INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 9 januari 2009

"Romantiska Hem & Inspiration i Vitt"


Hej!
Phu, här hemma är det fult sjå med datorer och internetuppkopplingar... Det tekniska kan verkligen ställa till bekymmer. Tyvärr, kan jag inte göra inlägg hemifrån och därför inte heller svara på era kommentarer just på grund av detta hemska datahaveri! Nu har jag fått lånat en dator och tänkte skriva ett litet inlägg om vårt underbart roliga och spännande projekt;
Vår kommande bok!
Under sommaren 2009 "Romantiska Hem & Inspiration i Vitt" ut på marknaden, en bok som jag tillsammans med Petra, Romantiska Hem !
En Svensk inredningsbok i den vita, franska, romantiska, lantliga, shabby chic stilen
Boken kommer bestå av 8 kapitel med inspirations bilder från mer än ett 30-tal olika hem, ge tips och ideer för hur du kan skapa stämningar i hemmets alla rum och i boken kommer du även hitta tips på bloggar och butiker med den "rätta" stilen.
Kapitel som du kommer finna i boken;
Entrè, Kök/Matsal, Sovrum, Gästrum/Arbetsrum, Bad/Tvättstuga, Vardagsrum, Stileben & Naturens Gåvor.

Boken kommer att innehålla över 400 inspirations bilder och stor omsorg har lagts på omslag så att boken likväl ska kunna användas som en detalj i hemmet!! Det är så spännande men det tar också mycket av min tid nu. Hoppas att ni får en fin helg!
Kram Ingela (Bilderna i detta inlägg är små smakprov från boken)

71 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

åååå sååå flotte bilder daaa :))))

Hjerterom sa...

Oi,så flotte bilder !
Må kjøpe meg den boken:)
Nydelig det bildet med den sykkelen,ikke mye som skal til...

God helg

Siw

vardagsvitt sa...

Ni är så duktiga, sååå vackert, jag hoppas få tag på denna bok att bläddra i och inspireras!
Ha en skön helg och försök vila lite oxå
kram marith

Home No.1 sa...

Hej ...ja den blir vacker!!!Kram Annica.

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder, den där boken kommer bli kanonfin!

Om man som butik - vår kommande Ellis Corner - vill köpa in den - vad gör vi då ;-)?

kram

Nettan sa...

Vad tråkigt med ditt datahaveri =0(.
Vad underbara bilder, ser fram emot boken som kommer ut...

Ha en skön helg...
Kram Nettan

Willewira sa...

Men vilket roligt projekt ni håller på med!!!
Gissa om jag kommer stå i kö för den boken... :)

Njuter redan nu av era bilder...

Lycka till med projekt och datorkrångel.

Trevlig helg!
Kram Willewira

Anonym sa...

Låter som att det blir en härlig bok. Vackra bilder! Jag kommer absolut köpa den!
Kramar A-S

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh va härligt med ett smakprov, den boken måste man ju bara ha...
Kramis Linda

Åsa sa...

Vad jobbigt med datahaveri.
Spännande med boken, man ser redan nu vilka fina bilder du visar.

Kram Åsa

Mitt nya vita hem sa...

Men vilket roligt projekt ni håller på med!!!Den boken måste man ju bara ha

Anneli sa...

Härliga bilder - väntar med spänning...
Kramar/Annelie

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt vackra bilder!
Hoppas att man kan få tag på den boken...I love it..
Kram Irene

Mitt hvite hus sa...

Ååå så vakre bilder. Gleder meg veldig til boken kommer utO=)

God helg!
Klem Kerstin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh jag längtar till boken kommer ut, är lite besviken på mig själv att jag inte nappade på erat förslag om boken men det får inte gräma sig. Hoppas allt går bra med den, förstår att det ligger mycket arbete bakom. Ha en underbar helg.
Kramis Tess

Millas hem sa...

Åh, det är så spännande!

Ser fram emot boken så mycket! Säkert många spännande igenkännande bilder däri!

Tack för den lilla förhandsvisningen!
Kram Camilla

Magdalena sa...

vet du hva,- denne boken MÅ jeg ha!! kan vi bestille via bloggen, eller???
fin helg og stor klem!~~~~

Viola sa...

DEN BOKEN SER JAG VERKLIGEN FRAM EMOT ATT FÅ KÖPA, SÅ HIMLA SPÄNNANDE, HA EN SKÖN HELG, KRAMAR

faire un songe sa...

What a wonderful photos .. your blog is for me very inspiring .. beautiful
Good weekend
Hug Hetty

Titti underkalas-eken sa...

Ja oj, den boken har jag "väntat" på! :)Ska bli såå spännande att få lägga vantarna på den när den kommer ut! Ha en fin helg! Kram Titti

Lillemor i Hummelsta sa...

Jag längtar verkligen, alltså man brukar ju vilja liksom hålla vår och sommar kvar i svansen, men nu längtar man till att det ska bli typ augusti så att man får köpa boken, heja tjejer

Adoridarling sa...

Så spännande att ge ut en bok, den kommer att sälja som smör om man ska gå efter bilderna du lagt ut nu, jättefina!
trevlig helg
kram Maria

Evelina sa...

Å, vad jag längtar tills den boken kan bli min. Hur får man tag i den sedan, köper man direkt av dig eller hur funkar det?

Trevlig helg! Kram Evelina

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Ingela!

Helt underbara bilder.

Jag längtar och längtar och sen längtar jag lite till haha. Det kommer att bli en kanonbok.

Kramiz / Carina

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

åhhh....så jeg gleder meg,det kommer garantert til å bli en helt fantastisk bok...hvor og når kan man bestille den???

Compact Garden sa...

Vilket underbart projekt..ska köpa den direkt när den kommer ut..men var kommer man att hitta den?/Anne

Compact Garden sa...

Vilket underbart projekt..ska köpa den direkt när den kommer ut..men var kommer man att hitta den?/Anne

Compact Garden sa...

Vilket underbart projekt..ska köpa den direkt när den kommer ut..men var kommer man att hitta den?/Anne

Compact Garden sa...

Vilket underbart projekt..ska köpa den direkt när den kommer ut..men var kommer man att hitta den?/Anne

Anonym sa...

En sådan bok måste jag nog införskaffa mig. Blev helt kär i bilderna.. =) Kram Trevlig helg

Leamarlené sa...

Så vackra bilder. Längtar efter boken. Vilket jobb ni har gjort...

Kram, Marlene

Anonym sa...

Åhh vad jag längtar efter denna bok. Den verkar fantastisk.
MVH Margareta M

Hannis sa...

Jösses vad med bilder i boken!
Spännande!

Ha en fin helg//Kram Hannis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ser ljuvligt ut!
Trevlig helg!
kram vännen!
nina

Elzie sa...

Åh vad man önskar kunna köpa den sen. Låter så spännande med en svensk bok.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Glöm inte bort att vi gärna vill sälja boken i vår butik !!
Kraam Anette

Lisa Marklund sa...

Åhh jag längtar till jag kan köpa den, underbart vackra bilder. Är ju på jakt efter mitt drömhus (kanske har hittat det) och då behöver jag massor av inspiration till alla rum. Vad spännande att göra en egen bok :-) //kram Lisa

annashusidingtuna sa...

Ååå vad spännande, jag längtar till er bok kommer ut, kan man bli lovad det allra första exet??
Kramar Anna

Annika sa...

Bilderna gav verkligen mersmak.... mums..... Kram Annika

Nika sa...

Kan man förhandsboka boken för att säkerställa att man får den?

Liten Bod sa...

Bilderna är så fantastiskt vackra! Det är en så fin stämning i dem, och det syns på något sätt att det är en svensk bok trots den fransk/danska stilen. Vi är nog många som ser fram emot boken! Kram, Tina

Drömmar och verklighet sa...

Åh så kul Vad spännande att göra en bok och än mer spännande att sitta och vänta på att den kommer ut i handeln. Bilden med vedspisen är jättefin.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Boken står redan på Måste-ha-listan! ;o)
Kram lydia

Minne sa...

Vilka underbar bilder! Den boken måste jag absolut ha. Var kommer den säljas? Kan man köpa den här via bloggen. Ser verkligen fram emot att sitta och bläddra i den och inspireras och njuta! Du måste säga till när den kommit ut. Lycka till med det fortsatta arbetet med boken.

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Åh så spännande den måste jag inhandla kram Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Men ingela, jag tror jag dööör av dina härliga bilder. Hur länge måste vi vänta innan den kommer ut? Jag har frågat förut, men kan man förboka? Är den till försäljning hos er eller hur funkar det?
Jaa, många frågor men jag blev så inspirerad....Tack till er båda för ert engagemang för att tillfredställa oss inredningshungriga :)

Önskar dig en ljuvlig helg
Kramar i massor

Viveka

www.nestorforlag.se sa...

Vilka underbara bilder, ser verkliogen fram emot att boken blir klar. Jobbigt med data haveri!!

lottens vita och gröna sa...

gahhhhhh den du!!!
vilken härlig rysar bok det kommer att bli! varmkram lotten

Rummet för välbefinnande sa...

Mmmmmm, vilken tur vi har som har något så fantastiskt att se fram emot och vänta på Ingela.
Ja, jag är helt såld, det vet du säkert redan och jag bara vääääääntar så mycket på boken.
Önskar dig en riktigt bra helg!
Kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Man blir då verkligen bara så glad av att se så vackra bilder:)
*Kram Lallis

Ida sa...

Jösses vilken mysig bok. Riktigt stor VILL HA faktor på den. Önskar mig Franske Stemninger i födelsedagspresent och det blir lagom att flörta lite med sambon så att jag kan få er i "7årspresent" där i augusti. Kan inte fatta vad duktiga ni är som tar er an ett sådant projekt. Ha det så bra. Kramar Ida

maiju sa...

Jätteroligt!!! Lycka till med projektet, det blir säkert kanonbra och superinspirerande!

Kram Fru Skrot

Mia, New Room Interior sa...

Gleeeder meg sååå til boken kommer ut, og jeg skal få selge den i min nettbutikk!! Fantastiske bilder!! Håper dataproblemene ordner seg!! Ha en fin søndag! Klem

Anna dreamhome sa...

Hej hej!
Vilken fantastisk blogg!! hur har jag kunnat missa denna??? ja fråga mej inte men nu finns du i min blogglista och jag kommer att besöka dig ofta!!! det vill jag lova! boken ser helt underbar ut!! var kan man köpa den när den kommer ut??
Många hälsningar Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Så tråkigt med ditt datorhaveri. Ser ju verkligen fram emot er bok. given köpare här. Så underbara bilder du bjuder på redan nu.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

här är gudagott att vara sa...

Det kommer att bli en fin bok det ser jag. Jag väntar så att
få köpa den. Vilket jobb att få ihop alla bilder... och skriva text till.
Haregott!

Helena sa...

Vilken superkul idé!!! Ska bli jätte roligt att läsa den....förstår att det tar en hel del av er tid! Ha det så gott/ Helena

alidas sommaräng sa...

Boken blir nog helt uuuuunderbaaaar!!!! Så vackra bilder!
Ha det gott Kramar Laila
Pssst Tävling på min blogg!!

Solsjö - Under en vind sa...

Det ser jag fram emot!!!:)

Hoppas att allt är bra med dig! Kramar!

Anonym sa...

Vilka underbart inspirerande bilder! Ditt hem ser fantastiskt ut. Kram

Ann-Catrin sa...

Fantastiska bilder!!
jag vet att jag blev tillfrågad.. men jag råkade radera mejlet..och kom på det för sent sen...



Ska bli så roligt att få se den sen!!


Stor kram
Ann-catrin

Anonym sa...

Hei hei Ingela,
Å så herlig - jeg gleder meg stoort til boken kommer!
Dessverre kan jeg også alt om datahavari! Men, det ordner seg som regel alltid bare man får litt hjelp...:)
Nydelige bilder du har funnet til oss likevel da, så inspirasjon byr du på denne gangen også.
Håper også at det går fint Michaela og jobbsøking!
Stor klem til deg fra meg :) og ha en fortreffelig uke - Solveig

Glitter och Marsipan sa...

Underbara bilder du visar från boken.
Ska bli så roligt.
kram Anette

Hagbacken sa...

Å den boken måste jag skaffa, vad spännande!

synd att du har krångel med datorn, men får du igång den kan du gärna komma in till mig och tävla om du vill!

Kram Linda

Noll54/Eva-Karin sa...

Åh vad roligt det ska bli när boken kommer!!!
Vi ska ta resten av bilderna när vi får skåpen från mannen som gjort den nya fina serien,,, hoppas bilderna blir lika fina som du visar!!!! Dom var underbara!

Ha det så gott Ingela!

Kram E-K/noll54

My home is my Castle sa...

Denne boken vil jeg og ha :)
Vakre bilder...

Ha en fin dag
Klem,Kari

Viveka i Bläckhornet sa...

Pssst...har en utlottning av väggord på min blogg...

kram Viveka

Unknown sa...

Japp jag kan göra ett inlägg det är bara du ringer. KRAM Petra

Anonym sa...

Jag tycker det är så fint med cyklar som bara flyter in i mängden :D Kanon!

Anonym sa...

Hej!
Jag måste bara säga att jag blir så glad av din blogg. Jag blir också glad när jag ser något som jag har gjort som även du har. T.ex cykeln, så har jag också här hemma: en lykta på styret och en korg med blommor på paket hållaren.

Tack för en bra blogg, fortsätt så =D

//Therese

Åsa sa...

Hej! Vilken trevlig blogg du har!Jag älskar också den stilen..Och nu har jag äntligen fått mitt stora hus som passar perfekt för det. Nu undrar jag..Vart kan jag få tag på den där boken?Mvh åsa