INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 7 november 2010

Adventsdukning i hönshuset

Hej alla, jaa nu har jag fått en stor portion jul i min kropp. Känner i hela mig hur den kommer krypandes, julkrypet alltså hihi. Igår var jag på julmarknad i Mårbacka och det var såå fint, kallt men fint. Köpte en massa mat som hör julen till så som sillinläggningar,julbröd,julgodis,runda stora lagrade ostra, glögg och svagdricka. Och så såg jag en kändis oxå, en man som verkligen njuter av inredning och härlig mat, jaa självaste mys Ernst var där, lång och snygg hahahaha.

.......jag och Petra gjorde ett fotoarbete till boken "Lev Vackert" Vi fotade i ett gammalt hönshus på landet där vi hade glögg och paketfest. Vi dukade upp med julens gotter och tände mängder med ljus. Vi hade glögg i gamla kristallglas , lagrade ostar, bröd som var formade som granar. Vi hade strutar med godis, nötter, mandel och russin i vackra skålar, ja vi hade trevligt och myyyyyycket kallt.På det lilla adventsbordet ovan kan ni se en liten del av allt gott vi hade.
Kram på er /Ingela.

56 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Ser gott och inbjudande ut.

Sologbolig sa...

God morgon!
Nydelig adventsbord! Så romantisk og stemningsfullt ..... vakkert, vakkert!
Ha ein flott søndag. Klem.

Rummet för välbefinnande sa...

Hade funderat på att åka dit, men så gick tankarna till HemTgårn istället så det hade jag tänkt mig - men jag hade jobb som väntade så jag gick till ateljén/verkstaden och jobbade istället *ler* Men, jag hade en riktigt bra dag där också, så jag känner mig nöjd och tillfreds.

Bilderna från boken är så fina och jag har tänkt på er många gånger hur ni släpade ut allt i kyla och snö.
Men, har man en idé och tanke så är det inte mycket som stoppar en, eller hur?

Ja, så fick jag till slut ut bild på kronan, så du fick se den. ÄLSKAR att jobba i tråden och just nu har jag en riktigt härlig tråd som väntar på mig. Lite rostig sådär och jag ska se om jag kan få till mina tankar där...... Men, det kräver en del kraft i händerna kan jag säga *ler*

Ha en fin söndag!
Kram Mia

Nyanser av vitt sa...

Åh vad mysigt och vad mycket gott.
Ha en fin söndag.
Kram Agneta

Älskade pion sa...

Ser verkligen inbjudande ut.Ni är sååå duktiga på att få in en känsla i bilden.Kram ulrika

Sommerhuset i bakken sa...

For et fantastisk koselig adventsbord. Så mye godt og vakkert! Helt nydelig!

Ha en riktig fin søndag!

Lunalei ;-) sa...

God morgen, kjære Ingela! Tusen takk for koselig kommentar fra deg, jeg setter så pris på dine visitter hos meg!

Så utrolig fint du har dekket adventsbordet! Jeg har ikke spist frokost enda, så her kunn jeg satt meg rett ned og kost meg!!! Da hadde nok både magen og øynene blitt så fornøyde så!!!
syntes nøttene i de skjønne skålene var prikken over i'en - nyyydelig!!!

Håper du får en fin dag, kjære venn!
Klem fra Lunalu

Så Vitt Jag Vet sa...

Ni har verkligen öga för det här att duka fram vackert och inbjudande.
Kram
Sanne

Siren sa...

Så koselig dere har laget det, nesten så jeg kan kjenne julelukta helt hit! Dere er superflinke! Klem :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååå vad vackert, så fint uppdukat och så mycket gott. Julpirr börjar kännas och mycket inspiration finns att hämta både här och där.

Ang förra inlägget...ist för "inspiration i vitt" kanske "inspiration i zink" för visst är det vackert med alla föremål i zink, mina står också ute men jag har planterat några sena höstblommor i ett par av dem.

Ha en fin fortsättning på dagen, som idag är frostig och kall.
Kram,
Regina

Tulipa sa...

Hej Ingela!

Visst är man allt julsugen nu... Och det närmar sig advent så man kan gott få erkänna att det är så! Vi verkar vara mååånga som längtar.

Underbart dukat!!!

Och vad kul att springa på Ernst...

Kraam Mariette

Home and Lifestyle sa...

What a wonderful picture...I like the advents time, so cozy!

Have a nice Sunday and a good week Ingela! Warm regards, Ingrid

♥ Pia... sa...

oj så vackert.. vilken blick ni har för det vackra .. blir hänförd..och precis som igår när jag var till hemtgårn och fick världens julkick:) idag får jag en himla kick av bilden på adventsdukningen.. där skulle man ha varit och fått varm glögg..nästan så man kan känna den atmosfären genom datorn..hihi.. vackert var det .. jag beundrar hur ni får till det konstnärliga stor kram från en solig kylslaget västvärmland.. Pia

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhh vilken bild, njuter ofta av boken ingela! må bäst nu vännen, varmkram lotten

Edtiaflicka sa...

Åhh.. Jag blir sugen på glögg!!!....och att pynta för jul hihi....

Kram Ida

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint och inbjudande du har dukat.Vad sugen jag blir på glögg.Önskar dej en skön söndag söta du .Kram Rita ♥

Unknown sa...

Så fint!! Jag är en som älskar julen o stämningen kring den, men jag har ännu inte hittat den där känslan ännu... o det gör mig lite frustrerad ☺ Brukar va tidig med det annars.. hmmm.. hoppas den kommer. Ha det gott. Kram Lenita

It's me sa...

I like your table !! beautiful...this time of the year...i like it.......have a happy sunday darling....warm hugs from me Ria.....

Penseldraget sa...

Åhh vilken skön advents-känsla man får ...så vackert och så mycke gott
kramar pia

Norregård sa...

Hej!!
Känns tidigt med Julmarknad redan...men visst är det härligt att insupa stämningen;o) Och med mysErnst oxå....

kramis Malin

Helen sa...

Visst börjar man bli lite sugen på advent och jul nu. Bilden du har tagit är helt underbar så nu längtar man ju ännu mer.
Kram/Helen

Rose Garden Malevik sa...

SER GOTT Å
VACKERT ut :)
Ha det gott
Håkan

Roses & Angels sa...

Tack söta du! Å vilken fin dukning ni gjort. Underbart. Man får julkänsla och vill börja pynta redan nu. Härligt att göra kort eller hur? hihi kram

sylvia sa...

hei Ingela,
så vakkert bilde,å det lukter å ser ut som jul helt hit, som en lengter når en ser dine bilder.
en flott ide til advent dukning.
ønsker deg en nydelig dag vidre,
klem fra sylvia

Compact Garden sa...

Vilken härligt inbjudande bild..nu är man sugen på glögg med goda tilltugg..Ha en skön söndagkväll//Anne

Mys och hemtrevnad sa...

helt ljuvlig bild, man blir verkligen sugen...tack!!!! kramis semlan

Unknown sa...

This looks beautifull, Ingela! Very nice this table!
A Christmis market is always very nice, I enjoy this too!
Have a great week!
NIcole

Mitt hvite hus sa...

Wow så innbydende og koselig... her fikk man lyst å komme...

Klemmer 0))

Vita små hjärtan sa...

Å vad mysigt o gott det ser ut... Riktigt stämningsfullt.
Kram Agnetha

lyckebrants lycka sa...

Åh så fint ni dekorerar. Man blir väldigt inspirerad.
Julmarknader är alltid så mysigt.
Man blir liksom nostalgisk.
Va på antikmässan förra helgen i Uppsala och de hade en hel del julsaker.

Men att få gå på Mårbacka måste ju vara en upplevelse i sig i "juletid"

Ha en toppen vecka!
Rose-Marie

Monica sa...

for et herlig bilde med mange fine detaljer, nå gleder jeg meg til advendtstiden, det er en herlig tid. øsnker deg en fin fin søndagskveld. klem Monica

Marias gamla saker o sånt sa...

Ser jättemysigt ut...o gott!!!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ÅÅÅÅÅ så gott och inbjudande det ser ut! Ser fram emot fler bilder, så småningom...

Ha det gott, hälsningar Monica

Alberte sa...

En advent verdig

♥♥♥

Marita sa...

Så vackert! Verkligen stämmningsfullt! Blir verkligen supen på att få börja med julpyntning....men jag får väl hålla mig en tid, annars blir jag väl förklarad som helt galen! fniss!! Men julbordsdukningen håller på att ta form i mitt huvud. I år kommer det att bli helt annorlunda mot hur jag brukar göra. Ska bli så himla kul!!
kram, Marita

Cidinha sa...

Hello, Ingela

It was beautiful decor, and tasty! Candles, cups, the
cheeses, herring ... ... humhum delight!

hugs
Cidinha

Frøken Jægers Hus sa...

Hei!
Her inne var det mye jeg hadde gått glipp av! Har vært "ute av drift" en tid. Takk for herlige innlegg! Nyter!
Deilig!

Ha en god uke,
Klem
Helene

Black Iris sa...

Här är en till som tjuvstartat för länge sen. I alla fall med julpysslet och sen stod det en kvarglömd glöggflaska uppe på torpet när vi var där sist och den slank ner så fint framför brasan.

Kram Maidi

gamla skolan sa...

Åh ! Ser så mysigt och gott ut !!! Nu längtar jag till advent , ännu mer när jag ser din vackra bild . Kramar Susanne ♥

Bittan sa...

Mmmmmm så gott det ser ut :-)
Måste åka på julmatmarknad och shoppa lite med.
Hahaha jag läste på Petras blogg var ni hade varit igår .Gissa vem som oxå tog en söndagstripp dit och frös !!! Men man blir varm när man packar upp det absolut nödvändiga som släpats hem.
Kram Bittan

Ett Vitare Hem sa...

Jättevackert!!!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Country Hill sa...

Åh Ingela vilken bild bara såå... vackert! Ni är så duktiga på att göra vackert och alltid en källa till inspiration, har tittat på den bilden minst fem gånger redan.
Ha det gott!
Kram Lena

Susi sa...

Oh hello ;O)))
I am very very happy about your lovely words ;O))))) yipie ;O)))
Wowwwwww.. this pictures is sooooo beautiful.. christmas is coming, soon ;O))
warm hugs Susi

Nyanser av vitt sa...

Tack för rara ord om det rosa halsbandet. Sköt om dig
Kram Agneta

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIG!!! Så mye godt, og så vakkert fotografert!! :-) Ha en koselig kveld! Klem

Viola sa...

Vilket underbart adventsbord, både vackert och smakfullt..:) här rustas det både för årets första snöoväder och så julmarknaden som jag har på gården i helgen...hej ochå, en hel del att göra men ack så roligt, kramen

Anonym sa...

Vilken underbar blogg du har med så underbara bilder! Vad trevligt att gå på julmarknad! Hit kommer jag snart tillbaka! Ha en trevlig dag! kram Nina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint julbord! Och det syns inte på bilden att det var kallt :)) för där ser det bara myyysigt ut!
Kram
Marie

Pilgården-Susanne sa...

Allt är så vacker uppställt. Tack för inspirationen det drar ju ihop sig.
Kram Susanne

Anonym sa...

Hello Ingela~
Thank you for the lovely comment on my blog. Your blog I must tell you is so full of ideas and inspirations for everyone, very beautiful. I was wondering if your new book will be available in Canada?
Have a great week,
Rosemary... <3

Roses & Angels sa...

Hej från snö stormen. Här vräker det ner just nu. Tack du, änglar ja. Dom flesta gillar ju änglar precis som du skriver. Här glöder skrivaren just nu. MÅSTE få klart korten till marknaden. Ha en fin kväll kram

nina/nice sa...

Gud vad roligt med julmarknad
på Mårbacka! Vilken stämmning
det måste ha varit.
Vad mycket vackert ni dukade upp!
Ha det bra!
Kram Nina

Mina drömmars hus sa...

Vilken härlig blogg, med jättefina bilder.
Hit kommer jag åter, lägger till dig på min blogglista så jag hittar tillbaka.
AC

Rummet för välbefinnande sa...

Nu du Ingela.......
I´m on my way!
Behöver jag säga mer??????
Kika in så får du se, men sätt dig ner först *ler*

peet sa...

Hello
Last weekend i buy your book !!
I love it ferry much it is so beautiful ! I would give you my compliments !

Lots of love
Peet

Viola sa...

Hi Ingela, first, thank you so much for your nice comment on my shabby blog. You are too kind!
Second, I`m so in love with your blog. So many, many wonderful pictures on it. So many treasures. I could look for hours (or days, hehe).
Absolutely gorgeous!!

Best wishes from Germany, Viola :-)