INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 3 september 2008

Loppis en livsstil.....

Hej på er, att springa eller gå på loppis är bland det roligaste som finns.Tänk att plötsligt hitta det man letat länge efter eller bara hitta något annorlunda som man bara måste ha,härligt.Ett hem blir ju väldigt personligt och annorlunda om inte alla har lika saker......
...... var ju på en loppis runda i lördags och hittade lite av varje bla den här härliga korgen den kan man låta brödet jäsa i så blir det ett jättefint mönster, en gammal porslinsskål få fot,de kan man inte få för många av....

...... det är ju ganska skönt när sakerna är som dom ska på en gång utan att man behöver göra om dom......

......hittade gamla assietter och några gamla djupa små tallrikar.......
.....lite speglar.....
......vita gamla böcker ,plus lite annat som måste målas....
....och sist en fin ram och några fina hjärtan att använda till nåt pyssel.
Ha en bra dag alla ni som tittar in kram/Ingela


37 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilka härliga grejer du har fyndat, gillar den vita skålen på fot!

Visst är det superroligt att gå på loppis, det är sååå spännande för man vet aldrig vad man ska springa på ...hihi!!

Ibland har jag disciplin och ibland finns den absolut inte där för fem öre :). Men nu njuter jag mkt av att få komma ut och promenera 1 gång om dagen iaf.

Va roligt att du gillade kuddarna jag gjort, tack!

Kramis!

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mycket fint du hittat!!! Skönt då man slipper måla om allt...:)

Ha en go dag! Kram!

Hem och Lycka sa...

Vilka fina fynd du gjort! Blev kär i din virkade korg..

Vårt reportage i Aftonbladet är framflyttat till den 21a september. kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ mycket fina saker du har fyndat! Tänk om det fanns så mycket fint på "min" loppis... men jag är ju aldrig där i tid, så godbitarna sticker väl iväg innan jag kommer.
Kram
marie

Lilla huset på prärien sa...

Å så mycket fint. Jag hittade likadana böcker på mitt lilla loppisställe. Stod och höll i dem länge men valde sen att inte ta dem. Tror de skulle ha 25 kr st och det blir ju ganska mycket totalt sett om man köper som då ett antal. Vad fick du ge för dina??

Kram Jenny

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

Vilka otroliga fynd du gör jämt.älskr allihop....visst är det roligt med loppis..

Kram Nilla

Vitt är vackert sa...

Vilka underbara fynd!!!!
Håller med dig, gå på loppis är verkligen det roligast som finns!

Ha det bra!

Kram Ellinor

sabina sa...

Du är bra på att fynda!! Jättefina saker!

Fröken Fräken sa...

Ojsan, vad mycket som du hade turen att fynda!
Jag håller med, det är på loppisar och liknande som man hittar de där riktigt fina och mer personliga sakerna, jag letar nästan aldrig i de vanliga affärerna efter ljustakar, krukor och sådant.

rosenfröjd sa...

oj så fina saker. Vita böcker är underbara...o gamla speglar.

Kram/
¨M¨

alidas sommaräng sa...

Vilka fynd du gör -tänk jag har en exakt likadan korg men min är naturfärgad ,kanske ska jag spreja den vit? Och visst är nog loppis en livsstil!! Ha de bra Kramar Laila

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina fynd, jag ÄLSKAR verkligen att gå på loppis!!!

Jag ska göra ett skådebröd, då tänker jag låta brödet jäsa i en korg först, så gjorde de ju förr, vackert!

: )

KRAM, Jenny

<3

Sara sa...

Hejsan

Vad mycket fint du fyndat. Jag älskar också att gå på loppis.
Kram Sara

H ennA sa...

Å vad du har fyndat! Håller med om att loppis är kul :-) Jag gillar det när man hittar saker det finns potential av att göra något som blir eget och unikt, sånt som ingen annan har. Och så tycker jag om det gamla, vackra...tidens tand i sakerna osv.

Ha det bra!

Kram Anne

Emma sa...

håller med fullt ut, loppis är livet:)
Hur kul som helst. Önskar man hade en dag i veckan till loppis:)
Kram Emma

Glitter och Marsipan sa...

Vad det är roligt att se vad andra har fyndat.Och ibland önskar man ju förstås att man gjort fynden själv.
kram anette

Veronica sa...

Vilka fina saker du hittat! Gillar verkligen de fina korgen och den höga skålen, den på fot!

kram Veronica

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fina saker du hittade på loppis. Verkar ha varit en lyckad loppisdag. Tack för alla dina gulliga kommentarer du lämnar, blir så glad.

Kram Ullis

Viola sa...

Hej Ingela, visst är det underbart att gå på loppis. Är ju ständigt på jakt och besöker olika ställen för butiken, men en del kan jag inte skiljas ifrån och det tänker jag visa imorgon. Det bästa jag vet är att komma in på en ny loppis där det är fullt av saker, då är det som att gå på skattjakt och jag hökblicken slår på, ha en bra kväll, och du fann verkligen vackra saker, kram VIOLA

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej vännen vilka super saker du hittat.Tyvärr så här uppe hos mig så är dom flesta loppisarna stängda för sommaren.Så jag får drömma tills nästa vår då alla tindar fram igen.
Ha en bra helg.
Kramis Tess

I ett litet hus sa...

Så mycket mumsiga saker du fyndat!

Ha det bra! Kram

Vardagens guldkorn sa...

Vad mycket fina saker du har "hittat". Du verkar ha tur med loppisar. Jag bodde i Kr-hmn mellan -84 & -91. Jag bodde ute på Strand och bara en bit bortanför oss fanns det en loppis som hette Antikt & Diverse tror jag, finns den kvar?
Ha en bra dag!
Kram Linda

Anonym sa...

Här har du en till som ÄLSKAR loppis, vilka fina saker du har hittat, och vilket fynd.....gnistgallret! 40 kronor det är ju som hittat.

Kram Pernilla

Annika sa...

Ja du har verkligen hittat sånt man behöver.... kanonfina saker... man kan ju plocka ihop massor om man är på rätt humör.... Kram Annika

Färjtorp sa...

Jag håller verkligen med!!
Med loppisgrejs blir det mer personligt hemma och mysigt oxå för den delen!
Jättefina saker du hittade där.

Kram Johanna

Hagbacken sa...

Åhh vilka fina loppisfynd du har gjort Ingela! Rolig idé med brödet på jäsning i korgen så det blir mönster..

Jag blev väldigt förtjust i dina böcker...älskar gamla, vita böcker!!

kram Linda

Unknown sa...

Hihi, ja först blir jag nog. Ler.
Tror att vi har ringt om varandra idag. Jag har inte riktigt pluggat så mkt som jag borde kanske...pust. Men jag har försökt att ringa Daniel idag utan framgång, bara mobil svar. Provar i morgon igen. Ha det gott! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Stina sa...

Det var värst vad mycket fint. Du kan ju skicka hit det, vet ja.:-D
Puss

hemtrevnad marie sa...

Vilka fina grejer du hittat!!
Ramen var ju ursöt och böckerna är så snygga!!
ha det gôtt!
kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka fynd du gjort igen, vad roligt det är!!!
Såg du att du har något att hämta hos mi?
Ha det gott!
kram
nina

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga fynd.

De där omålade sakerna kommer att bli så fina med lite vitt och kanske shabbning.

Måste bärja tänka i de banorna i fortsättningen.

Kram Maud

Karin Lindström sa...

Hej!
Det är så roligt att se vad alla fyndar. Tänk vad mycket fina saker, och att gå på fyndjakt är bland det bästa som finns.
Jätte söta små skålar, precis vad jag skulle behöva.

Må så gott!
Kram
Karin

Marie sa...

Hej Ingela!

Alltid så kul att se vad du har fyndat! Du har en förmåga att hitta riktiga godbitar. Och visst är loppis en livsstil, det är bland det roligaste som finns! På lördag ska jag på en stor loppis inte så många mil ifrån dig. Hoppas på många fina fynd!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Mjuka sa...

wow så mycket fint du fyndat!!
Kul att låta brödet jäsa i korgen så att du får ett fint mönster!! En ide att ta efter kanske
kramkram Malin

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Gud vilka underbara saker du fundade. Skålen på fot blev jag lite kär i...och böckerna var jättefina. Hittade själv böcker på loppis härom dagen men inte alls lika fina. Ja allt du fyndade var jättefint :)
Ha en trevlig helg
kram / Therese

No.15 sa...

Fina fynd!Mysigt att hitta hit till dig!
Ha en fin helg!

Hannis sa...

Nog är loppislivet en livsstil!
Och en rolig sån.
Sen att man får diverse smeknamn(skrothulda.lumposcar m.m) på köpet får man ju se som en sidovinst=))

Mycket fint har du fyndat igen!

Kram och härlig helg/Hannis