INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 14 november 2010

Gammaldags karameller / Candy

Hej alla godisälskare, ända sen jag var liten har jag tyckt om att leka affär. Packa ner i fina påsar, ösa upp med gamla skopr, lägga upp på fina fat och i gamla burkar. Jag lekte att jag hade en kiosk, köpte mycket godis och gjorde fina påsar. Kompisar och min familj fick stå i kö och handla i min kiosk hihi. Än idag leker jag att jag har en godisbutik hahaha.Packar för fullt in allt godis i fina förpackningar och påsar allt i vintagestil. Allt ska säljas lite här och där. Mer bilder på alla handgjorda påsar kommer i ett annat inlägg.

 ...........mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 .........de gamla fina flick skorna från förr passar bra till, kanske att någon liten kicka hade dom på julen.....

 ...............mjukbrända mandlar smakar såå gott...................

 ..............paraplyklubbor hör julen till.....................

 .........locket till den gamla burken är lika fint som ett smycke..........

 .............gammaldax mormorskarameller från Danmark tillsammans med den stora fina Bon Bon burken.......


Utan karameller vore mitt liv som..
vaniljglass utan vanilj,
en släktträff utan familj,
100 myror utan stack,
eller...
motorstopp utan bensinmack,
som en himmel utan stjärnor,
ett luciatåg utan tärnor.

Utan karameller skulle mitt liv vara segt och trött.
Jag är så glad att jag just karameller har mött...

I nästa inlägg blir det mer godis och vintagepåsar och lite annat. Kram på er / Ingela

57 kommentarer:

Villa König sa...

Hej Ingela,
after a very busy time, I took the chance to visit your wonderful blog and I am never disapointed! A wonderful post, where I felt remember to myself ;-)))I love sweets to give to family and friends. :-) And fantastic decorotions, the tin is gorgeous! Hugs Yvonne

Millas hem sa...

Mmmmmmmmmmmmm, säger jag med!=)))

Kraaam

Edtiaflicka sa...

Guuuuuud, vad gott det ser ut (speciellt Danmarks karamellerna!)

Kram Ida

It's me sa...

What a beautiful sweet post !!! i like those candys !! lovely decorated !! well done!!! happy sunday my darling...........love love Ria.....

Anonym sa...

Jag blir sugen på godis! :-) Underbara bilder! Vart får du alla söta fönster ifrån hörru?? Jag letar.. :-)

Kram Linda

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så nydelig.... dette var virkeig et nostalgisk innlegg.. med store ord... så så himla godt ut...

Nyt søndagen

klemmer 0))

Vita Falkens Lantliv sa...

Mmmm så mycket gott:)
Du gör så mycket fint pyssel. Tändsticksaskarna i det tidigare inlägget var så fina!

Kram Susanne

Anonym sa...

Ahhh va fint! Jag älskar avsnittet när Pippi Långstrump går in i godisaffären och handlar till alla sina kompisar...Så fint m karameller i fina burkar och på fat, tårtpapper och silkespapper, o strutar!! MVH Nellie

High Street Cottage sa...

Ingela, you make everything look so very beautiful, like stepping out of the present into the past to a world of fantasy, I love coming here, hugs tami

Lunalei ;-) sa...

Oj oj oj - som du frister oss søtmonser!!!
Dette så alldeles deilig ut - får vann i munnen jeg! Føler meg nesten som Pippi og vennene hennes da de stod utenfor godteributikken... hi hi!!!
Nyyyydelig bon bon boks!!!!!

En søt og god klem til deg, kjære venn!
Lunalu

Home and Lifestyle sa...

I love your candy, but it's not good for me :-)

Wish you a happy week! Lovely greetings, Ingrid

Solgården Butik och Café sa...

Ville bara säga att dina bilder är som balsam för själen, sååå mysigt varje gång man kikar in till dig.

Mumsfillibabba om karamellerna :)

Kram till dig!
/Sofia

Rose Garden Malevik sa...

hmmmm......RIKTIGT FINT :)
Verkligen

Hos mig fortsätter BLOGGPARTYT
Håkan

Lobeliadamen sa...

OMG!!! Heaven!!!!!!! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sier jeg også....mmmmm .m,mmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmm maaaaaaange ganger :-)))

Klem W

Vita små hjärtan sa...

Hej Ingela.
Så härliga bilder. På massa inspirerande gott...mmmm...
Burken var så fin.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

sylvia sa...

hei.
ååå mmmm så herlig,
å noen fantastisk deilige bilder du har servert oss, må titte om jeg har noe godis igjen. mmm
klem fra sylvia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag var inte ett dugg godissugen, men det blev jag nu! Brända mandlar är en riktig favorit. Nu har jag målat en trumpet och ett horn, det blev jättebra.
Kramar
AnnaMaria

Bonjade sa...

This looks all so delicious to me ;)
Fine new week

MiaMaria sa...

Hejsan!

Jisses sååååååååå gott det är med godis...mmmmmmmmmmmmmm

Underbara gottebilder!

MiaMaria

Alberte sa...

Jeg får helt Astrid Lingren feeling her!
Så vakkert - skoene, det hvite horenet - ALT!!

♥♥♥

Photo by Maria sa...

Så fina bilder och godis är ju gott :-)

Kram Mia

Black Iris sa...

Nej det är minsann inte bara Mmmmarabou som kräver et Mmmmm.

Maidi

Margareta sa...

Ja,vad vore livet utan karameller...
Så fina bilder du bjuder på.
Gott!!!

Ha en god vecka!
kram Margareta

Så Vitt Jag Vet sa...

Gör postkort av dessa finfina fotogafier!
Kraaam
Sanne

Norregård sa...

Underbar header vännen & smaskigt vackert inlägg;o)

Kram Malin

Loella sa...

Men Ingela!!


Vilka fina underbara bilder du bjuder oss på här idag!

Den stora fina burken med karamellerna andas verkligen förr, du får till det så fint, och jag skulle vilja komma till din lilla butik och handla...en sån, och en sån, en sån....åsså en sån...=)

Ha det fint lilla insirationskvinna!

Kram Loella

Änglarnas hus sa...

Mmmmm..Här var det rent farligt att kika in idag! massor av "goda" bilder!!

kanske ska du följa din barndomsdröm och öppna en fin karamellbutik!?

ha gott!! Kram Sanne

Marita sa...

Åh vad det ser gott ut! Vackert är det också! Du kan verkligen lägga upp godsakerna så att de blir helt oemotståndliga!
kram, Marita

Berceuse - Art sa...

Beautiful Mniam
I am very happy that I found your blog

Marta

Alfa sa...

Nam, nam..kan jeg få komme å smake?:0). Så bare så nydelig ut. Bildene var kjempe flotte. Likte veldig god de søte små røde skoene. NYDELIGT.
Ha en flott kveld. Takk for gode ord inne hos meg.
Klem Alfa

Levindas Värld sa...

Hej!

Tack för titten!

Va roligt att du gillar det jag skapat :)

Vilka mumsiga bilder du bjuder på, smarrigt värre...hihi!

Ha det fint!

FrenchBlue sa...

I LOVE love this and your blog!
XOXOX's

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
jag kan bara instämma! Med ett mmmmmmmmmmmmmmmm, så gott det ser ut!

Hälsningar en liten godisgris, Monica

ängeln i vitt sa...

Hallojsan !

Gotti gottgott...mmmmmmmm,jag tar några klubbor : )

Kanonfina bilder rakt igenom.

Varm kram / Carina

sandy sa...

I just love your blog and your home!
So very beautiful!

(eddas) sa...

å koselig et innlegg og så flotte glae bilder....
ha en fin ny uke...
eddaKlememr

Unknown sa...

Såå läckert, och en sån fin gammal BonBonburk ~~~

Kram, från Eva

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mmmumsigt!
Ja, vad vore livet utan godis?

Underbart inspirerande bilder :-)

Kram från Australien♥

Country Hill sa...

Ja vem lekte inte affär som barn, ja jag gör det ju fortfarande faktiskt. Underbart vackra bilder och visst blir man godissugen älskar brända mandlar.
Ha det gott!
Kram Lena

hemtrevnad marie sa...

Å, Ingela...jag blir såå gottesugen!!
Brända mandlar är sååå gott!
kraam

Gudrun sa...

Läckert.

Ett Vitare Hem sa...

Mmmmm vad mycket läckerheter!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Ulrica sa...

En sådan Bon bon burk har jag också, kommer från farmor och farfars affär.

Vintage House sa...

Hej
den burken hade jag inte tackat nej till, är ju lite smått galna i dem..
Så mycket gott och smarrigt du visar..
Tack söta för dina ord hos mig:)
kram
sandra

fyra vindar sa...

mmm..mysmums.. ;)

smällkaramell pau di
miss sophie

vardagsvitt sa...

Smack...dräggel....
Åh så gott med polkagrisar och att de dessutom är så fina... HÄRLIGT!
Kram Marith

Roses & Angels sa...

MEN INGELA! DU får inte fresta så där hihih. O så fint du har gjort igen som vanligt. Mums så det ser inbjudande ut. KRAM

Marie sa...

Här blev man minsann godissugen när man tittade in, mums så gott allt ser ut och vilka fina bilder!!!

Kram Kram
Marie

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....vad mer kan jag säga*ler, ser ju bara sååå gott ut och plåtburken var ju helt underbar....kramis semlan

Anonym sa...

Ingela~ This is so beautifully deliciously decorated. I still buy candy in local shoppes. Ah! you've re-ignited my sweet tooth! :)
Rosemary...

Unknown sa...

Hej Min söta!
Har du pratat med Yvonne om vår titt? Tänkte vi skulle försöka komma i väg i veckan och titta igen.
Nu börjar det att närma sig Julmarknaden. Jag säger bara gör mkt för jag tror det kommer många, jiipppoiiii = SKOJ! Tänkte att jag skulle berätta lite mer om vilka som ska medverka.
Vi kommer att bli 11 hantverkare, vilka är:
1 o 2 Petra (Jag) & Jessica med märket UniCum, allt inom stickat, virkart, sytt & broderat plus lite annatwww.romantiskahem.blogspot.com
3 Anna Jarebo ifrån Arvika, hon kommer att sälja bakat och glögg
4 Ingela Broling med vackra alster i vintagestil och med många vita toner och självklart hennes berömda godis strutar med hemmagjord kola http://inspirationivitt.blogspot.com/
5 Yvonne Edmark med sina egen gjorda krämer och salvor http://www.zonterapi.net/index.html
6 Linda Martnell med vackra smycken http://lillojag.blogg.se/
7 Linda Pettersson med sina två böcker och produkter från Mary Kay
8 Lena med lantliga och franska hantverk så väl sytt som i gips http://ettvitarehem.blogspot.com/
9 Jessica med sytt, lampskärmar, saker i ståltråd osv i en fransk romantiskstilhttp://madamemorellsloppor.blogspot.com/
10 o 11 Lotta och Susanne med märket Drömmar & Ting, ljus, väskor, kransar osvhttp://drommarochting.blogspot.com/
Gör gärna mkt reklam för marknaden! KRAM

Arja sa...

Hejsan! Men vilka vackra bilder... och godisupplägget!! MMMMMMMM.... så gott det ser ut. Fast jag har inte fyllt några burkar ännu vilket jag kommer att gör efter att ha sett dina vackra bilder. Tyvärr är inte jag den ända gottegrisen hos mig .... så små lås på skulle ju funka ... det var något att pynta dom med kanske..rostiga gamla lås som även fyller en funktion hahahaaa Tåls att tänka på.

Ha en fin kväll kram Arja

Laila sa...

mmmmmumma!:) (Fast godis)
Kram Lallis

La Drome sa...

Lækkert, lækkert jeg skal også igang så det er skønt med inspiration til den store fest vi alle går og glæder os til.

Syster vit sa...

Mums vad gott det ser ut, och vackert dessutom. Du kan verkligen få till det.
Kram Liselott.

Karen sa...

I love to visit your beautiful blog! I can't read it, but the pictures speak my language! Karen

Hildas hem - Sofia sa...

Gud så fint! Fantastiskt fina karameller! Synd att jag inte bor i trakten av Kristinehamn för då hade jag handlat godis så det hade stått härliga till! :)

www.hildashem.se