INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 17 november 2010

Mera Karameller / More Candies

Hej igen alla karamelltanter och karamellgubbar. Här är det fortfarande karamellfabrik hihi. Har många kilo karameller och annat gott här hemma just nu,. Allt ska till butik och julmarknader. Det packas för fullt i handgjorda vintage påsar...............

 .............dessa är salt/lakritz och blandas med syrliga karameller i påsar................

 .............de är t.o.m fina att titta på och smakar gött förståss.... ja det slinker ner en och annan men mest får jag gömma dom för min man ...........
 .............de förvaras i gamla karamellburkar från förr..................

 ...............här har de åkt ner i en dekorerad påse....................

......meningen är att man själv sedan kan fylla på sina dekorerade påsar och använda den som pynt till jul tillsammans med annan julkuriosa.
Tack igen alla för era alltid så goa kommentarer, jag läser dom alla och bevarar dom i mitt hjärta. En del av allt jag gör kommer att säljas hos Home Of Sisters i Kristinehamn och jag kommer själv att stå där hela
1: Advents helgen.
Kram på er/Ingela.

45 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka härliga gamla karameller, svårt att få tag i dem nu för tiden.
Undrar allt vart du har fått tag på de fins skridskorna.

Kram

hagagården sa...

Det ser underbart ut med alla gammeldagsa karameller.
kram
ninni

Villa König sa...

Oh I love the old fashioned look of the sweets. And your new header looks so great!!! Hugs Yvonne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så läckra bilder och så gott det ser ut, mums!!

Synd att det är för långt till julmarknaden från mig.

Ha det GOTT!
Kram Monica

Mayflower sa...

Hello dear Angela, I love your new Header and the candy look delicious in the beautiful old tin.
Have a nice day.
Lovely greetings, Mea

idémakeriet sa...

Oj vad farligt goa de ser ut.
Jag sparar tillsammans med min dotter att få köpa saker till att tillverka egna karameller. Vi har spånat på en sett hos panduro men inte har vi fått ihop kosingar.
De är som du säger även fin att titta på.
Lycka till med försäljningen.
Kram på dig.
Gerda

Emmy sa...

mmmmm de ser er själva,
Emmy trevlig dag hälsningar

Sjarmerende GJENBRUK sa...

mmmm ønsker meg en smaksprøve :)

Ha mange fine juledager!

KLEM fra Hanna

Unknown sa...

Hhhmmm Ingela, I love lakritz!!!!
Nice pictures!
Have a nice day!
Nicole

Mitt hvite hus sa...

Lager du alt dette selv???

BAre helt herlig.. må jo dufte himmelsk godis butikk hos deg..


klemmer 0))

Anette sa...

Du har något inne hos mig =)

Kramar @nette

Home and Lifestyle sa...

Dear Ingela, I love the candy...caramel is one of my favorites!

Have a nice evening! Warm regards, Ingrid

Mys och hemtrevnad sa...

Oj,det vattnas i munnen på mig*ler tur att det inte är jag som packar karameller för då hade jag nog fått ont i magen till slut...hihi...kramis semlan

Norregård sa...

Kan tänka mig att det slinker ner en & annan;o) Som vanligt underbara bilder hos Dig!!!

Kram Malin

Roses & Angels sa...

Lovley! Älskar allt speciellt skridskorna så snygga!!! Vill ha kram

Ett Vitare Hem sa...

ojojoj jag kommer ju rulla hem efter julmarknaden hos Petra ;o)
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Så Vitt Jag Vet sa...

Man blir sååå suuugen!
Kraaam
Sanne

Norrfrids Eija sa...

Oj oj så fint du pyntar, den där julmarknaden hör man talas om lite överallt nu...tänk om man kunde närvara, det vore nåt det...
Ha en fin kväll,
Eija

Änglarnas hus sa...

Ja här gottas det på..gillar jag ;)

Ha det bäst!! Kramis Sanne

Anonym sa...

I love all of the beautiful old tins that you display your candies in, Ingela... sooo lovely... and yummy!!
Your new header looks wonderful... very festive for the holidays with the red!
xoxo,
Jo :)

Livet på Vestergård sa...

Oj så mycket gott! Vackra förpackningar i vintage också.
Kram Kicki

Bittan sa...

Härliga bilder :-) Jag har alltid ända sen jag flyttade hemifrån
( för snart..... oooooops 28 år sen )
haft godis som inredningsdetalj. Tänk va mycket "äckligt " godis som
släpats hem genom åren för att matcha.
Så mycket lättare nu på senare år med svart / vitt :-) Då kan man tom äta upp det haha.
ha de gott

kram Bittan

Nette Cecilia sa...

önskar att jag haft dina fina karameller idag jag fick köpa vanliga butiks karameller till min julskyltning,kram Nette

It's me sa...

More candy !! yes yes yes !!!..love it.......lovely that sac you make with it !! lovely evening darling..........love Ria....

Åsa sa...

Hej!

Själv älskar jag åxå karameller och sånt i vackra förpackningar. Så kul att kika in här och få inspiration. Önskar jag hade ditt tempo för här tycker jag att jag inte hinner nåt. Ska stå hela helgen på en julmarknad och har massor kvar som jag vill göra. Blir mest sytt men vill gärna ha lite annat fint åxå. Hårda karameller liknande dessa har jag hemma som jag köper på karamellfabriken nära mej, så jag hoppas hinna med några strutar till helgen. Annars blir det mycket att själv festa på....hihi.
Du är så duktig på att få till det och helt underbart med alla gamla burkar. Tack för du delar med dej.

Kram Åsa

Alberte sa...

Å som du frister!
Helt herlig.
♥♥♥

Eva Agnes sa...

Hej Ingela!
Smaskens, säger jag bara. Gotter hör juletider till. Och så fina skridskor att hänga i granen.
Kan du meddela Petra att det inte går att göra kommentarer på hennes blog eftersom hon lagt musiken så att den täcker.
Jag ville tacka henne speciellt för att hon använt sig av en bakgrund som jag gjort.
kramar till dig och henne.
Eva Agnes

Lotta sa...

Hej Ingela!
tittar och njuter av allt det fina du visar och gör.
Själv är jag ett riktigt godis monster så dina karameller ser lockande ut.

Kram på dig Lotta!

becca sa...

Hejsan!
Du är ju bara så duktig, vilka underbar godispåsar du har gjort, jag blir så sugen på godis när jag ser dina bilder.
Ha det bra, kram en gottegris.

Photo by Maria sa...

Så fina påsar och med så gott i.. Älskar lakrits så jag hade nog stoppat mer än en och annan i munnen ;-)

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Vilka ljuvliga påsar..mumss för godis..Vad du är duktig som fixar o grejar !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Skogslyckan sa...

Älskar dina inlägg med godis i gamla vackra burkar. Längtar efter att göra vårt godisbord till jul. En tradition jag tagit med mig från mina barndoms jular...
Kram Pia

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Ingela....
Åååååå jag blir såååå inspirerad av dina gamla karamellburkar!!!! Alldeles ljuvligt!!!!!
Kram Agnetha

Eva Agnes sa...

Hallå igen Ingela!
Tack för hjälpen med Pertras musik...
Petra har ännu en av mina bakgrunder. Jättekul, tycker jag.
Därför har jag gjort en specialare till dig, som du hittar på http://romantikgrafik.blogspot.com

Om du vill ha den alltså. DSet är ju helt upp till deig.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Ojojoj. Alla stavfelen beror på min dassiga syn. Ögonen krånglar fortfarande....
Skyll på det he he
Eva Agnes

Anonym sa...

Hår lyser flitenslampa som vanligt,
alltid lika trevligt att kika in hos dej.....
Ha nu en trevlig helg
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Cidinha sa...

Beautiful and tasty ... too bad that so far away! The beautiful new look of the blog!

kisses
Cidinha

Anonym sa...

Candy and me get along just fine!!! :) Besides all that sweetness I love the picture of the skates, gorgeous!
Have a great weekend
Rosemary...

Vitt hus med svarta knutar sa...

Himmel vilka underbara inlägg du har gjort!!! Allt är så vackert, det känns som jag blir förflyttad långt bakåt i tiden för det ser precis ut som jag tänker mig gammaldags jul och julmarknaderna på stadens torg förr...lite Kajsa Kavat-känsla...så fiiint!!! Vackra bilder och vackra etiketter på påsarna...ååå...

Önskar dig en underbar fredag!
Kram,
Regina

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

mmmhhh it looks very nice :) I wish you a nice & sweet w-end! Lisa Libelle

Villa Humlebo sa...

Åh, vad gott det ser ut!!
Synd att jag inte kan åka till den marknaden!
Vart köper du in godiset ifrån då??

Ha en trevlig helg och Lycka Till på 1:a advent!
Kram Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Snart klarar jag inte av att gå in här och läsa... :) Blir ju så vansinnigt godissugen, när jag ser allt gott du gjort! Jag skulle gärna gå till din godisaffär... Den heter väl GodisInspiration eller något liknande kan jag tänka. Och där skulle jag stå som en fem-åring och peka... en sån.. en sån...
Kram
Marie

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps, godis var det här.., i stora lass:)
Tur att inte jag är en utav dina familjemedlemmar Ingela, du hade inte haft mycket kvar att sälja!!!

Just nu sitter jag här hemma och försöker dämpa suget efter sött med hjälp av tomater.., fem eller sex tomater har halkat ner i lilla mavven.
Hmm.., undrar om man kan käka så många utan att bli dålig.....

Ingela, jag önskar dig en lång och skön helg och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

Ullis/Leva på landet sa...

Så smarrigt gott det ser ut, och lakrits också min absoluta favvo;)Påsen var ju helt underbar också.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Amanda sa...

Hej! Vilka fantastiska godisar. Går de att "skicka efter"? :) Kram Amandaf