INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 17 juni 2010

Kul dag / Fun days

Nu är sommaren för fullt i min trädgård, här har det inretts till max inför två reportage på samma dag, phu det var mycket jobb men oooo så roligt. Jag har varit ledig i flera dagar från mitt ordinarie jobb för att hinna med allt jag skulle göra. Ett team från Expressen var här och de fotade mest inne och kommer även att skriva om boken Lev Vackert såklart. Sen har jag haft en journalist här som heter  Carina Bergius som gör en trädgårdsbok som kommer att komma ut till våren och den kommer att heta Vita Trädgårdar, det var så roligt och hon var en sån gooo tjej, tack snälla Carina för de fina presenterna. Hon fotade alla vita ställen i min trädgård.......
.....under mitt enorma äppelträd har jag en gammal soffa som jag hittat på loppis för några kronor, jag målade lite och satte på lite mysiga detaljer bla  järnkonsoller i varje hörn, och lite annat . Min arbetskamrat Sara är duktig på att sy så hon  har med kort varsel sytt detta underbara överdrag med madrass, allt är lätt att ta av och tvätta. Från början var det en sängkappa till en säng men det passade ju förståss inte med det fixade Sara lätt som en plätt..........

Vi fikade ute med hembakt, solens strålar och en kanna fylld med rosensaft och hallon........


.....jordgubbar i höga efterrättsglas från Indiska, grädde på toppen..........

.........rosensaften tillsammans med hallon smakar sommarlov............

..........en gammal skylt i emalj från början av 1900-talet passade bra på soffan.....

....Expressen var oxå hemma hos min vän Petra och våra reportage kommer att vara med nu i sommar i tidningen Leva Bo. Jag blir väldigt effektiv när det är bråttom och jag fick mycket gjort här hemma bla målade jag om ett hus hihi inte hela men väl halva hahaha. Stönig som en gris rodde jag allt i land och allt blev klart, jag kommer att visa er vad jag gjort framöver.
Tack snälla rara för allt fint ni alla skriver, hinner inte skriva till er alla men är såå tacksam för allt fint ni alltid skriver. Kramar i massor/Ingela.

53 kommentarer:

Sweet Old Vintage sa...

This is just ever so lovely... I enjoyed my visit and it felt like I just sank into this spce for a few moments of lovliness.... Blessings..

Home and Lifestyle sa...

You will be so proud...your white garden is great and your pictures for the new book will be lovely! I'm so curious!

Have a sunny day! Many hugs, Ingrid

Rose Garden Malevik sa...

w
o
O
w

w
o
O
w

me like :)
Riktigt snyggt
Håkan

Unknown sa...

Spännande med reportag, man får gjort mycket innan de kommer, skönt när det är över:)
Så fina bilder och soffan blev så fin med konsollerna.
Kram Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad härligt! Det händer mycket skoj i ditt liv nu!
Underbara bilder hos dig som vanligt!
Ha en goer helg!
kram
nina

Norregård sa...

Hej!!
Jisses, vad vackert Ingela!! Snacka om att du lever vackert;o)
Bilderna är så somrigt vackra!!

Kram Malin

sylvia sa...

hei Ingela.
såå vakkert i din hage,jeg bare nyter av dine vakre bilder,herlig sommerstemning her,
flott den benken er med overkast og himmel,
nydelig servering.
så koselig med reportasje.lurer på om den blir solgt her i norge...
ønsker deg en herlig dag vidre kjære deg,
klem fra sylvia

nina/nice sa...

Otroligt inspirerande och vackra bilder!!!
Det där reportaget får man bara inte missa!
Du förvarnar väl om det?
Nej, nu måste jag gå och fika lite:o)
Ha en fortsatt fin dag!
Kram Nina

rustik charm sa...

Hej Ingela.

Men så många fina bilder du visar:) ska bli spännande att se trädgårdsboken. Kan behöva all inspiration jag kan få. Vi ska nämligen köpa hus och med den enorma trädgården vi får kan det verkligen behövas...

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses så fint! Nu är det två böcker jag absolut ska köpa, och så bilagan såklart när den kommer. Ljuvligt vackert du gjort med soffan.
Kram till dig
AnnaMaria

Unknown sa...

Du det var så otroligt vackert att kliva in i din trädgård och få ta del av allt vackert du hade skapat, det kändes faktiskt exakt som om man skulle befinna sig i ett riktigt paradis!!!! KRAM

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh vilka vackra bilder, gud så spännande:) ha en skön sommarkväll!!:) Kraam Izabell

Fleurette sa...

Hello my dear Ingela, From your photos breathes amazing summer sweat....is it beautiful!!!!
Nice evening and very nice summer:)
Hugs
Fleurete

It's me sa...

Hello my dear Ingela...........beautiful pictures from your garden......so nice !!.and tomorrow i will get your first book finnaly..........i let you know how i like it.......happy evening......hugs from me Ria....

Rummet för välbefinnande sa...

Tjingeling! Åhhh så fint du gjort Ingela. Du är helt otrolig alltså. Tänker fortfarande på det där fantastiska buffe-bordet ni dukade upp förra året. Det var verkligen en fröjd.....både för ögat och magen.
Ska bli så kul att se reportaget sen, för att inte tala om böckerna. Oj så mycket jag har att vänta på nu.

Kan tro att du sitter hemma och känner dig lite "urlakad" nu då efter att ha kört på i fullt ös :) :)
Ha det fint!
Kram kram Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

Suuuper vackert som vanligt;D
Du hojtar väl till när repotagen kommer så man kan skaffa sig ett ex.

Soliga kramar marie

Ljuva Drömmar sa...

Tänk att få sitta i din fina soffa och dricka saft i de underbara glasen. Jag förstår att de var hemma hos dig och fotade.

Ser fram emot repotaget, kramar Maria!

Junk De Lux sa...

NYDELIG!!! Her vil jeg faktisk bo...i den fantastiske sofaen;=)

Hanne

hemma hos lilla mej sa...

Vad underbart att få sitta i din fina trädgård och fika.Vilka härliga glas.Jag förstår att dom vill fota hos dej.Känns ju som man var i paradiset.Önskar dej en skön kväll gulliga du .Kramar Rita ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Vwet du Ingela, man skulle kunna tro att man dött och hamnat i himlen!!

För så vackert är det!!

Himmel vilken VIT och fin trädgårdshörna! Er bok kommer bli ngt alldeles extra och så spännade med en VIT trädgårdsbok, kan tro att hon fick mycket inspiration hos dig!!

Ser fram emot Expressens Leva & Bo, jag skulle också vara där i sommar, men vete sjutton när det kommer, det jag däremot vet är att mitt hem kommer i Vakre Hjem redan i juli el aug efter ett reportage som gjordes förra helgen, det blir spännade!

Lika spännade blir det att få hålla er nya bok i minhand till hösten, den kommer bli ngt alldels extra!

Så mycket vackra detaljer det var här, en loppissoffa, tillfixad så fin och står ute, en sån vill jag med ha, vackra glas fr Indiska, du är en stor inspirationskälla!!! Mari.

Les Cotrions sa...

Can I join your garden party??? Love your white sofa and each detail is simply marvellous!
Happy week end Ingela!
Vale

StinasLoppis m.m sa...

ÅH så vackert , där sklle jag gladeligen sitta o fika . Rosensaft det låter spännande har du gjort det själv ? Har aldrig smakat det . Man blir så glad av dina härliga bilder o blir så inspirerad av dej , Ta hand om dej o njut av sommaren Stora Kramen //STINA

Karin Linnea sa...

Vad vackert!!!
Kram Eva-Lena.

Margareta sa...

Så underbart mysigt du har dukat fram där i trädgården.Det kan ju inte bli annat än ett fantastiskt reportage
Och så dina fina kängor mitt i alltihop
Ser fram emot att se detta färdiga reportag.

Kramar från Margareta

Photo by Maria sa...

Så jäkla snyggt..

Glasen från Indiska har jag kollat in med, vill ha vinglasen i den serien :-)

Kram Mia

Mys och hemtrevnad sa...

Du är så duktig. Var stolt! Ska bli kul att se reportaget senare och dina bilder...kramis semlan...

Drömmen om ett torp sa...

Verkligen en fröjd för ögat att kika in här hos dig (som vanligt) Ingela...vackert!

Kram Linda (med NY blogg)

Ett Vitare Hem sa...

Spännande med repotagen och vilka underbara bilder!!
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fantastsiks fine bilder...og for en herlig sommerstemning...

dette må ha vært spennende å være med på...

moro å se utover i de forskjellige balder...

klem kersti9n

Anonym sa...

http://www.dustinhome.se/pd_5010185787.aspx
Vad tror du, kram p

Stina sa...

Underbart vackert!:-) kram Stina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Helt underbart Ingela , du e ju otrolig !
Jag slänger mig på cykeln och snart har du mig sittandes i allt ditt vackra ;-)
Love/Lotta

Viola sa...

Tror nog att du själv skulle kunna börja göra dina reportage, någon stylist behövs verkligen inte här...:D här har det oxå varit och fotats..det blir antingen för Lantliv eller Vackre hjem..eller ev. båda..men det dröjer nog innan detta kommer ut...ha en skön helg, kramen

Weisser Traum sa...

oh einfach traumhaft da würde ich auch gerne eine pause einlegen. danke für die schönen fotos.
sei lieb gegrüsst daniela

Vita små hjärtan sa...

Men Ingela du är så proffsig i allt du gör!!! Så himla inspirerande inredning hos dig!!!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så vackert i den vita hörnan! Förstår att de vill fota där...

Kram
Marie

Unknown sa...

Blev underbart vacker, vilket jobb du har gjort.
Kram Sarah

Lilla Blanka sa...

Hej söta Ingela!

Åhh vilken underbar bildkavalkad, såå många vackra bilder! Jag njuter, som alltid här :)

Kram och ha en jättefin helg!
Mia

Hannis sa...

Underbart!!
Får sån där "där kan man koppla av"känsla.
När jag ser alla med fina trädgårdar och verandor blir jag så inspirerad!

Här har du en till som är effektiv under press=))
Lustigt hur mycket jag hinner då*skrattar*

Kram Hannis

Black Iris sa...

Här behövs kraftuttryck!!!
Såå j.....kla vackert.
Så duktig du är på att få till det.

Maidi

Anonym sa...

Hi Ingela, I'm so glad you visited, so nice to hear from you!!
Everything is so lovely and inspiring!! Thanks so much for sharing. :)
Hugs ~ Jo

bikim sa...

sooooooooooooo romantic!
Rosa

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. Njuter. Så kul med reportagen. Du har lagt ner mycket jobb.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Å, så kul...då lär det väl snart komma i tryck då!!
Jag har varit i dina trakter idag och hämtat ett plåtskåp..nu ska det bara skuras och baxas in, hihi!
kraam

Åsa sa...

Så mycket spännande det händer hos dej. Ser supermysigt ut i din vita trädgård.

Kram Åsa

Annika sa...

Hej Ingela..:) blir så glad när just Du kikar in..... har varit usel ett tag med att kommentera men ska skärpa mig.... du visar ju oss så otroligt vackra bilder.... din trädgårdshörna var ju helt underbar o det kliar i fingrarna att sätta igång o greja när man varit inne hos dig o kikat... idag har jag ivart fall fått iorning på min nya sänggavel.. alltid nåt.... ser fram emot mera vackra bilder från Dig.... men du... glöm inte att njuuuta av sommaren bara...:) Kram frå di västare delera.....

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vilken sommardukning under äppelträdet.
Mycket vackert!
Kram Anette

Joyforhome sa...

åhh grattis till reportagen :) du måste vara super stolt över att du kommit så långt. Helt underbara bilder. Ska definitivt hålla utkik efter bilagan . Dem bilderna vill man inte missa

Ha en underbar dag

Kram Malin

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig!! Spennende med reportasjer!! Ha en fin ny uke! Klem

Jacqueline @ HOME sa...

Oh my goodness Ingela, it is beautiful beyond words. The garden bench, the way you have dressed it, the beautiful and delicious looking cake and, I must have a pair of those boots....they are wonderful.
Have a lovely week. XXXX

vardagsvitt sa...

Hej Ingela
Ser att du tordas exprimentera med nya bloggdesignen...kul!

De är så vackra glasen från Indiska men inget för saftkalas i det gröna hos mig med Anton pillerman... nä plastglas från IKEA får duga åt oss!!
Kram Marith

Solveig sa...

Å hjelpe meg, Ingela! Du slutter aldri å imponere! Jeg lar meg villig inspirere hver gang jeg entrer bloggen din. Du skaper så mye finT!!!
Dette er jo bare en drøm av en kosekrok i hagen! Helt etter mitt hjerte alt fra benk med skrift til tekstiler og den herlige saften med nydelige glass til!
Du er bare en sann inspirasjonskilde:o)) Deilige bilder:o)

Ønsker deg nydelige junidager - håper solen og varmen finner deg:o)
Klem fra Solveig

Disa E sa...

Oj vad sommarfint allting är.
Man blir sååå inspirerad av att titta in här alltid.
*måste genast gå och göra om*
Ha en skön vecka.