INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

lördag 6 september 2008

Spegelmani.....

Hej alla, denna ljuvliga Lördag. I dag har jag varit på en loppisrunda igen och gjort nya fynd i mina ögon sett. Tänkte inte visa dessa nu utan det gör jag en annan gång annars blir ni säkert uttråkade.
Jag har ju en viss förkärlek till speglar och samlar så på dessa. det är nog omöjligt att visa alla men tänkte visa en liten hörna utav några som jag valt att göra så här med.......
...här hänger dom med skaftet uppåt tillsammans med lite annat.....
.....de är i lite olika material och jag har målat dom alla........
....... i några är glaset gammalt och bubbligt.
Nästan jämmt händer det att jag kommer hem med någon slags spegel efter att jag varit på loppis, fler speglar visar jag en annan gång.
Nedanför dessa speglar har jag ytterligare en liten samling.några av de???? har jag haft länge men det har tillkommer fler hela tiden.Om ni är nyfikna och vill se vad jag pratar om så blir det mitt nästa inlägg.
Puss och kram/Ingela.

48 kommentarer:

Sara sa...

Vilka ljuvliga speglar du har samlat på dig. Önskar dig en fortsatt fin helg.
Kram Sara

Jenny Oak Fae sa...

Vackra speglar, fint att ha dem samlade på ett ställe..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Veronica sa...

Vilka härliga speglar. Så fint det blev att ha dem samlade så där! Hängaren var oxå den otroligt fin!!

kram Veronica

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort med alla speglar. Hade aldrig tänkt på att hänga flera på samma ställe, men det blev så bra. Vad kan det vara du har därunder då?

Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Hej Ingela! Jag var faktiskt på loppis idag för att titta efter lite speglar men jag hittade inga som passade... hittade såklart en massa annat istället :)

Du hade många fina!

Kram Jenny

Skomakartummen sa...

Vilka fina speglar speciellt sådär samlade. Kul att samla något som alla andra inte samlar på. Många kramar Sari

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina speglar! Extra fint blir det ju då man samlar dem som du gjort på ett ställe!

Ha en fortsatt skön helg! Kram!

lottens vita och gröna sa...

oh jag kallar mig loppoholic, hihi är ju en livsstil låter ju trevligare! ljuvliga speglar, härligt i grupp så där tillsammans med annt ögongodis! har varit på loppis med caroline idag (evelinas hus)kul sätt att träffas på!

varmkram lotten

i Emmas vita hem sa...

Oj så fint du har fixat :) Vilken rolig idé med speglarna och vilka fina loppisfynd du har hittat! Vita böcker är inte ofta man ser, dom är ju hur underbara som helst!
Kram Emma

Glitter och Marsipan sa...

Vilken spegelsamling,så fin.
Orginellt att hänga alla tillsammans.

kram Anette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fantastiskt vackert med speglarna samlade sådär, och nu blev jag nyfiken på vad som finns nedanför.
Fortsatt trevlig Helg!
kram
nina

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Ingela! Hur får du plats med allt??? Men du är väldigt duktig till att få till det!!! Fint att samla samma typ av saker på ett ställe! Snart dags för fler kort!!!!!
H en fortsatt go helg!
Kram E-K/noll54

Himlarum sa...

Hej Ingela!

Tack, go´a du för de vänliga orden om min blogg men hur tror du då att JAG kände det när jag nu fick möjlighet att besöka DIN!?! Jag är jätteglad för att jag hittade hit (tack vare din kommentar!) Så kreativ och duktig du är och så många härliga bilder! Så många tips och så härliga idéer du har!

Du frågar om jag har fler balettskor. Jodå, jag har ett antal. Några har dock inga band men det är ju lätt att sy i.
Jag kan skicka lite bilder! Tappa inte tålamodet om det tar ett par dagar för jag ska inte till butiken förrän på tisdag och det är lite rörigt nu för jag håller på och bygger ut... Ska försöka komma ihåg det!

Kramar
Ann-Helen

Hörs snart!
Jag är så glad för att jag hittade din underbara blogg!!!

Evelina sa...

Vilka fina speglar, vad effektfullt det blev med flera stycken på rad...
Tack för titten hos mig =)

/Evelina

Mitt hvite hus sa...

Nydelige speil du har, så fine de er når du har malt de shabby... Gleder meg til neste runde med speil.O=) Nyt helgen Klem=)

Levindas Värld sa...

Vilka härliga och underbara speglar du har, vilken charmig samling :)

Jag är ute efter nån spegel i en sån där "ha i handen storlek" men hittar bara fula i plast. Du har verkligen haft tur som fått tag i så många fina :)

Jag ska ta mig en tur på en loppis idag och se om jag kan fynda nåt bra...hihi!! Fler loppisfynd utlovas på min blogg så småningom, det lovar jag!

Loppislivet är en livsstil som du säger..haha!

Kram

Elisa Day sa...

Oj vad många vackra speglar! Jag blev nyfiken på vad du har där nedanför. Kram

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilken underbar hörna med alla speglarna, verkligen jättefint.
Den översta bilden är så snygg.
Kram Caroine

rosenfröjd sa...

JÄttefint o en bra idé med speglarna på samma ställe. EN vacker helhet.

Kram/
¨M¨

Annika sa...

Alla har vi våra små manier o din var ju jättekul.... så många fina speglar du hittar... härligt att ha alla samlade så på ett ställe... blev jättefint... Kram Annika

Hem och Lycka sa...

Vad vackert med alla speglar! kram

Hagbacken sa...

Visst är det fint med speglar! Vad vackra de blev efter att du målat dem..spännande att få se mer av dina samlingar!

Kram Linda

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Phu, gissa om jag är bakis...blä- Gick på överraskningsfesten igår.
Men ora dig inte jag ska försöka bli människa innan du kommer sed. Din spegelsamling är såååå himmelsk!
HA det gott och syns sen!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anneli sa...

Hej!

Tack för dina rara ord hos mig!
-Jag håller med dig att det är snyggt att ha speglarna samlade på ett ställe!!
-Nu lägger jag dig i min bloggkoll, så jag inte tappar bort dig på nytt!
Ha en skön vecka, kram

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina speglar, jag är själv svag för speglar. Fina loppisfynd, gillade dina böcker mycke
Ha en trevlig kväll!
Kram Nettan

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Så flotte speil! Jeg får heller aldri nok av de, og finner alltid plass til et nytt;-)

Ha en fin søndag!

Stina sa...

Vad vackert du gjort allt. Jag gillar också speglar.
Kramis

Helena sa...

Jätte fint med speglarna! Tänk att det kan vara så roligt att springa på loppis, speciellt när man får fynda! Ha en bra vecka! Helena

Snäckornas sjö sa...

Hejsan!

Tack för din kommentar, så att jag hittade hit till dig!

Tror inte jag har varit här förr och jag har nu tittat och beundrat dina bilder. Så fint du har det!! Ett sant nöje att hitta dig, hit återkommer jag.

Kram

linnea-maria sa...

Gud vilket härligt arrangemang!! När de är så där små är de som prismor som återkastar ljuset. Annars brukar jag ha svårt för speglar, det kanske är "vampyren i mig" som stretar emot(skojar). Jag hängde en jättefin spegel i sovrummet men den täckte jag över med änglavingar. /linnea-maria

Fröken Fräken sa...

Vad kul sätt att hänga upp speglarna istället för bara att hänga upp dem som vanligt direkt på väggen.. nu blev jag ju sugen på att också börja handla speglar på loppis! Fast jag tycker att jag inte har sett så många här? Jag kanske inte har tittat ordenligt..

hemtrevnad marie sa...

Har ju också en förkärlek för gamla speglar...men mina är ju lite större och mera svårplacerade...kanske man skulle ge sig på såna små söta som du, lite mera lätthanterliga!!
Vackert som alltid!!
Kraam

idémakeriet sa...

Vad fint och roligt det blev med alla dessa speglar. Jätte fina.
Jag måste ju snart komma tillbaka för du har gjort mig nyfiken när det gäller din andra samling.
Kram Gerda

idémakeriet sa...

Det är bara roligt att få kunna dela lite inspiration och ideer.
Det går bra att maila mig: idemakeriet@telia.com
Får nog krypa i kojan nu, det är bara så roligt att få titta runt lite.
Kram Gerda

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Det var en helt bedårande samling av speglar!!! Ja oj så otroligt fint det är att ha dom ihop! Ja men förresten...allt är ju så vackert där på hängaren =)

Kramisar Anita

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Underbara speglar du har...och så vackert när de hänger från hyllan. Loppisfynd blir jag aldrig trött på att få se ;D

Ha en trevlig dag :)
Kram / Therese

Vitt Hemma sa...

Å så fint att samla alla speglar på ett ställe! Fina är dom alla också!

Kram s

Magdalena sa...

vackre speglar du har,- gillar dem alle...
så mye bra i din blog¨~~
kram, magny

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Tack för du är så go! *kram*

Hihi du är för rolig..spegelmani..men det ser ju underbart ut! När jag tänker efter köper jag ofta små speglar med mig från loppisar..det är mysigt på nåt sätt..speciellt när de är sådana som dina.

Kram & ha en fin dag!
Mia

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Vilken härlig spegelsamling..åhh, va vackert du arrangerat dom...
Kram Malin

Marie sa...

Så underbart vackert med alla speglarna, ett jättevackert arrangemang! Blir spännande att läsa ditt nästa inlägg, man blir ju nyfiken, hihi.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Du gissade rätt! Det var i Gullspång som jag var på loppis!

Nygammalt sa...

Wow vilken häftig samling! Blev superfint att ha dem sådär.

Kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul ide! Att ha en massa speglar hängande... Så då går du från spegel till spegel och frågar:
Säg vem som vackrast är? Och så härligt att få höra svaret såå många gånger...
Kram
MArie

sabina sa...

Vilken fin samling!!

lottens vita och gröna sa...

tjoho! du har vunnit ett extrapris i min tävling!
grattis! varmkram lotten

Syster vit sa...

Vilka härliga speglar du har...Har själv lämnat in en gammal spegelram för "nyspegling" idag. Ska vara i vårt nyrenoverade badrum.
Kram
Marina

Home By Virginia sa...

Love your blog...!!!
There is an Award waiting for you on my blog... :)

Mjuka sa...

Gillar när du samlar dem i en grupp!! Det blir så vackert då
kramkram M