INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 1 augusti 2008

Trappverandan i solen....

Hej alla mina vänner, jag är glad för att så många vill titta in till mig och jag är också glad över att så många tar sig tid att skriva så gulliga ord om det man gör TACK.
Det känns så bra att få dela med sig av allt man har i huvudet,perioder är det proppfullt där inne och ibland öde och tomt.
Det gäller att skynda lite medans kreativiteten är på topp för rätt vad det är så försvinner den.....
den här gamla malmkronan blev min för 150 kr jag målade den svart först och sedan vit tog bort all gammal el och ska så småningom ha levande ljus i den.Jag har inte skavt nåt än men det ska bli (inte hunnit)......
....lite detaljer från hyllan ute.......
gamla halsband köper jag ofta för att använda på olika vis ,som här uppträdda på ståltråd för att dekorera baljan med....
....små stilleben i solen......
.....lyktor och annat...

I em/kväll ska vi ha möhipp här i min trädgård för en utav mina bästa vänner.Måste skynda mig att duka lite bröloppslikt och duka lite fint.Tänkte använda mig av rostiga kungakronor murgrönor och lite annat ,vi ska sitta på min terass.det ska bli så kul.
Kram all ni vi ses snart/Ingela B.

28 kommentarer:

Unknown sa...

Hei!
Så utrolig fin den lysekronen ble,
Du har en kjempefin blogg med masse inspirerende bilder.
Her kommer jeg gjerne igjen.

Takk for titten!

Anonym sa...

En sån underbar veranda du har!!
Gillar allt! Hoppas ni får en härlig kväll i kväll, låter kul!!

Hannis sa...

Vad roligt med möhippa!!
Hoppas ni får det trevligt och varmt väder!

Fina saker visar du som vanligt=))
Blev speciellt förtjust i den ommålande lampan!

Ha nu kul och en fin helg//
Kram Hannis

Anonym sa...

Vilken läcker malmkrona. Den ser jätte fin ut allaredan, så jag tänka mig hur den lär se ut då den är klar.
Ha en bra dag! Sandra

n o r d i n g å r d e n sa...

Fy fasen va mycket vackert du visar, takkronan blev ju bara så snygg och vilken fin tavla! Du har gjort så många fina inlägg, du har verkligen bra smak! Ha en bra helg! Mari.

Hagbacken sa...

Hoppas ni får trevligt på möhi´ppan Ingela! Låter jättekul!

Vad fin den blev lampan då du fixade till den..blir nog kanon m ljus i...

Älskar tavlan du visar, den svart-vita!

Hoppas du får en trevlig helg!

Kram Linda

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder! Kronen din er bare så fin.
Alle de små detaljene du viser. Herlig!!!!!!
Ha en fin sommerkveld:=)
Klem Kerstin

Sara sa...

Gud vad mycket fint du visar. Bra idé att använda pärlhalsband till dekoration sådär. Vad mysigt med möhippa hoppas att ni får superkul!
Kram Sara

idémakeriet sa...

Välkommen hem igen.
Vilken härlig kronan det redan har blivit. Det blir säkert jätte fint när du sätter levande ljus till.
Ha det nu så superkul med möhippan och ha en jätte skön helg.
Kram på dig.
Gerda

Ullis/Leva på landet sa...

Din dukning ser jag fram emot att se. Kommer nog att bli jätte fin. Gillar din malmkrona. har svårt att måla saker som vi har och är ärvda. Mycket lättare med det som man köpt. Fina tileen. Ser att du har en tavla med mörk ram. Behåller nog min också mörk på blomtavlan jag köpte för ett tag sedan.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men jag blir alldeles sjuk hur mycket fint du visar! Ohh ljuskronan, tavlan...ja men allt!

Hoppas ni hade en helt underbar möhippa!

Kram Anita

Citrondoft sa...

Halla dar mammsen.
nu sitter jag pa ett internetcafe i budapest.
har skulle du varit me. det ar saa fint.
o billigt. vi őt mat tva ganger igar, o kate typ fem öl massa tequila, drinkar baleiys coctails mm. inte ens 3oo kronor.' :D
taget fran kroatien tog 16 timmar'' de va vartm o jobbigt.
kroatien o har ar nog de finaste ja vet.
vi aker hem pa onsdag. jonny akte hem idag. sa vi far se hur vi klarar oss sjavla haha..
inatt ska vi byta hostel. vi hamnade i samma rum som tre killar fran holland haha :D
ja saknar dig o ska forsoka o ringa fran en telefonkiosk sen. pouspuss

Helena sa...

Hej!
Så otroligt många fina och roliga ideér du har!
Ha en mysig helg! Helena

IKT i min vardag sa...

Så fint! Gillar verkligen din vita balja!

Så smart att klä om kylväskan, det ska jag komma ihåg!

Kram

Graadskan sa...

Så fint du har det!! Gillar lyktorna (tror jag det är) som du har högst upp på hyllan! Gillar allt förresten... :-)

Skoj med möhippa! Det blir inte så många längre... Synd, för det är så roligt! Låter väldigt fint att duka med rostiga kungakronor och murgröna - lova att du visar bilder efteråt!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Camilla

Hagbacken sa...

Hej Ingela, hoppas du hade trevligt då iaf!

Här är det dags för mig och en ny omgång ikväll...kommer nog känna imorgon att jag inte är så ung som jag en gång var-utan att det numera tar rejält på krafterna att dricka vin två dagar i rad....

Hoppas du piggnar till och får en trevlig kväll!

Kram Linda

sabina sa...

Oj, vad kul med möhippa! Det var ett tag sen jag var på nån sån.. Dina bilder är jättefina! Kram och trevlig lördagkväll!

Anneli sa...

Hej!
Tack, snälla för din goa kommentar hos mig!!

Vad mycket inspiration jag hittade här hos dig...och vet du...jag har verkligen sökt efter en sådan "Hermes" som du har - och jag har dessutom tänkt o använda den...(barnen kommer väl att skämmas, antar jag...;))

Ha en riktigt skön helg - nu ska jag kika vidare!!

Kram

Annika sa...

Vilken fin ljuskrona du gjort! Och vilka underbara bilder. Ha en kul möhippa!

Annika.

MiaMaria sa...

Hej!

Härligt du har det på verandan...och så trevligt med möhippa......du kommer garanterat fixa till det så vackert för bruden.....

Hoppas att ER kväll blir toppen!

MiaMaria

Hem och Lycka sa...

Å så fin ljuskrona och så mycket annat fint du visar.

Blev så nyfiken på inredningsreportaget, nu får du viska i mitt öra vad det är för nån tidning och hur det kändes! kram!

♥ Pia... sa...

ack ack..vad fint du har det..man blir sååå suck..vill ha en hel del här ser jag...inspirerande i vitt joo det kan man säga..Tack ..ha de ..PIA

Annika sa...

Hallo!!! Du måste verkligen ha haft en jättehusvagn med dig så många vackra fynd du gjort.... kylväskan blev ju kanonfin med lite färg o blommor... vad använde du för färg??? Hoppas möhippan blev lyckad o att ni klarade er undan regnet.... kram Annika

Färjtorp sa...

Ljuskronan är jättefin!
Härlig veranda oxå.

Kram Johanna

Mjuka sa...

Så fin ljuskronan är!!
kram M

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina bilder du visar, lampan blev jätte fin
Ha de bra!
Kram Nettan

Karin i Villa Grå sa...

Trosor med silikon mot hängrumpa? HA HA HA HAAA! Underbart, ju! :-)

Ärligt talat hänger det inte sååå mycket här än, det är nog mitt ögonmått som är skevt trots allt *ler* Men den dag då baken liksom klappar baksidan av låren så att det stör ska jag definitivt införskaffa ett par silikonförsedda trosor ;-)

Din ljuskrona är helt ljuvlig, den behöver inte shabbas utan är hur fin som helst ändå *gillar* Vilket fynd!

Vad kul med möhippa!

Kram på dig!

Karin

Unknown sa...

Åh, ja du det blir nog inga problem med fotografering, du är nog en naturbegåvning!!! Allt väl annars?
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem