INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 4 juni 2009

LOPPIS I DET GRÖNA.....

Hej alla, ett litet kort inlägg bara, ojoj vad mycket prylar jag har samlat ihop till LOPPISET i massor av lådor. Det är mycket som jag inte behöver längre.Jag är ju en riktig loppissamlare men har inget svårt att göra mig av med saker. Saknar aldrig något jag gjort mig av med, saker är ju trots allt bara saker och det är meningen att de ska byta ägare inn i mellan åt. Vilken skön utrensning, jag känner mig befriad..........

........men för säkerhets skull så ska jag till Ullared i dag med arbetskamrater, måste kanske fylla på där det är tomt hihi. Vi brukar hyra en stuga för en natt och vi äter gott och dricker gott för att tidigt på morgonen gå upp och inhandla div saker.
GLÖM NU INTE LOPPIS PÅ LÖRDAG I KRISTINEHAMN DEN 6/6 Ö SPÅRGATAN 60 KL 9-13, VI ÄR ETT GÄNG TJEJER SOM STÅR MED ETT GLATT HUMÖR OCH VILL BLI AV MED EN HEL DEL.
Kram på er/Ingela.

48 kommentarer:

Ida sa...

Ohh den som ändå bodde närmre. Tror att det finns en hel del fina köp att göra hos er.

Hoppas att ni får en underbar stund i Ullared. Är så kul att åka dit och shoppa, man far ju så MKT för pengarna.
Ha det så gott.
Kram Ida

lisbeth sa...

håller med föregående skrivare..om man bodde lite närmare, det är väl Kr-hmn?
kram Lisbeth

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh tänk om man bodde närmre!
Lycka till med loppisen,
Lydia

♥Min Eden♥ sa...

Men kära nån, kärleksparet var ju heeelt underbart....kanske något du säljer ;D

♥ Pia... sa...

´Hejsan..här är en till som önskade att jag bodde närmare..alltså loppisen :)..kan tänka mej att det finns en och annan bra att ha sak för mej där...Vilken skön balkong du skapat..superfint...ha de gött i Ullared..kram..PIA

Anonym sa...

Inte bor jag nära dig så det blir inget besök för mig på loppisen men jag ger ett vart lycka till, speciellt med vädret.

Härligt med gamla saker, jag har däremot ite svårare att göra mig av med en del saker, fast jag inte behöver dem eller använder dem, hamnar alltid i Memory Lane när jag ska börja sortera ut och fastnar sedan där :)

Ha en bra dag

KRam LEna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ska bli sämre väder har jag hört, då åker vi inte till stugan. Och då kan jag ju ta en tur till Kristinehamn.. Jag jobbade på Folktandvården där för många år sen, skulle vara kul och komma.
Nu hoppas jag det blir dåligt väder hihi...
Kram till dig
AnnaMaria
Ps hoppas ni säljer riktigt mycket.

Mitt hvite hus sa...

Jeg skulle ha kommet..men litt langt.. masse lykke til med loppisen O=)
klem O=)

Evelina sa...

Ja, visst blir man nöjd när man får rensa ut lite bland sina pryttlar och det bästa är ju att det blir ok att köpa nya. :)
Hoppas du hittar något fint i Ullared. Kram Evelina

Pysselpalatset sa...

Ett stort lycka till med loppisen och hoppas vädret blir utflyktsvänligt... inte för bra... då e ju folk hemma . Inteheller för dåligt, då vill folk inte gå ut... Utan svenskt lagom... då blir det fart på affärerna... Kram Jeanette

hemma hos lilla mej sa...

Lycka till med loppisen.Hoppas att vädret vänder så du kan vara ute.Hoppas att du hittar någonting fint i ullared:Ha en bra dag kramiz ~~~~~~RITA~~~~.

Det vita dårhuset sa...

Halloj Ingela =o)

Vad mysigt det där lät då!
Jag har aldrig varit på Ullared men har en vän som tjatar hål i öronen på mig om att jag ska med **fniss**

Hoppas att ni får en mysig helg så ni är redo för eran dunderloppis ;o)

Kram Erika

STENLYCKA sa...

Låter trevligt. Önskar dig en bra dag med många fina fynd och en lyckad loppis på lördag!
KRAM

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Ingela!!!

Härligt med rensning ibland,,,,och du har så rätt, saker är saker,, dom ska byta ägare ibland! Och vi kan ta in nåt nytt istället,,
Mysigt att åka ett tjejgäng,,,

Ha det så bra på turen och lycka till med loppisen!!!

Kram E-K/noll54

Vit som snö sa...

Hade jag möjlighet så hade jag absolut stått där redo att shoppa loss!
Låter ju härligt med en sån liten tur med arbetskompisarna. Ni kommer säkert att fynda en del.
Lycka till med din loppis!
Kram Cilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

om jag ändå bodde närmare skulle jag komma direkt..hihihi..men det är ju bara tvärs över vänern..hihihh...

hade släktingar i kristinehamn förrut men dom gick tyvärr bort för några år sen....han dog förra året, å hon dog flera år tidigare....

Kramizz & LYCKA TILL !!
Nilla

helen sa...

Vilken vacker tavla!! Precis en sån skulle jag vilja ha på väggen under vintern!

Jag har svårt att skiljas från mina saker, men ibland måste man faktiskt rensa i röran...

Hoppas loppisen blir kul!

Kram
Helen

Noga Utvalt sa...

Vilken mysig Ullareds tradition! Det var flera år sedan jag var där, ska nog ta mig en trip dit snart!

Hoppas det går bra på loppisen! Hade det varit i mina hemtrakter hade jag givetvis gjort ett besök!

Ha en bra dag
Kram Nadja

StinasLoppis m.m sa...

Hejsan , va kul att åka till Ullared man brukar få med sej en hel del därifrån . Synd att ja bor så långt från dej annars hade jag kommit till eran loppis kan tro att det finns mycket fint att köpa Kramisar /Stina

Fröken Piff sa...

Åh Ullared, det är grejer det;) Får hoppas att det blir en tripp senare i sommar:)

Önskar att jag bodde närmre för då hade jag kommit och fyndat!

Trevlig helg! Kram!

Leamarlené sa...

Synd att det är så långt att åka annars hade jag kommit direkt.
Hoppas det går jätte bra för er...håller tummarna att många vill shoppa.

Kram, Marlene

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag säger som alla andra... Synd att jag inte är där just nu..
Det skulle dessutom vara så himla roligt att få träffas!!! Men någon gång kanske det blir...
Lycka till med loppisen!
Kram
Marie

Vitt o Vältummat sa...

Jag säger det igen:synd att jag bor för långt bort på lördag!
Hade varit kul att gå på loppis i Kristinehamn! Hur långt är det från Lund förresten...
Kram/Åsa

Glitter och Marsipan sa...

Hej Ingela.
Önskar jag vore mer som du,jag har svårt att skilja mej från grejer.Men jag jobbar på det :).
Det låter så roligt med er loppis.Hoppas att ni blir av med mycket.Och ha så trevligt i Ullared.
kram Anette

Blåbärs och smultronstället sa...

Hoppas ni hade det bra i Ullared, där finns det mycket att fynda...
Det var länge sen jag var där nu.
Du har säkert en massa fint att sälja på löppis på lördag, jag kanske tar mig en tur.Vi ska fira min dotter som fyller 16 år på lördag, så jag måste fixa lite innan det också.
Kram Susanne

Titti sa...

Hej
Den som ändå bodde närmre er nu när ni ska ha loppis. Ha en bra dag.
Mvh Titti

Missfryd sa...

Lykke til! Håper salget går strålende. Sikkert mange flotte ting dere skal selge der. Ting er ting, det er sikkert, og at de ikke er det viktigste i livet er det greit å huske.-)
Klem-klem

Missfryd sa...

Lykke til! Håper salget går strålende. Sikkert mange flotte ting dere skal selge der. Ting er ting, det er sikkert, og at de ikke er det viktigste i livet er det greit å huske.-)
Klem-klem

Siren sa...

Å som jeg skulle ønske at jeg kunne ha vært på det loppemarkedet, sikkert mye fint som blir solgt! Ha en fin dag! Klem Siren :)

vardagsvitt sa...

Hihi... hoppsan, jag måste nog erkänna att jag har inte tagit alla bilderna på funkiorna men jag har flera av sorterna men de har ju inte blivit i "fotografisk" storlek ännu utan sticker upp som spikar i rabatterna. De är så härliga kan inte få nog av dem!!
Ha en bra kväll och man kan ju bara inte låta bli att önska att man fick vara en del av din fina balkong!
Ha det bäst!
Många kramar från ett BLÅSIGT Piteå!
/Marith

Vit Gladiolus sa...

Åhhh vad jag blir sugen att åka på ert loppis. Hoppas att vädret blir perfekt! Ha det kuligt i Ullared, dit vill jag med! :=)
Kraaaaaam

Linneagården sa...

Jag kan tänka mig att du har en massa fint att sälja, eller hur?
I ullared har jag aldrig varit..än!!

Hoppas du fyndar & må så gott.
Många kramar /madelene

Lantliga drömmar sa...

Helt rätt att åka iväg för att fylla på ,det går ju inte att ha en massa plats över hi,hi. Nilla

Ingis sa...

Hade man som sagt varit närmare...älskar loppisar. Är just på Gotland ska se om jag inte hittar en loppis här...
Kram Ingis

Vita små hjärtan sa...

Lycka till och hoppas ni får sälja mycket!
Kram Agnetha

Snuttan sa...

Skulle vara roligt att komma. Finns nog mycket jag vill ha.
Men det ligger förlångt från Höör

Kram

Anki sa...

Ha det så kul i Ullared, verkar mysigt med tjejtripp *ler*
Ska försöka hitta till loppisen, så kanske vi ses!

Stora kramen! Anki

Unknown sa...

Åååhhhh vad jag önskar att Kristinehamn låg närmare mig! Hade varit fantastisk kul att få ta en repa o botanisera bland dina gamla avlagda skatter. =)
Ha det bra o kram!
... du har väl inte missat vår lilla blogg Lavendeldrömmar...

Anneli sa...

haha...ännu mer fynd i ullared kan jag tro...känner många som åker dit, men jag har bara varit där en gång för lääänge lääänge sen...
ha det bra i helgen
kram
annelie

Christina S sa...

Synd att jag bor så långt bort... Hoppas det går bra för er! Kram

nettan sa...

önskar jag bodde närmre.. låter mysigt med ullared... kram

Kontot är kapat men kan dessvärre inte tas bort sa...

Kristinehamn minsann! Där har jag en av mina bästa väninnor - som jag ska tipsa om er loppis. Hon har också en blogg om inredningens ditt och datt.
http://osterledochvastbris.blogspot.com/

hoppas ni får många besökare. Trevlig helg

Maliva`s verden sa...

Grattis med nasjonaldagen...Så gøy å høre at det er flere av dere som skal selge loppis sammen..Lykke til...Jeg skal også på jobb idag å selge loppis..Nyt dagen min venn:O)Klem fra Maliva

Lisa Marklund sa...

Vad härlig,då kommer du säkert hem med en massa fina saker :-)
Ha en härlig helg
Kram Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Så synd att jag inte bor närmare:)
Då hade jag kommit på stört.
Hoppas att det går bra för er .
Kram Lallis

Inka sa...

Hej, Ingela!

ja, om man ändå kunnat komma på din loppis men Kristinehamn ligger lite väl långt bort. Däremot passerar vi alltid Kristinehamn när vi åker "hem" till Norge. Ni har väl en Picasso-staty där va? Den har jag sett.
Hoppas ni fick mycket sålt iallafall och att ni hade en trevlig dag.
På mors dag försökte min man få tag på er inredningsbok som han ville ge mig...men den hade ju inte kommit ännu. Men snällt tänkt av honom var det.
Gud vad fint du gjort på balkongen. Rena rama drömmen. Sparade bilderna till min inspirationsmapp, hihi.

Ha det så bra nu gumman


Kram Inka

Home No.1 sa...

Hej Ingela det hade varit såå kul att komma!
jag sprag på ett annat loppis istället*ler*
Kram på Nationaldan!

Annica.

Ullis/Leva på landet sa...

Den loppisen skulle jag gärna velat vara på. Är ju så skönt att få en massa utrensat. har inte heller problem att göra mig av med saker men det behövs tid för att plocka ihop det.

Ha en bra helg!
Kram Ullis