dig!!
Ha en skön helg
kram M

Karin i Villa Grå sa...

Visst är det som om man behöver stanna upp ett tag för att kunna ta ny sats? Inspirationen återvänder! Ebb och flod gäller oss människor också (även om jag önskar att jag kunde ligga på topp jämt *ler*)

Tavlan är UNDERBAR! Du har talang så att det svider!

Kram, Karin

Betty sa...

Det blev ju jättefint o vilken fin dukning du gjorde.

Kram från Betty !