INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 10 september 2008

Samlings mani nr 2

Hej alla goa, jag gillar att samla på olika saker och har så gjort sedan jag var liten.Jag vill helst inte vara en sådan där fanatisk samlare som har flera hundra utav någonting, nä lagom är bäst.
Fast i bland kan det där vara svårt när man tycker om så mycket fina saker........

......här är då första glimten av en liten samling, gillar hjärtat i glas mycket..... ja, här står dom troget och stolt och tittar, ska erkänna att jag hra några till men de får inte plats här......
....har samlat i flera år och köper nån då och då när jag får lust.....
......gillar de små flaskorna i kristall, de har jag inte gett många kronor för......
....alla kanske inte har nån knopp men det gör inget det hittar man nån annan gång när man är på jakt.Jag tycker att det är fint när man samlar i hop saker, speciellt en samling, istället för att "plöttra" ut de olika flaskorna här och där.
Ha en skön dag kram till alla som tittar in/Ingela.

37 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hallå Samlar-Ingela!

Vad fina flaskor du har. Jag tycker också det är fint att samla saker i grupp om man har några stycken. Så tycker jag med mina vita kannor. Har inte någon glaskaraff ännu faktiskt men desto mer plastflaskor á la sportflaske stuket... :)

Kram Jenny

Glitter och Marsipan sa...

Vilken vacker samling du visar.
Och vad effektfullt det blir med alla tillsammans.
Faran när man tittar är att man själv blir inspirerad,och vill börja samla.
kram Anette

MiaMaria sa...

Hej!

Det var en himla vacker samling....
Så snyggt med alla tillsammans...

Kanske ska börja samla något...eller det kanske jag gör, för visst är man svag för vissa saker eller många saker......

HA´det så gott!
MiaMaria

Änglahem sa...

Åååååhhhh!!!! ett stort sådant kom det ur min mun när jag såg alla dina vackra karaffer!!! Så vackert med dem uppställda sådär tillsammans! Och självklart ska de stå ihop, annars ser man ju inte maffigheten på samma sätt som nu!!! Jag blir helt lyrisk över dessa karaffer!

Sen såg jag att du också har lite spegelmani*fniss*, fast jag tror t om att du är ett strå vassare än mig....Gillar dessa handspeglar! verkligen charmigt! Du vet verkligen hur man arrangerar sina saker för att få ut max potential av dem!

OCH gnistskärmen......tappar hakan av avund här......så fin, och inte kan man se att bilden inte varit där från början! Jättebra!! och för ynka 40 spänn!!!*suck*.....VILL HA!!!!*fniss*

Må så gott!
Kramar, Ulrika

sabina sa...

Du har rätt de är mycket vackrare i grupp än skilt för sig! Karaffer har jag inte en enda av men det är många gånger jag stått med en i handen och sen satt tillbaka den... då jag inte vetat var jag skulle placera den.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig samling du har... Virkelig vakkert når du samler de sammen.. helt enig med deg der=)
Ha en fin dag=)
klem

Färjtorp sa...

Oj va läckert det såg ut med allt glas där, nästan som is... snyggt iallafall.

Kram Johanna

Jenny Oak Fae sa...

Vilken UNDERBAR & vacker samling du har!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Linda sa...

vilka fina samlingar du har. både med speglar och karaffer/flaskor. jätte mycket fint. kram

Annika sa...

Åh det var en samling som heter duga det... vilka skönheter.... håller med om att de gör sig i grupp... Kul att ha nåt särsliöt att leta efter.... Kram Annika

No.15 sa...

Hej!Tack för din kommentar hos mig.Fina flaskor!Det är så vackert med glas, själv är jag svag för sockerskålar och gräddsnipor!... Kul namn kom jag på nu, det ska nog min butik heta om jag får någon nån gång!"Sockerskålar och gräddsnipor"
Ha en riktigt bra dag!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja jäklar! Ursäkta språket... Det var ingen dålig samling! Det blev jättefint att ställa ihop dom så där!
Jag har ju förstås några stycken jag också, kanske skulle kopiera din ide och ställa ihop mina också...
Kram
Marie

Hannis sa...

Det där kallar jag samling!
Och en otroligt vacker sådan!

Så fint att ha dom framme så där.

Kram Hannis

Såg din spegelsamling också=))
Tjusigt!

Sara sa...

Åh gud vad fina saker du samlar på. Blir allt lite avundsjuk :-)
Kram Sara

Marie sa...

Men wow vad vackert det var med alla flaskorna/karafferna framför spegeln. Otroligt så mycket fint du har hemma hos dig!

Kram Marie

Noll54/Eva-Karin sa...

Jag älskar också karaffer!!!!!Men du har många fler än jag! Fint att ställa ihop och som du säger inte plöttra isär!
Kram! E-K/noll54

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina flaskor du har. Kul att kunna komplettera med någon lite då och då. Så fint med alla tillsammans.

Kram Ullis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga samlingar du har - jättevackert! Det är nog finast i grupp som du säger.
Må så gott!
kram
nina

Veronica sa...

Så vackert med en massa kristall och glas! Jag tror jag ska bli samlare jag oxå ;o)
Hjärtat är ju helt underbart!!!!

kram Veronica

Goa sa...

Helt ljuvligt vackert!
Samlade blir de oemotståndliga!
Och dina speglar...Love it!!!

Hoppas du mår bäst min hjärtevän!

Massa varma kramar..

rosenfröjd sa...

jag höll på att ramla av stolen när jag såg denna vackra samling!! Så otroligt effektfullt att sätta dom tillsammans sådär.Ursnyggt.

kram/
¨M¨

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbara flaskor.Visst är det konstigt att man jämt måste samla på saker.Enda sedan jag var lite så började denna fula ovana och den kvar står.

Ha det bra.
Kramis Tess på tildaochmamma

Stina sa...

Åh hjälp vad många!

Men du...jag måste säga att det var vackert att ha så många där. Superfint!:-)
Puss

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilken otrolig vacker samling du har!!! Ja jag blir alldeles sjuk av avund =)

Kramisar Anita

nettans lantliga hem sa...

Jätte fina flaskor, de är fint att ha många tillsammans i en grupp. Angående mina virkade handdukar så får ingen torka sig på dom
Ha en trevlig kväll!
Kram Nettan

Snäckornas sjö sa...

Holy smoke! Vad många karaffer!! Men snyggt är det...jag har några stycken som jag brukar ställa i fönstret för jag gillar när solens strålar bruter igenom det vackra glaset.

Fint när du hade samlat alla på samma ställe! Mycket bättre än att ha dem utspridda.

Ha det bra1

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fint!
Otroligt fint när du har samlat alla på samma ställe.
Kram/Irene

inga Heiddal sa...

Hej!!
Va härlig mania du ha med flaskorna och speglarna... KRAM INGA

linnea-maria sa...

Ha ha. När jag skrollade ner så höll jag nästa på att ramla av stolen av din samling. Helt otroligt så många vackra flaskor du har hittat!! Di där små skulle man gärna vilja ha på lavoaren och di där stora ha lite göttig likör i ;) Kram /linnea-maria
ps du har ställt i ordning din samling så himla fint!

vitating sa...

Hej Ingela!
Kul att se dina manier! Hi hi, jag har nog oxå många fast jag inte är så medveten om dem alltid! Jag gillade din spegelsamling, sååå fint att samla dem tillsammans sådär. Kul att du tittade in till mig och kommenterade, jag blev jätteglad!

Ha en underbar fredag och helg!
Kramar Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Ingela, jösses vilken karaffsamling! Och så fina de var på det gamla vackra bordet ihop med spegeln! Ha, ha, jag har tre och tyckte jag hade många, då kan jag unna mej en till med gott samvete: ) Trevlig helg! Mari.

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vilken fantastisk samling! Och vilken underbar bild på dem där på bordet..!

Jag håller med dig om att det blir snyggare att gruppera ihop flera stycken saker. Ser snyggare ut. Jag och maken är väldigt olika där..han ställer ut blommor och julpynt jämnt fördelat över huset och sedan släpar jag ihop allt i stora grupper i stället *hihi*

Kram Ingela och ha en fin dag!
Mia

Fröken Fräken sa...

Det såg väldigt vackert ut! Jag håller med, man ska samla saker i grupp och ha lite tom plats på andra ställen då blir det finast. Med glas sådär så kan man ju nästan ha hur många som helst utan att det känns överlastat ut Det blir vackert och luftigt!

My Lovely Things sa...

Åh vad fina..

ja älskar oxå såna där vackra karaffer..brukar köpa såna på loppis med..

Otroligt vackert blickfång du skapat..
kram anna

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilken härlig samling av flaskor /karaffer du har.Håller verkligen med dig om att dom kommer bättre fram sig tillsammans.
Jag får tacka för äpple tipset också:) sen när det närmar sig.
Ha en fin helg
/S

Skatan sa...

Åh fanken, där ligger jag i lä med mina två karaffer :)

Vackert med allt glas!!

Trevlig helg,

Anna

In my house sa...

Fint,,, men OJ VAD MYCKET ATT DAMMTORKA Å HÅLLA RENT,, tänker pedanten jag..... =)

Kram j