INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 23 november 2008

Trött lavendel söndag

Hej alla vänner som jag känner och inte känner. Igår var det tjejfest hos en av mina bästa vänner, vi hade fest för att träffa 2 gamla ungdomskambrater från förr som numera bor i Stockholm och det var så roligt. Lena som vi var hos bjöd på folie inbakad lax med en god kall krämig gurk ock vitlökssås och en rissallad med bla färska bönor och toppen på det en himelsk vit choklad panacotta med färska hallon och blåbär.

Vi var senare på en krogrunda och efterfester och det sista vi gjorde så skålade vi med sambuca så i dag så mår jag som jag förtjänar men oj så roligt det var så det var det värt.....

.....ser ni den ovanliga plåtasken som lutar sig mot väggen, undrar så vad den använts till ,den går att öppna och kanske det har legat en napoleon hatt i den för den har den formen hihi....

... strutar i massor blev till en dag och de luktar ljuvligt....


.... denna söta lilla "kristall krona" hänger på plåtasken, den var guldig och är väl målad en si så där femton ggr .........


.....strutarna är fyllda med lavendel och ska till butik.......

.... de är dekorerde med vintage jul bilder och silver glitter, lite spets och ett smycke.
Ha det bra alla och kram till er/Ingela.


52 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så himmelska bilder! Strutarna är ju bara fööör vackra! Skulle behållt dem allihopa själv...hihih
Ja, du visst är det skoj dagen efter... tur att det inte är för ofta och att man iallafall har kul innan. Vilken god mat ni verkar fått! Mums!
Syns på tisdag! Kram Petra
ps. ska du ha med några tavlor på julmarknaden? Ds

the80sme sa...

Otroligt vackra strutar! Vars kan man få tag i lavendel? Hur snygga som helst! Kram Linda

Vitt och nött sa...

ååååh vilka underbara strutar!
de låter som om du hade en kul kväll! å vilken mat! mumsfilibaba :)

Ha en skön söndag!
Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad roligt du haft, speciellt som du mår som du förtjänar hihi. God mat ni fick också.
Vilka fantastiska bilder du bjuder på! Plåtlåda? Ja, det är nog Napoleons hattask :D
Önskar dig en skön ny vecka!
kram
nina

vardagsvitt sa...

Vackra strutar! Nu måste jag ju fundera vad napoleonasken har varit till....
Har man varit på tokigheter så ska det kännas!!!
Hoppas du får en bra start på veckan.
Kram Marith

Vit Gladiolus sa...

Åhhh så trevligt med fest, har du recept på den goda maten???
Mycket fina strutar!!
Kramar

A home far away sa...

Det låter som om ni hade en trevlig kväll, tjejerna!

Du visar så fina bilder!

Ha en fin söndag
Kram Gunilla i Singapore

Kontot är kapat men kan dessvärre inte tas bort sa...

Du är inte bara pysslig du ger inspiration också! Tack för det!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilka bilder man bara njuter, sååå fina strutar..
Kram Linda

Millas hem sa...

Åh, vilka bilder! Inspirationsnivån...hög!
Låter som om ni hade en helkul kväll!
Ha en bra vecka!
Kram Camilla

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vakkert=)
nyt uken klem Kerstin

Tulipa sa...

Jag beundrar dina strutar så himla mycket!!!
Kram Tulipa

Sara sa...

Hejsan

Jag säger bara vilka söta strutar, helt underbara.
Kram Sara

Malmkakan sa...

...men har man haft en så trevlig kväll som ni haft så kan man stå ut med att må lite dåligt...:-)
Vackra bilder och den där plåtlådan får ju en att verkligen fundera...spännande...
Kram, Cecilia

Magdalena sa...

oiii.. så vackre strutar....
klem
, magny

Eva sa...

Superhärliga bilder. Vil bara se och se och se mer.

Annas Vita Hjärtan sa...

Åh så vackert. Dina bilder är bara helt ljuvliga.

Låter som kvällen var underbar: Det är så viktigt med bra vänner.

Kram Anna

Hannis sa...

Vilka vackra strutar!
Dom kommer att gå åt som smör i solsken=))

Tänk att man alltid drabbas av huvudvärk dagen efter.
Undrar vad det kan bero på??*fnissar*

Kram Hannis

Veronica sa...

Underbara strutar!

Vart får du tag på alla lavendel?

Kram veronica

Hem och Lycka sa...

I'm speechless.. Helt otroligt Ingela, så vackra saker du gör! kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilke helt underbara strutar du gjort Ingela, gud så snygga de var... Mari.

Skomakartummen sa...

Vilka ljuvliga stutar... Skulle nog behålla alla själv *fniss* Stackarn, Ta en huvudvärkstablett innan du somnar efter en blött natt, brukar lindra ganska mycket.. men det är lite sent att säga det nu *fniss* Kram sari

Marie sa...

Låter som ni hade en trevlig kväll, hihi.
Vilka ljuvliga bilder, strutarna är helt bedårande!

Ha en bra adventsvecka!
Kramar Marie

Glitter och Marsipan sa...

Så underbart vackra strutar.
Skulle inte kunnat skiljas från dom,
om jag var du.
Låter som ni haft en härlig kväll
tillsammans.
kramar anette

Annika sa...

Nyfiken i en strut...:) vilka vackra strutar du gjort.... o ja hoppas inte det bankar alltför mycket i huvvet...:) Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga strutar du gjort. De är helt underbara. Läcker ask. Skulle vara kul att veta vad den varit till. Så kul med en festkväll, det var ett tag sedan här. Problemet är ju bara att man blir så trött dagen efter, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

annashusidingtuna sa...

Strutarna är ju helt underbara, förstår att de kan gå till försäljning så fina som de är!
Napoleon plåtburken är ju helfestlig.
kram Anna

Åsa sa...

Vilka fantastiska bilder. Strutarna är hur fina som helst.
Kram Åsa

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Så underbart vackra bilder! Himmel!

Så god maten lät. Visst är det tråkigt att stå sitt kast dan efter=)

Må gott!
Kramar Camilla

My Lovely Things sa...

Men vilka fanatastiskt vackra strutar..de ser helt otroligt vackra ut..
Du är så duktig på att skapa..
kram anna

Liten Bod sa...

Jättefina bilder! Strutarna är toppen, och vilka fina ramar du hade hittat... Kram, Tina

Målargården sa...

Oj så fina strutar du gör. Säljer du dem via nätet också?
Låter som ni hade en rolig helg. Samma här. Synd bara att man blir så trött dagen efter!!!!!/ Eva-Mari

Noll54/Eva-Karin sa...

ÅHHHHH!!!!! Vilka strutar!!!!

Du är så duktig Ingela! Härligt att ha en helkväll,men visst kan det bli segt en annan dag!
Hoppas allt är bra nu!
Kram E-K noll/54

Vita rum sa...

Så jättefina bilder! (Och saker menar jag också)De gav inspiration! Din blogg är jättefin! Ha en skön dag! Kram Veronica.

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilka underbara lavendelstrutar :)

hemtrevnad marie sa...

Vilka fina strutar du gör!!
Lät som du haft det kul iallafall...och pannacotta ..mmmm, det är gott det!!!
Ja du, det sved att flytta från min lilla butik..fast inte från huset som var ett nybygge från 1992, där jag aldrig fick rätt känsla...sen växte vi ju ur det huset med...har ju fyra gossar numera...och vägen blev enormt trafikerad då det flyttade in ungdomar med måååånga fordon längre in på vägen....nu bor vi längst in på en egen gård!
Ha en go dag!!!
kraaam

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackra strutar.....

Och underbara bilder...

Hoppas att du får en bra vecka!
MiaMaria

Himlarum sa...

Hej Ingela!
Tack för din fina kommentar om mina bord! Blir alltid lika glad när någon uppskattar mina alster! Sådana är vi väl allihop som har kli i fingrarna!
Webbutiken rullar på och allra roligast är det just med den där "Sålda möbler"-sidan där folk kan bevaka liknande produkt! Det formligen dröser in bevakningar - och det är ju fantastiskt roligt att veta att det finns människor därute som tycker om mina möbler! Så nu är det bara att måla för allt vad penseln håller!

Jag har inte riktigt hunnit fundera på erbjudandet ännu. Vore jätteroligt att vara med, förstås...Skriv gärna en rad när det börjar dra ihop sig till att bestämma sig!

Jag älskar din blogg och allt fint du gör! Vilka underbara skridskor, strutar och gud vet allt!!! Du är verkligen jätteduktig!
Och så hinner du jobba, skriva på boken osv!!!

Kramar
Ann-Helen

Stina sa...

Men du...alltså du gumman. Du gör ju mycket finare saker, så du ska inte säga nå't. Haha...:-)

Viola sa...

Så mycket fina saker du bara gör....visst kan man ha ont där uppe, gör inget om kvällen har varit trevlig, eller hur, kram

Anneli sa...

Vilka jättehärliga bilder...
Kika in hos mig - du har nåt där
Kram/Annelie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Wow vilka underbara strutar du lyckats med. Just nu hinner jag inte riktigt med att lämna kommentare till alla men jag håller ögonen på er. Maila mig gärna igen angående boken du pratade om nytt pris och är det något stopp datum? Kan inte bestämma mig om jag hinner vara med men det kommer väl en lugnare tid.Ha en fortsatt bra vecka.
Kramis Tess

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Åh så otroligt vackra strutar du gjort! Jag har aldrig sett en likande ask förr..men fin var den :)
Ha en bra dag
kram Therese

Moa sa...

Hmm.. vilka läckra strutar.. underbart vackra.. =).. Kommer att säljas på ett nafs.. ha det gott.. Moa

Hjerterom sa...

Å for noen vakre kremmerhus:)og vakre bilder!
Du er såå flink til å sette sammen alt...


Klem Siw

Nygammalt sa...

Hej Ingela!
Vilken fantastisk inspiration du bjuder på! Du är verkligen sååå duktig. Såg även dina fina julkort hos bloggen Mitt Ljuva Hem och himmels så vackra de är!
Kram!

linnea-maria sa...

Himlar vilka fina saker!! Jag skulle också gissa på en napoleon hatt :)
Ja visst är det gött med fest men man mår som man förtjänar efteråt. Jag har nyss haft eftermiddagsfika på en kvadratdecimeter chokladbrownie så jag är däckad framför datorn och orkar inte jobba, tur att det finns bloggar att läsa kram/linnea-maria

MODERN COUNTRY sa...

Men himmel for noen fine strutar!! Og som jeg elsker all Inspirasjonen jeg får, vil med en gang springe i vei og pyssle. Fin kakeform har du også, jeg har likedan :)

Klem,
Aina

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilka fina saker du visar. Strutarna blir väl svåra att skiljas ifrån.
Den zink väskan du visade har jag aldrig sett förut. Men jag älskar zink.
Nu har jag tagit fram symaskinen för att sy lite som jag gått och skjutit upp.

Ha en bra kväll

Kram Viveka

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

ååååå jag svimmar...så vackert1
blir alldeles matt av dessa vackra saker.Du kan då få till et vill jag lova..."UNDEBAT" som min 3åring säger...hihihi

Kramiz Nilla

faire un songe sa...

Via via I ended up on your blog
What a wonderful atmosphere
I enjoy it

fine-month Decembe
Greetings Hetty Holland

Anonym sa...

Lindos dessa strutar!
De är souvenirer?
Hur användbar?
Abraço.

Lindos os cones!
Estas são as lembranças?
Qual a utilidade?
Abraço.