INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 26 juni 2009

Sommar vid grindstolpen....

Hej alla vänner, nu har min stora tjej åkt tillbaka till Spanien(hon jobbar där) och det är såå tomt, hon är 21 år och jag har nog inte vant mig vid att hon bor där, känns jobbigt att vara så långt bort. Vi övriga i familjen åker dit i nästa vecka så vi ses ju snart igen. Vi har sån tur att vi har kompisar som har byggt en stoor lägenhet i Spanien och vi är ditbjudna hela familjen en vecka. Det känns så lyxigt och jag är så tacksam och glad för det.
Utan för grindstolparna strax utanför huset ser det just nu ut så här............

.........en gammal stol som varit ute flera år och är härligt sliten........

.......äntligen blommar Lavendeln, jag har planterat i en gammal låda med järnhandtag, den användes förr bakpå pakethållaren för att frakta saker i, den var grön och svart innan jag gjorde något åt den(inte snygg då kan jag säga)........

.......släta hjärtan i solen........


......textat på en vit sten, en liten spegel som dekoration på lådan..........


........nästa inlägg så ska jag visa hur det ser ut vid den andra grindstolpen, där stor en mycket gammal rostig sak som förr använts till att ta sig fram på hihi, nyfiken??
Ha det gott alla i den härliga helande värmen Kram/Ingela.

55 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Heisan Ingela..

Høres så herlig ut å reise til Spania...
Blir nok kjekt for hele familien..og din datter..
Så utrolig kosleig du har pyntetuten for hos deg... Gleder meg til neste innlegg.. kan det være en spark du har der ????


Klem Kerstin

nettan sa...

så vacket..
ha det gott i spanien.. kram N

Malin sa...

Åh... nydelige bilder Ingela.

Ha en deilig helg.

Klem Malin

Dicksonska våningen sa...

Såå mysigt pyntat!

Ser fram emot ert boksläpp!

Kram Annika

Ingmarie sa...

Alltid samma känsla när våra döttrar hittat världen!

Kram på dig,det kommer att gå så bra så.

Malin sa...

Vad fint du har pyntat! Ser väldigt inbjudande ut. Kram och trevlig helg.

Unknown sa...

Härligt pyntat!!
Roligt att få åka och hälsa på din dotter :)
Trevlig helg
Kram Maria

anemonen sa...

Riktigt snyggt pyntat.

Vitt o Vältummat sa...

Så fint det ser ut. Det är ingen av grannarna som behöver tvivla på vilken stil som är din!
Kram Åsa

hemma hos lilla mej sa...

Va himla fint du har gjort kanongulligt.Vad skoj att åka och hälsa på din dotter.Ha en mysig helg kramizz ~~~~RITA~~~~~.

Fröken Piff sa...

Åh vad härligt det lät med resan! Kontakter ska man ha, helst i nåt varmt land:) Jag hoppas verkligen vi hittar nån resa med, det är ju så skönt att bara komma bort lite!

Vad fint du har det! Ska bli kul att se andra sidan med!

Ha en fin helg! Kram!

Photo by Maria sa...

Vad fint det blev med gammal låda och spegel med lavendel till det.. vackert..

Kram
Mia

Anna-Lena sa...

Arrangemang på gamla trädgårdsmöbler är så fint! Oerhört vackert med lådan och lavendeln! Hoppas att du får en skön helg!

Kram Anna-Lena♥

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysiga bilder. Låter ju härligt att få komma iväg till Spanien. Låter långt bort att ha dottern där men det är det ju egentligen inte. Har turen att få ha mina hemma några år till.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

lavendel mio sa...

Å så nydelig du har pyntet!
Ønsker deg en herlig helg,klem:)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej kära Ingela !

ååå så roligt att få komma till Spanien & hälsa på dottern.Kan tänka mig att det är jobbigt jag har ju mina stora bara ca12 mil bort...fast dom är ju inte såå stota än bara 12 & 14 men det känns ...att inte få ha dom hos sig jämt.

Såå ljuvligt vackert du har gjort utanför grindstolparna!
Finner inga ord nog som kan beskriva........*LER*,,,

Tack för att jag fått äran att "lära" känna dej....

Kramizzz Nilla

MiaMaria sa...

Hejsan Ingela!

Hoppas allt är bra med dig i värmen...semester snart kanske.

Alltid lika fina bilder att inspireras av....

Ha nu en sköner sommar!!!!
MiaMaria

Leamarlené sa...

Gud så fint du har det vid grindstolpen...jag bara njuter av bilderna.
Önskar er en jätte trevlig resa till Spanien.

Kram, Marlene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad härligt att åka till Spanien! Kan förstå att längtan är svår efter dottern, det är ju långt!!!!
Så välkomnande och fint det är hos dig! Jag gillar din sköna stil! Vilken uppfinningsrik människa du är! Tack för all inspiration du bjuder på!
Önskar dig en trevlig helg!
kram vännen!
nina

Hannis sa...

Härligt!
Kan tänka mig att folk stannar upp och kikar på det vackra runt din trädgård.

Ha en skön Spanienresa!

Kram Hannis

Viola sa...

Tänk att det kan bli så vackert vid en grindstolpe...men du är ju en mästare på att skapa sådana arrangemang...härligt med Spanien, men lovar det är rejält varmt i juli...ha e underbar sommardag, kramen

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Heeej Ingela!
Oj så länge sen jag kikat in...har fullt upp här..
Härligt att åka till spanien!
Såå många fina inlägg jag missat, ska kika mer ingående nu!
Ha det gott & jag önskar er en super trevlig & solig resa!
Kramar Camilla

Les Cotrions sa...

Lovely stuffs and so nicely displaied!!! Beautiful arrangement!
Happy Sunday!
Vale

Lunalei ;-) sa...

Hei! Så fint det var innom porten din! Jeg blir så inspirert av de lekre bildene du viser; så enkelt - men så vakkert!!!
Det blir moro å reise til Spania, håper du får en kjempe deilig tur!!!
Klem fra Lunalu

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint....
Kram Agnetha

Unknown sa...

Va fint det blev vid grindstolpen och jag önskar er en välbehövlig semester i Spanien!

Kram kram Pia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs...så fint!!! Vilka vackra saker du har vi grindstolpen!!!!

Kan förstå det blir tomt o jobbigt när hon är iväg i spannien..så långt bort...känner väl sig lite hjälplös då med!!

*SOLA * BADA * NJUUUT!!*
Trevlig sommarhelg!!
~~♥Önskar Millan♥~~

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs...så fint!!! Vilka vackra saker du har vi grindstolpen!!!!

Kan förstå det blir tomt o jobbigt när hon är iväg i spannien..så långt bort...känner väl sig lite hjälplös då med!!

*SOLA * BADA * NJUUUT!!*
Trevlig sommarhelg!!
~~♥Önskar Millan♥~~

Tulipa sa...

Hej!
Vilket väder du har på din semester...!!
Så fint du gjort det vid grindstolpen, men kan du ha de sakerna där utan att någon tar det...

Önskar dig en solig härlig dag!
Kram!

vintagepaintings sa...

Hei kjære Ingela,
Ja tenk nå er sommerferien endelig her! Vi reiser på ferie i dag og det skal bli så skjønt - først til Vestlandet også til Mallorca. Du har kanskje allerede reist til Spania? Kan skjønne at det kan være hardt når barna flytter ut - men prøve å se positivt på at dere kan møtes under sol og varmegrader :)
Håper du får en herlig sommer og er spent på når boken din kommer....:)
Stoor klem fra Solveig:)

vardagsvitt sa...

Oh men det är ju så roligt att pyssla ute... har till & med nu på morronen hunnit kånka omkring på krukor och pyssla lite på bron.
(du ser bilder hos mig)
Jag kan ju tala om att ingen annan i kvarteret är vaken strax efter 8 en söndagmorron.
Stenen har jag köpt faktiskt och då fick jag den på plats oxå (det är bra att känna karlar med traktorer) Ha en skön söndag!
Kram Marith

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ himla fint:)
Och vad härligt med resa!
kram Lallis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har, jag gillar när allt är vitt till det gröna. Undrar hur många liter vit färg man använt?? Så kul och åka till Spanien, hoppas du får en bra resa.
Kramis AnnaMaria

Anonym sa...

Önskar att Din grindstolpe hade varit min!!! L o v e l y

Agneta från Österlen

Nygammalt sa...

Hej Ingela!
Förstår att du saknar din dotter, skönt att ni får träffas snart igen.

Så tjusigt du har gjort ute vid grindstolpen, vilket härligt välkomnande. Ska bli kul att få se mer också.

Ser att jag har missat en massa fina inlägg här, ska läsa ikapp mig.

Ha nu en underbar semseter!
Kram!

Unknown sa...

Hej Ingela! =)

Hoppas allt är bra med dig ?
Här är det bara bra, solen skiner & det är riktig sommarvärme - härligt! =D

Vad fint du har det vid grindstolpen!! Fina saker =)

Låter härligt med Spanien - ni får ha det så bra om vi inte hörs innan ;)

Kramar Moa

Chatarina sa...

Hejsan!
Men du vad inspirerande vackra bilder, du har det så fint. Du måste få väldigt mycket besök.... för vem skulle inte gå in... när det ser ut så... utanför grind-stolparna.

Ha det skönt på semestern.

Kram Chatarina

sara på hedepipan sa...

Jag vet vad som står vid den andra stolpen. Min mans bror bodde bara ett par hus från dig så jag har åkt förbi många gånger. Alltid tänkt vad som fört den dit? Men helt klart en vanlig ingela sak som blir så bra som vanligt. Misslyckas du aldrig.
kram sara

Anneli sa...

så fint - så fint...:-)
Vad härligt att få åka till spanien.
ha det så bra i värmen...
kram
annelie

Annika sa...

Vad härligt att få åka till spanien snart! Fint stilleben du gjort, lavendel är ju helt underbart! Kram Annika.

VvW Design sa...

Tack snälla för din gulliga kommentar! Jag har haft en underbar dag tillsammans med min familj och en del fina vänner. En dag att minnas .... verkligen!
Vad fint du har gjort där ute! Du har bra smak.
Ha en trevlig semester och NJUT!
Kram, Ann

Ida sa...

Så vackert och inbjudande. Inte ens om jag försökte skulle jag kunna få till det så fint. Här där jag bor vågar jag inte ställa ngt nära vägen. Åker förbi mkt ungdomar och de har redan slagit sönder en stor kruka för mig - ett fylleryck då sambon såg hur de mitt i natten försökte stjäla med den i en skåpbil. Tydligen ville inte chauffören ha den med sig för de kastade ut den nästan direkt.

Vad kul att använda en fd transportlåda till dina blommor. Ska bli kul att se vad du hittat på vid andra grindstolpen.
Ha det så gott gulliga Ingela
Kram Ida

Fröken Tindra sa...

Vilka underbara bilder du visar!! Och vad roligt att kunna pynta vid sin grindstolpe. Skulle jag inte våga gära här...
Jag kikar gärna in igen. Och ha det så gott i Spanien!
Kram!

Unknown sa...

Äntligen får jag en minut över till att kika in hos dig!
Jättefint som alltid...
Jag bävar för den dagen mina tre små tjejer ska ut i vida världen. Vill ju helst ha dem nära -alltid...
Ha det fint i spanien! Själva har vi ju öppnat vår gårdsbutik i helgen och har en underbar tid framför oss! Hoppas att du har vägarna förbi sörmland någon helg så du kan titta in...
Kram från oss, AnnaKarin och Jenny =)

Anki sa...

Åh, så jättevackert!
Skönt att hälsa på dottern i Spanien...jobbigt när dom är långt bort!
Ha det toppenkul!

Kram kram! Anki

Vit Gladiolus sa...

Vad härligt att åka till Spanien! Var i Spanien ska ni? Vi var i Madrid, jag kan säga att det var sååååå himmelens vackert, vi trodde inte det men det var det!!

Du har väldigt fint utanför din grindstolpe!!! :=)
Kram i värmen

lisbeth sa...

Lavendel i låda och en gammal stol, det är underbart med att se uppfinningsrikedomen flöda...
kram Lisbeth

här är gudagott att vara sa...

Så skönt att få lyxa till sig !
Spanien är fantastiskt vackert.

Jag har min älste son med familj i Göteborg, inte så långt bort men
visst känns det konstigt när inte ungarna finns runtomkring en.
Haregott!

Eliane Zimmermann sa...

Thank you for your visit to my blog, dear Ingela. What kind of book are you writing about? I finished my third book last week, all of them about aromatherapy. You sense for the beauty of romatic decorations is really amazing! regards from sunny lake constance, just 800 m from the swiss border; tomorrow morning I will fly back home to Ireland.

Wee Mary sa...

Hej Ingela!
Hoppas att ni har det bra i Spanien. Nu har ju medelhavsvärmen kommit till Sverige men det är inte fel med miljöombyte, speciellt inte om färden går till Spanien.

Ha det fint.
/Kram,
Marie

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Ingela.
Usch vad jobbigt när barnen flyttar hemifrån.Har inte varit med om det än,men snart är det nog dax.
Men vad roligt att ni ska åka och hälsa på.Hoppas att ni får en härlig tid där.
Jättesnyggt pyntat vid grindstolpen.
kramar Anette

StinasLoppis m.m sa...

Hoppas du njuter o har det gott i sommar värmen , nästan lite väl hett ja bara pustar o stönar hehe Sommar kramar /STINA

Nobelle sa...

Hej Ingela!

Tack för dina fina kommentarer på våra bloggar. Vi blir så glada! När kommer din bok? Vi längtar så efter att se den. Ha det så gott!

Kram, Jenny

Anne Marie sa...

~ new here~

and beautiful blog.....

a lot to look at!

xo
Anne Marie

Anonym sa...

god start