INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 30 juni 2009

Sommar vid den andra grindstolpen...

Hej alla som orkar titta in i den härliga värmen som steker våra kroppar. Att sitta i sin trädgård på dagarna och göra ingenting är en konst, ja jag sitter inte helt still för jag badar i poolen ungefär var femte minut men ändå, jag laaaatar mig nåt alldeles förskräckligt..........

...........jaa här är detta fordon som är märkt av tidens tand, jag älskar denna härliga Pippi Långstrumpscykel (klicka på bilden ) ojoj vad många barn det är som stått och tittat på denna cykel och frågat mig om det inte är svårt att cykla på en sån gammal sak hihi, några har tyckt synd om mig hahaha......

.......jag tänkte att det var bäst att sätta upp en varningsskylt i fall att.........
Nu mina vänner tar jag en bloggpaus för jag ska åka till Spanien i morgon och blir borta ett tag. Min pappa kommer att bo i huset och sköta om allt inkl katter. Jag kommer givetvis tillbaka med en massa nya inlägg så småningom.
Kram/Ingela.

58 kommentarer:

Ingmarie sa...

Har också dragit in en gammal cykel på innergården!Känns lite mer spännande än en plastkruka,eller hur?
Hoppas att allt är bra uppe i Värmland!Snackade med Kronoparken nyss så jag vet att ni har det varmt!

Kram på dig!

Barbara Jean sa...

Love that first pic.
It's great!!

blessings, and have a great week.
Barbara jean

Hilde Heimdal sa...

Så sjarmerende sykkel. De spør om du sykler på den ja hehe skjønne barn:)

Må du ha en flott ferie og god sommer videre :)!

HIlde:o)

Vita små hjärtan sa...

Å så fint å så fint!!! Du kan då få till det vackraste!!!
Ha de gott! Kram Agnetha

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken underbar cykel !!
Verkligen Pippi , ha,ha !
Jo då jag ska ge husvagnslivet flera chanser och jag kan tänka mig att det är extra kul om man är ett gäng som drar iväg så där .
Vi ska upp på skejt turne´med pojkarna nästa vecka , åka till olika skejtställen . Vi tänkte börja i Värmland , synd att du är bortrest . Hoppas ni får riktigt mysigt i Spanien nu , och inte får solstingeling ;-)
Många somriga kramar /Lotta

Maliva`s verden sa...

He-he,godt du har hengt opp et skilt så ingen farer avgården med sykkelen da..hi-hi.Ja nå nyter vi sydenvarmen alle man...hææærlig..God tur til Spania...du vil bli savnet:O)Kanskje du har noen tips til meg i dagens innlegg?Klem fra Maliva

Wee Mary sa...

Vad härligt med ett eget vattenhål på tomten att svalka sig i.
Trodde att du redan hade åkt men jag passar på att säga, ha en trevlig resa.

/Kram,
Marie

MiaMaria sa...

Hej!

Det är till att ha det gott...ha en skön tripp till Spanien!!!!!!

Må så gott//MiaMaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men gudsååå fint!!! Cukeln är ju bara fööör carmig!!!

Ha en underbar semester i spanien!!!!!!

~~Kram önskar Millan!!~~

~~♥~~

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint vilken fin cyckel bara så charmig......Ha en underbar semester i spanien.Vad mysigt.Ha det gött kramiz ~~~~~~RITA~~~~~~.

Les Cotrions sa...

Hello Ingela! Thanks you so much for your nice comments on my blog! You make me happy!
The old bike is gorgeous with the white flowers in the baskets!
Wish you a very nice time in Spain! Enjoy a marvellous holiday!
Warm huhs
Vale

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt fordon, tur du satt upp en skylt :D
Pool låter skönt! Jag funderar starkt på att skaffa ett zinkbadkar at krypa ner och svalka av kroppen, hihi.
Hoppas ni får en underbar Spanienresa!
Vila och må gott!
Kramar till dig!
nina

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakker sykkel... elsker rust...
Ååå så deilig med et basseng og avkjøle seg i...
Ønsker deg en riktig fin ferie i spania...

Klem Kerstin

Home No.1 sa...

Hej Ingela cykeln är ju bara för läcker och skylten sen då...hihi...ja kan tänka mig att ungarna undrar hur det går att cykla på den.
Åhh din lyckans ost som får träffa din dotter, vad härligt njut av henne och semestern!!!!
Många kramar från Annica.

StinasLoppis m.m sa...

MMM gillar verkligen du är då så duktig på att få ihop det så fint .Ha det nu så underbart i Spanien .Kramisar/STINA

Ann-Sofi i Åtorp sa...

Ha det gott i Spanien, Kram A-s

sara på hedepipan sa...

Njut och ha det bra i spanien
kram sara

Liten Bod sa...

Det var en jättefin rostig sak! Hoppas du får en härlig semesterresa! Kram, Tina

Leamarlené sa...

Önskar dig en riktigt trevlig semester. Å du..den där cykeln är ju helt underbar.
Kanske blir det din pappa som bloggar i ditt ställe nu när du är bortrest.

Kram, Marlene

Sologbolig sa...

Sjarmerende sykkel. Ønsker deg ein riktig god ferie. Klem.

Unknown sa...

Wow, vilken cykel!! Den är ju underbar :)

Ha en underbar semester i spanien..
Kram Maria

pysseltanten sa...

Från värmen till värmen...hihi.
Men så mysigt att åka iväg!
Ska du träffa dottern då?
Ha de nu riktigt gött...=))
Kraamizar Git

Lunalei ;-) sa...

Måtte inn fra varmen en liten stund - skulle gjerne hatt litt vann å avkjøe meg i sånn som du!!! Det får i såfall bli dusjen...hi hi1
Så fantastisk sjarmerende sykkel - og sjarmerende var barna som trodde du syklet på den - hi hi - bra du har satt ut skilt!!!
God tur på ferie da - ønsker deg en deilig tur!
Klem fra Lunalu

Viola sa...

SÅ du ska ner till mera värme...:) där är varmt nu..för åkte vi ofta ner under juli men vi gav upp..nästan värmeslag...var så klart tvungen att kika på andra stolpen och denna var ju för härlig med den gamle cykeln..här är en till som ligger i poolen ...huden är supertorr efter allt glötande...ha det gott vännen, kram

Unknown sa...

Njut min vän för det är du värd!!! Hoppas att semestern blir underbar, vi möts väl på arlanda, komiskt att du landar när jag åker. Det blir lääänngge tills vi ses så jag kommer nog att få ingela-abstinens...hihi Kram Petra

mysiga heestrand sa...

Så fint med cykeln ,korgarna och tavlan. Allt är jättefint
Önskar dig en skön semester
Kram Marita i Heestrand

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihihi...men guuuud vilken häftig cykel!
Kan tänka mig att den väcker uppmärksamhet....

ha nu en underbar semester å njut nu så mycke du kan....

Kramizzz Nilla

Anns Gröna sa...

Önskar dig en riktigt härlig Spanien-tur med ännu fler laaata stunder!
Kram
Ann

Photo by Maria sa...

Tänk att en gammal obrukbar rostig cykel kan vara så vacker..

Ha det så hinla bra i Spanien och fortsätt att lata dig där :-D Det behöver vi alla lite slapp ibland..

Kram
Mia

Änglahem sa...

Sitter här med hakan hängande...lite lätt dreglande*tvi* över denna underbara cykel!!!!

Folk måste väl stå gapande utanför era grindar när det är så vackert och fantasifullt!

Ha en skön semester i Spanien!

Kram, Ulrika

STENLYCKA sa...

Så vackert vid den andra grindstolpen. Cykeln var ju härlig och skylten så kul.
Önskar dig en härlig semester och resa. Var rädd om dig!
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en härlig gammal cykel, den var så gammal så den blev fin! Ha en bra resa och var rädd om dig.
Kram till dig
AnnaMaria

Nobelle sa...

Jag hoppas att du får en underbar semester i Spanien med mycket god mat och härliga upplevelser! Ser fram emot dina kommande inlägg.

Må så gott!

Jenny

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så morsomt med den sykkelen. Fikk meg til å tenke på den som står oppe på uthusloftet her. Wallas gammle sykkel. Nå må jeg få den ned.

Ha en fantastisk tur til Spania
også ønsker jeg deg en deilig sommerkveld
klem:)

Ida sa...

Hihi den där cykeln var ju urmysig och skylten var ju verkligen passande. Fattar inte vart du hittar allt. Men inbjudande är det. Ha det så underbart i Spanien, njut och ät samt drick gott.
Vi ses när du kommer tillbaka.
Kramar Ida

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Ingela.
Vad piffigt du har,vid båda grindstolparnatGillar pippilångstrumpcykeln och förstår att barn blir faschinerade av den.Ha det nu bara bäst på din semester.
kram Anette

Anki sa...

Jädrans vilken charmig gammal cykel...& skylten, pricken över...du vet!
Ha det nu underbart i Spanien...vi får väl se vackra bilder när du kommer hem!

Sköt nu om dig! Kramiz

Therese sa...

Nej men vilken härlig cykel, tänk när min blir så ringrostig. =).
Spanien mmm skönt... hoppas ni inte får det allt för varmt ;o). ät mycket sniglar, hihi.

kram
Tezz

Soltorpsgarden sa...

Vad fint med cykeln och den där skylten! Första gången jag är här, åh vad mycket inspiration....måste titta vidare!

Rummet för välbefinnande sa...

Så skönt du har det!!!!! Det gör du helt rätt i att ta det lugnt och njuta. Sen att åka till Spanien är väl aldrig fel heller?!?!.....
Den där cykeln är ju bara för mysig den, och skylten blir ju pricken över i *ler*
Kram på dig!
Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Helt underbart sommarstilleben!! Vilken läcker cykel! Hoppas du har det bra i Spanien! Mari.

Kallholmen sa...

Roligt med den gamla cykeln som välkomnande står vid grinden!
Ha en underbar semester, det är du värd efter allt du haft för dig under våren med boken och allt.
Kram Carolina

vardagsvitt sa...

Oj semester... sååå mysigt hoppas ni får det fantastiskt skönt!
Måste fnissa när jag ser cykeln för jag tänkte på pippi innan jag läst din text..härlig!!
Ha det gott och bada för mig!!
Kramar till dig!
Marith

anemonen sa...

Det där gillade jag. Snyggt och lite åt det romantiska hållet. Jag blir visst mer och mer romantisk ju äldre jag blir:-)

Hannis sa...

Hehe!Bra med varningskylt!
I fall någon nyfiken skulle få lust att prova cykeln=))

Ha nu en riktigt underbar resa!
Kram Hannis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Riktigt somrigt och härligt vid din grindstolpe!
Hoopas du har det skönt i Spanien!
Kram
Marie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Såå himla fint vid denna grindstolpe också..trevlig semester kram snowwhite-sussie

Anonym sa...

HP
批發

seo

網路行銷

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt det ser ut vid grindstolpen. Hoppas att du får det underbart i Spanien. Har man semester ska man njut alldeles förskräckligt. Det gör vi också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lantligt i stan sa...

Vilken charmig cykel! Hoppas du har det bra i Spanien! Var där för nåt år sen, mellan Malaga och Nerja. Stort hus hyrde vi med egen pool och 2 min till havet. Åker gärna tillbaka dit.
Kram Anki

Anonym sa...

JC
情趣用品

提供上千種成人商品線上購物服務--專營情趣商品、男女自慰用品、性感睡衣、情趣用品批發、自慰套、SM商品、逼真情趣娃娃、跳蛋、按摩棒、同志用品、TENGA飛機杯..,可線上刷卡及貨到付款。 ... 收到的東西會有情趣用品的字樣嗎? 轉帳之後,如何通知這筆款項是我付的
導航

a片
a片
a片
a片
a片
a片

Sublim design och Blossom kitchen sa...

hoppas du får en härlig semester
och en fortsatt skön sommar:)
kram/s

iLLi sa...

Vilka härliga bilder du har på din blogg..

ja, jag latar mig också här i sommarvärmen... :-)

Kram Lina

Annika sa...

Hoppas du har det bra på turen... kikar in lite senare för att se om du kommit hem.. Kram annika

helen sa...

Älskar dina arrangemang vid grindstolparna. Skylten "Får ej tagas i trafik" var verkligen pricken över i:et!!

Ha det underbart i Spanien!

Kram!

Lisa Marklund sa...

En alldeles ljuvlig cykel :-) och din andra grindstolpe är också jättevacker :-)
Ha det underbart i Spanien
Kram Lisa

Christina - Lantmusen sa...

Vilka fina bilder!! Hoppas du får det härligt i Spanien!

Unknown sa...

Hoppas din semester blir underbar! Vi hörs senare i sommar när bloggeriet kan ta fart lite mera efter all skön och behövlig ledighet!!

Kram kram Pia