INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 21 november 2010

Vita Sockerpinnar / White sugar sticks

Hej alla söta som alltid tittar in till mig. Jag håller fortfarande på som bäst att försöka hinna med allt i livet. Det går i godisets tecken och det packas för fullt i vintage påsar och strutar.Allt kommer att finnas till försäljning hela 1:a adventshelgen utanför Home Of Sisters i Kristinehamn och hela 2: a adventshelgen hemma hos Petra (Romantiska Hem)...........

 .......jag tror nog att jag samlar på gamla fönster (också) tycker att de är så fina i alla sammanhang. Många frågar vart jag köper alla och jag har samlat på mig några under åren, hittar ett här och där på loppisar.......

 ...........gammal bläckplåt är otroligt fint tycker jag, letar ständigt efter sånna här gamla grejer, kakmått, korvstoppningssaker och andra små koppar, de blir bra som ljusstakar...........

 ..............candypinnar kommer också att finnas till försäljning i fina förpackningar eller knippen.Gott till Irish Coffee eller fint som juldekoration...............

 .............att dekorera och pynta sitt hem med godis är så roligt tycker jag men det är klart att det slinker ju ner alldeles för mycket sött men....... äsch det kvittar just nu hihi..........

 ...............jag hade turen att komma över gamla fina tårtpapper från ett för länge sedan nedlagt konditori. Jag använder mig mycket av det i olika förpackningar och påsar............

..........nu ska jag ut i mörkret till mitt jobb och sedan hem och fortsätta med årets julkort. De ser annorlunda ut från år till år och i år är de av plåt. Visar i kommande inlägg. Kram/Ingela
Ps Jag har svårt att hinna besöka er andra men hoppas ni vill titta in ändå...

48 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Godmorgon!!!
Det är till att vara morgonpigg!!!
Ljuvligt härlig bilder du visar!!!
Inspiration.......för ögat!!
Kram!
Anne-Lie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
En till som är uppe tidigt. Så fina candy-pinnar du gjort, godis som är både fint och gott! Gamla fönster och bläckplåt det är sånt man gärna skulle hitta. Och tack för tipset, nu har jag målat 2 instrument och pyntat med band.
Varm kram
AnnaMaria

bakom berget sa...

God morgon! Vilken energi du har. Men det smittar av sig när man ser allt fint du gör. Men hur i hela friden gör man såna sockerpinnar? Dom ser ju så otroligt gammaldags fina ut. Det är jättevackert, allt ditt pynt.
Ha en fin söndag!
Kram Åsa.

Mys och hemtrevnad sa...

Hej Ingela,tittar gärna in till dig...känn inget måste att titta in hos mig...det är bara roligt att du gör det!Du är en riktig inspirationskälla för mig..tack! kramis semlan

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad flitig du är, här är en till som har en viss kärlek till gamla fönster ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Randiga Tråden sa...

Formarna oc godiset, mysigt.

Home and Lifestyle sa...

My dear Ingela, your decorations are lovely!

Wish you a happy Sunday! Warm regards, Ingrid

hagagården sa...

Hej
Men oj så fina bilder du visar idag,ser underbart ut.
kram
ninni

Älskade pion sa...

Åhhhhh,vad smaskigt det ser ut.Ska försöka komma på julmarknaden på söndagen.Ha en skön söndag.Kram Ulrika

High Street Cottage sa...

Hi Ingela, I love all you've shown here. I too have a pretty old window frame which is a treasure to me. I use sugar sticks too. Here there is a very popular store called "World Market" and you can purchase them there. I like to use them for tea. They're really made from the old fashioned "candy rocks". Which were popular many many years ago. I love them. You have made them look beautiful. Have a wonderful day, tami

Njut i din trädgård sa...

Så fint med vita sockerpinnar!

MEN jag måste nämna godisburken i rubrikbilden - wow så läckert!

It's me sa...

What a beatiful post !!Ingela......lovely great pictures !!...happy sunday........love love love Ria....

Anonym sa...

Dear Ingela, very beautiful pictures! I love these baking forms and the picture with the sparkling sugar sticks. Sunday greetings, Sandra

Frøken Jægers Hus sa...

*sukk* og dån og stønn!!!!!!! Alt! :):):):):):):)

Atelje Skärvan sa...

Härliga saker du visar,ha det så bra.
Kram Agneta

Norregård sa...

Hej!!
Men du är ju bara så himla flitig!!! Det ena fina inlägget efter det andra;o) Ljuvligt!!

Kram Malin

Vit som snö sa...

Ljuvliga bilder!!!
Åhhh vad jag önskar att jag kunde komma på den marknaden... Såna vackra sockerpinnar!!! Jag skulle absolut karamellshoppa av dej:)
Ha det gott! Kram Cilla

Lunalei ;-) sa...

Oh...kjære Ingela - du gir meg nesten sukkersjokk ved å vise så lekre og fristende bilder!!!
Jeg vet ikke om jeg tørr å lage slike godsaker selv - jeg hadde nok endt med å spise det meste selv!!!
Og den lakriscandien du viser lengre ned.... - slikker meg rundt munnen.... Den så faaaarlig ut!!!
Nydelig innpakning også - du gjør alt så lekkert!
Ønsker deg en fin og rolig søndagskveld kjære venn!!!
Klem fra Lunalu

Rose Garden Malevik sa...

Underbara Bilder :)
Vad mycket FINT
BLOGGPARTYT fortsätter:)
Håkan

Unknown sa...

Very nice pictures, Ingela, I like the old window!
Have a great week!
Nicole

Hvit Nostalgi sa...

Hei!
Så utrolig flink du er! Hvor finner du oppskrifter/resepter på godisen?

Tante-T

Ann-Sofi, Åtorp, Värmland sa...

Vad fina saker du gör Ingela! Hopas du har det bra och att våra vägar korsas sanrt. Kram från Ann-Sofi

Mitt hvite hus sa...

Dåååån for noen fantastiske flotte bilder... disse gikk rett i hjerte mitt..Og de hvite sokker pinnene ...nydelig.:

dette må bli et herlig marked =))

klemme r

Vita små hjärtan sa...

Å Ingela vad du inspirerar!!!!
Fantastiskt...
Kram Agnetha

Magdalena sa...

så nydelig det er her......

Alberte sa...

Det er så fint!

Cidinha sa...

Beautiful, all, impossible to decide what the most beautiful! Fine
images, a gift for the eyes.

Hugs
Cidinha

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååå, vilka ljuvliga bilder!
Det är en fröjd för ögat att titta in hos dig :-)

Kram från Australien♥

Hannis sa...

Om jag gjorde sådär mycket godis så skulle det förmodligen inte bli något kvar till försäljning=))
Allt skulle provsmakas och inte bara en gång!

Ljuvliga bilder!

Kram Hannis

Penseldraget sa...

Härligt med godistema hos dig, candypinnarna påminner om bröstsocker jag fick av mamma när hon jobbba på apotek då hängde de en sån klump i ett snöre...super gott och sött som jag minns..
ha en skön vecka
kramar pia

Unknown sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på!! Å vad du ligger i och pysslar, så duktig du är! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Lenita

Anonym sa...

Vackra bilder som vanligt.
Men jag undrar hur många timmar har du på ditt dygn????
Du är alltid så flitig o hinner med en massa.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Nyanser av vitt sa...

Åh vad mycket fint vännen. Det är mycket nu med all produktion. Vi kommer att finnas kvar.
Kram Agneta

Madame Morell sa...

Mums mums smask smask. Hela du är som godis.
Kram från Jessa

Rostrose sa...

So pretty photos again! Your windows are really great - in Austria there are never garage-sales where I could find such pretty windows - that's life.
Warm hugs, Traude

Eva Agnes sa...

Hej Ingela!
Vilka härliga bilder du visar och så gott med Irish coffee och söta sockerpinnar. Mmmm
Dessvärre bor jag lite långt ifrån Värmland annars hade jag kommit direkt till petras Julmarknad.
kramar Eva Agnes

Loella sa...

S
T
U
N
N
I
N
G
!
!


Du lyckas hela tiden vännen...
KRAM Loellan

Källeboda lantliv sa...

Verkligen ljuvliga bilder som ger inspiration ...nästan så det känns som om man var på 1800 talet med alla dess godisburkar å mått....fint slitena ...kan förstå att du har mycket att stå i ...man har nästan inte tid att jobba ...hi.hi...lycka till med försäljningen ..kram jeanette.kallebodalantliv

Viola sa...

Har en hel loge full av gamla dörrar och fönster, gissa om lyckan var gjorde när jag upptäckte detta....0) så mkt fint du gör och håller med bläckplåt att något alldelse speciellt, ha en fin vecka, kram

Joyforhome sa...

så fint ;) gillar glittret på sockersticksen .

Kram Malin

gamla skolan sa...

Vilka underbara bilder , så fint du har gjort med lite stjärnor som glittrar . Godisen ser både smaskigt och dekorativt ut !! Kramar Susanne ♥

Mayflower sa...

I enjoy as always your beautiful posts dear Angela. Lovely pictures.
Warm wishes, Mea

Dessie sa...

Hej Ingela. Helt underbara bilder som vanligt. Va duktig du är på att göra godis, det riktigt värker i sötis-tanden då jag ser bilderna! *fniss*

Ha en skön dag.

Kram Dessie

Black Iris sa...

Ojojoj, vad du lyckas få till det. Det gnistrar i dina läckra Candypinnar och dina fönster blir man lite avundsjuk på.

Kram Maidi

Anette sa...

vackert!!

Kramar @nette

här är gudagott att vara sa...

Fint candypinnar´,,, men de är inte så goda tycker jag.
Men du har såå kreativ blogg och så fina bilder.
Haregott1

Anonym sa...

Hello Ingela~
I love old windows too! Something very elegant about them. The tin cookie cutters are adorable with many uses. What an inspiring post. I think I'll go decorate. :)
Rosemary...

salige lavendel sa...

Så VACKRA bilder du viser!! Underbart =)