INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 15 januari 2009

Budino di cioccolato.....

Hej Alla bloggvänner och andra, jag är såå glad nu för äntligen har min man instalerat en ny dator och allt som fanns på den förra är i säkert förvar, jiiippii.
Jag är ju helt beroende av en dator så är det bara och jag har tyckt att det har varit attans jobbigt att inte ha någon, nu har jag ju lånat lite här och där men jag har ju inte kunnat kollat runt till er alla och svarat på kommentarer men det ska det bli ändring på nu.
....budino di cioccolato är på italienska och betyder chokladkräm......

.......den ska ätas kall och är chockartad go........

......det är fint att lägga upp krämen i fina gamla koppar med fat på en silverbricka och gamla silver skedar är fint att äta med.....


........lite grädde på toppen och du har en riktigt god bjudefterrätt. Receptet på detta hittar du i senaste Lantliv och det är bara mumma i receptet. Ett tips är att ha två matskedar kakao i stället för sex skedar då det blir lite för starkt annars......


.....dessa kaffekoppar med fat har jag köpt på ett loppis och de kostade inte många tior.
Ha en riktigt bra helg alla så syns vi snart igen.
Kram/Ingela.



71 kommentarer:

Mia, New Room Interior sa...

Mmmm, så deilig ut!! Hvordan går det med kort og tavlor? Ønsker deg en fin helg! Klem

Linneas Hjärtefröjd sa...

Åååååhhhh vad sugen man blir!!
lovely lovely lovely!!!!
underbart!! såååå fint!

vet inte hur jag ska uttrycka mej riktigt... me like!!!

kram linnea

Sologbolig sa...

Så bra at du har fått orden på dataen. Så deilig dette såg ut og for noen nydelige koppar. De var kjempeflotte! Ønsker deg ein fin kveld og ei god helg som kommer.

Goa sa...

Helt fantastiska bilder Ingela!
Så vackert att använda kopparna!
Jag blir riktigt sugen..:)

Ha det bäst vännen!
Stor kram till dig...

Unknown sa...

Mums, nu vet du vad du ska bjuda mig på nästa gång jag kommer...hihih. Jag löste det hela med datorn själv, helt otroligt jag vet inte vad jag gjorde men nu fungerar den jätte fint! Ler. Men dock inte adobe... har gjort som jag gjorde på den stationära men ack nej på denna så jag får ta med den till dig någon dag om du tror karln har lust???
Har du sett senaste panuduro? Beställde direkt de hade faktiskt fått fina franska shabloner!!
¨Kram Petra

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei,
og takk for koselig besøk på bloggen min.
Yummi, den sjokoladekremen såg fantastisk god ut,
og servert i slike nydelege koppar.
Flotte stemningsfulle bilder.
Ha ein fin kveld, og god helg i morgen.
H

Jenny Oak Fae sa...

HIMMEL så gott det ser ut...och VACKERT...vilka bilder..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Les Cotrions sa...

Mmmmmm....I love chocolate and your budino looks delicious! I like your setting and cups too! Very nice photos!
Happy week end!
Ciao!
Vale

Hem och Lycka sa...

Å mmm, vad gott... kram

Viola sa...

Vilka underbara bilder, prata om att du frestar med ljuvligt gott, så fint att lägga upp i koppar, jag såg ett recept i Lantlif som oxå var i koppar och himmelskt gott, ha en skön ledighet med de dina, idag lyser SOLEN tack och lov kram

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh så grymt att visa så smarriga bilder...tror jag smäller av!!! ;o)
Kram Lydia

Hannis sa...

Hm..Sitter på jobbet och har precis käkat en sån där torr skorpa till kaffet!!
Och så ser man dom där ljuvliga chokladskapelserna!!!

Vackra bilder!

Kram Hannis

Willewira sa...

Vilka bilder så vackra!!
Tack för dagens ögongodis!!

Det ser verkligen gott ut... får nog ta och prova det vid ett tillfälle som passar... Ikväll kanske?? :)

Hitta lika vackra koppar däremot blir nog svårare.

Önskar dig en skön helg!

Kram Willewira

My home is my Castle sa...

Åååååhhh.
Nydelige bilder...Vet ikke annet å si enn at dette var lekkert !!!

Klem,Kari

Fröken Piff sa...

Åh vilka fina bilder! Det receptet måste jag testa. Och att lägga upp det i kopp på fat..finare kan det ju inte bli:)

Anonym sa...

Tjenare!

Men gud vad gott det ser ut..vilka vackra bilder..och underbart vackra koppar..
Måste nog testa att göra dessa nån gång....

Tusen tack för en fantastisk blogg..underbar att läsa...
...längtar till boken kommer...

Många kramar

Christina Niska

Siren sa...

Nydelig blogg, håper det er greit at jeg har linket deg!
Ha en fin dag!
:)

Lisa Marklund sa...

Mmm säger jag bara :-). Jag köpte hem choklad från Fogarolli, himla god chokladdricka men enligt receptet på burken skulle man ha två dl chokladpulver till en liter mjölk - jisses DET blev starkt, kändes som man drack smält choklad. Ska komma ihåg 2 matskedar cacao istället för sex till detta receptet
:-)
Skönt att du har dator igen, man känner sig ju helt handikappad utan dator
Mysig helg på dig
//Lisa

faire un songe sa...

That looks super.
Beautiful decorated and photographed ...
Beautiful

Mitt hvite hus sa...

Her var det virklig godis for både øyne og ganeO=)

Nydelige kopper og den stolen din var så flott.

Nyt helgen Klem Kerstin

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, very,very nice pictures.********mmmmmmhhhhhh*****.Fine!!!!!!!.LG,Elke. :) :) :)

Åsa sa...

Är helt stum...har suttit och tittat länge på bilderna. Dom vackraste på länge. Vad får du allt ifrån. Stolen är fantastisk har inte sett en sån förut. Och kopparna och allt upplägg är superfint. Blir sugen på det goda nu efter maten.

Ha en trevlig helg
Åsa

Hjerterom sa...

Dette så utrolig godt ut :9)
Servert i nydelige kopper :)

Så utrolig fint og stilfult du har det!!

Ha en superduper helg:)

Siw

Karin sa...

Mmmm ser mumsigt ut!
Recept tack!!!!

O var har du fått tag på minimashmallows?????

Kram Karin
(på andra sidan undergången...)

Min Verden sa...

Nam - så godt ut og for noen vakre kopper. De var verdt noen tiere :) Lykke til med ny data og god helg Ingela. Hanne

vardagsvitt sa...

Hallå!!!
Så vackra bilder proffsiga som i en katalog.... Mmmm så gott det ser ut å jag som älskar choklad!!
Hoppas du har ordning på datorn nu.
Ha en fantastisk helg!
Kram Marith

by.hårenberg sa...

Tjo flöjt! Vilken helt underbar blogg du har! Jag kan inte finna ord! Och vilka helt underbara bilder, stolen med texten var helt underbar för att inte tala om kaffekopparna med det mumsiga innehållet! De skulle man inte heller säga nej till! Kommer snart att kika in igen! Kramar i massor// la petite perle!

Angel.Pearls sa...

Läckert! Får man smaka..Fin helg// Eva

♥ Pia... sa...

Ojojoj..och jag som är såå choklasugen..mmm..det får nog provas nån dag...fint du beskriver med både bild och text..trevlig helg..PIA

Inspiration i vitt sa...

Hej Karin, vad kul att du tittar in, jag tänkte att du kanske hade skaffat dig en blogg som jag kunde besöka men så var det ju tyvärr inte.
Receptet kan du få så klart och minisarna tror jag att jag köpte på Maxi.
Idag har jag och Petra skrivit 32 fakturor till olika företag och på eftermiddagen har vi varit till Karlstad och loppat oss och roat oss hihi.
Kram på dig vännen/Ingela.

lottens vita och gröna sa...

hjäääääääälp jag ska ju banta nu ju, men kan ju börja i feb istället, det där bara ska jag göra, och i de små vackra kopparna och på det fatet, ingela du är får till dina bilder som få, så vackra bilder!

ha det sååå gott i helgen! varmkram lotten

Minne sa...

Vilka underbara bilder. Det ser väldigt gott ut och är så fantastiskt upplagt. Det får jag ta och prova. Trevlig helg!

Jenny Oak Fae sa...

Apocalyptica menar du..!

: )

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

angelhairs.blogspot.com sa...

Det där ser riktigt smaskigt ut!! Läckra koppar!!
Kram Jeanette

Ekebo sa...

Ser underbart gott ut. Detta måste jag prova...jag som älskar choklad och desserter. Kram Malin

Anonym sa...

Hei kjære Ingela!
Åå så godt det ser ut og ikke minst et skue for øynene. Så god idè å bruke de nydelige koppene til å ha desserten i. Jeg har noen lignende som jeg aldri får brukt - det er så sjelden jeg har kaffegjester som drikker vanlig svart kaffe for tiden - det går mest i store mugger med latte i :)
Her har endelig! snøen kommet så nå er det ut på ski - barna gleder seg!
Ha en fortreffelig helg da og koose deg - kraaam Solveig :)

Veronica sa...

Smaskens och vackert på samma gång! Jag satt och dräglade över receptet medn har inte provat det än, det verkar vara dags nu ;o)

Kram Veronica

hagagården sa...

Men det där såg då gott ut det o va fint att lägga det i kopp med fat.
ha det gott
ninni

Mia, New Room Interior sa...

Har noe til deg inne hos meg.. Ha en fin helg! Klem

Efter behag sa...

Hur gott såg inte detta ut????????
Dukningen var ju fantastiskt snygg, var hittar man denna goda chokladkräm??

Fick verkligen inspiration.

Kram Ann-Louise

Mia, New Room Interior sa...

Så klart jeg vil!! Send meg bilder av dem på mail så snart du har mulighet du!! Gleder meg! Ha en fortsatt fin helg! Klem

gamla skolan sa...

Underbara koppar ! Ser så vackert och smaskigt ut . Får nog titta närmare i tidningen Lantliv . Kramar Susanne / den gamla skolan

Magdalena sa...

så vackre biler dyu har tatt,- utrolig flott!!!
og tack for så hyggelig hilsen fra deg denne gangen også!!
1000 takk...
finhelg videre~~~~

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj oj Ingela, genast blev jag tvungen att leta fram tidningen! Måste bara testa dessa goda! Men jag har inte såna läckra koppar att servera ur, hm, får ge mig ut på skattjakt!
Trevlig helg!
kram vännen!
nina

ängeln i vitt sa...

Det är inte vettigt så gott det ser ut haha. Jag blir helt knäsvag av dina bilder.... tur att jag sitter haha.

ängeln i vitt sa...

Och här kommer kramen... haha / Carina

Vitt och nött sa...

underbart!! sagolika bilder! man blir ju inte lite sugen :)

kopparna å skedarna va ju också fina!!

ha en skön kväll!
kram

strömmas sida sa...

Grattis till nya datorn.

Vad vackert och gott det ser ut.
Mycket fina koppar.

Lördagshälsning
Ingrid

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj vad det ser gott ut!
Vet inte hur jag med ord ska beskriva dina bilder...kan bara säga I love it.
Kram och trevlig helg på dig/Irene

annashusidingtuna sa...

Åååå vad det ser gott ut!
Så fint du har arrangerat dina bilder, kopparna är verkligen jättesöta!
Kram Anna

Pirre sa...

Hej Ingela, kul att du hittade mig. Jag är utan dator just nu. Hos kompis läser allt sen!
Kram Pirjo

Vit Gladiolus sa...

Du har så mycket fint Ingela så man blir ju alldeles matt!!! :)
Det ser verkligen smarrigt ut i de vackra kopparna!!!
Bra att du har en dator igen!! hi hi
Kram på dig

hemtrevnad marie sa...

Å, sååå gott!
Och så vackert sen då!!
Kram på dig Ingela!!

Ingis sa...

Som sagt vad sugen men blev på choklad.........mumsmums. Härlig blogg.//Ingis

Helene sa...

Du har en award att hämta hos mig om du vill..

Kram Helene

Bygatan sa...

Vilken superbra idé för servering, blev verkligen läckert!

Ser fram emot boken! Lycka till och ha en bra vecka.

Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Åhhh jisses vilken dessert...och jag som nu skulle hålla igen på godsakerna ;)
Och vad fint du har dukat, helt ljuvligt !!
Just nu går jag bara omkring och tänker på vilka bilder jag ska arrangera till boken, min fotograf Katarina ska fota riktiga proffs bilder !!
Kraam Anette

Jojo sa...

Vad det ser gott ut! Ögon godis på samma gång.. Dubbel njutning.

Ha det bra
Kram Jojo

IsabelleHahne sa...

oo va gott de såg ut
vem har gjort de ? kram izza <3

EN INREDOHOLIC sa...

Men så gott o vackert!!!

kram Jannice

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du har fått en ny dator och fått ordning på allt. Ser ju så gott ut. Blir riktigt sugen. Tur att det är dag för mat snart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Jisses vad det såg gott ut..en bra efterrätt till min tjejmiddag.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Åhhhhhh så gott det ser ut!! Nam nam... grymt lyxigt.

Tusen tack för din söta grattishälsning - den värmer mig gott. Jag har haft en jättebra dag och fick precis som jag hade önskat, lite keramik från Mölle krukmakeri. Och av bästa vännen fick jag en stor flaska härlig tvål från Savon Marseille :)

Har din helg varit bra!?

Kram Jenny

Ann-Catrin sa...

Oh så underbart vackra bilder..och choklad..mums!!

Måste kika igen på dom.. sagolika bilder


kram på dig
A-C

Unknown sa...

mmmm. mossen ser verkligen kanon god ut. När kommer reportaget ut? Super kul. Det måste jag ju bara läsa.
Kram Sarah

Rummet för välbefinnande sa...

Ingela, oh Ingela......
Du är tillbaka med besked :-)
Tror du tar andan ur oss allihop. Själv är jag hemkommen från Formex och huvudet är fullt av idéer.... Så kikar jag in här och då fullkomligt exploderar inspirationen i kroppen på mig. Oj, oj, oj. Tänk om jag kunde få sitta med där i ett hörn hos dig o Petra när ni jobbar med boken - vilken lycka.
Ha en toppendag!
Bamsekramar Mia

Lavendel & Romantik sa...

Hej det är väl inte snällt att visa så mycket godis...........Det ser hur gott ut som helst...Kram på dig/Majsan

~ Eva ~ sa...

Å, så gott det där ser ut :-)))
Jag har kollat flera ggr på bilderna nu!!!

Kram
från Eva

glimranu sa...

Vilka fantastiska bilder!
Det ser ljuvligt ut!

Vi får massor an inspiration från din blogg.
Håller på att starta våran: Glimra.nu

Må gott

Annika sa...

Vilka smarriga bilder du visar.... o jag som försöker hålla igen lite...:) Kram Annika

Rumour has it sa...

Beautiful white pictures all over! I´ll follow you!
Many greetings from Belgium, Marjolijn