INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 10 juni 2010

Min sköna plats

Hej alla söta, här på min balkong högst upp i huset sitter vi på kvällarna och dricker te eller kanske ett glas rose', på morgonen dricker vi kaffe och ätet frukost då solen skiner. Det är en härlig plats att sitta på och min 15 åring gillar att sitta och läsa böcker här. Balkongen är under ständig förändring och just nu ser det ut så här........

.........jag har lagt trätrall till golv som jag målat vitt, vita slipade ölandssten, speglar förståss och romantiska rosor och blommor..........



.............gamla lyktor, zink, vita blommor, skyltar, spetsdukar och annan kuriosa är fint att pynta med. Här hemma händer det massor av spännande saker just nu och jag berättar om det till veckan. Jag är ledig i 6 dagar och jag har mycket att göra och ställa iordning till på Onsdag.
Kram alla fina som tittar in, i morgon gråter jag i kyrkan för att allt är så vackert och även att min ena tjej går ut nian och hon ska sjunga i kyrkan och då blir jag såå rörd /Ingela.

65 kommentarer:

Solbritta sa...

Vad fint det blir!!!Lycka till på onsdag,Kram Solbritta

Det vita dårhuset sa...

Underbart vackert Ingela!!!!
Mmmm Kan förstå att tårarna kommer i morgon.... Hoppas ni får en skön dag och kram på stora tjejen :)
Natti / Erika

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Å vad fina bilder du bjuder på! Min dotter gick ut 7:an idag och har oxå ett härligt sommarlov framför sig:) Njut av din ledighet! :) Kram Izabell

Norregård sa...

Så mysigt, förstår att Ni gillar att sitta där;o) Massor av vackra ting att vila ögonen på!

Kram Malin

Unknown sa...

Åh så avckert min vän det gör sig verkligen i en trädgårdsbok!! KRAM

It's me sa...

What a beautiful place to be.......and sit down........i relly like it !! it is marvelous!!! just like you my darling......!! hugs from me..........Ria

Åsa sa...

Hej vännen!
Så vackert med allt det vita på balkongen. Önskar jag vågade måla golvet på inglasade altanen vitt men det är så stort.

Ja det brukar bli tårar i kyrkan och speciellt om man har ett barn som sjunger. Hoppas ni får en underbar dag.

Man blir så klart lite nyfiken vad du nu ska hitta på......alltid så kul att kika in här.

Kram Åsa

MODERN COUNTRY sa...

Åh Ingela for et Paradis du har laget til deg selv og din familie!!! Hadde du ikke sagt at dette var din balkong hadde jeg trodd det var hvilket som helst annet vakkert rom i ditt hus. Så pent det var med draperte gardiner. Jeg prøvde også det på min veranda tidligere men de fløy også avsted, som alt annet. Hihi..Nei en levegg hadde nok hjulpet mye. Det er frisk og fint med hvitt og grønt, elsker den kombinasjonen selv. Ja og sitte der og nyte rose, åh så herlig..
Får jeg komme en sving? ;)

Ha det så fint i morgen i kirken,
klem Aina

HOUSE of ADELA sa...

Å kära vän så fint du har gjort!;) Jag vill flytta in;)

Kram
Adela

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful place to have your breakfast, to drink something, to relax...! I can imagine it's your favorite place to be!

Have a nice weekend! Many hugs, Ingrid

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hej hej!

Låter underbart de du beskriver, att äta frukost ute är ju helt fantastiskt, allt smakar så mycket bättre då.

Önskar dig en trevlig helg
Kram Sanna

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vad fint du har gjort.det är ALLTID lika underbart att kika in till dej.Ja det var jättefint.Fina bilder du bjuder på.Ja då är vi två som gråter i morron.Jag mina änglar ska också sjunga i morron och jag blir alltid så rörd.Önskar dej en skön och mysig fredag gulliga du.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

What a beautiful place to enjoy the good weather. I LOVE all the white with zinc accents and the mirrors! It's all so beautiful!!
Hugs ~ Jo

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så fint!!!!!
Jag bara gapar och förstår att det är en favoritplats den här årstiden.
Må så gott
/Karin

Hannis sa...

Suckar här...
Fint är det, eller rättare sagt väldigt vackert!

Kram Hannis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Där sitter jag med i fantasin och njuter av allt ditt vackra Ingela , så fiint !
Lycka till med allt nu och trevlig helg !
Kraam/Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Där skulle jag kunna sitta länge, bara och titta på allt fint du gjort. Så vilsamt och vackert när allt går i vitt.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Ohh Ingela , så fint du gjort på balkongen, verkligen inbjudande o jag förstår att ni gillar att sitta där.
Ha en härlig skolavslutningsdag.
Kramar
Annelie

Val sa...

Charming and quiet place to have a drink and read a home book!
val

nina/nice sa...

Vad vackert du har gjort det!
Det ser så fridfullt ut när det mesta
är vitt.
Där förstår jag att ni älskar att sitta!
Ha en underbar helg!
Kram Nina

Rozmeen sa...

Goodmorning Ingela,

You have a lovely cosy and romantic balcony. I can imagine that you can really enjoy your cup of coffee here in the morning or rose in the evening. Very inspirational. Just love your blog. Looking forward to your next post.

Hugs,
Rozmeen

MiloD sa...

Hej Ingela!

Min yngsta dotter gick också ur nian igår, det är så roligt att se alla finklädda ungdomar som kramar varann, och alla vackra blommor!

Ha en bra ledighet
Åsa

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken härligt mysig balkong!!!
Ha en riktigt härlig helg!
Kramis/LenaS

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar balkong, du har verkligen gåvan att inreda så man aldrig skulle vilja lämna den platsen. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Les Cotrions sa...

Your white flowers are fantastic in their unusual planters! Love zinc! Just a very charming corner Ingela!
Have a nice week end!
Vale

Skogslyckan sa...

Kikar in här för första gången, ser ju att vi har många gemensamma blogg vänner. Vilken underbar blogg, förstår att du har så många följare...Nu skall jag titta vidare i dina äldre inlägg..och jag lägger mig naturligtvis som följare också.
Trevlig fredag!
Kramar Pia

Annika sa...

Åh vilken underbar plats du har att sitta o filosofera på...:) vackert.... min balkong har inge tak...:( kan bli lite blött då...:) Kram o skön helg.. Annika

(eddas) sa...

Fantastisk flott balkong du har...skjønner at 15 åringen liker seg der....nydelige bilder...elsker alt som er på bildet:)
ha en kos helg
og gleder meg tilog høre hva slags hemmelighet du holder på med nå:)
eddaKlemmer

Louise sa...

Vilket ljuuuvligt uterum!! Förstår bra att ni trivs där både kvällstid och morgnar!

Solveig sa...

Kjære Ingela, du inspirerer alltid! For en vidunderlig kosekrok du har på din veranda! Som tatt ut av det flotteste interiørmagasin, jo:o)). Det er så avbalansert og flott pyntet. Likte veldig godt hylla di med lykter og den flotte zinkbollen med blomster!

Ønsker deg en nydelig helg og lykke til med avsluttningen for datteren.
PS! Er veldig lettrørt jeg også - det rører ved noe i hjertet når ens barn opptrer:o))

Klem fra Solveig

Rummet för välbefinnande sa...

Det är så fint på din balkong och jag kan mycket väl tänka mig att sitta där och dricka lite rosé med dig *ler*
Igår tog Fredrik studenten (du, vet kompis till Totte) och då kom det ju förstås några glädjetårar hos en stolt moder!
Ha det fint Ingela och njut av helgen!
Kram Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad fint du har det på balkongen. Din 15-åring har sinne för det vackra.
Kika in på min blogg!
Kram Anette

Rostrose sa...

>WOW - Ingela, I love this wonderful balcony!!!! Sooooo pretty!!!
Very big hugs, Traude

Cc sa...

Å vad inspirerande bilder, vill genast göra om och klart på min altan. Kram

Margareta sa...

Vilken underbar balkong. Tänk så vackert man kan inreda när man har den rätta känslan för detta.jag beundrar dig!

Ha en bra helg (och onsdag)!
Kram Margareta

Anonym sa...

Jösses Amalia så fint!

Marie - Systrarna sa...

Vilken vit fin skön balkong! Du är duktig du, men det vet vi ju! ;-) Visst är det "jobbigt" när döttrarna ska sjunga... Gråter också alltid..
Kram!

Levindas Värld sa...

Vilken UNDERBAR oas du har skapat på din balkong :)

Om man ändå hade en sån att njuta på! Ska försöka göra det bästa av min balkong jag med. Det enda trista är att den inte har tak så allt blir så fult om det regnar eller så.

Men man gör som sagt det bästa av det man har :)

Trevlig helg och njut på!

[ c o y o t e ] sa...

Vilken mysig balkong.. Kan jag förstå att man vill vara när man vill ha lite lugn och ro..
Så vackert fat du har där med..

Jag gråter med i kyrkan...

Ha det fint!

Kram Mia

Helen sa...

Mmm, vilken underbar oas du har skapat på balkongen. Jättefint!

Vad är det för spännande du har på G? Jag väntar på fortsättningen...

Ja, skolavslutningar i kyrkan får mig att gråta, det är så känslosamt.

Ha det gott. Kram!

Villa König sa...

Gorgeous!!! That's the only word I can say :-))) Great weekend, Hugs Yvonne

LantlivsAnette sa...

Vilken härlig balkong..ojj..ojj..måste vara landets finaste ! Förstår att ni sitter där ofta och bara njuter !!
Jaa, Ingela, tänk att jag har gjort en bok nu, känns lite overkligt på nåt vis, men såå himla roligt, jaa du vet ju hur det känns, och du som gör din andra bok nu !! Gud vad ni är duktiga !!
Har du sett på sid 151 i boken, där finns du med !!!
Kraaam Anette

Penseldraget sa...

Hej vännen =) jag bara sitter o gapar...du har de så vackert och fint på din balkong...skulle jag ha den så skulle jag nog bo därute =) vad spännande de låter med saker på gång ....ha en jätte skön helg
kramar pia

Blommiga Karin sa...

Hej!
Vilken mysig plats att vara på. Många fina ting du har. Läste lite om eran bok, den verkar både fin och inspirerande...:)

Rose Garden Malevik sa...

OJ......riktigt vackert.... :)
Håkan

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att ha en balkong att sitta på. Så fint du har gjort. Är ju så fint med skolavslutningar. Har haft turen att mina barn gått på skolan jag jobbar så jag har kunnat vara med varenda år:) Nu är det slut med det, men om två år tar äldsta studenten och då ska jag på hans avslutning. Vi får väl se om jag har möjlighet att se sonen som slutar nian nästa år. Vet ju aldrig om avslutningarna krockar.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Jacqueline @ HOME sa...

Hi Ingela,
Oh, it all looks wonderful. I love the flowers on the shelf and the mirrors look teriffic . A beautiful spot to sit and drink coffee or wine and to read.
Our son used to sing at the church so I know exactly how you feel.
Enjoy the weekend. XXXX

Helena, The Swenglish Home sa...

ÅH så vackert! Detta inlägg, liksom det förra, är så sprittande somrigt och inbjudande - vackert och inspirerande!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Vita små hjärtan sa...

Hej Ingela!
Här är ju så vackert så man nästan dånar av!!!!! Alla vackra detaljer!!!!!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart fint på din balkong! Där är det härligt att sitta och mysa förstår jag.
Har också väldigt lätt till tårar i kyrkan, speciellt om barnen ska göra något :) men jag får tårar av den blomstertid också :)
Ha det gott!
kram
nina

Black Iris sa...

Jag förstår att t.o.m. en 15-åring vill sitta i lugn och ro på den balkongen.

Maidi

n o r d i n g å r d e n sa...

Ingela, du måste ha Sveriges vackraste balkong för oj va snyggt detta var!!! Mari.

Mys och hemtrevnad sa...

sååå vackert. Jag har med gråtit i helgen på barnens avslutningar*ler kramis semlan

vardagsvitt sa...

Hej Ingela
Om jag inte minns fel så beundrade jag din härliga balkong redan förra sommaren och den är lika underbar i år...

Vet du, du är inte ensam att fälla en tår på examen jag grät för allt till & med när alla lärare stod framme och sjöng... måste komma ihåg torkyrulle till nästa år!!
Ha det bra
Kram Marith

Unknown sa...

Godkväll Ingela!

Hoppas allt är bra med dig ? :)

Vad fint du har det på din balkong. Många fina "vill-ha-saker"... :)

Nian ja, det minns jag som igår. Vi sjöng också i kyrkan då och alla grät, inte minst jag själv :) Minnen för livet! Häromdagen slutade jag 2an på gymnasiet och det va inte ett dugg ledsamt, är väl för att man vet att man kommer tillbaka efter sommaren till samma ställe å får träffa samma klasskamrater igen :)

Ha det så bra :)

Kram Moa

♥ Pia... sa...

hej Ingela....Vilekn vacker balkon..där skulle jag bosätta mej:)..allt du gör bli ju vackert..måste ha nåt magiskt i händerna du:)..får man låna hem dej lite tro.....
Den bild du har på kommande bokens första sida...gillar så det där bodet..så fint..en vanlig linneduk uppepå eller?...hoppas du har det bra..och berättar snart vad du ska göra:)..nyfiken är man ju..
kram..Pia

~ Hennes Rum ~ sa...

Såå vackerromantisk balkong så jag saknar ord känns det som ~~~

Kram
från Eva

Masy sa...

så fantastisk fint!

Unknown sa...

Hello Inglea! Everything is so lovely!!! I love it that it is constantly changing too...that's how I am, always changing things up over at my house :) I told Petra that I absolutely addore the covers you two have chosen for the new book...I am really looking forward to it coming out!!!

Hugs ~

:) T

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så fint på din balkong! Jag skulle gärna sitta där i timtal och bara filosofera...
kram
Marie

sylvia sa...

hei.
så fantastisk en altan du har pyntet der,skjønner godt dere koser dere masse der alle sammen..
å så skjønt med din datter som skulle synge i kirken,vi er ganske like med sånn,gråter lett av sånt,
ønsker deg en herlig kveld,
klem fra sylvia

Anonym sa...

Hej Ingela! Har samlat på mig en hel del gamla speglar (som de du har på balkongen) som jag planerar att sätta upp tillsammans, men...Vad använder man för att sätta upp dem? Vill inte att de sticker ut från väggen allför mycket. Berätta gärna hur du har gjort! MVH Nellie

Mia, New Room Interior sa...

NYYYDELIG!! Som alltid, Ingela! :-) Gleder meg til den nye boken kommer nå! :-) Ønsker deg nydelige sommerdager! :-) Klem

Joyforhome sa...

åhh suck :( vad fint man kan få till det i en balkong. Varför har jag ingen för? kan inte jag få låna din underbara balkong :) i nästa lya är ju faktiskt det ett måste. Låter så underbart att vara där och dricka en kopp eller ett glas :)

ha det bäst vännen

Kram Malliiin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Såå vackert! Jag förstår att ni trivs på balkongen och vill tillbringa mycket tid där. Härligt med sommarlov!

Kram,
Regina