INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

lördag 6 juni 2009

Att inreda ute....

Hej alla goa människor, ojoj vilka dagar det varit,har ju som sagt var rafsat ihop en hel del saker som jag lastat på en släpkärra efer att jag kom hem från Ullared, upp men tuppen i morse och iväg till loppiset som ett gäng tjejer och jag anordnat. Blev av med massor och är sååå nöjd och befriad från en massa onödiga saker. Jag glädjer mig över att så många andra vill ha det jag tröttnat på.
Att inreda ute är ju så roligt och här är en liten hörna att sitta vid (klicka på bilden så blir den stor)........

...........plats för två i det lite vilda gröna. Humlen kommer snart att klä in hela uteplatsens tak.....

.......en stålkorg med vita blommor , en gammal spegel. en sliten bricka och några vackra stenar får pryda den gamla kistan.......

..........tycker att det är så fint att tända ljus ute fast det inte är helt mörkt........

.......tack alla trogna vänner som alltid skriver till mig, jag har just nu svårt att hinna skriva till alla men hoppas att ni förstår, snart får jag kanske mer tid.Kram/Ingela.

66 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Härligt att få bli av med massor av saker.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut. :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag förstår precis , man måste prioritera , hur skulle det annars gå !!
Det jag skulle vilja prioritera nu , de skulle vara att sitta på en av de där gröna stolarna och bara låta mig insupa allt ditt vackra , plocka bort lite vissna blommor och knipa gräs med tårna ;-)
Du e så otrolig Ingela , du har en fantastisk kretivitet ,underbart !!

Ha en fin helg nu och hitta stunder att njuta !!

Kram/Loppan

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån härlig hörna du skapat i trädgården, kan riktigt känna hur mysigt det måste vara att sitta där på kvällarna med tända ljus!
Ullared ja, dit ska vi snart, längtar! :o)
Ha en härlig söndag,
Lydia

Viola sa...

Visst är det härligt att skapa olika uterum, det blev så rart med de gamla stolarna och spegeln....hoppas dagen varit bra, här har njutits utav svenska sommarrätter idag...ha en fortsatt skön helg, kram från VIOLAN

pysseltanten sa...

Så fint det blev i din hörna...

Självklart att man måste prioritera!
Nu kommer väl snart boken?

Ha en skööön kväll!
Kraaamizar Git

Snuttan sa...

ohh vad mysigt det ser ut

Kram
Åsa

Cc sa...

Vad härligt att bli av med grejer och att andra vill handla, har en hel del själv få se hur det blir med det. Härliga bilder. Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt att bli av med grejer man tröttnat på.Vilken mysig liten hörna.Ha en skön helg kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Vardagens guldkorn sa...

Härligt att kunna rensa ibland, då är ju loppis perfekt! Mysig sittplats du fixat till!
Har en liten utlottning hos mig, om du vill prova lyckan =0)
Kram Linda

Mitt hvite hus sa...

For noen herlige sjarmerende bilder...tenk å få sette seg ned der og bare nyte....
god helgO=)
Klem Kerstin

Hemmet Är Min Borg sa...

å så mysigt du gör ,helt underbara bilder
kram Jeanette

Vit som snö sa...

Tänk att du alltid får till det så stämningsfullt! Ännu en mysig plats att slå sej ner på och njuta av utelivet. Humlen är ju tacksam, man nästan ser hur den växer o så är den vacker!
Vad kul att loppisen blev lyckad!
Ha det gott! Kram Cilla

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert du har pyntet....
En drøm av en hage har du...
Tusen takk for all ispirasjon du gir meg :)

Klem, Kari

Les Cotrions sa...

Ohh Ingela I love your garden's corner!!! So charming arrangement you made! The images of the garden on the mirrors are faboulos!
Happy Sunday!
Vale

Anna-Lena sa...

Vad fint det blev i trädgården med trädgårdsmöbler och alla små detaljer. Kommer verkligen bli ett grönt, vackert rum ännu mer vartefter Humlen växer. Ännu ett fint inspirerande inlägg av dig!
Hoppas att du får en skön söndag!

Kram Anna-Lena♥

Nobelle sa...

En sån mysig liten hörna! Har varit dålig på att få till såna i vår trädgård, men nu har vi ropat in lite söta möbler på auktion så nu ska det börja piffas!
Vad skönt att bli av med saker som man inte behöver, och väldigt roligt att de kan passa andra.

Hoppas du får en skön söndag!

Kram, Jenny

Millas hem sa...

Du gör så fint både ute och inne!
Tavlan nedan är ju underbar!!

Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken ljuvlig hörna, och lampetten var jätteläcker. Kom aldrig iväg igår, vissa dagar är så korta..men var på en Loppis här i närheten. På en dansbana ute i skogen! Blev några få fynd.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Tulipa sa...

Hej!
Att inreda ute är superkul!
Helt plötsligt så mycket nya möjligheter!

Vad mysigt du gjort det!
Humle är onekligen en favorit här med!

Kul att du blev av med saker på loppisen. Så känns det lättare att fylla på med nya fynd!

Kram Mariette

Anonym sa...

det ser helt ljuvligt ut! härliga bilder här inne och inspirerande.

Annika sa...

Ja, visst är det härligt att frigöra sig från gammalt "skräp". Redan när jag var liten, inredde farmor sin trädgård med rum och vackra saker. Konstigt tant tyckte omgivningen... Idag skulle ingen skaka på huvudet! Humlen är en av mina favoriter, den sägs växa 1 dm om dan! kram Annika.

Vitt o Vältummat sa...

Man hinner inte svara varje dag men hoppas att ingen tar det som ohyfs utan man hinner bara inte!
Din uteplats gav mig inspiration. Har en sådan stol och en fin låda så nu ska jag ut och styla!
Ha en skön söndag
Kram/Åsa

Ann-Sofi i Åtorp sa...

Hej Ingela Plingela!
Jag hade ju tänkt att åka inåt till er loppis men gubben min skulle ut o fara Skagern runt på moppe med 23 andra gubbar............så jag fick ta hand om våra hundar.
Det får bli en anna gång.Vad fint du har, blir verkligen inspirerad!!! Längtar efter boken!
Kramar. A-S

Elin sa...

Vilken underbar bild... Så mysig liten plats till två i det gröna... Så vackert... där hade jag gärna syttit en stund för att njuta...

Önskar dig en underbar dag...
Många kramar
Elin

Besta sa...

For et nydelig sitte plass du har laget. Deilig med humle som vokser i bakgrunnen.
Ha en fin søndag.
Klem Marilyn

Unknown sa...

Men himmel det är ju sååå ljuvligt hos dig! Jag flyttar in!! Ler.
Här står det still jag tycker bara att vi är runt och hälsar på alla som vi inte hunnit med att hälsa på medans jag plugga...ler. Men det är skoj det med. Fick mail av D och även en lista på nya försäljare så du kan väl kika på det. Jag jobbar till 15.30 i morgon? Jag slår en signal då! KRAM Petra

My Lovely Things sa...

Va mysigt du har gjort!!

kram anna

vardagsvitt sa...

Wow Ingela, vilken hörna för mysiga sommarkvällar

Kram Marith

Vita små hjärtan sa...

Så underbart vackert!
Kram Agnetha

Anki sa...

Åh du, där skulle man kunna sitta hela dan *ler*
Du har en förmåga att lyfta fram allt det vackra på ett speciellt sätt! Helt underbart...som alla dina bilder *ler*

Ha en underbar ny vecka vännen!
Stor kram!

nettan sa...

hej .. jag får vara nöjd att jag fick mannen med på en loppis dag... och är så glad för maglen jag hittade förra helgen...att bara ströva runt på loppis är njutning...
kram N

Unknown sa...

Hej, underbar hörna du fixat. Så mysigt med ljuset också, det tycker jag är lika viktigt ute under sommaren som inne under jul =)
Kram Maria

Hannis sa...

Jag fullkomligt älskar Humle!!
Om jag någongång skaffar trädgård eller uteplats så är Humle det första jag planterar!

Vad mysigt det ser ut!
Fin låda!!

Kram Hannis

M sa...

Skjønne bilder som vanlig!!
Er dette hos deg også?
Jeg er litt nysgjerrig på bildet som du har av stener og betonghjerter...er det noe du har kjøpt...
Jeg har nemlig en geologvenninne som er elsker hjerter, derfor leter jeg etter noe sånt!
Klem, M

Det vita dårhuset sa...

Vad stämmningfullt Ingela!!!!!!!!

Det är så många som är så duktiga på att pyssla till trädgården!
Tur att ni finns för inspiration =o).

Jag var på loppis idag och sprang över ett stooooooort tråg för endast 100 riksdaler =o)..
Funderar på att måla det vitt och ha blommor i i trädgården?!

Eller ska jag låta det vara som det är?

Om jag känner mig själv blir det nog svårt att låta penseln vara...**fniss**

Ha en bra start på en ny vecka!

Visst går tiden fort?!!!

Många kramar Erika

Marie sa...

Vad härligt att du blev av med lite grejer på loppisen, visst är det befriande! Hoppas att jag också blir av med en hel del saker när jag har min loppis i trädgården!!!

Ljuvliga bilder Ingela, där skulle jag gärna sitta och njuta en stund!

Ha en bra vecka!
Kramar Marie

helen sa...

Åh, så romantiskt!

Där skulle jag vilja sitta med min älskade och filosofera i den varma sommarnatten!!

Roligt att loppisen blev lyckad! Blev det inga fynd för dig att ta med hem??

Ha det gott!

Kram
Helen

Ida sa...

Du är helt otrolig, du vet det va??!!

Den där hörnan skulle jag vilja kopiera och klistra in i min trädgård. Synd att det inte är så enkelt. Tack iallafall för att du delar med dig av de underbara bilderna av ditt hem och trädgård.

Kramar Ida

Mamman sa...

Nog får vi väl lov att komma o provsitta på en fika någon gång? Vi skulle ju sååå gärna ha vägarna förbi ditt inspirerande hem!
Tack för all inspiration!!
Här producerar vi pryttlar för fullt - vi öppnar ju Lavendeldrömmar om bara tre veckor nu... gulp.
Kram =)

... och du, inte behöver du svara på alla kommentarer. Hur ska du då hinna inspirera?

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Det var jättekul att vara på ert loppis, många fina saker hade ni. Jag fyndade en gammal våg och två fina tavlor. Vi var några kompisar som blev sugna att ordna något längre fram i sommar, får se om vi kommer till skott...
Roligt bord och sådana stolar letar jag efter, var hittar du dem?
Kram Susanne

StinasLoppis m.m sa...

Hej Ingela, kul att du är med i min tävling .WOW så fin uteplats du gjort å ser så härlig ut Kramisar/Stina

Wee Mary sa...

Hej!
Just nu befinner jag mig i skrotletar-stadiet. Letar skatter på loppis..men det fylls på ganska snabbt må jag säga. Så jag kan förstå att det kan vara skönt att rensa ut ibland.
Trädgårdshörnan är verkligen mysig.

Ha en härlig vecka.
/Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Tack goa Ingela, du är alltid lika omtänksam - det uppskattar jag jättemycket!!!!!!
Du är ju helt makalöst inspirerande också ska du veta!
Vilken underbar hörna du skapat. Tänk att sitta där och njuta av livet......
Hoppas du får en fin vecka - och visst förstår jag, det är inte lätt att hinna med allt som man önskar. Man får ta en sak i taget bara.
Snälla du, kan du maila mig loginet för jag har tappat bort det och är lite sugen på att se om det står nåt nytt om boken.
Kram kram Mia

Anneli sa...

Vilka jättefina bilder att fånga inspiration ifrån...:-)
Kram
annelie

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Ingela!

Sååå härlig hörna du gjort. Som vanligt får jag tillägga. Du ger så mycket inspiration som man gläds åt.

Men vart har värmen tagit vägen? Vi hade minusgrader inatt och rimfrost på marken imorse...

Kram Viveka

Penseldraget sa...

hej
som vanligt blir man helt betagen av din vackra bilder =)
stor kram pia

här är gudagott att vara sa...

Jag är så avis,, att du har så underbara vackra gröna gamla stolar,
de måste du vara glad åt.
Tänk att man kan komma över så fina ting ibland. Jag är stolälskare jag vet inte hur många stolar i olika modeller och färger som jag har samlat på mig under årens lopp, lyckligtvis har jag två av varje också.
Tur att man har vänner som lånar ut
sina uthus.
Det skulle vara trångt här hemma annars.
Haregott!

här är gudagott att vara sa...

Va kul att Bohaget i Kil har eran bok, jag tipsade henne att kontakta er.
Jag skall förbi Kil i veckan
då skall jag köpa boken,, finns den ute nu??
Haregott!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige, nydelige bilder!! Ha en fin uke, Ingela! Klem-Mia

Isn't she lovely sa...

Visst är det skönt att göra sig av med onödiga prylar. Det är bara allt för lätt att fylla på med nya...
Vilken mysig trädgårdshörna du har fixat!
Kramar!

lottens vita och gröna sa...

hillo min sköna!såååååå fint, vilken hörna, du är helt otrolig vännen, vad jag skulle vilja träffa dig!!!!
int ha dåligt samveta, vi gör så gott vi kan, bloggen är närande om det börjar tära...dra!

superduperkram lotten

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helmysig hörna, och det där gröna stolarna bara älskar jag!!!! Mari.

Jenny Oak Fae sa...

Vilken fin plats att slå sig ner på...vackert!

: )

KRAM, Jenny

<3

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅ, vilken underbart vacker blogg du har...länkar direkt!!!

Vad kul att du vill vara med och tävla!

KRAM
Hanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad roligt att det gick bra på loppisen! Hur var det i Ullared då?
Alltså jag kommer snart och slår mig ner i din ljuvliga trädgård och sitter kvar tills du bär in dina möbler :D Du gör så jättefint överallt! Härligt att du bjuder på alla vackra bilder! Tack!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Krukmakeri hemjord sa...

Det gäller att våga ta ut svängarna..
fin blogg*L*

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åååh så härligt det ser ut! Skulle gärna sitta ner där en stund, omgiven av humlen och humlorna?
Jättemysigt ser det ut!
Kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Kan tänka mig att du har fullt med fina saker som man gärna skulle köpa på en loppis! Mysig uteplats, där skulle man gärna sitta och äta saft och bullar!!

Lallis - liv och leverne sa...

Jag håller nästan på att slå avigt.
ALlvarligt. Varje gång jag kommer in till dig så slås jag av en underbar känsla av hur duktig du är att liksom "få till det" så vackert!
Jag njuter i fulla drag. Idag också:)
Och du..ta det i din egen takt gumman.
Kram Lallis

Hallandsgården sa...

Vad fint! :)

Frida sa...

Hej!
Men vilken fin trädgårdshörna du har skapat. Jag håller med det behöver inte vara helt mörkt för att det ska vara fint med tända ljus.
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Frida

Missfryd sa...

Så koselig det er hos deg. Akkurat den riktige slitte stilen jeg liker:-) Tenker du gleder deg til lange svenske sommernetter i hagen din....
Klem Ingrid

Helena sa...

Vilken fin liten plats, stolarna gillar jag!
Ha det gott/ Helena

lisbeth sa...

du har så fint ute så det är inte klokt, men det regnar ju så mycket på dessa vackra saker, man önskar att det blev en riktigt varm och solig sommar..jag tycker oxå om att smycka ute i det fria.
kram Lisbeth

anemonen sa...

Humle är så vackert. jag är en stor fan av humle, och skall sätta upp humlestörar i min trädgård.