INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 3 augusti 2008

Dukat för fest.....

Hej allesammans, tänk att det är så roligt att titta in till er alla och se vad ni har för er.Just nu känner jag mig inte alls kreativ fast jag har lite mer tid nu när man har semester.Jag fungerar lite tvärtom tror jag ,hinner mycket mer när jag jobbar för fullt.Nu får jag inte ett vettigt handtag gjort.... konstigt.
Jag hade möhippa här en stund på min ute terass i fredags. Det var 8 trevliga tjejer som kom.....
....vi överraskade bruden med att träffas här och umgås, dricka och äta lite gott.

Här syns bordet från det ena hållet.....

...vi satt här och babblade i många timmar....

Här ser man den enkla dukningen från andra hållet......

....tänk vad tiden går fort när man har roligt.....

På den gamla krattan som hänger över bordet hänger bara rostiga lyktor som dinglar och far i vinden......

...hela dukningen bestod av kungakronor som jag hade lite varstans ,samlade ihop dom och

ställde några krukor med murgröna och lite lyktor och sedan var det klart....

...tog även kort på allt gott vi åt men tyvärr tog batteriet slut så det blev inga bilder på det.

Senare på kvällen var vi och lyssnade på Dag Vag och det var en riktigt rolig kväll vi hade tillsammans,jag tror att själva bruden var nöjdast.

Ha det bra och var rädda om er och om varann kram /ingela

34 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad fint med alla kronorna & lyktorna!

: )

Kram, Jenny

<3

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig!! Elsker det rustne. Kronen og lyktene bare helt fantastisk flotte. Eføy er også en plante jeg liker veldig godt. Skjønner dere hadde en hyggelig stund.
Klem :O=)

Hem och Lycka sa...

Oj vilken fin dukning! Det känns ju mycket roligare och härligare att äta när man sätter sig ned vid ett så vackert dukat bord. kram!

Marie sa...

Vilken vacker dukning du hade gjort! Så fint det var med alla de rostiga lyktorna ovanför bordet, du har verkligen en massa bra idéer!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Vilken vacker och trevlig möhippa, itället för allt flamstrams....som de flesta hittar på!
Fiffigt med krattan!
kramis

alidas sommaräng sa...

Härlig dukning-både"ruffig" och elegant , det gillar jag.Kul att träffasnågra tjejer så där .Ha de´Kramar Laila

Hannis sa...

Vilken mysig dukning!
Lyktorna som hänger över bordet är ju så snyggt!Fattar inte vart du får alla ideér i från.
Imponerad som vanligt!

Kan tänka mig att den blivande bruden blev nöjd=))

Kram Hannis

Leamarlené sa...

Vilken fin dukning, och måste bara ge beröm för alla vackra bilder du har på din blogg.
:) Marlené

Levindas Värld sa...

Vilken vacker dukning! Lät som en kanontrevlig och rolig möhippa det där :)

kram i regnrusket!

Anonym sa...

Åh, vad vacker dukning! Sådär skulle jag kunna tänka mig ha det då jag gifter mig (om det blir av med tanke på att vi nu varit förlovade i 7 år :P). Jätte tjusigt!

Hem och Lycka sa...

tack snälla för all info, tror inte aftonbladet gör så mycket dock efter vad jag hört hur de gjort hos andra. det är nog bara plåtande då. men skoj att höra hur det gick till! ser fram emot dina reportage, du kan väl hojta till när det är dags. hemskt kul att det blev flera tidningar dessutom! kram!

Sara sa...

Vad vackert med murgrönan och kronorna mot den vita duken.
Kram Sara

Hagbacken sa...

Hej Ingela, åhh vad mysigt ni ser ut att ha haft...gud så roligt med ett helt tjejgäng sådär...bruen var säkerligen nöjd!

Det blev så fint då du dukade med kronorna!

Du som har tonårsdöttrar, kan du inte kika in till mig-du kanske har ngt vänligt ord att 2trösta" mig med....

Ha en bra dag!

Kram Linda

Lavendel & Romantik sa...

Allt ser bara så ljuvligt ut,klart att ni blev sittande där länge...Skulle gärna suttit där själv....Snygga bilder under också på lampkronan....Ha det gott kram på dig /Majsan

Graadskan sa...

Så fint det blev! Murgönor är så vackra!!

Kram!

Annika sa...

Så fint det blev. Passar som dukning till bröllopsmiddan! Kram Annika.

Henrikohelen sa...

Det såg jättemysigt ut! Kul med möhippan!
Ha det så bra!
Kram
Helen

Lena sa...

Åh, vilket fint bord...den dukningen var läcker...det är så fint med murgröna men tyvärr är mina fingrar allt annat än gröna så jag kommer inte så bra överens med den...synd!! Ha det bra // Anna ♥

Vackrare vardag sa...

Hej!
Så kul att hitta till din mysiga blogg! Känner att kreativiteten flödar här och blir genast inspirerad själv:)

Dukningen du gjort, var underbart vackert! Vitt med grönska är en bra kombination.

Tack också för kommentaren inne hos mig. Har nog egentligen inga gröna fingrar, utan är mera av en sån som bara prövar och testar i trädgården och sen får man se hur det blir;)

Ha det gott!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så roligt att få se din dukning. Ja det var verkligen så fint! Hihi ja jag såg inte krattan förren jag läste texten...alltså så himla läckert det var med alla lyktorna dinglande från den!
Ja oj så mysigt ni måste ha haft det.

Kram Anita

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Åh vad mysigt det ser ut..jättefin dukning! Älskar sån här typ av dukning..inte för "stelt och perfekt" utan precis så här charmigt!

Kan tänka mig att det var härligt att sitta där och prata :)

Kraaam & ha det så bra!
Mia

Millas hem sa...

Härliga bilder!
Håller med dig...jag är precis likadan, får mer gjort när jag har hur mycket som helst att göra!
Knepig är man!!:)
Kram Camilla

cicci sa...

Känner så väl igen mig i det du skriver om att man får mer gjort när man jobbar då är man liksom igång redan när man kommer hem blev alldelles förslappad denna semestern... Jag gillade din idé med lyktorna i taket så mycket , jättefint!
kram cicci

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken kul och vacker möhippedukning! Och vilken fin överraskning för henne, god mat och dryck, vänner och vacker passande dukning och sen konsert, mycket bra! Vissa möhippor tycker jag spårar ur och är bara jobbiga, det ska ju vara trevligt och sansat, som ni verkar ha haft det! Så många läckra lyktor du har och så fint med krattan i taket, kanske jag msået härma dig: ) Du har det så himla fint! Mari.

Anonym sa...

Vilken mysig dukning.
Snyggt med lyktorna som hänger över bordet.
Måste kolla vidare på dina fina fynd..
Kram

Annika sa...

Vilken vacker dukning du ordnat för dina vänner.... trevligt med lite "normal" samvaro istället för att kläs ut o dras runt på stan... Kram Annika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

men så fin dukning..wow!!
verkar som om ni fick en trevlig stund ihop.

kram nilla

sabina sa...

Verkligen en speciell möhippa! Det lät jätteroligt! Förstår att bruden var nöjd.. Söt kron-dukning!

Stina sa...

Vad mysigt. Jag har lite kronor jag med. Kul att kunna använda dem till lite olika saker.:-) Kramis

VINTAGELINE sa...

Vakker dukning!
Klem Line

Kallholmen sa...

Jag tycker att du har så mysigt ute både dukningen men även hyllan.
Jätte fint.
Takkronan som du hade målat vit var ju super och vilka loppisfynd du gjort i sommar.
Kram Malin

sand mellan tårna sa...

Här har jag aldrig varit förr, så jag lämnar ett fotspår . . ..

Kram L

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Tack!! jag blir så glad...
Vilken härlig festtillställning....
och de rostiga lyktorna är så fina..
Kram Linda

Unknown sa...

Åh gud så fint du gjorde! Jag har mailat dig något. Men jag ringer sen en snabbis från jobbet. Syns vid kl 16.00 Mormor tog prinsen en kortis!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem