INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

lördag 13 september 2008

Gamla barnkängor och loppisfynd...

Har varit runt på lite loppisrundor igen och tyckte väl att jag hade för lite saker här hemma så att jag nog måste fylla på lite hihihi.
Många undrar ju förståss var jag gör av allt och de undrar om det inte är fullt snart i mitt ganska stora hus med många utrymmen,
det är ju så här,
att för det första så byter jag saker med andra saker jag har i källaren som lixom ligger på tur att få komma upp,
sedan så tröttnar jag relativt lätt på vissa saker och andra saker tröttnar jag aldrig på.
Sedan har jag inga problem att göra mig av med saker eller möbler efter ett tag, ger då bort eller skänker till välgörande ändamål,
sist men inte minst så brukar vi ha ett stort loppis som jag är med och arrangerar och där brukar jag bli av med massor....... ....denna lilla trumpet är bara 6 cm och väldigt söt ska nog hänga den någonstans.......
.......köpte gamla nycklar att dekorera med......
....den virkade korgen fick hjärtan på rad i sig, hittade en riktigt krackelerad kanna, en lampett i trä som jag redan målat,2 tunga gamla ljusstakar i silver.......
......dessa kängor var så söta storlek 30 är det på dom......
....så härliga att dekorera med. Ett utav mina kort som jag gör syns i bakgrunden.
Ha det skönt i helgen Kram/Ingela.

30 kommentarer:

Helena sa...

Så söta kängor! Jag skulle vilja ha ett par stora gamla kängor som man kan plantera en blomma i. Såg det någonstans, det var så fint....
Tänk att det är så kul med loppisar!
Kram Helena

Sara sa...

Hejsan
Vad mycket fint du visar. Kängorna var jättesöta.
Kram Sara

Vintagepaintings sa...

Hei,
For en flott bloggside! Med masse inspirasjon både i hvitt og ikke mins kreative syssler. Ble skikkelig inspirert! :)
Håper det er ok at jeg har laget en link på min kreatitetsblogg.
Ha en flott kveld!
Hilsen Solveig i Oslo

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina fynd du har gjort!
Lampeten är såå otroligt fin.
Kängorna skulle få bo hos mig dom med,,,ler
Kram Irene

Vecka - Vecka sa...

Härliga kängor! Och de andra fynden också! Visst är det roligt att ha grejer och vänta i källaren.. jag har själv inte kommit så lång ännu bara, och för tillfället är det inte så stor idé att ha en massa grejer framme, då man har en liten som just lärt sig att krypa..

Trevlig söndag!
Kram,Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Hej Ingela! Din fyndare där - I lööööve the boots! Så himla fina! Wow. Själv ska jag på scones-kalas idag, det ska bli både mysigt och gott. Härligt att komma till dukat bord tycker jag :)

Kram Jenny

Leamarlené sa...

Oj..så många fina loppis fynd du gjort.
Jag gör precis som dig. Ställer undan saker och är inte rädd för att lämna bort eller kasta. Det skulle ju bli så rörigt om man hade allt framme, det ger bara ett oroligt intryck. Du har ett jätte fint hem.
kram/marlene

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Vilka ursöta kängor!
intressant det där med att göra sig av med grejer,jag har så svårt att lämna ifrån mig saker det är nästintill omöjligt för mig.
Tack för kommentaren hos mig!
kram Marlene.

Levindas Värld sa...

Va roligt med lite loppisfynd! Kängorna var ju jättefina!

Va vackra kort du gör, ser det som ligger i bakgrunden.

kram

VI PÅ ÅSEN sa...

Lampetten var helt ljuvlig!
Känner igen mig i det du beskriver, har också grejer som väntar på att komma fram. Det är ju jätteroligt att kunna förändra och "pynta om".

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka härlig fynd, underbara kängor och att de var i storlek 30 är ju bara så sött!!!!!

Visst är det lite ju över Tujan...och än säå länge håller den sig fin...ska bli kul att se hur länge den står sig.....

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det var inga dåliga loppisfynd du kom hem med! Jättevackert. Har också ett par mormorskängor i källaren som jag tänkte ta upp och hänga någonstans.
Vackra kort du pysslar ihop!
Vad roligt att vara med och arrangera loppisar och kränga lite prylar ibland.
Önskar dig en fortsatt skön söndag!
kram
nina

Jenny Oak Fae sa...

SÅ fina saker du köpt...blev fullständigt KÄR i kängorna..! Jag letar också efter sådana, men det ska jag nog kunna hitta...

: )

KRAM, Jenny

<3

idémakeriet sa...

Vilka härliga saker du tog med dig hem. Älskar den krackalerade kanna och kängorna. Ja det blir fint, finare, finast i ditt hem igen.
Jag har skickat ivägg ditt paket och den kommer på måndag om allt ska som det ska på posten.
Säg till om något är inte efter belåtenhet eller sönder.
Kram på dig,Gerda

Helena Dovier sa...

Oj, vad många fina loppisfynd du har gjort! Jättesnygga - allihop!

Kram från Helena

Eva Linnea sa...

Jag har oxå hitat några gamla nycklar, här hemma, som jag nålat upp på väggen. Bilder (kanske) kommer! Kram EL

Ann-Sofi i Åtorp sa...

HejIngela!
Vilken UNDERBAR bloggsida, ska följa den m spänning!! Kram! A-S

Nygammalt sa...

Vad fint du har dekorerat. Vågar jag säga att jag har likadana kängor (som jag använder) men i några strlkar större, ha ha...

Perfekt med återvinning att kunna köpa och samtidigt bli av med saker man inte behöver eller vill ha längre.

Kram.

Glitter och Marsipan sa...

Vad mycket fina loppisfynd du visar.
Har som du en massa saker i källaren som jag byter ibland.
Men en del saker kommer man ju på att man inte gillar så mycket,och då är det rätt skönt att bli av med det.
Må så gott.
kram Anette

Inspiration i vitt sa...

Hej Annsofie i Åtorp kul att du gillade min sida kram/Ingela

Ullis/Leva på landet sa...

Så söta kängor du fått tag på. Gillar dina andra saker också. Man måste kunna göra sig av med sake om man ska kunn askaffa sig nytt hela tiden. Blir ju proppfullt annars.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Åh vilka fina kängor du fått tag på! Ja allt var fint. Du har verkligen fyndat vackra saker :)
Jag har också gömmor med saker som väntar på att få komma fram...hon som spar hon har ;P
Kram / Therese

Lavendel & Romantik sa...

Med vad mycket fint du hittat trumpeten blir nog fin att hänga upp någonstans det finns med Julboken också.Dessa fina kängor sen då.....Kram på dig/Majsan

Mia sa...

Vilka fynd du gjort!
Jag har en utmaning till dig på min blogg.
Är det OK om jag länkar till dig?
Kram Mia

Annika sa...

Ännu mera sköna loppisfynd... hur bär du dig åt.... gillade nycklarna... o kängorna... o.... ja fiiiiint var det... Kram Annika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina kängor! Tänk om man kunde få sig en känga...jag har hittat ett par fina kängor jag också... Gissa var? Jo hos Vilgots... men jag har inte köpt dom ännu, men det blir nog snart...
Kram
Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Dom kängorna skulle jag också vilja ha:)Det är alltid lika kul att fynda Kram Viveka

alidas sommaräng sa...

Vilka härliga kängor - har alltid önskat mig sådana alltså rätt stolek att använda. Men oftast är de alldeles för små. Många andra fina fynd också! ha det gott Kramar laila

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Jättefina fynd! De där små kängorna är underbara, och nycklar gillar jag, gamla handgjorda sådana..de bär liksom på en massa historia på nåt sätt..ja, som alla gamla saker men de är extra kul tycker jag :)

Sööt liten trumper också!

Kram
Mia

Karin Lindström sa...

Hej!
Men tänk vad du hittar underbara saker hela tiden. Kängorna var ju för söta.

Ha en riktigt skön höstvecka!
Många kramar
Karin