INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 6 juni 2010

Vita trädgårdar / White Gardens

Hej sommar,visst är det härligt att solen skiner trots att man jobbar mycket. Stegen till jobbet är lätta nu när värmen har kommit och jag känner att energin sakta kommer tillbaka. Jag håller ju som sagt var på att inreda min lilla inbyggda balkong, den ska vara med i en stor trädgårdsbok som heter Vita Trädgårdar och kommer ut år 2011......


....balkongen är ganska liten så här kan bara två personer sitta.........


........allt går i vita nyanser och blommorna är vita förståss blandat med gröna växter så som murgröna och plättar i luften. Mitt kakfat har fått planteringar på våningarna........




.......Tjejen som ska göra denna bok heter Carina Bergius och jobbar som journalist på Katrineholms-kuriren hon har en blogg oxå http://carinabergius.blogspot.com/
Tack återigen till alla som tittar in och kramar i massor/Ingela.

34 kommentarer:

Vit som snö sa...

Jaså det är hos er värmen är;)
Här är riktigt kyligt, inte alls trädgårdsväder:(
Vad spännande med den boken.... men innan den kommer väntar jag på Lev vackert:)
Ljuvliga bilder hos dej!
Kram Cilla

mysiga heestrand sa...

Det låter spännande med en vit trädgårdsbok. Den kommer säkert att bli jättefin. Den som väntar på något gott.....
Du har gjort så fint på din balkong.
Kram Marita i Heestrand

Vita Falkens Lantliv sa...

Vad spännande att få vara med i boken:)
Vädret har varit toppen nu i helgen:)
Kram Susanne

sylvia sa...

god kveld vennen.
å tusen takk for dine varmende hilsner,blir så glad.
nydelig du har det med hvit glasveranda.
elsker jo hvit jeg å særlig hvite blomster er nydelig,spennende med ennu en bok da,ikke fra deg og Petra men allikevel så spennende.
moro du er med..
ønsker deg en nydelig kveld og herlig uke start.
klem fra sylvia

Kom Achterom sa...

beautiful white flowers!!
the chair with the roses is wunderful
i love it!!
have a verry nice week
Yolanda

Lunalei ;-) sa...

Åh...det kommer nok til å bli en fin bok!! Grønt og hvitt er jo så nydelig sammen! Selv om jeg liker å blande inn litt rosa om sommeren... :-)
Kjempefint vannfat - og flott med den hvite "søylen" i bakgrunnen!!!
Skjønne Ingela - du gir en egen mening til ordet VAKKERT!!!
Ha en fin søndagskveld - og en flott uke!
Klem fra Lunalu

Det vita dårhuset sa...

Oh Ingela vad vackert!! Vad är det för något som sticker upp i bakgrunden? ME LIKE a lot :o)

Puss och kram underbara du!

Och grattis till medverkan i boken!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt du har gjort balkongen i vitt.Underbart.Vad skoj med en ny bok.Hoppas att du haft en underbar nationaldag vännen.Kram Rita ♥

Home and Lifestyle sa...

Lovely white flowers and pictures for the garden-book! I like them!

Wish you a happy week, Ingela!! Many hugs, Ingrid

Rummet för välbefinnande sa...

Goa Ingela, nu har vi mycket roligt att se fram emot. Först kommer Anettes bok, sedan din och Petras och så trädgårdsboken.......
Jag är så imponerad av era två framsidor till boken. De är så fina och det känns verkligen som ni tagit ännu ett kliv på utvecklingen i ert bok-skapande. Jätteroligt!
Tänk om vi ändå kunnat få till en fika för det skulle vara så roligt att ses igen. Men, det kommer väl tids nog det också!
Sköt om dig nu och ha det riktigt fint!
Dina bilder är ljuvliga......
Kram Mia

Margareta sa...

Så roligt det låter med ännu en fin bok.Den kommer säkert att jättevacker.Vita blommor är ju så tacksamt,speciellt i kvällningen.Som självlysande.
Men först ser man ju fram emot "Lev vackert".

Ha det gott och lev väl.!
Kram Margareta

Anonym sa...

Your pictures are beautiful! Love all the white flowers!! I hope they will be selling the White Gardens book in America, so I can buy it. It sounds lovely.
Hope your having a wonderful weekend!! Hugs ~ Jojeana

nina/nice sa...

Vilka vackra bilder!
Balkongen låter som en riktig Romeo
och Julia-balkong...
Jag håller med dig om att visst njuter
man av det ljuvliga vädret trots att man
jobbar mycket...
Kram Nina

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses vilken underbar balkong Ingela, du kan då trolla med vilken yta som helst, liten som stor:)
Boken låter spännande och jag skall genast besöka hennes blogg!
Hoppas du får en underbar vecka Ingela och ta väl hand om dig i sommarvärmen:)
kram
Marianne

Unknown sa...

Vad kul den boken ska jag hålla utkikik efter!
Skönt med värmnen idag. Har jobbat men det går lättare när det är fint.
Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det ser så mysig och ombonat ut på din balkong. Att plantera på kakfatet var verkligen en trevlig idé. Lycka till med plåtningen för boken.

Kram,
Regina

Solveig sa...

Tusen takk for koselige ord hos meg, min venn! Jeg er sikker på at en kan finne roen og kosen på din blkong om den er aldri så liten:o) Du klarer alltid å skape sjel og atmosfære med dine vakre ting - og det er jo det som gjør den store forskjellen, eller hur?
Veldig koselige detaljer du viser. Denne boken må jeg sjekke ut. Leter etter inspirasjon til min hage:o)))
Har allerede forhåndsbestillt boken Lev vakkert og gleder meg til at den kommer ut:o)))

Ønsker deg en flott uke, Ingela.

Klem fra Solveig

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Ingela!

Vad fina foton du har tagit,,,det är sååå underbart med alla växter vi nu kan ha runt oss!
Jag lurar mej själv och åker fler gånger i veckan och handlar, istället för att köpa allt på en gång,,,, känns inte lika dyrt då!

Kram E-K/noll54

Mys och hemtrevnad sa...

vad roligt med boken-böckerna. Underbara bilder som vanligt kramis semlan

Rozmeen sa...

Goodmorning,

Beautiful balcony pictures. I will check out the book. Your balcony may be small but you have decorated it very nice.
How lovely that you left such a sweet comment at my blog. Hope to see you again...

Hugs,
Rozmeen

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh har värmen kommit till er, här lyser solen men tyvärr jätte kallt vantarna på.Ha en bra dag.
Kram Theres

Stina sa...

Underbart fina bilder. :-) Kram Stina

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad spännande, den boken måste jag ha när den kommer ut trots att jag inte har nån trädgård ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

gamla skolan sa...

Ljuvligt !! Jag vill se mer ! Kramar Susanne ♥

Viola sa...

Detta låter ju spännande...:D har mailat till dig angående en förfrågan...ha en fin dag, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du påminner när boken kommer ut, såna böcker kan man inte få för många. Ser så fint ut det du visar, den där krusidullen med kulan var väldigt fin.
Kram till dig
AnnaMaria

Marie sa...

Underbart fina bilder Ingela! Kommer ihåg hur mysigt inredd din balkong var förra sommaren, jag och Mia stod där en lååång stund och kikade.

Kram Kram
Marie

Nygammalt sa...

Så mycket spännande du håller på med. Är imponerad att du hinner med allt. Min kreativa sida är inte på topp just nu men det brukar bli bättre när jag får komma hem till familjen en stund :)
(din vän hade verkligen dekorerat det fint, kul att kunna inspirera varandra så där)

Kram.

Arja sa...

Hejsan! Det måste ju vara helt ljuvligt att sitta på din "lilla" balkong med allt det vackra runt omkring sig. Vilka fina bilder!!!
kram kram
ps. Hos mig regnar det:O(

Les Cotrions sa...

White balcony and garden?? What's better???? My favourite colour for flowers! Love your images! I've the same plant...I don't remember the name!
Happy Wednesday Ingela!
Vale

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack Ingela för den otroligt fina antika tvättpåsen med brodyr.
Jag blev så rörd av presenten. Jag hoppas att du känner den varma kramen i från mig.
Jag gör ett inlägg på fredag, kolla då!
En bamsekram ifrån en glad och rörd Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va roligt !
Ja du platsar ju i vilken bok som helst !
Allt du rör vid blir ju bara sååå bra , du har en underbar känsla !
Ja här är värmen borta sen några dagar och det småregnar mest hela tiden :-(
Kraam/Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag skulle gärna sitta där på din balkong :) den må vara hur liten som helst... men fint som snus kommer det att vara!
kram
Marie

Black Iris sa...

Det må vara litet på balkongen men jättefint får du till det ändå.

Maidi