INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 2 juni 2009

Surprise

Överraskningar och oväntade installationer i trädgården är nåt som jag gillar mycket, att det plötsligt finns nåt speciellt att bli förvånad över, kanske något annorlunda. Att vandra runt i sina trädgårdsrum är underbart. Att sätta sig ner en stund på olika platser gillar jag och att platserna förmedlar olika känslor beroende på vart rummet i trädgården är placerat, tex om jag är ensam så sitter jag på den gamla stolen under det knotiga äppelträdet eller om jag har en vän här så sitter vi på en mysig plats för två, är vi riktigt många så sitter vi på den stora terassen osv......

........som sagt var så är det lite mysigt med lite oväntade saker, detta kärlekspar sitter på gärdesgårdsstörar in till ett rum i trädgården, paret är underbart och jag älskar att de sitter och blickar ut kärleksfullt...........

.........de är rejält stora och trivs på blå himmel.
Tack alla ni gulliga som kommenterat min lilla balkong och alltid skriver så goa kommentarer till mig ,jag är så glad och jag läser alla. Ibland har jag svårt att hinna svara alla men försöker så gott jag kan. Nu ska jag förbereda för ett LOPPIS som vi ska ha på Ö Spårgatan 60 Lördagen 6/6 kl 09.00--13.00 så Välkomna alla Kristinehamnare och andra. Kram/Ingela.

34 kommentarer:

Vit som snö sa...

Ett ovanligt och alldeles bedårande kärlekspar!
Jag tycker att det blommande äppelträdet ser underbart ut, förstår att du gärna sitter därunder och njuter.
Så sant, en trädgård med många små rum med små saker att upptäcka är underbart!
Önskar dej en härlig dag!
Kram Cilla

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag var in och kikade på din balkong och den är helt underbar!
Så skönt att få sitta där en ljummen sommarkväll och bara vara en stund och njuta lite extra av livet.
Sen en trädgård med små rum är ju inte helt fel det heller. Vilken underbar tid det är nu Ingela!

Nu börjar det bli lite mer fart på mig igen och det är skönt. Igår tillbringade jag några timmar i skyltfönstret och skyltade om - det har kommit så mycket FINT!!!!!
Härligt att känna gnistan igen. Jag har varit ganska hängig faktiskt.
Sköt om dig nu och ha en riktigt fin dag!
Kram kram Mia

Glitter och Marsipan sa...

Hej.
Vilket sött men oväntat kärlekspar i din trädgård.Och gärdesgården,har du det runt hela trädgården?,det är ju så vackert.
Så roligt det låter med loppisen.Som tur är börjar ju den tiden nu,när det poppar upp lite loppisar här och var.
Må så gott
kram Anette

Vita små hjärtan sa...

Så ovanligt par, vad vackert! Kul med loppis. Kanske man skulle ta sig dit. Ett tag sen jag var i den staden. Har släkt i Kristinehamn.
Kram Agnetha

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

ja de var sannerligen otippade i din trädgård men helt ljuvliga....

träden blommar så fint...

nu är dina hättor påväg...hoppas de ska passa .

Kramiz Nilla

Kallholmen sa...

Oj Ingela
Jag hade missat ballkong inlägget .
Vilket jobb du gjort man blir helt stum.
Där skulle man gärna sitta och njuta varje kväll.
Hoppas du tar dig tid för det också.

Trädgården ser fantastisk ut jag hoppas att vi ska lyckas mysa till våran lite i sommar.
ha de gott.
Kram Malin

mig & alice sa...

Heeej Vännen.

Vilken häftig staty, den var verkligen annorlunda. Och jag gillar annorlunda :-).

Jag tror att jag är kär i din trädgård, hahahaha.

Försöker att röra min dator så lite som möjligt för att inte hamna i en datorkoma igen så nu var det mycket vackra bilder jag fick titta på hos dig.
Vilken ljuvlig liten balkong du har!!
DEt satte verkligen igång mina tankar om vår balkong.
Allt du donar och fixar ed blir så himla effektfullt, du har verkligen känsla för det där!

Och du, jag lyssnade på I:s låt som var utlagd på Youtube....jag kan säga att jag hade gråtit så mycket att folk hade fått simma ut ur kyrkan. Det var heeeeelt fantastiskt, vilken sångröst hon har!! Sådär lite hes, precis som sig bör till den låten.
Otroooligt bra gjort!!

Nu ser jag fram emot att få boken snart :-).

ha det så himla gott.
Kraaam
Melinda

anna sa...

hejsan!
Fint kärlekspar!!
Balkongen ser superhärlig ut.
Loppis på lördag låter bra,kikar dit då
Kram Anna

Hjerterom sa...

Hei :)

For et bedårende kjærestepar ;)
Men du,den verandaen din er en DRØM!!!
Jøss,så flott den ble da :)

Håper du får kost deg masse der!!

Ha en fortsatt fin dag.

Klem Siw

Unknown sa...

Det var verkligen något annorlunda, men det gillar jag och den var ju så fin.
Att sitta under ditt äppelträd och njuta skulle nog vem som helst vilja göra :)
Kram Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert och unikt konstverk och vilken fin trädgård!!! Och din balkong, gud så fint, den vackraste balkong man kan skåda! Så mycket fina små detaljer, var kommer tex den där runda korgen med hönsnät ifrån? Vet du, jag såg en bild du tagit på din balkong i ngt "balkongtema" i nån tidning, där det var flera exempel på olika balkonger, minns inte i vilken tidning nu bara, har läst massor senaste dagarna....

Njut av ditt hem och balkong, hoppas solen skiner på er! Här regnar det i dag! Mari.

Unknown sa...

Din trädgård är ju sååå ljuvlig! syns vid 13.00 Kram Petra

lisbeth sa...

Jag förstår att du varierar sittstunderna efter sinnesstämning och sällskap, ibland vill man krypa in i nåt hörn av trädgården där ingen kan se eller störa...och din trädgård ser inbjudande ut..
kram Lisbeth

Anonym sa...

Tjenare!
Var ligger den gatan ni ska ha loppiset på?
Kommer nog dit!!!!! :)
Mvh Sara

Anki sa...

Vilket fint kärlekspar...du verkar ha en lika mysig trädgård som balkong *ler*
Loppis, vad kul! Kanske ska försöka hitta dit...du vet, lokalsinne har jag inte heller, men kanske kanske ska det gå, hihi!

Ha en underbar dag!
Stor kram! Anki

Inspiration i vitt sa...

Till anonyma Sara, gatan heter Ö spårgatan och det är skyltat från Dahlgatan vid Hackelhemsskolan.
Du är såå välkommen.Kram/Ingela.

Compact Garden sa...

Vilket härligt "pusspar" :)

Tänk om man hade vägarna förbi er loppis..men tyvärr är avståndet för långt denna helg..

Ha en skön kväll/Anne

anemonen sa...

Ett vackert par. Det är som gjort för att sitta och pussa vid.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så man blir sugen och åka till Kristinehamn på Loppis nu. Vi har ju inte så långt från Karlstad.
Det var ett annorlunda men fint par du hade i trädgården.
Kram till dig
AnnaMaria

Lallis - liv och leverne sa...

Men gumman, de är UNDERBARA:)
Helt och hållet.
Kram Lallis

Vitt o Vältummat sa...

Vilket häftigt kärlekspar! Synd man inte är Kristinehamnare och får gå på loppis;-)
Kram/Åsa

Hannis sa...

Vilket häftigt par!!
Vart har du hittat dom?
Inte helt vanliga.

Hm....
Typiskt att jag ska bo så långt därifrån när det vankas loppis!!!

Kram till dig//
Hannis

Anneli sa...

åhh - vilket härligt par...kan ge inspiration till tavla kanske...jaaa, tål att tänka på!!
Får jag låna bilden? man vet aldrig när andan faller på kanske det kan bli nåt.
Tack för din goa kommentar, den värmer och kul att du gillar...
kramar
annelie

Blåbärs och smultronstället sa...

Fina trädgårdsbilder Ingela!
Du som gillar loppis vill alltså bli av med lite? Man kanske skulle ta sig dit och göra lite fynd...
Kram Susanne

Våglyckan sa...

Hörde jag loppis ;-O?! Men det var lite för långt att åka. Synd. Hoppas att det blir en givande dag för dig i alla fall :-)!
Ha en bra dag!
kram från mig
/maria

här är gudagott att vara sa...

Det var ett ovanligt kärlekspar det. Var kommer dessa ifrån tro.
Haregott!

Missfryd sa...

Det er godt å ha forskjellige plasser i hagen til forskjellig bruk. Så yndig med et kjærestepar i hagen:-) De ser ut som om de koser seg hos dere:-)
Klem Ingrid

StinasLoppis m.m sa...

Hej Ingela ! Oj så fint par ,jag verkligen beundrar dej du verkar ha det så otroligt fint o duktig med inredning o få det till att bli såå snyggt , o alla kommentarer du får o ändå svarar du alla du e ju bara för goo.Kramisar /Stina

STENLYCKA sa...

Ja det var ett annorlunda par härligt med överraskningar i trädgården. Detta par ger mig ett Halleluja moment!!
Synd att man inte bor i närheten av Kristinehamn för då hade jag kommit på loppiset.
Ha en bra dag och lycka till med försäljningen!
KRAM

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ett vackert par i en vacker trädgård! Jättefint!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Unknown sa...

Hei,
fant bloggen din via M og her var det fint!! Jeg kommer tilbake! Likte spesielt terrassen din, vakkert...
Klem fra Nanni fra Norge ~

Les Cotrions sa...

Ohh this couple is very nice! I like your installation in the garden!!!
You have a stall at a flea market?? that's nice! I do the same sometimes!!!
Have a nice day tomorrow and thanks for your nice comment!!!
Vale

Nettan sa...

Fniss...javisst har jag tur ;), så fint var det & skorna var jättesköna =).

På tal om drinken, den heter " TWISTED BULL " & innehåller 4 cl Smirnoff Green Apple + Redbull + is.

Men jag tycker det blir för sött med bara redbull, så jag tar hälften redbull/hälften sprite istället.
Supergott =)))...prova !
Kram Nettan

Wee Mary sa...

Hej!
Vad kul att du hittade in till mig.
Vilka härliga figurer du har i din trädgård. Ett riktigt blickfång.

Ha en härlig sommar.
/Kram Marie