INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 16 september 2008

Härliga lyckovinster och pysselbeställning...

Hej till er alla, jag har ju haft turen och lyckan att vinna två bloggtävlingar, jag blev så himla glad och det var så roligt att gå ut till brevlådan(plötsligt var det kul oxå)......
.....detta lilla söta paket fick jag utav den härligt sköna LOTTENhttp://lottensvita.blogspot.com ......inuti paketet låg alla dessa mysiga saker, tack snälla gulliga du.....
.....för att tag sen vann jag även den här fina lilla ramen utav http://piffaopuffa.blogspot.com/ tack snälla, satte en vacker gammal bild i den. Den lilla psalmboken är från 1903 och mäter endast 9x5 cm, så liten och söt ,den har jag inte vunnit utan köpt på ett loppis.....
.....har beställt en del pysselgrejer från gulliga GERDA http://idemakeriet.blogspot.com/ randigt snöre, tråd att binda kransar med, zinkhjärtan att dekorera, kvistpapper.....
......Gerda hade gjort ett kort som hon hade skrivit så fint i, tack snälla....
.....köpte även dessa underbara ägg i silver med ett relif mönsrer i, passar bra att ha i blomsrerarrangemang......
.... nu ska jag gå ut och pyssla utanför min entre', har hållt på där nu ett tag och gör höst fint med lite gamla möbler och annat. Tror att det blir mitt nästa inlägg om ni vill titta på det och om jag är klar då.
Det är så kul att ni vill titta in.
Kram på er/Ingela.

28 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jasså Ingela, du är en riktig turgumma du! :)

Vilka fina saker du beställt från Gerda. Har varit in och tittat flera gånger men kan inte bestämma mig vad jag ska ha. Skulle helst av allt åka ned till hennes lilla butik!

Ha en skön dag.

Kram Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till de fina vinsterna!
Undra vad det ska bli av det fina pysslet? Äggen var riktigt söta!
Må så gott!
kram
nina

lottens vita och gröna sa...

oh vad du är mysig ingela, tack för goa ord och vad kul att du gillade mitt lilla tröstpris! ramen är ju underbar och dina pysselgrejjor, måste in där och kolla vad äggen kostar, de vill jag ha! jag har beställt massor från panduro, kommer nu i veckan, massor av varor med 70% rabatt, vackra stämplar bla.

kram goa ingela, nu kanske tillfälle ges, du vet.. att träffas! varmkram lotten

Vecka - Vecka sa...

Vilka härliga vinster och grejer du beställt!

Jag ha också ett sånt där hjärta, men har inte dekorerat det ännu.. måste fundera..

Kram,Lotta

Marie sa...

Grattis till dina fina vinster, alltid kul när det ligger paket i brevlådan! Vilka fina saker du har beställt, äggen var helt ljuvliga!
Ser fram emot dina utebilder!

Kram Marie

idémakeriet sa...

Grattis med dina vinsten, ibland får man ju har tur.
Skönt att du gillade saker du beställde, nu får vi ser vad du gör av det.
Ett tips; Om du använder kvistpappret till att skriva ut på datorn får du ställa in den på svart/vit, färg blir inte lika fint. Har du dessutom en knapp där du kan ändra pappertjocklek får du gärna ställa in den på tjockt papper(det går också utan).
Lycka till.
Stor kram på dig.
Gerda

Nettan sa...

Ojj vilka fina vinster !!
Snacka om turgumma...

Kram Nettan

Vardagens guldkorn sa...

Vilka fina saker, vilken tur du har. Silver äggen var ju fantastiskt vackra! Ser fram emot bilder på ditt höstpyntande =)
Kram Linda

Noll54/Eva-Karin sa...

Grattis till dina vinster!! Vad mycket fint till pyssel-lådan! Nu blir det väl en hel del nya, fina alster förstår jag!

Ha det så bra!
Kram Eva-Karin/noll54

Piffa och Puffa sa...

Vad roligt att du har med den lilla tavlan. Funderar faktiskt på att köpa några själv också. Vad spännande med dina projekt utomhus. Längtar efter att se bilder.
Kram Anette

hemtrevnad marie sa...

Nämen sicken turgumma du är!!!
Vilka fina grejer!!!
Å nu blir ja allt nyfiken på va du hôller på mä ute!!!
kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Grattis till dina fina vinster!
Dom är så otroligt fina..förstår att du är glad.
Vad du har handlat fina saker och pyssel.
Kram/Irene

Glitter och Marsipan sa...

Hej Ingela.
Har också skrivit upp en liten lista
som jag ska beställa av Gerda.Man får ju så mycket inspiration från hennes sida.
Ska bli spännande att få så vad du ska göra för pyssel.Jag tänkte göra brudslöjakrans,men min hade blommat över,så jag får inhandla lite.
Vilka fina vinster,turgumma där.
Psalmboken var ju verkligen en prydnad.
Kram Anette

hagagården sa...

vilka härliga saker du har vunnit,jättefina.
ha det gott
ninni

Anonym sa...

Grattis till dom fina vinsterna, vad roligt att sätta igång å pyssla, det ska jag med göra.

ha en toppen dag
Kram Pernilla

Färjtorp sa...

Men åhh vilken fin present du fick!! Och vilka roliga pysselgrejer, kul att sätta igång med allt det där =)

Kram Johanna

Gnistrande snö sa...

Fin blogg, så många fina bilder.
Kommer gärna hit fler gånger!

Kram

sabina sa...

Fina vinster!! Härligt pysselpaket också! Nu har det börjat klia i mina pysselfingrar igen efter att ha tagit en välbehövlig paus... Blev nog inspirerad nu!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!!

så mycke fint jag har gått miste om här.tiden räcker ju inte för att besöka er alla.jag tar några itaget.å nu kom turen till dig....

Kan bara konstatera följande; VACKER SÅ IN I NORDEN:

Kram Nilla

Karin Lindström sa...

Ja, det vill jag gärna se. Så fint som du gör så kan det inte bli annat. Jag har också haft tur, det är så roligt.
Himmel vilka fina pysselsaker. Jag är inte så pysslig direkt men när man ser vad alla gjort så blir man ju så inspirerad!

Ha en riktigt skön höstvecka!
Många kramar
Karin

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack snälla :)
Vilken tur du har som går och vinner så fina saker! och otroligt vackra ägg du köpt. Jag blir lite avis på dem ;)

Kram / Therese

Unknown sa...

Hejsan Vännen! Jag har missat några inlägg här, men himmel så mkt fint du visar!
Phu, visst är det mkt. Ska läsa igenom hela boken som ska ha lästs tills i kväll så att jag kan fokusera på alla helgens kalas. Hoppas att du hade det gott på kalaset igår. Och att det går så bra det kan idag. HA det fint vännen! Kram Petra

Stina sa...

Men det var värst vad du har vunnit en massa då. Kramis gumman

Annika sa...

Åh vad mycket fint du vunnit o handlat... grattis!!! Kul att se sen vad du ska göra med allt pyssel du köpt... äggen var så fina... Kram Annika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har också lyckats hitta till Gerda och Idemakeriet alldeles nyligen... Jag var också sugen på att beställa hjärtan, så det blir nog snart... Kul att se hur du kommer att göra med dina, jag kan kanske få lite "Inspiration i vitt" här...hihi
kram
Marie

inga Heiddal sa...

Hej Ingela!!
Och tack for titten hos min sida.
Härliga bilder och fina saker du visar. Ha en trevlig helg. kramar INGA

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till de fina vinsterna. man bir ju så glad när sådana fina saker dimper ner i brevlådan. Jättefina saker du köpt också. Psalmboken var urgullig, tror att det finns en likadan hos mamma och pappa. Får nog ta en tur dit.

Kram Ullis

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Åh vad fina grejer du har vunnit..!
Och de där äggen var ju underbara!

Kram vännen ha en fin helg!

Mia

Ps jag är jätteglad att jag nappade :) Har inte svarat på ditt mail, men det är klart jagfortfarande är med..det var ju mest en förfrågan :)