INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 14 juni 2009

Inspiration tonårsrum del 1

Hej, vi har börjat att renovera på övervåningen och började med Isabelles rum, hon är 15 år och när vi frågade henne hur hon ville ha på sitt rum så sa hon att hon ville ha vitt!! Ojoj undrar om hon har blivit påverkad på nåt konstigt vis hihi. Det är inte riktigt klart ännu men jag visar några glimtar.........

........dessa underbara stooora lyktor köpte jag när jag var i Ullared, de står på golvet........


........på en spegelbyrå som jag renoverat står dessa detaljer..........


........meningen är att tvätten ska ligga IIIII denna tunna och ingen annan stans!!


...........Isabelle njuter av att ha sommarlov och idag har hon åkt till Italien på konfirmationsresa i en vecka, snyft vad länge..........


........hon ville inte bara ha vitt i sitt rum utan ville blanda upp med svarta detaljer, här en lampa från House Doctor.........

.......hon har en av de största anslagstavlor man kan tänka sig och jag har målat den vit såklart. Jag köpte den på loppis för 25 kr och på denna kommer hon att sätta upp alla kort hon tar.

I nästa inlägg visar jag hela hennes rum, får passa på nu för det är nog enda gången det ser städat ut(de som har tonåringar vet hur det kan se ut uuurrrk)

Kram till er alla sötisar/Ingela

60 kommentarer:

StinasLoppis m.m sa...

Halloj , oj då konfirmationsresa till italien vad skoj för henne , hennes rum ser ut att bli så fint .Anslagstavlan gillade ja .Ha en fin dag Kramisar /stina

Unknown sa...

Hejsan Min Vän!
Det är så otroligt vackert i Isabells rum och jag är så nyfiken på vad som nu blirt härnäst däruppe. Ja, du fick ju svara på ett engelskt mail på vår mail igår som var rätt långt och du herregud! Undrar om de tror jag är galen som inte kan stava ett ord på engelska...oj så ringrostig man blir!! Ja, nervös för tisdag? Hm, jag med jag kommer stå vid brevlådan! Kram Petra

mysiga heestrand sa...

Så fint din dotter har fått det.
Min dotter gillar också vitt. De påverkas mer än man tror. Det skall bli spännande att se resten av rummet.
Kram Marita i Heestrand

Viola sa...

Vilekt härligt tonårsdröm...undrar vem hon kan ha blivit påverkad utav....:D....mina vuxna söner delar inte riktigt moderns inredningsstil..ha en fin dag och dom veckorna kommer att gå fort...lovar, kramen

Wee Mary sa...

Hej!
Vilket mysigt rum hon har :D Lampan är verkligen jääättesnygg!
Italien låter härligt, större chans till sol & värme då.
Ha en fin början på veckan.
/Kram,
Marie

Pysselpalatset sa...

Lite avundsjuk på dottern din.. Italien.. Mitt favoritland alla kategorier. Umbrien eller toscana. vilken mat vilken kultur...
Rummet hennes blir urfint... Nu stundar en kort vecka sedan SOS.... ingen nödsignal utan Smör och och sill på krogspråk.... Ha det gott. Kram Jeanette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen! Så underbart det låter med en liten resa till Italien.Rummet blir ju super, kan det kanske smitta av sig det här med vit färgen. Ha en underbar dag.
KRam Tess

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va kul med en tonåring som vill ha vitt .
Här skriker dom högat -Bara inte vitt och inga gamla ruttna saker ! Fast de är killar det ;-)
Underbara detaljer du visar och visst är det väl fint med svart och vitt !
Ha en fin vecka nu , trots att dottern är borta , hua jag skulle oxå längta ihjäl mig , och oroa mig !
Kram !

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att resa till italien.Vilket underbart tjej rum.Det blev ju kanonfint.Ha en underbar dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

STENLYCKA sa...

Vad vackert ni har gjort och så många fina detajer. Vilka söta små skor som hänger på anslagstavlan.
Måste vara trevligt att få åka på komfirmationsresa till Italien.
Ha det så gott i midsommarveckan!
KRAM

Vita små hjärtan sa...

Å så vackert rum, där må hon trivas gott!!!
Kram Agnetha

Nobelle sa...

Ser väldigt fint ut! Jag som har en 3-åring och en 5-åring som lever i en rosa prinsessvärld hoppas att mina flickor ska vilja ha något liknande när de blir större ;). Det är väl så att man påverkar mer än man vill tro, men det gör ju inget så länge det är något bra!
Hoppas att din dotter får många fantastiska dagar i Italien och att du ska klara dig igenom det hela utan alltför mycket saknad och oro.

Kram, kram!

Jenny

vintagepaintings sa...

Hei igjen Kjære Ingela!
Så fint med tips om tenåringsrom! Det er ikke så ofte man finner det - kun barnerom.
Mine barn er jo enda små men kjenner at vi begynenr å bevege oss bort fra "småbarnsrommet"
Håper du har det bra i sommerlovet og at varmen har kommet til dere. Her er det fortsatt litt kaldt men er evig optimist på sommeren.
Ha det fint så lenge!
Stor klem fra Solveig

Les Cotrions sa...

very nice details in your daughter's bedroom! I hope she'll enjoy her holidays in Italy!
Happy new week!
Vale

Unknown sa...

What a beauty full things you have,
Youre daughter while by happy white here room....
Especially I love your house docter lamp...
have a nice week.
greetings karin

Photo by Maria sa...

Sååå fint hon kommer att få.. Jag gillade verkligen dina lyktor och jag blir så sugen på att ta en tur till Ullared men just nu fattas pengar så det får vänta...

Tonåringar ja.. Jag har ju en kille på 17 och en tjej på 15 och vilken skillnad.. Sonen har städat och fint medans dotterns rum ser ut som en garderob där hyllorna har rasat, ALLA kläder ligger slängda på golvet.. Jag fattar inte hur man kan leva så..

Önskar dig en bra måndag..

Kram
Mia

Anki sa...

Rummet ser jättemysigt ut...ska bli kul att se helheten! Finfina ljuslyktor & lampan var toppenfin!
Konfirmationsresa till Italien, det måste vara toppen...Tänk på en annans tid, då man fick åka till en ruffig gård ute i skogen och ha nattorientering, haha...det var tider det!!

Varma kramar!

VvW Design sa...

Vad fint det blev! Det är inte alla tonåringar som har ett sådant fint rum.
Ha en trevlig dag! Kram, Ann

Piitis sa...

Hei Ingela!
Ohh..lovely room! I love it:))
Beautiful photos!!

Have a nice and sunny week!!
Hugs :)
^_^Piitis

Lilla Trollbacken sa...

Ja tänkt om barnen rum alltid kunde se så där fint ut som du visar. Förstår inte att det ska vara så svårt att hålla ordning hihi!
Hennens rum ser ut att bli jättefint!
kram
Gabrielle

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Ingela.
Vad kul att dottern också vill ha lite vitt hos sej.Ser fint ut,ska bli
roligt att få se fler bilder.
Det var ingen dålig konfirmationsresa.Hoppas att hon har det riktigt bra.
Ha en fin midsommarvecka.
kram Anette

Ingmarie sa...

Tänk om alla hade sån tur som dig!Att ALLA lägger sin tvätt i den fina tunnan istället för lite ÖVERALLT!

Kram på dig!

Rummet på ö.v kommer att bli super!

Vit som snö sa...

Så fint hon ser ut att ha det!
Min 10-åring har också valt vitt med lite svart. Precis som du undrar man om man omedvetet påverkar...hihi Fast "lillan", 8 år, har rött o blått o vitt(på egen begäran;-) o det är helt ok för mej, gillar att dom har egna åsikter!
Vad kul med konfirmation i Italien! (för henne alltså, inte för mamma)
Kram Cilla

"M" sa...

Min fjortonåring har en likadan tunna som skulle vara för tvätt....det blev skräp i den.....å tvätten ligger på golvet trots en tvättkorg...hm...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Isabelle har bra smak, det kan nog vara ärftligt! Vitt och så lite svart, hon kommer få så fint. Och smart och passa på och fota när hon är ute och reser.
Kramis AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Men åh så snyggt! Önskar att jag hade så god smak på den tiden då det begav sig, men inte, väggarna var tapetserade med idolposters istället och jag kunde inte tänka mig något annat... tur att man ändrar smak!

Cc sa...

Vad härligt rummet måste vara , det ser man på de detaljer du visar. Jag hoppas att jag omvänder min Dotter snart, det verkar funka sakta men säkert. Kram

Isn't she lovely sa...

Vilket mysigt rum det kommer att bli. Vad härligt att ha en (nästan) vuxen dotter att dela inredningsintresset med.
Kramar!

Vit Gladiolus sa...

Snygg lampa, snygga skor. Allt är fint! Det är järdigt snyggt med svart! Jag tycker det mer å mer faktiskt!! Jag får nog åka och handla lite svarta detaljer!!!
Ha en bra vecka!
Kraaaaaam

Marie sa...

Så fint rum Isabelle har, ser jättemysigt ut med många fina detaljer! Ser fram emot fler bilder!

Många kramar
Marie

lisbeth sa...

vilket gulligt tonårsrum..men tufft oxå, vitt och svart lite dramatiskt, och piffiga detaljer..fulländat, hon längtar nog till sitt vackra rum..
Kram lisbeth

Anns Gröna sa...

DÄR kommer dotera garanterat att trivas! Så himla läcker du fått till det!
De vackra lyktorna på golvet föll jag för - tur vi ska ta en runda till Ullared nästa vecka. Kanske finns det fler... håller tummarna!
Ha det gott!
Kram
Ann

sara på hedepipan sa...

Ja mamma får väl inte bestämma helt...
kul att se lite innefrån nu när det inte är så roligt ute.
jätte fint och inspererande som vanligt
m
kram sara

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Vilket jättefint rum din dotter har. Städat och fint nu, men jag har själv en tonårsdotter, så jag vet. Hon städar i alla fall varje vecka. Kul att åka till Italien på konfirmationsresa. Vi åker dit med några kompisar på mat och vinresa...
Kika in hos mig, jag har något åt dig:-)
Kram Susanne

Sologbolig sa...

Så flott tenåringsrom. Tenker datteren blir glad når hun kommer hjem og ser sitt fine rom. Lyktene på golvet var kjempefine. Ha ein fin kveld.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hihi räcker den tvättkorgen?? Mina tonåringar brukar bo i en jättestooor tvättkorg ;)
Kanonläckert rum! Tjusiga lyktor du hittade i Ullared, ja allt är jättefint! Så glad hon måste vara för sitt nya rum.
Vilken lycka att få åka till Italien! Långa dagar för dig förstår jag, min lilla ska snart åka på läger en vecka.
Må så gott!
kram vännen!
nina

ps jag är svag för skåp, hihi

Ida sa...

Hejsan Ingela!
Vilket underbart rum din dotter fått. Hon har visst lika god smak som sin mamma=)

Jag håller tummar och tår för att mina döttrar ska vara lika förtjusta i vitt. Usch tänk om deras favoritfärg blir neonrosa eller ngn annan grillig färg....

Ha det så gott.
kram Ida

Lallis - liv och leverne sa...

Ingela; jag säger bara..såååå snyggt!!
:)
Kram Lallis

Vitt o Vältummat sa...

Roligt att dottern också vill ha vitt i sitt rum! Bådar gott för framtiden:-)
Kram/Åsa

My home is my Castle sa...

Åhh for et nydelig rom :))
Skjønner veldig godt hvor hun har sine kreative evner fra ;) Og det hvite.. Mine barn er voksne alle sammen og har sin egen smak, men jammen meg begynner de å bli hvite de og hehe :))
Gleder meg til å se hele rommet ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så fint det ser ut i hennes rum! Kan inte förstå att hon gillar vitt...hihi. Väldigt snyggt med svarta detaljer till också.
Härligt med Italien också, och jag förstår att du saknar henne.
Kram
Marie

här är gudagott att vara sa...

Ja se dessa tonåringar.
Men du vi städar ju efter dem så vi får skylla oss själva.
Tänk jag som har två tonårspojkar då ujujuj.
Boken har jag skrivit om på min blogg nu. Såklart!!!
Haregott!

Unknown sa...

Åh, vilket snyggt rum hon har..
Läckert med de svart detaljerna till det.

Med tonåringar så är det att passa på och ta kort de korta stunder det är städat. I allafall här.. hu vad de kan rota till ett rum..

Kram Maria

Missfryd sa...

Det blir bare så lekkert! Så heldig du er som har en datter med sansen. Mine bare roter....:-(
Innom for å ønske deg en herlig sommer. Jeg tar en bloggpause til over sommeren.
Klem Ingrid :-)

Hemmet Är Min Borg sa...

så fina bilder ,ja du våra barn kanske tar efter oss men de vita ;)
kramis

Anonym sa...

Superfräscht!!! Vilken härlig blogg!

Agneta från Österlen

Lunalei ;-) sa...

Så fint din datter har fått det! Lyst, lekkert og koselig!!!
Gleder meg til å se flere bilder av rommet!!!
Vennlig hilsen Lunalu

Unknown sa...

Så fine bilder, jeg har ikke besøkt deg før......hit kommer jeg igjen.
Klem...Ellen

MonaA sa...

Verkligen jättefint har hon fått det i sitt rum, din dotter! Vilken snygg lampa, var har du köpt den?

Ha en skön midsommar!
Kram
Mona

Kallholmen sa...

Vilket fint rum hon har!
Roligt med alla svarta detaljer.
Mysigt med konfaresa till Italien, varmt och gott!
kram carolina

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
Åh va fint hon har det..
Ljuvliga detaljer..
Ska bli roligt att få se mer..
Konfalägeri italien..va underbart..
kram anna

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!

men så fint hon har det.. och att hon ville ha vitt med.. nöästan för bra för att vara sant
det är så snyggt att bryta av med det svarta med

Ohh jasså läger.. men då är det ju perfekt att fota där inne.. för jag vet med min 15 åring här hemma... inte lätta lltså

Sr fram emot fler fina bilder

Trevlig midsommar och kram
A-C

Home No.1 sa...

Hej.....vad rart och så snyggt med vitt*hihi*
Kram Annica.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oo så vackett rum din dotter har, sött med anslagstavlan!! har med en tonåring i huset...hmmm hon är den av alla 4 som har rörigast!!!

Kram millan o tack för titten!!;)

Anki sa...

Åh, visst är det nåt speciellt med madonnor, dom står på nåt sätt för lugnet & tryggheten!
Du kommer garanterat att bli jättenöjd med din! Jag är såå nöjd med min *ler*

Ha en skön midsommar! Kram Anki

Unknown sa...

Va fint hennes rum är! Min dotter fyller 14 i år och hon är såååå velig med hur hon vill ha det...Ska visa din tös rum:)

Superkul med en resa till Italien! Filippa ska åka några dgr till Tyskland med sin lärare och 2 klasskompisar. bra träning!

Ha en härlig midsommar, kram Pia

marita blücher sa...

Hej Ingela,
Så roligt att du hittade till mig och tusen tack för dina rara och berömmande ord - jag blir både glad och stolt ! Vilken fin och inspirerande blogg du har, helt i min smak.
Önskar dig en underbar och solig midsommarhelg.
Kramis/Marita

Frida sa...

Vilket fint rum din dotter har fått. Snyggt med de svarta detaljera.

Hoppas du får en underbar midsommar!
Kram Frida

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vilket fint rum hon har din dotter..hon har fått mammas känsla för att inreda !!
Den där lampan fastnade jag för, ojjj så fin !!
Ha nu en riktigt trevlig Midsommar !!
Kraam Anette

Lallis - liv och leverne sa...

Kommer bara in och ger dig en lördagskram, vännen:)
kram Lallis