INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 2 januari 2009

Att skapa något nytt....

Hej alla gulliga, nu har ett nytt år kommit till alla och det kan innebära nya möjligheter och insikter, jag brukar tänka på "att skapa något nytt och friskt fungerar mycket bättre om man i sitt sinne"avslutar" det som tillhör det förflutna samtidigt som man börjar skapa bilder av det nya".
.....så här såg mitt dukade bord ut i helgerna som var.....
.....vita tallrikar olika silvriga brickor, silver bestick, glas med silverkant, frostiga vita äpplen......

.....gamla speglar är jag fanatisk samlare utav och jag bara älskar dom, perfekt att dekorera ett bord med....Jag fick några fina av min vän Petrahttp://www.romantiskahem.blogspot.com/ i julklapp tack snälla jag blev så glad....


.....gammalt salt o pepparkar i silver (ett loppisfynd).....



...........kanten på en av alla silverbrickor, de fina besticken har jag oxå hittat på ett loppis för ett tag sedan(Lycka)



.....ja då var detta år över och jag tänker på några rader som en av mina favorit författare skrivit (Louise L Hay)
Inom dig finns en klok,
stark,dynamisk,
kompetent, självsäker,
levande, pigg och
fantastisk kvinna.
Låt henne komma fram
och delta i livet.
Världen väntar
på dig.
Kram alla vi hörs snart igen/Ingela.






52 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilken fantastiskt vacker dukning!

Och tänk att man kan hitta så mkt på loppis, nu blev jag sugen på loppistur :)

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar dukning du har gjort. Vilken tur att du fick fylla på din spegelsamling.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Jenny Oak Fae sa...

VACKER dukning..!

: )

Kram, Jenny

<3

Vitt och nött sa...

vilken underbar dukning! va otroligt bra idé med silverbrickor under tallrikarna! såå snyggt å silverbrickor har man ju ett par hemma :)

hoppas du får en bra helg!
KRAM

Siren sa...

Vakkert!
:)

Dicksonska våningen sa...

Åh, så fint du har det i matsalen! Dukningen var jättevacker och jag gillar verkligen silverbrickorna som underlägg till tallrikarna :)

God fortsättning på det nya året!
Kram Annika

Viola sa...

Vilken underbar dukning du har haft hemma hos dig, vid det bordet hade jag gärna suttit med och vad fint att duka med alla speglar och ljus, önskar dig ett härligt år 2009 och en riktig skön långhelg, kram

lottens vita och gröna sa...

ljuvlig dukning ingela, guuuuuu vad jag klickat och njutit! vännen vilka underbar rader, de ska jag minnas och ha som mantra...nu måste jag till ugnen gräddar kakor...typiskt mig att hålla på så här sent...varmkram lotten

Nostalgia & Kuriosa sa...

Hej. Vilket vackert bord du har dukat. Louise L. Hay, hon är bra, jag bara älskar hennes böcker, hon har lärt mig så mycket, bl.a. att det går att uppfylla sina drömmar.
"Lev ut din dröm, dröm inte bort livet."
Kram Harriet

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fint du har dukat!
Kram Irene

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilka härliga ord...

Och Ingela så fint du dukat. Jag blev helt kär i dina silverbrickor och besticken.;)
Gissa vem som ska på skattjakt bland loppisarna i sommar?
Du är bara sååå duktig...

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken vacker dukning! Så kul att använda olika brickor som undertallrik.
Visst är hon bra Louise L Hay - får nog damma av böckerna och läsa lite igen tror jag.
Önskar dig god fortsättning på det nya året!
Mia

Heidi-anitha sa...

Så vakkert skrevet... og så sant.! Godt nytt år til deg..Håper det nye året vil gi deg mye av det vi trenger.. mere tid, kjærlighet og varme...

Så vakkert du har gjort dekningen på nyttårsaften. dekketallerkenene var spesiellt vakre...

Stor klem White vintage

Compact Garden sa...

Vilken vacker dukning, jag hade gärna varit gäst vid ditt bord...
Ha en fortsatt skön helg/Anne

Mitt hvite hus sa...

For en nydelig borddekning. Så smart med sølvbrett. Nydelig bestikk. Alt var så vakkert=)

Klem Kesrtin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

God fortsättning, Ingela!
Hade mer än gärna suttit som gäst vi detta vackra dukade bord, underbart! Du har en riktig loppisnäsa du, hittar helt otroligt vackra saker! Blir genast sugen på att sticka iväg här hemma på loppis igen. Dina begynnelseord och avslutningsord tar jag med mig härifrån idag.
Trevlig helg, vännen!
kram
nina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Fantastiskt vackert, både dukning och dikt. För visst är det väl så; att vi alla bär det inom oss...det ska bara fram i dager!
Kram, Lydia

H ennA sa...

Underbart vacker dukning! Det är något jag inte kan!
Trevlig helg!

kram Anne

Unknown sa...

Åh, din dukning är jätte vackert!! Så bra att du glädjs åt speglarna!! Vart lite nervig där när jag öppnade dina vackra klappar till mig, ler. Hur jobbar du nu? Vi måste hinna med en fika och hm, ja massa spännande jobb. Dikten du avslutade med var ju jätte fin. Stora kramar från mig til dig!

Lisa Marklund sa...

Underbart vacker dukning. Dikten - så härlig och energigivande,ger mod och kraft, hoppas det är ok att "stjäla" den, jag la den på min blogg. säg till om du vill att jag tar bort den.
Ha en fin helg //Lisa

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Tack rara Ingela för din goa kommentar hos mig.
Vilken fantastiskt vacker dukning, måste vara underbart att sätt sig till bords hos dig!
God fortsättning på det nya året!
Kramar Camilla

Lisa Marklund sa...

Tack för din kommentar och tack för att jag fick låna dikten från din blogg. Att måla shabby chic är så, ja jag vet knappt hur jag ska uttrycka mig men man känner sig levande och full av entusiasm och glädje. //Lisa

Anonym sa...

Hejsan! Blev helt "såld" på din fina blogg, sicken stalj du har..Här blev jag inspirerad! Hoppas du får ett riktigt ljust och härligt 2009! På återseende....
Hälsn. KarinJ

nettans lantliga hem sa...

Vilken fin dukning!
Du har nått att hämta hos mig!
Kram Nettan

Anonym sa...

Gillar ditt hem/stil mer o mer för varje inlägg :)
God forsättning på det nya året

//Nettan

Noll54/Eva-Karin sa...

Vilken vacker nyårs dukning! Där smakade säkert maten gott! Och Petra vet vad du vill ha, sådana presenter är alltid roliga att få!

Ha ett gott nytt år!
Ert blir ju spännande förstår jag!

Kram på dej!
E-K/noll54

Skomakartummen sa...

Härlig dukning... vitt och krispigt.. vad nu egentligen krispigt betyder *fniss* kram sari

Inspiration i vitt sa...

Hej anonyma Nettan, tack ska du ha för fina ord och kul att jag kan inspirera dig.
Kram/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

Hej Karin J, vad kul att du gillar min blogg och tack ska du ha för fint beröm, jag blir så glad vet du.
Kram/Ingela.

Mia, New Room Interior sa...

Fantastisk nydelig bord! :-) Får jeg hente noen av dine bilder av kort/tavlor her på bloggen, og skrive litt i et av mine innlegg om at jeg skal selge disse nydelige tingene i nettbutikken min snart?? Ha en koselig lørdagskveld! Klem-Mia

Jenny Oak Fae sa...

Tack för kommentaren!

Jag hoppas också på lugn & ro snart..!

Jag köpte förresten ett äkta fårskinn på RUSTA idag, jättefint!Lilla Miró ligger och sover så gott på det nu...

: )

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Å, vilket härligt porslin, speglar har jag många också, det blir ju så fint med ljus eller parfymer på!
Må så gott/S

Hannis sa...

Snacka om njutning att få sätta sig till bords hos dig!!
Fint!

Här har jag bunkrat upp med färg inför ett nytt pysselår=))
Nu väntar jag bara på ljuset!
Kramen Hannis

Anonym sa...

Hei hei Ingela,
Å så herlig borddekning! Likte også veldig godt stjernene på stolene!
Diktet var også flott!
Tenk nå er ferien snart over og det skal vel egentlig bli godt å starte med hverdagen igjen...
Ha en fortsatt fin helg og god uke som kommer :)
Klem Solveig

Sologbolig sa...

For et nydelig dekket bord, stilig og stemningsfullt. Håper at du har hatt ei fin jul. Eg har hatt det bra sammen med familien min, mange koselige dager. Ønsker deg et riktig godt nyttår. Kos deg masse.

Hagbacken sa...

Hej Ingela! Å vilken vacker dukning du visar! Bra att få lite inspiration då jag själv är så dålig på sådant där...

God fortsättning på dig//Kram Linda

Ett skönare liv sa...

Jätte vackert :D va duktig du e !
god fortsättning :)

kram nadja

Titti underkalas-eken sa...

Åhhh, här kan man stanna länge och njuta av alla dina fina bilder på alla vackra saker!! Sååå fint!! Kram Titti

Mjuka sa...

Vackert dukat bord!!!! OCh så kloka ord!
ktam Malin

Hilde Heimdal sa...

Utroolig flotte bilder:)! Følger bloggen din jeg!

Hilde :o)

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Ingela!

Dra mig baklänges vilken fin dukning alltså. Det är så himla fint med en silverbricka under tallriken. Jag har samlat på mig några stycken men måste ha fler haha.

Den lilla pälsen ropade jag in på Tradera för ett år sen. Den åker fram till vintern som ett sött litet blickfång.

Kram på dig vännen / Carina

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Ingela! Kan du ringa mej,,,jag har lite frågor om bilderna,,,,vi har fotat idag,,,,kul


Kram E-K

alicelilly sa...

Du har verkligen en fantastiskt fin blogg, lyckliga de som fick sitta vid det vackert dukade bordet.
kul att titta in på din blogg...
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jösses vad vackert du gjort..fint med silverfat.
Kram Lotta

Marie sa...

Underbart vacker dukning Ingela, såå fint med silverbrickorna och de vackra besticken.

De underbara och kloka orden tänker jag ta med mig under hela 2009.

Ha en bra vecka!
Kramar Marie

Katta sa...

Tack så mycket för din gulliga kommentar. Vilken jättefin dukning du gjort, gillar verkligen din ide med silverbrickor under talrikarna. Du har en jättefin header med, kram Katta

Millas hem sa...

Jättefint dukat!

God Fortsättning på det nya året önskar jag dig!

Kram Camilla

Line sa...

Oj vilken fin blogg jag hittade genom Rost och rosor! Mycket vackert hos dig, TACK!

KRAM

heavenandearth sa...

Hej Ingela!!
Vad vacker dukning du gjort!!
Inspirerande med de fina silverfaten under tallrikarna!

Håller med dig, Louise L Hay har skrivit jättebra böcker o är en underbar författare!

Kram!
Iréne

Magdalena sa...

åååhhhså mye fint,- og vackert vers...
tack for inspiration...
fin ny vecka til deg~~~~

IsabelleHahne sa...

jag älskar dina bilder mamma !
dom är så fina
nu har ja lagt upp ett inlägg igen x'D
pussssar <3

Anonym sa...

hvorfor ikke:)