INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 3 november 2010

Föremål i vila / Subject of peace

Hej alla kära , jaa som sagt var så har jag "lite" saker i min trädgård som skulle behöva ta sig in på något sätt. Det är ju det värsta det att ta hand om alla div saker. Jag har i alla fall tömt ut det mesta av blommor i alla hinkar,baljor och krukor. Av någon anledning gillade jag det när alla gamla hinkar och baljor var tömda, tyckte det var en stillsam installation. Kanske jag skulle ha det så här utan för min dörr hihi (alltid).......

 inte så dumt ändå när jag tänker efter. Gamla bruksföremål i naturen är alltid vackert........

...nu får de vila i vinter för att vara redo till våren igen.
Det är många som suckar över November månad då den är mörk , slaskig och är en enda lång väntan. Vi vänder lite på det och kanske kan tänka att det är en månad full av uppladdning och förberedelser inför julen.
Nu kan vi i lugn och ro planera inköp av de klappar som ska göras, tänka ut och förpynta lite hos sig själv med enkla medel och inredning från naturen.
Vi kan baka pepparkakor och lussebullar om man gillar det. Varför ska man vänta med saker man tycker om? Har aldrig riktigt förstått det.
Vi lever bara en gång och då gäller det att "Leva Vackert" så mycket vi bara kan.
Att tända mycket ljus och lyssna på julmusik är också en njutning.
Mysfaktor är när det kommer ner vita flingor från himlen, det gnistrar och det lägger sig ner att vila en stund, vackert i mina ögon.
 Ha en underbar vecka och kram alla läsare och bloggare/Ingela.

44 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Vackert och stillsamt!

Kram Mimmi

Anonym sa...

Håller fullkomligt med!!
Varför ska man inte få tjuvstarta lite och njuta lite längre av all ljus och värme julen för med sig. Vi måste leva "vackert" varje dag!

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Ja absolut låta sig drömma iväg och börja planera =)
julskivan snurrar på hemma =)

Kram Ulrika

Mitt hvite hus sa...

Syns din samling av bøtter og kar var utrolig vakker... nesten synd å måtte gjemme de vekk om vinteren...

ja en må nyte hver dag..tiden går for fort..og da må en stoppe opp litt..

ønsker deg en fin dag =)

klemmer

butiksofie sa...

Beautiful!!!I love *ZINK*!!!Hughs Anja

Unknown sa...

Så vackra bilder! Du har så rätt med det där att vända tanken nu i november, att det ä tid för uppladdning! Den tanken tar jag till mig ☺ Ha det gott. Kram Lenita

Photo by Maria sa...

Jag har alltid gillat November, men det kan vara sör att jag fyller år i mitten av månaden och fylla år gillar jag trots att jag kommit en bra bit upp i siffror ;-)

Snyggt med all zink vid väggen..

Kram Mia

Norrfrids Eija sa...

Zinkföremål är oerhört vackra! Mina ligger nu också och väntar på nästa vår. Kanske att någon hink används till granen...
Ha en bra dag!
Eija

nina/nice sa...

Så vackert med alla vackra zink-
saker!
Ja, nu är verkligen tid för att
planera och njuta...
Ha det bra!
Kram Nina

Kom Achterom sa...

aah your garden is ready for the winter! here evensow. nice the sink!
love it!
Yolanda

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint med alla zinksaker .Jag tycker november är mysig för då fyller jag år och man tänder mer och mera ljus njuter av lite underbar musik .Börjar köpa en och annan julklapp.Ja du min vän klart man ska leva vackert och ha ett positivt tänkande så går livet som en dans.Önskar dej en skön dag njut och mys rara du.Kramizar Rita ♥

Sussi sa...

Hej!
Känner igen mig i det där med att tömma krukor, tunnor, bunkar, baljor och allt vad det nu är som måste tas om hand innan vintern tar ett fastare grepp om trädgården och allt fryser till is. Massor med zinkföremål står upptravade i växthuset....känns lite vemodigt, men jag tror också att vi behöver den här viloperioden för att ladda inför julen. Så vi kan leva riktigt VACKERT när advent närmar sig...
Kram
Sussi

Mia, New Room Interior sa...

Flotte høstbilder, visst er de fine tomme også! :-) Nyte november er ingen sak, deilige klare soldager ute, eller regnværsdager inne i sofakroken!! Ha en fin dag! Klem

Country Hill sa...

Det blev ju riktigt fina stilleben med alla hinkar och kannor. Och visst börjar man bli lite sugen på att adventspynta.
Höstkramar Lena

All Seasons sa...

Your garden is ready and clean for the winter. Beautiful all you sink, I have it in my garden also.

Have a nice day ☼
Hugs,
Patricia

Ett Vitare Hem sa...

Vackra bilder och ack så kloka ord vännen!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Home and Lifestyle sa...

You have beautiful stuff of sink in your garden ... I like it so much!

Warm regards, Ingrid

LINPROBABLE sa...

I discovered your nice blog, and I like it with your romantic and beautiful pictures !
Have a nice day

High Street Cottage sa...

Hi Ingela, I agree too, there is something very pretty about pots waiting to be potted. I like them stacked up on a potting table. November is my favorite month, but for different reasons. Here's it's when it finally cools down, and there is a crisp freshness in the air. It's when I finally can feel no stress from the summer heat. When it's like this I like to bake casseroles for dinner, and make pots of soup. Well, I guess it may be for the same reasons ;)

Madame Morell sa...

Bra sagt Broling! Så tänker jag med, Att november ska vara återhämtning! Mysmånad helt enkelt.
Puss på dig.
Jessa

It's me sa...

Beautiful zinc Ingela !! i like that crate........i mean i am in love with your cate.......amazing !!....love you Ria....

Kjersti sa...

Fin samling :o)

Edtiaflicka sa...

Jag håller med! Börjar redan planera inför julpyntandet (smygstartar till helgen hihi)

Kram Ida

Alberte sa...

Nydelige ord - tar dem med meg.

Klem

StinasLoppis m.m sa...

Hej min fina Ingela , ja man får mysa o må gott o ta vara på det livet ger en . Ha det allra bäst // STINA

Unknown sa...

Hi Ingela,
I think it gives a good feeling to clean en empty these buckets. And I also like november because you can prpare for Christmas and find some new ideas.
Have a nice week too!
Lots of greetings,
Nicole

annika sa...

Bra tanke...återhämtning...lite såsom hela hösten är på ett sätt. Fint med alla zinksaker samlade så där.
Kram
annika

Stina sa...

Fint har du. Jag har också mina kannor och plåtsaker ute under vintern. Mysigt!:-) Kram Stina

Unknown sa...

Ååh så fint, helt i min smak!
Ha en fin dag
Kram Anna

Älskade pion sa...

Tycker att grejerna ska stå kvar där ute,skitsnyggt.Du har så rätt,varför ska man vänta...nej gör lite "juliga" saker redan nu.;)Kramar Ulrika

Vita små hjärtan sa...

Ops...så fint!!!! En hel rad med härliga saker!!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Bittan sa...

Såklart att de ska stå kvar :-)
Så snyggt att mötas av .
Va smart tänkt med november, det ska jag anamma direkt.
Å du ,om du blir glad av finbesöket i min trädgård måste du kolla in det senaste.Fick iden och inspirationen från bilderna där du förfrös fingret i nåt gammalt hönshus.Nu har jag jobb framöver vill jag lova:-)
ha det bäst.
Kramar Bittan

Nyanser av vitt sa...

Vilket fint inlägg och vackra bilder.
Kram Agneta

gamla skolan sa...

Vackert i all sin enkelhet !! Kramar Susanne ♥

Marie sa...

Så vackra bilder Ingela! Jag har massor av saker som skulle behövas tas om hand ute i trädgården, ska försöka fixa det nästa helg.

Jag är nog en av få som gillar november, tycker det är en avkopplande månad.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Arja sa...

Hejsan! Vill önska dig en trevlig helg och njut!
kramizar Arja

Joyforhome sa...

det är så skönt att tänka som du gör. :)

Kramar Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Här är ju november en månad full med utvecklingssamtal så den brukar gå fort. Skönt att få göra klart ute.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Bitte sa...

Vad fint det blev med alla tomma kärl och krukor, det ser ut som att det ska vara så :-).

Jag håller med dig fullt och fast om att inte vänta med saker man tycker om, en dag har man väntat för länge och så blir det inte av!

Ha en fin allhelgonahelg!

Många kramar
Beatrice

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken skön samling av hinkar, kannor och baljor. Jättefint när dom står där tomma, blir så fridfullt. Nu väntar dom på advent och snart är det vår!
Kramar
AnnaMaria

Karma sa...

Med alle de vakte bildene du viser, så har jeg en liten drøm om at det skal komme en julebok fra dere neste år...:)

Klem Kaja:)

Anonym sa...

Hi dear Ingela, I love all of your galvanized pieces! I agree that they look quite lovely even without any flowers in them, just the way they are!! I look forward to Christmas and all that comes with it, but will miss my time in the garden over the winter.
Have a wonderful week!!
Big hugs to you,
Jo :)

Onna sa...

I`ll have to write in english cos my swedish is a bit rusty :D Love the old metal buckets! Warm hugs to your day :)

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Bruksföremål är vackrare än finaste guld, tycker jag :-)

Vackra bilder!

Kram från Australien♥