INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 25 november 2010

Kort i plåt / Christmascard in zinc

Hej alla söta vänner, här är produktionen i full gång. Det tillverkas det ena efter det andra och nya saker kommer jag på hela tiden. Det börjar närma sig 1:a advent och då kommer jag och alla mina grejer att stå hos inredningsbutiken Home Of Sisters i Kristinehamn. Jag kommer att vara där både på Lördagen och Söndagen. Jag blir jätteglad om ni kommer. Jag har i många år nu gjort massor av kort och de ändrar utseende hela tiden. Jag har svårt att göra samma saker från år till år, gillar när fantasin får ta plats.......

 ..............i år är korten och tagsen i plåt och då håller de i många år. Passar att hänga på det mesta. Här några exempel på hur tagsen kan se ut. Finns i många olika utförande och motiv........

 ...........en del är i svart plåt andra i vit plåt eller Zink.............

 ............jag gör dom också i A4 storlek och då är alla olika, här en bedjande liten flicka. Plåtkorten är prydda med gamla spetsar, knappar, snören, tyger, pärlor, glitter och  paljetter........

........jag fortsätter att försöka hinna med att göra saker och håller på tills jag tröttnar. Tack alla ni som tittar in, jag blir såå glad för det. Kramar i massor/Ingela.

52 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Ingela! Så vackra saker du tillverkar och du verkar ha en liten tomteverkstad för här går det undan =). Det kommer att sälja i massor i butiken. =) Ha en fin dag kram

Rozmeen sa...

How lovely these angel decoration labels!

Hugs,
Rozmeen

Mitt hvite hus sa...

God morgen Ingela..

Du er så utrolig flink... disse kortene var kjemepfine..og at de er i låt er jo enda bedre,,'

og jeg skulle så absolutt ha vært på julemarkedet ditt hvis det ikke var så langt..

Ønsker deg masse lykke til =))

klemmer

Home and Lifestyle sa...

God morgen my daer Ingela, I like your decoration labels so much and wish you good luck in the shop!

Warm regards, Ingrid

hagagården sa...

Underbart fina kort,helt makalöst!!!
Kram
ninni

Ljuva Drömmar sa...

Underbara kort du har gjort! De kommer gå åt jättefort.

Jag har tyvärr inte hunnit julpyssla nåt än men nu blir jag såå sugen. Du är som vanligt inspirerande.

Hoppas du får en härlig vinterdag, kramar Maria!

Bittan sa...

Sååååå fina :-) Plåt kan man ha till mycket pyssel.Jag gjorde ett gäng liknande i somras fast som mega tags. Men nu finns det bara riktigt tjock plåt kvar i garaget och det vägrar "assistenten " att klippa:-)
Får nog skicka iväg honom o fixa lite normal . Tack för inspirationen, det är lite lagom pyssel för en enarmad nyopererad pysselsugen Moi :-)
ha en mysig dag

kram Bittan

(eddas) sa...

De var jo bare kjempefine rett og slett...men de har du vel fått laget at sted???
ha en fin fin dag
eddaKlemmer

Mys och hemtrevnad sa...

Vad du är duktig...njuter av att titta på dina fina hantverk! Om jag bodde närmre skulle jag köpa bilden med det bedjande barnet...blev bara så stormförtjust i den... lycka till med försäljningen det kommer gå åt som smör i solsken! Kramis semlan

Katjas-Home sa...

Wunderful pictures.
Very nice.
Katja

Rose Garden Malevik sa...

S
U
P
E
R
F
I
N
A

Lite rosor till bara ...såååå :)
Ha en bra dag
Håkan

Skogslyckan sa...

Synd man inte bor närmre..du får lägga ut lite till försäljning på bloggen, jag blev riktigt sugen. Otroligt fina saker du gjort!
Kram Pia

Anonym sa...

God morgon Ingela
Vad gulliga kort blev, så söta!
Dem kommer gå åt snabbt... :O)
Kram Nina

Norregård sa...

Vad flitig du är Ingela!!
Så vackra tags, du kommer sälja slut dom i ett nafs;o)

Kram Malin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Ingela,
vilka vackra tags och kort du gör, underbara! Lycka till med försäljningen, som lär gå som på räls...

Hälsningar Monica

Unknown sa...

Åh så vackert min vän!!! Syns i kväll! KRAM

Manne's hverdag sa...

UTROLIG VAKRE TAGS!!!

Hilsen
Marianne

sylvia sa...

hei Ingela,
såå nydelige saker du lager,
sitter å nyter dine bilder,
koselig å lage sånt.
ønsker deg en nydelig dag.
klem fra sylvia

It's me sa...

I do not inderstand ...but do you make this zinc prints ???...i am in love of that praying girl.......can i by them somewhere ?? please let me know ??? lovely day darling.......love you Ria....

Country Hill sa...

Jisses så mycket fint Du gör, som någon skrev synd att det är så långt annars hade jag stått först i kön på lördag. Lycka Till!
Kramar Lena

Loella sa...

Oh la la, de är verkligen superfina. Vad duktig du är kvinna!


Kram Loellan

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Ingela,
Oh, I LOVE them all....if only I lived near you so that I could buy some. Do you send to England because I would love some of your cards and tags. They are so beautiful. XXXX

Photo by Maria sa...

Så fantastiskt fina plåtort/tags.. Supersöta!!

Kram Mia

Villa König sa...

Dear Ingrid,
your labels / cards look so lovely and oldfashioned that I fall in love :-))) Hugs Yvonne

Mia, New Room Interior sa...

Fantastisk nydelige kort du har laget, Ingela!! :-) Du er utrolig flink!! Ha en super dag! Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tagsen är helt underbara! Jag är så lycklig över den stora på linne som jag beställde av dig för länge sedan, den är så fin.

Lycka till i helgen, jag hoppas ni får en underbar 1:a adventshelg!
Kram,
Regina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Heelt underbara!
Stor Kram Annelie ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Fin fina grejer! Tavlan skulle jag kunna ha !
Kraam
Sanne

Nette Cecilia sa...

Så vackra kort du gör,kram Nette

Cidinha sa...

Dear friend, what beautiful cards ... beautiful pictures, lace, bows, wow really beautiful!

kisses
Cidinha

Inredningsfrun sa...

Oj, oj, oj!! Så ljuvligt vackra!! Så duktig och kreativ du är!!!

// Inredningsfrun :)

Margareta sa...

Vilket energiknippe du är.
Så underbara kort!
Skulle gärna köpa om tillfälle fanns.

ha en bra kväll!
kram Margareta

Vita små hjärtan sa...

Å kära nån Ingela vad vackert!!! Du är så duktig att få till allt så fint!
Kram Agnetha

Vintage House sa...

Hej
Härligt fina tags du har gjort...
Ha det så mysigt..
kram
sandra

Anonym sa...

Gud va du ä kreativ, du driver ju en egen tomteverkstad....
Kram Therese
(www,herbretantik.se)

Corien sa...

Love the cards, wish I could read your blog.

Greats, Corien

Åsa sa...

Wow så vackra de blev, du är suverän.

Kram Åsa

Black Iris sa...

Som vanligt när jag kommer in här möts jag av så himmelens mycket fint. Ha en skön första advent nu.

Kram Maidi

Unknown sa...

Wow Ingela, such beautifull cards you made. Succes with the selling!
Have a nice weekend!
Nicole

Bitte sa...

Nu har jag scrollat upp och ner och tittat på alla ljuvliga godisbilder en lååång stund :-). Vad mycket fint du har gjort, jag blev så förtjust i plåtkorten! Förutom allt godis då... :-).

Lycka till med försäljningen och ha en fin adventshelg!

Många kramar
Beatrice

Mayflower sa...

Hello my dear Blogfriend, what a beautiful nostalgic Christmascard of zinc.
You made such a wonderful photo's.
I also will thank you for your sweet comments.
Have a wonderful weekend.
Warm wishes, Mea

Joyforhome sa...

Vilka underbara kort


pssst. Tävling hos mig om du är intresserad :P

Kram Malin

Roses & Angels sa...

Tack Ingela. Ja den är fin granen där den står och vår lilla Dotter är så förtjust i den. Kan det vara för att det hänger polkagris stänger där nu hihih. Ikväll är jag inte på hugget med produceringen. Ska bara ta det lugnt. Hoppas du får dig en gran. Önskar dig en trevlig advent. Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint du gjort!!
Ha en fin helg!
Kram/Lena

Älskade pion sa...

Åhhhhhhh,vad fina tags,gillas.;)ha en riktigt skön första advent.Karm Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har ju sett dina tidigare kort, och dom här är helt ljuvliga. Att göra i zink var en bra idé, nu kan ju kortet vara presenten (om man ger bort ett)
Jag älskar dina kort.
Önskar dig en mysig adventshelg
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej min vän!

Åh vad vackra dina nya kort är! Hoppas du säljer mycket nu! Vet inte om du hört mitt med. på tel. om inte så vill vi har fler böcker,,,, hör av dej när du har tid!!
Ha en skön fortsatt helg!

Kram på dej!
E-K/noll54

Mamma C sa...

Så vackert, vad duktog du är. Ha en fin 1:advent.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Så otroligt snygga de var. Kommer väl att gå åt som smör i solsken. Vilken jättebra idé att göra dem i plåt för som sagt de håller ju mycket längre då.
Önskar dig en trevlig första advent!
Kram Ullis

Piffa och Puffa sa...

Så fantastiskt fina kort. Synd att det är långt för mig att åka annars skulle jag ha kommit på direkten. Kan man köpa dessa kort över nätet?
Vad kostar de i så fall?
Kramar Anette

Källeboda lantliv sa...

Såå söta kort ! lycka till med försäljningen ...oj ! så många komentarer du fått ..vad kul ! kram jeanette.kallebodalantliv

Alexandra sa...

I love your tags!