INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 22 juni 2009

SEMESTER

Ååå denna ljuva sommartid, hej på er alla mina vänner, jag har semester jiiipppiiii jag kan inte tro att det är sant, vad härligt, ett lyckorus far runt i min kropp. Nu måste jag försöka att få ny energi och fylla på , jag har kännt en längre tid att min energi har sinat, jag har haft väldigt lite tid till mig själv och mina närmaste vänner men nu ska jag hinna med att umgås och bara ha roligt, jag hoppas att ni finns kvar och inte tröttnat på mig som aldrig har tid att träffas eller knappt inte är hemma, nu mina kära är det bara att ni kommer och hälsar på. Kaffet är på, polen är klar för att bada i, solen skiner och jag är ledig!!
Att inreda ute är ju så roligt och jag älskar att göra små mysiga ställen att sitta vid..........

.........under detta enorma äppelträd är det helt skuggigt och härligt att sitta under när det blir för varmt. Jag tycker mycket om fågelburar och jag samlade ihop några till denna plats........

.........denna bur har jag haft i många år och jag är så förtjust i den.........

...........jag plockar alltid fina kvistar och grenar från olika buskar och träd, min gamla krackelerade favorit kanna med fat passar alltid till alla sorters grenar........


......vita sommarskor på silverbricka hihi, den här veckan ska jag bara lata mig och resterande veckor har jag en del att stå i. Kramar till er alla som tittar in/Ingela.
Ps:Tack alla som skrivit till mig och gett beröm för Isabelles rum, hon blev såå glad när hon kom hem från Italien och fick se sitt rum färdigt.

66 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar vrå i trädgården. Visst är det härligt med semester. Se nu till att njuta ordentligt denna vecka då. jag har suttit på altanen hela dagen och bara läst i en bra bok. Kände att jag behövde börja in semester så.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

StinasLoppis m.m sa...

Hallo ,härligt för dej med semsester det behövs för att ladda upp kroppen , Men ÅH så mysig vrå du gjort ute är verkligen imponerad av dej du får ihop det så snyggt allt du gör .Njut nu av din ledighet Kramisar /STina

Anonym sa...

hej du lilla going med trollspöt! sååååååå fint gumman så jag ryser, vilken ljuvlig hörna alltså, burarna bara slurpar jag efter mmm varenda bild där skulle kunna vara framsidan på boken med stort B...er! jag jobbar en vecka till och har sen sex slööööööa veckor...mycket slö och mycket loppis, hihi!
ha det allra bäst min vän, ni säjer till va hur och när man beställer boken!
P&k lotten

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar lite vrå i trädgården.Vad fint du har gjort det.Blir sugen att sitta där och fika med dej.Kanon gulligt.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Vitt o Vältummat sa...

Vilka fina små uteplatser du får ihop. Ha en skön semester!
Kram/Åsa

Christina S sa...

Härligt med semester! Vilka fina bilder du visar! Kram

Snuttan sa...

Vilken härlig plats att dra sig till när solen är som varmast. Så fint du har det där

Kram
Åsa

lavendel mio sa...

For en herlig hage du har!
Elsker fuglebur:)
Ha en herlig semester, klem:)

Sologbolig sa...

For en deilig plass og så flott med mange kjempefine fuglebur. Nydelig !! Ja, ikkje sant at det er deilig med ferie ! I morra er siste arbeidsdagen min på skolen og så er det ferie! Jippi!! Eg gleder meg og skal nyte kver en dag !!! Ha det flott. Klem !!

Les Cotrions sa...

You made such a lovely corner undur your apple tree! I adore birdcages too! I'm a bit fixed on them...I'd lke to buy more and more...I don't think it's a very positive sign!!! Enjoy your holidays...I've to work till August!
Warm greetings
Vale

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Skönt med en välförtjänt semester! Åh vad jag hoppas att vädret är fint så du får sitta där i din mysiga vrå och göra ingenting!
Jättefint!
Ha det gott!
kram vännen
nina

Lantliga drömmar sa...

så fint med skor på bricka =) Nilla

Nobelle sa...

Du har ju alltid så fint, så fint! Förstår att din dotter måste varit nöjd, det skulle jag också varit om jag kommit hem till det rummet ;). Här är det lätt hysteriskt, men vi hoppas att alla bitar ska falla på plats till helgen. Det vore sååå roligt att få träffa dig så jag hoppas att du kan komma förbi någon gång, eller kanske att vi kan komma till dig ;)!

Kram, kram, Jenny

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig vakker hage du har...tenk å bare få n yte en deilig sommer dag i slike omgivelser...


Klem Kerstin

Rummet för välbefinnande sa...

Vad skönt för dig Ingela! Äntligen semester och lite tid för dig själv. Känner ju igen det där vet du, att alltid ha så mycket omkring sig......
Var nu riktigt omtänksam mot dig själv och gör "må bra saker" nu när du är ledig. Gärna sådana där fina arrangemang i trädgården som du sedan fotar..... *ler* för då får ju vi också det så bra när vi får njuta av det sen.....
Kram Mia

Photo by Maria sa...

Vad fint du har gjort under trädet.. Sååå mysigt.. Fågelburar är riktigt vackert..

Önskar di en bra natt och en fortsatt solig tisdag..

Kram
Mia

Unknown sa...

En sån härlig plats du gjort dig under äppelträdet.. Där skulle jag sitta hela tiden och mysa
Kram Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ursöta skor...härliga sommriga bilder allt ihop ju!!!Fint inlägg!!!

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till semestern !
Njut ordentligt nu av allt ditt vackra !
Vilken ljuvlig hörna du ordnat , det ser så trevligt ut så du ska se att det nog flyttar in några små fåglar i burarna innan sommaren är slut ;-)
Jag kommer förbi på semestern så håll kaffet varmt ;-)
Kraam !

Ida sa...

Vilken härlig uteplats. Där skulle en fika sitta gott. Förstår att du älskar fågelburar. Tycker också att de är fantastiska men hittar aldrig några.

Ha det så gott.
Kram Ida

MonaA sa...

Vad fint du gjort under äppelträdet, det ser jättemysigt ut! Och vad skönt med semester, hoppas du får fint väder nu också!
Tack för din kommentar hos mig! Ja, jag vet inte heller hur folk är funtade, detta känns helt overkligt för oss! Min lilla Emil har varit så ledsen idag när han fick höra detta, så han grät och tyckte så synd om vår husvagn!

Jag vet inte vad detta är för människor, men normala är de iallafall inte! Man blir så ledsen när någon gör såhär mot en, vi är en helt vanlig barnfamilj som ville hyra ut vår husvagn några veckor då vi inte själva nyttjar den....

Kram på dig, och njut av den härliga sommaren!
Mona

Anneli sa...

Ha det så väldigt härligt på semestern - min börjar nu oxå i tre veckor framåt ska ha en vecka i augusti oxå
Härliga inspirationsbilder du visar...där skulle jag vilja sitta och njuta med en god bok...
kramar
annelie

Home No.1 sa...

Hej Ingela jag känner som dig behöver ladda upp, har 3 dagar kvar att jobba!!!
men såklart ska ju butiken skötas men det är ju mer hobby liksom=)
Njut allt du kan kram Annica.

Siren sa...

Å så flott at du har fått sommerferie, det har jeg også, og det kjennes helt HERLIGT! Så heldig du er som har epletrær i hagen din, de er jo så nydelige! Så mye fine fuglebur du har, så helt skjønt ut å sitte å kose seg på den fine plassen som du har ordnet...du er så flink! Klem Siren :)

Anki sa...

Åh, härligt med semester!
Vilken ljuvlig hörna i din trädgård...underbara burar! Fint med skorna på brickan...har likadana skor, men aldrig tänkt så...finurligt!!

Ha det nu skönt & njut av det fina vädret!
Bamsekram!

Hannis sa...

Åh,dessa vackra burar!!
Svåra att hitta dock=))
Mysigt med vackra platser lite utspritt,bara att slå sig ner och njuta!

Skönt med semester!
Jag går och väntar på att dom här fyra dagarna ska rusa i väg och jag äntligen får ställa undan väckarklockan!

Önskar dig en riktigt härlig semester!!

Kram Hannis

Kallholmen sa...

Önskar dig en riktigt skön semester..det är du värd!
Underbara miljöer i din trädgård, alltid inspirerande.
Kram carolina

sara på hedepipan sa...

Du är värd att få semester, du gör ju ditt jobb så engagerat. Du var iallafall en av mina räddare, du får en att tänka.
Så nu ska du som du skriver ha en skön semester.
kram sara

Unknown sa...

Hej!!
Nu kan jag säga att jag längtar mer än någonsin, vaknade 3 ggr inatt och blev lika besviken var gång som klockan inte var mer! Ja,ja jag dyker väl upp senare då hoppas jag, ler. Du kan väl ringa på min mobil när det kommer. KRAM petra

Unknown sa...

Hej!!
Nu kan jag säga att jag längtar mer än någonsin, vaknade 3 ggr inatt och blev lika besviken var gång som klockan inte var mer! Ja,ja jag dyker väl upp senare då hoppas jag, ler. Du kan väl ringa på min mobil när det kommer. KRAM petra

Viveka i Bläckhornet sa...

Wow vilken mysig hörna du skapat. Burarna passar så bra in där.

Och njut riktigt av din semester, den brukar vara över för fort.

Kramar Viveka

Viola sa...

Hejsan Ingela, du har verkligen prickat in rätt vecka att börja semestern på...visst är det en underbar känsla...frihet och lycka över att få vara ledig, ljuvliga bilder från din trädgård..där kan man verklgien få njuta...ha det gott denna ljuvliga sommardag, kramen

Wee Mary sa...

Hej!
Vad mysigt det låter!
Ja nu kom solen & värmen äntligen, passar bra när många börjar sin semester. Själv är jag mammaledig så jag kan njuta av vädret, underbart.
Din trädgård ser så inbjudande ut & poool, ÅHH vad härligt att svalka sig i.
Må väl.
/Kram,
Marie

MODERN COUNTRY sa...

Hei bloggevenn!!

Jeg blir full av begeistring av dine ord og bilder!! Du virker så lykkelig og det smitter!! :))

Gud så vakkert du har stylet og fikset i din hage. Jeg elsker hver eneste detalj!! Den som bare kunne komme på like gode ideer. Men det er det som gjør deg så unik!

Jeg selv tenker på å kjøpe meg en hengekøye, da har jeg iallefall noe i min hage. Jeg har lenge villet ligge og titte gjennom vakre eplegreiner opp på en solrik himmel med pute under hode og tid nok til å bare nyte.

Håper du får underbare dager til å nyte med dine venner og familie!!
(hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg ville tatt meg en tur jeg og)

Ha det så godt!
Varm klem
Aina

Mia, New Room Interior sa...

Utrolig nydelig under epletreet!! God inspirasjon til min nye hage!! Ha en flott dag! Klem-Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Glömde ju fråga var de söta skorna kommer ifrån?

Kram Viveka

Tulipa sa...

hej!
Vad skönt med semester!!

Jag längtar också efter min....

Visst är det kul att inreda ute! man inreder ute och man inreder inne, får aldrig nog!

Så många fina burar du har! De är så vackra!

Kram mariette

Fröken Piff sa...

Åh vad fint du har gjort det ute! Vad härligt med trädgård, jag gillar verkligen inte att bo i stan på sommaren:( Som tur är kan man ju åka bort:)

Och grattis till semestern! Rena lyxen alla som börjar semestern denna vecka, kunde ju inte vara bättre väder:)

Ha det fint! Kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Har du hört sådana ord som : wow, underbart och vackert av mig någon gång?
Alla ihop, ta mig tusan!
Vilken oas i trädgården:)

Och vad skönt med semester.
Kram Lallis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så många fina saker, fågelburar, stolar och sånt. Det blir så vackra ö:ar i trädgården, med bara vita saker. Jättefint med tyget draperat över stolen. Nu är det väl snart nedräkning för BOKEN.. det ska bli så himla kul.
Kramis AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Önskar dig en riktigt trevlig semester.
Så fint du har gjort under äppelträdet och fågelburen är så vacker.
Ha det nu så gott och njut av ledigheten.
Många Kramar

Jessica sa...

hoppas du har det så underbart på semestern själv är min semester slut. Hade bara tre veckor och två av dom var vi i usa men vi hade det jätte trevligt så det får jag leva på när jag jobbar resten av somman ha det bra kram jessica

anemonen sa...

Trevlig semester önskar jag dig.

här är gudagott att vara sa...

Jissses vilka söta skor.
Hoppas du får en underbar semester,
jag har ledigt denna veckan ut
sen börjar allvaret igen.
Visst är det skönt när solen kom tillslut.
Haregott!

Vit som snö sa...

Vilken ljuvlig oas du har skapat!
Så fint med fågelburar o allt.
Grattis till semestern! Jag är lika lycklig som du, första veckan nu, en underbar känsla!
Ha det gott o njut av bara den!
Kram Cilla

Nettan sa...

Som alla andra säger, vilken oas du skapat.
Nu kan du njuta av härligheten =)
Önskar dig en skön semester, vilken bra start du fick, med SOL & allt =))

Kram Nettan

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Ja åhh underbart med semester!!! Jag har 3 dagar kvar tills jag börjar min 6 v långa semester, vad jag längtar!
Vilken underbar miljö..där hade jag gärna suttit och njutit..vad många fina burar du har!

Jättefint i Isabelles rum också!!!

Kram
Mia

Vit som snö sa...

Hej igen!
Ska bara säga att du är en av vinnarna i min lilla skyltutlottning!
Kram Cilla

Lilla Trollbacken sa...

Mmmm så ljuvliga bilder!
Visst är det mysigt att greja ute.
Såna otroligt fina skor på brickan!!!
Längtar till eran bok kommer ut!
Kram
Gabrielle

Fröken Fräken sa...

Ja, passa nu på att vila och tanka energi under semestern. Känner inte riktigt att jag har semester ännu. Det känns inte riktigt vilsamt att springa runt i Sthlms alla affärer hela dagarna.. men man får vila på söndag när man kommer hem - önskar att jag kom hem till din trädgård!!

Hemmet Är Min Borg sa...

åh vilka bilder som alltid;) så underbara, nu är jag snart på plats och kan börja inreda masser
så härligt det ska bli
kramis

helen sa...

Vilket bra semesterväder du har prickat in!! Hoppas att du har tagit dig tid till att sitta under äppelträdet och lukta på blommorna!

Fin-skorna serverade på silverfat, hm, det var en god idé!

Ha det gott!

Kram!

hagagården sa...

Vilka underbara bilder,fågelburen var så fin,
kram o ha en go dag
ninni

Anns Gröna sa...

Önskar dig en riktigt skön och inspirerande och inredande och utomhusredande och solig och avkopplande semester!
Kram
Ann

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Underbara fågelburar såå fint du gjort det..Önskar dig en trevlig semester njut kram snowwhite-sussie

idémakeriet sa...

Det låter ju härligt med semester.
Jag tvivlar inte på dig att du kommer att njuta.
Inte så konstigt att du inte har haft så mycket tid för vissa saker, du har gjord något som man verkligen kan vara stolt över och det har ju tagit sin lilla tid, jag menar boken såklart.
Umgås, njut, koppla av, ät och drick gott så kommer din batteri att laddas snart igen.
Kram på dig.
Gerda

Vita små hjärtan sa...

Å herregud så fint!!!! Ha en skön semester o sommar!
Kram Agnetha

Marie sa...

Vilka ljuvliga bilder Ingela, som hämtade ur en vacker inredningstidning!

Har gått på semester idag jag med, det ska bli såååååååååå härligt med lite välbehövlig ledighet!!!!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men vilken härlig bild, vilka fina burar..
Hoppas ni får en härlig semester...
Kraaam Linda

Frida sa...

Hej!
Vilken mysig sittplats, ser skönt ut att sitta där i skuggan.
Hoppas du får en trevlig semester!
Kram Frida

StinasLoppis m.m sa...

Hoppas du har det gött nu på semestern vädret kan man ju inte klaga på i alla fallKramisar /STINA

Anki sa...

Visst är det så! Men man kan ju inte riktigt slita sig heller...det är ju så kul att följa alla er!
Men visst är det underbart att värmen äntligen hittat oss...det behövdes allt!

Ha en fin helg vännen! Kram kram!

Cc sa...

Jätte fina arrangemang du gjort i trädgården, jag älskar dina skor på fatet. Jag hoppas på att hanblir frisk så vi kan göra saker tillsammans. Kram

färg o form sa...

Herre jisse så vackert under trädet, känns som att jag släpper allt och bara kommer...........
Tack för kommentaren hos mig. Det är klart att jag visar lite bilder från kursen......bara min kamera kommer hem från sin mini semester.
Må gott Kram Hannah

Unknown sa...

Önskar Dig en härlig semester.

vilken underbar plats du skapat under ditt träd.
Bara ljuvliga bilder som du visar.

Har beställt din bok via en väninna som har butik.
Spännande!

Man kan aldrig få för mycket av det vackra!

Ha en fin sommar
Kramisar Jeanette

Vintage Rose Collection sa...

Your blog is so beautiful!
I will visit again soon.
Jo-Anne Coletti from USA