INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 29 september 2008

Mera halldetaljer...

Hej alla ni goa bloggvänner som besöker mig så ofta och hej till er alla andra oxå såklart.Plötsligt kom våran stora tjej hem från Norge och det var en glad överraskning det blev ett kort men mysigt möte. Min man hade pokerkväll här hemma så då var det en himla tur att jag var bjuden på tjejfest. Vi var tio tjejer som åt och drack gott ljudnevån blir otroligt hög när alla tjejer ska prata helst samtidigt men oj så roligt det är. Vi avslutade kvällen på en lokal krog med mycket dans och lakritsschot. Tack Nina för en trevlig kväll. Tänkte fortsätta ett tag med tema hall så det blir lite glimmtar därifrån....
....ja vad tror ni att det här är??? Det är en sak som jag är väldigt förtjust i ,den är ganska stor och jag har två st lika dana fast den andra har jag i vardagsrummet........
.....på golvet står dessa resväskor........
....och för ett tag sedan hittade jag de här roliga "sättapåutanförskorna" de är i en liten storlek annars skulle jag direkt ha använt dom utanpå mina skor när jag tex går ut i trädgården och plockar upp "LITE" äpplen.
Halltemat fortsätter för den som vill titta i kommande inlägg.
Ha en skön vecka kram/Ingela.

38 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Vilka vackra bilder. De där skogrejerna kallas botiner (tror jag) min mans pappa som är 85 år använder sådana fortfarande.
Kram Sara

hemtrevnad marie sa...

Vilka fina hallbilder!!
Fina dojor...har inte riktigt fattat skillnaden mellan pampuscher, galoscher och bottiner??!...något av det är det väl iallafall, haha!
handskarna var för söta!
Ha det gôtt i vackra Värmland!
KRAM

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga bilder! Jättefina ljuslyktor du visade i förra inlägget, vilka härliga former. Förstår att de lyser vackert hos dig om kvällarna!
Kram Linda

Hannis sa...

Vad roligt med "sättapåutanförskorna"!!
Liknande använde min gammelmorfar.

Jag vill se mera!
Du har ju så fint.

Kram Hannis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig benämning du har på skorna! Jag vet att jag sett sådana för damskor med hög klack... Dom var jätteläckra!
Jag tror att det kanske är en dörr, som vi fick se en liten bit av...?
Kram
Marie

ängeln i vitt sa...

Halloj Ingela!

Det var ju ett tag sen sist men jag hoppas min dator är ok nu. Himmel så mycket fint du visar. Jag tar en vända till så att jag inte missat nåt :-)

Kram Carina

Hem och Lycka sa...

Kul med sällskap när man har så roligt! Såå fina resväskor! kram

Änglahem sa...

Vilken underbar hall ni har!
Ljuslyktorna i förra inlägget är ju så vackra!! skenet förstår jag att du gillar.

Vad synd att du inte kan använda dom där botinerna (tjuvläst vad dom andra skrev annars hade jag inte haft en blekaste aning*fniss*), hade ju varit käckt ute i trädgården....*säger jag med ett stort leende*...

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Men du vad är det som du visar på första bilden såg jättefint och spännande ut - återkommer snart för att få se mer av det :-)

Kram/K

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilka roliga skor :)
Vackra bilder!
Kram!

Viola sa...

HEJSAN, KAN TÄNKA MIG HUR DET LÄT NÄR 10 TJEJER TRÄFFAS OCH ÄTER OCH DRICKER GOTT, VARNING FÖR HÖRSELSKADOR ALLTSÅ, HÄRLIGA BOTINER DU HITTAT, HÄRLIGA BILDER SOM VANLIGT, HA EN BA VECKA, KRAM VIOLAN

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh vilka härliga bilder! Kan det vara en skåpsdörr av något slag? Ser fint ut i alla fall!
Härlig tjejträff ni haft! Kackel kan jag tro :)
Fortsatt skön veka!
kram
nina

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej du sköna!!! Det är ju en RUMPA!!!! Men har du 2 till?
Nej jag tror det är en öppen spis som hon hänger sin strumpa vid.

Ha det gott och kram på dej!!!
E-K7noll54

Krusidull sa...

Kul med lite partaj, det behövs ibland.
Väldigt fint i din hall och gillade din murstock i förra inlägget.
Varmt o mysigt såg det ut.
Kram
Krusidull

Galleri MochB sa...

Tack för dom snälla orden inne hos mej! Har snabbt rullat igenom din sida och märkte genast att jag också gillar det du visar...:O) Alltid roligt att hitta nya jämlikar! Så härlig hall du har med en massa trevliga saker.
Ha en bra dag!

Ann-Catrin sa...

Morrn!

fantastiska bilder du bjuder på.. förförande vackra!!

Och du vilken hölsthörna.. vad ska man säga.. ojoj så fint!!

kram på dig
A-C

sabina sa...

Hmmm... kanske en tavla?? Glimten man ser är fin iaf!!

Maria sa...

Superfin blogg med en MASSA inspiration!!

Glitter och Marsipan sa...

Gillar dina hallbilder mycket.
Länge sedan jag såg ett par pampuscher,ganska smarta egentligen.
Dörren(?) se ut att vara så vacker.
kram Anette

inga Heiddal sa...

Hej Ingela.. ju den första bild er helt fantastyskt och jag tycker at de er en gammal dör eller fönster som du ha set den bild på.. Am i wright??? kul som altid at titta här in . Ha en skön dag. Klemms INGA

nettans lantliga hem sa...

Fina hallbilder! Va nyfiken jag blir kanske de är en dörr eller ett fönster
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Annika sa...

Härlig hall... med mycket vackra saker.... o du dessa skor:) hade en farfarsbror aom alltid kapade sina gummistövlar till såna " skönheter" :) Kram Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Så snygga bilder!!! Passar så bra med resetema i en hall, därifrån är man ju alltid på väg nånstans!

ha det gott, kramar!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen!
Underbara bilder,handskarna ser underbara ut.Är nog alla flickors dröm att prova såna.
Ha en fortsatt mysig vecka.
Kramis Tess på tildaochmamma

Jenny Oak Fae sa...

Ja, jag har gjort muffinsen själv, jag målade dem så att de ska likna chokladmuffins med pudrat socker uppe på toppen..!

: )

KRAM, Jenny

<3

My Lovely Things sa...

Verkligne jätte fina bilder..
du har det så otroligt vackert..

tack för din kommentar..
Dina ord om husförsäljningne kom precis i rät tid..Vi väntar nemligen på ett samtal från mäklaren ..ang budgivningen av huset..

ha det så bra..
kram anna

Ljuva ro sa...

Vilka söta väskor!

Fredrika sa...

Hejsan, du har vunnit kort hos mig. Hör av dig med adressen så kommer de på posten.
/Fredrika

Anonym sa...

Oj så underbart vackert du har det i din hall, mycket fint!
Smart med sådana skor....

Kram Pernilla

Karin Lindström sa...

Hej Ingela!

Härliga bilder från hallen. Min måste jag ta tag i. Har varit hos flera bloggare som har så fint, och min är mitt dåliga samvete!

Här plockas det också äpplen från lika många träd som ni!

Bra motion med fallfrukten *fniss*

Kramar
Karin

Villa Hemma sa...

Åååh, resväskorna var underbara...

- Jenny

Monica sa...

Hejsan, hittade din blogg idag och vilken lycka, hit kommer jag gärna fler gånger. Underbara bilder och vilken inspiration sen...

Kram Monica

me and alice sa...

Härlig tjejträff du var på!!!
Otroligt vad mycket charmiga saker du har!!
kram Susanne

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Din hall är så himla fin! Kan tänka mig att man känner sig välkommen där :)
Kram / Therese

Unknown sa...

TACK TACK snälla söta:)!

Hoppas att du får en underbar morgondag:)!!

Kram!!

http://mariaskakburk.blogg.se

alidas sommaräng sa...

Vilken fin hall du har ,gillar säskilt tegelmurstocken framme jätte snyggt och "ruffigt"! Visst är det kul med tjejfester! Ha det gott Kramar Laila

Levindas Värld sa...

Hihi!! Jojjomän min julkula i silver är på plats redan *fniss*. Har ju den vita hjärtformade adventsljusstaken på plats också, men det är som du säger att sånt som inte ser direkt traditionellt juligt ut kan man ju faktiskt ha framme året runt :) Då får man ju njuta av sakerna mer än bara några veckor och det är väl toppen!

Gillar dina vita resväskor :)

Kramen!

Magdalena sa...

hallo... jeg blev glad over din komentar til meg.. .
tack for din støtte!! ~~~~