INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

lördag 24 januari 2009

Vårlökar.....

Hej alla, nu när man får lite vårpirr i kroppen så vill man ju ha lite vårlig blommor oxå och jag brukar köpa olika sorters söta lökar.
Dessa har jag köpt på Noll 54 i Karlsatad och de är så snarlikt riktiga man kan komma.......
.......satte dom i en urna som oxå kommer från Noll 54.......

.......bilden som är tagen på kvällen visar de gamla böckerna som jag målat vita och slipat lite på, tycker det är fint att ställa saker på böcker och har det lite varstans här hemma........

...........köpte vide i en blomsteraffär och la på den gamla brickan tillsammans med olika ägg som jag hittat på loppis.....


........alla bilder är från mitt köksfönster som är ganska stort.
Dessa små biblar som man kan öppna är gjorda i plåt och jag tycker såå mycket om dom ,de har jag oxå hittat på loppis. Nåt hemligt kanske ligger i dom.
Ha en fortsatt skön helg alla.
Kram på er/Ingela.


64 kommentarer:

Sara sa...

Åh vad mycket fint du visar. Jag har också köpt vårlökar idag, så härligt!!
Kram Sara

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilka fina bilder!
Skulle vilja ha ett och anat..ler
Kram Irene

Pirre sa...

Hej! Va vackert du gjort i ditt fönster! Jag som målar på allt har i evighet letat vita böcker...måla dom har jag inte haft en tanke på!
Gud va smart, kul att du kikat in hos mig, min dator har varit på rekreationsresa(virus) så jag har inte kunnat varken svara eller kolla på nåt men nu blir det andra bullar,;) kram och god fortsättning på helgen, Pirjo!

Stina sa...

Vad mysigt och fint du har det. Jättefint, det där med böckerna.:-) Kramis

Lilla Trollbacken sa...

Hej på dej!
Vad fint du har hos dej!
Vad spännande med erat bokprojekt. ser fram emot att ha den boken i min ägo!
Jag länkar dej om det är ok!
Kram
Gabrielle

Sologbolig sa...

Så deilig å ha et så stort vindu på kjøkkenet og så mange fine ting du viser. Lurt å male bøkene. Har du brukt oljemaling eller ? Ha ei hyggelig helg.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Tjusigt värre och visst behövs vårblommorna nu, de livar upp så väldigans!
Ha en härlig helg,
Lydia

Min Verden sa...

Oj - så flott - virkelig kjempefint. Du, hva har du gjort i vinduskarmen din? Har du malt eller lagt mosaikk eller....? Veldig koselig. Det er fint med vår, ja det skal være sikkert og visst. God lørdag. hanne

Magdalena sa...

så bra med malte bøker!!
Di har det så herskapelig og flott...
klem og trevlig helg.....


magny

Viola sa...

God kväll Ingela, vilket helt underbart fönster du bara har!!!!

Har aldrig tänkt på att man kan måla böcker, nu satte du griller i skallen på mig, jag som inte tänkte titta på en pensel på väldigt länge sedan sista projektet,

Biblarna var helt underbara, jag som bor på loppisar har aldrig sett dessa, så dom är nog svåra att få tag i,

ha en trevlig lördagskväll, kram

Vardagens guldkorn sa...

Vilka vackra små biblar, sådana hoppas jag att jag ska springa på någon gång!
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Linda

Mitt vita staket sa...

Hej o va mycket fina bilder underbart...o vårlökar då är det snart vår...Kram Sussie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Sååå HIMLA fint Alltihopa..trevlig lördag kram snowwhite-sussie

Åsa sa...

Härligt vårigt!
Krukan blev jättefin...ja hela fönstret. Och smart tips med böckerna.

Trevlig helg/Åsa

My home is my Castle sa...

Vakre, nyyydelige bilder....
Du har det så flott :)

Ha en fin kveld
Klem, Kari

Eva Linnea sa...

Måla på gamla böcker har jag aldrig vare sig sett eller hört förut ... men man lär sig något nytt varje dag.
Du är kreativ du!
Kram Eva Linnea

Unknown sa...

Hej, vilka fina vårlökar,de såg inte jag:)
Jo shopping rundan blev tyvärr billig...var inställd på att handla jätte mycket fint när jag hade tiden att gå och kolla själv. Och jag trodde verkligen att jag hade handlat mer...men men jag sparade i alla fall pengar:)
Ha det så jätte bra och hoppas allt går bra med eran bok.
Kram Sarah

Millas hem sa...

Jättefint, jag måste iväg och shoppa lite vårlökar och blommor jag också!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Härliga bilder! Vackra vårblommor :) Fick lite pärlhyacinter på min födelsedag som jag tycker är så himla fina! Tyvärr börjar de blomma över lite... men jag vill inte slänga dem riktigt ännu... eller ja... jag tänker ju plantera ut dem i trädgården sen. Kanske de blommar till nästa vår juh!

Kram Jenny

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du viser, for et flott kjøkkenvindu du harO=) Så smart å ale bøkene hvite, Masse inspirasjon hos deg =) Nyt helgen klemmer Kerstin

♥ Fyra årstider sa...

Jisses så vackert det blev..njuter..
Kram Lotta

Vita små hjärtan sa...

Men ååå så fint... vill ha..... Kram

Lisa Marklund sa...

Ville bara säga...Såå fint du har det hemma...böckerna, krukan, vårlöken, ljusstaken ...ja allt:-)
Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Alltid lika fina bilder när man tittar in här. Trodde inte att det räckte att ha på lack. Jättebra att jag fick veta. Ska ut och leta bricka då så att jag kan förska fixa til en jag också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men så vackert!!! Och de såg så riktiga ut pärlhyacinterna, snygg urna med, NOLL 54 verkar vara en sån fin butik! Målade och slipade böcker, du är värst Ingela, men så snyggt det blev då!! Och de där små biblarna, men vet du, jag fick en sån av min mromor på 70-talet när jag konfirmerade mej! Måste leta! Trevlig helg i ditt myshus! Mari.

Linneas Hjärtefröjd sa...

aaa va härligt!!!

:D tack så mycket!! ja visst är de kul me koppar! (detta va bara en liten bråkdel..... hihi)
de två böckerna som står i fönstret är gamla ryskspråkiga liknande ordböcker eller nåt, urcharmiga!! senaste loppisfyndet..

önskar dig en glädjefylld söndag!
kram linnea

Anonym sa...

FIN blogg som jag lär återkomma till!
Önskar jag hade lite mer tid över till inredning bara... Har i alla fall ett pågående projekt med ett gammalt pottskåp, ursprungsbilden fins på bloggen nu. resultatet kommer förhoppningsvis inom en vecka;)

Mjuka sa...

Vilken bra ide´att måla på böckerna!! Ser jättemysigt ut i ditt köksfönster!
kram Malin

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vackert och vårfint du har gjort hos dig Ingela.....

Härligt med ett så stort fönster att få dekorera...

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

hagagården sa...

Så vackert med vårlökarna , härliga bider.
ha det så gott
ninni

spetsar och änglar sa...

Såååå vackra bilder och så inspirerande!!!!!!
Gillar också ideén med att måla böckerna.
Dom blev ju så fina!

Ha en fin Söndag
Kram
Heléne

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket vackra bilder! inspirerar verkligen!

Här går inredning och pyssel på tomgång...kikar mest efter babysaker då jag går i butiker och här hemma vårdas nu en rejäl förkylning...det var väl bara en tidsfråga innan jag skulle få det eftersom hela jobbet snörvlar...

Var iallafall iväg igår på en bio med mannen och några vänner, såga wallanders senaste och åt god mat...

Ha en go dag! Kramar!

Villa nöystu sa...

Vilket vackert fönster du har skapat. Jag njuter av dina bilder, de gör mig lycklig!
Kram Petra

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mysigt i ditt köksfönster! Tror du startat en ny fluga nu :D Det är nog många som går lös på gamla böcker efter detta inlägg, hihi! Du är bäst! Noll54 verkar vara en underbar butik! Fina vårlökar och underbar urna!
Trevlig söndag!
kram goa vännen!
nina

Fru Ekeby sa...

Den boken vill jag ha när den kommer! Mycket inspirerande blogg du har! Nu ska jag nog måla nått! Hälsningar från Fru Ekeby.

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Jösses vad fina bilder du tagit på allt!
Jag vill ju också köpa lökar, å sånt:)
Fin idé med att spraya gamla böcker.
Vide kvistar är så fina, synd att dom kostar så mycket bara.Man vill ju ha många:)
Må så gott/s

hemtrevnad marie sa...

Visst är det fint att dekorera med böcker!!
Och dina pärlhyacinter ser verkligen äkta ut!!
Ha en fin söndag!!

annalarssonphotography sa...

Vilka underbart vackra små plåtbiblar du lyckats hitta!! :)

Då vet jag när jag ska hålla ögonen öppna efter reportaget i VF!

Hoppas du haft en fin helg!

Kram Anna

Lillemor i Hummelsta sa...

Nu tror jag bestämt att du startat en trend. Måste vara fler än jag idag som slitit ut gamla böcker ur hyllan och gått lös på dom med penseln. Hoppas innerligt att dom blir lika fina som dina. Kram Lillemor

Minne sa...

Så mycket fint du visar. Jag måste säga att brickan du gjort och visar i ett annat inlägg här nere är helt underbar. Kan du inte berätta hur du gjort i ett kommande inlägg? Du är fantastiskt duktig! Ha en skön söndagskväll!

Anonym sa...

Vore det inte helt underbart om där fick posera en JUMBOKOPP på toppen utav dina vitmålade böcker...?

Missa inte tävlingen hos mig, du tävlar om just ..., en JUMBOKOPP.
Kika gärna in en vända vettja, du är välkommen!!!

Kram Marianne

www.nestorforlag.se sa...

Du har en award att hämta hos mig. Kram.

Rummet för välbefinnande sa...

Hallå där, självklart lägger jag undan en tidning åt dig! Den är helt ljuvlig och de går som bara den.... Nu kan du ta ett djupt andetag och slappna av för nu vet du att du har ditt ex i alla fall *ler*
Vad vårfint du har gjort. Själv har jag varit i butiken idag och skyltat om. Ställde en zinkbricka i skylten med just vårlökar i krukor och lade lite kuddmossa runt. Det är härligt.
De där små biblarna är så fina och jag har faktiskt två själv som är så värdefulla eftersom jag ärvt dom efter min farmor.
Ha det gott!
Kram Mia

My home is my Castle sa...

Heisann :)
Det ligger noe til deg inne påbloggen min :)

Ha en fin søndagskveld.
Klem,Kari

heavenandearth sa...

Hej Ingela!

Vilken vacker ljusstake du visar!! Kul idé att ställa grejjer o ljus på böcker! Det blev jättefint! Jag letar vita böcker...men jag kanske får göra som du...måla!

Härligt m vårblommor o dina ser faktiskt verkliga ut!!

Ha en skön vecka!
Massa me Kram!
Iréne

heavenandearth sa...

Haha!
Jag igen..!
Nu såg jag att du varit inne hos mig!! Jag kollar alltid in andras nya inlägg, innan jag kollar kommentarerna hos mig!! Kanske ska börja göra tvärtom...! *ler*

Tack för din goa kommentar o gulligt beröm!!

Kram igen!!
Iréne

Glitter och Marsipan sa...

Halloj Ingela.Gillar idén med låtsaslökar.Dom står ju faktiskt inte fina så länge,annars.
Vad fina du har fått dina vitmålade böcker.Du ger ju inspiration som alltid.
Ha en bra start på veckan.
kram Anette

Anonym sa...

Ja, dina fönster är ju underbara!! Kram Petra

Ekebo sa...

Åh så fint! Vårlikt med ägg och viddeung. Har inte tänkt på att man kan måla gammla böcker det var en bra ide mycket fint! Kram Malin

Liten Bod sa...

Vilka fantastiska arrangemang du gör! Otroligt fina bilder! Jag insuper inspirationen... :) Kram, Tina

Vitt är vackert sa...

Så otroligt fint du har!!

Tack för inspirationen!

Kram Ellinor

Siren sa...

Hei du! Har prøvd før å kommentere her, men det gikk ikke...får håpe det går denne gangen! Ville bare si at det var en utrolig lur ide å male bøker hvite, nå har du gitt meg en ide! Er veldig spent selv på hvordan det vil bli med tekst på skapet, tenkte jeg skulle male på frihand, men om det blir mislykket så må jeg kjøpe sjablong! :)

Følg denne linken for å få store bilder: http://somminedagerer.blogspot.com/2008/11/hvordan-lage-store-bilder-i-bloggen.html

Lykke til!
:)

Home No.1 sa...

Hej biblarna var helt underbara!!!!
Kram Annica.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej he vännen!!
du har något att hämta inne hos mig....
Kraaam Linda

Vitt och nött sa...

ååh va du är duktig!! så fint! å varför har aldrig ja tänkt på å måla böcker!? fint som bara den!

hoppas du har haft en skön helg!
kram ellen

strömmas sida sa...

Vilka härliga fönster du har. Fint är ju allt annat hos dig också *ler*.

Jag håller med dig om gamla möbler. Det finns en själ i dom och man kan fantisera lite om vart dom stått och hur det var i det hemmet.

Idag var jag och fyndade ett skåp till, på en annan loppis.

Sofforna till rummet köper jag nog nya. Om jag inte råkar ramla över några på blocket i bra skick.

kram
Ingrid

angelhairs.blogspot.com sa...

Tack för din kommentar hos mig...det är såå roligt och man blir så glad!!
Du store tid vad du är duktig på att få ihop det!!! Allt du visar är helt underbart!!! Du har verkligen talang och seende för det du tar i dina händer!!
Kram Jeanette

Heidi-anitha sa...

Hei Ingela:)

Tusen takk for din søte hilsen på min blogg! Tenk at DU tittet inn til meg, oj, jeg blir helt opprømt:)

Jeg har beundret deg og din blogg lenge, og ble så glad du skrev en hilsen til meg..:)

Du viser så mye personlighet i bloggen din som jeg liker, og bildene dine er utrolige vakre.. Mye inspirasjon også, så takk:)

Stor klem White vintage

Drömmar och verklighet sa...

Nu var det länge sen jag var in och kikade hos dig senast och jag måste verkligen berömma arrangemanget i fönstret och den vackra brickan som du snitsat till så snyggt (och alla andra vackra bilder du visar). Måste komma hit oftare Du inspirerar mig / Kram Carina

Ingis sa...

Nu kan man ana att våren är på väg med dessa fina bilder. /Ingis

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej rara du!
Ojoj så många vackra bilder du visar..så vackra fynd!

Ha det gott!
Kramar Camilla

Annika sa...

Åh vad mycket vackert.... om du kikar in till mig så finns nåt litet till dig.. Kram Annika

Anonym sa...

åh vilken underbar blogg! SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad att jag hittade hit jag älskar inredning! här har du en ny prenumerant! bok tipset dog jag nästan när jag såg så himla fint hoppas ja lyckas me nått liknande:) KRAM

Lilla hjärtat sa...

Jag måste också måla några av mina gamla böcker...
Va fint!
Kram A-K