INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 21 mars 2011

Tupperware - Nej Tack

Hej på er, tänk att det är något visst med gamla plåtburkar från förr. De tilltalar mig såå mycket och de är såå användbara. Hellre lägger jag ner goda hembakta kakor eller godis i dessa gamla burkar än fula i plast (ursäkta mig tupperware hihi). Tänk vad fina de är när de är så här slitna, charmen är stor då de använts så flitigt. jag använder mina gamla burkar flitigt jag med och jag förvarar allt möjligt i dom.....

 ........den gamla sporren i porslin används också och alla de gamla bleckplåtsmåtten är mest till pynt, de växer inte på trän nu mera och jag blir såå glad då jag hittar någon sån här gammal någonstans i någon gömma..........
............tack alla ni som tittar in, jag läser allt som skrivs till mig och blir lika glad varje gång. Tyvärr är min tid knapp så jag hinner inte skriva till er som jag gjort förut men jag tittar gärna in och blir glad och inspirerad hos er. Kramar i massor/Ingela.

36 kommentarer:

annika sa...

Mmm...så fina och användbara. Härligt att de får leva vidare.

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina burkar! De är verkligen en prydnad, tänk att ha ett helt skafferi fyllt av så fina burkar *drömmande blick*

Vackra och inspirerande bilder.
Ha det så fint!
Kram,
Regina

Bente sa...

Helt enig med deg. De gamle boksene dine er sååå fine. Ha ei fin uke.

(eddas) sa...

Ja..jeg elsker slike gamle burker...nei plastikk vil vi ikke ha i hus:)
ha en fin fin dag...
klemklem

Älskade pion sa...

Säger som dig....inget slår en gammal härlig plåtburk.;)Fina burkar du har.Ha en skön dag.Kram Ulrika

Roses & Angels sa...

Hahha tupperware? Nej tack skulle jag också säga. Dina burkar mycket mycket finare. Så snyggt KRAM

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Så fint, både burkarna och dom gamla sakerna...
Frågan om den skulle kunna hålla om man skulle baka med sporren ? :)

Ha en jätte härlig tisdag !

Kramar SIRPA

Gugis Pärlor sa...

Ljuvligt gamla saker i ditt kök! Jag håller med om att det är mycket charmigare med glas- eller plåtburkar än nya i plast ;O) Ha en toppendag!

Kram Gugi

Penseldraget sa...

Inte tupperware hos mig heller ,nej fy för den fula plasten ;) dina burkar och dom små formarna är så fina och dekorativa. Alltid så härligt att kika in hos dig
stor kram pia

Unknown sa...

You are right, Ingela, that old stuff is much more beautifull!
Have a nice☼day!
Nicole

dagdrömmar i vitt sa...

Håller med dig. Gamla burkar är mycket finare. Jag samlar också på dem och ska fylla mitt blivande skafferi med dem. Även om de kommer stå tomma
( Vilket jag inte tror ) så ska de stå där och vara fina :)
Och det gör ingenting om du inte hinner skriva så ofta. Livet har sina olika faser, och man hinner olika mycket.
Kramkram / Nettan

Min lantliga dröm sa...

Hej!
Håller med dig, plåtburkar är bäst! Mitt senaste inlägg handlar också om plåtburkar, kika gärna in där :)

Ha en solig dag!
Kram Ulrika

Skogslyckan sa...

Ja hemska tanke, visst smakar också kakor bättre som ligger i en vacker burk! Och de kan stå framme och dra blickarna till sig!
Ha en fin dag!
Kram Pia

hagagården sa...

Underbart fina burkar och mått.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

rustik charm sa...

Hej Ingela.
Håller med dig. Man väljer ju inte fula plast burkar framför gammla fina plåtburkar:)

Ha en fin dag.
Kram Kristina

Rosor och Spetsar sa...

Visst är det härligt med gamla patinerade plåtburkar och vackert.
Och du som gör så mycket vackert med dina.
Kramen
Annelie

Plupps krypin sa...

Det är något med gamla burkar som gör att det känns hemtrevligt. När vi köpte vårt hus så var det lite saker kvar som vi fann på vinden, bl.a. en plåtburk som ser ut som ett pepparkakshus, så fin. Tyvärr så vill inte familjen att jag använder den men den står framme och pryder sin plats väl.
Kram Yvonne

Behindabluedoor sa...

Nydelige gamle bokser:))

Frøken Anker sa...

Tupperware og gamle dåser er to forskellige ting. Og en rest fra middagsmaden vil jeg hellere have i en Tupperware. Mens kager og kis mm må gerne komme i gamle dåser.
Skønne billeder :-)

kallebodalantliv sa...

hÅLLER MED DIG ... tänk att man hade så många plastburkar förr ..och till på köpet tyckte de var fina ...finns endel rester kvar ...men inget slår de gamla plåtburkarna ....älskar också dom ...kram jeanette.kallebodalantliv

Bitte sa...

Jag är också så förtjust i gamla burkar, ju slitnare, desto vackrare i mina ögon :-). Precis som du skriver kan man aldrig få för många!

Jag förstår att du har fullt upp med butiken, det ska bli så spännande att få se bilder därifrån framöver! Om jag kommer iväg på en "Värmlands-turné" i sommar som jag hoppas på, kommer jag absolut att kika in till er :-).

Ha en fortsatt bra vecka!

Många kramar
Bitte

Photo by Maria sa...

Så snyggt med gamla plåtburkar och perfekt till torra varor :-)

Kram Mia

Madame Morell sa...

Men Ingela, du har ju massa tupperware-prylar i ditt skafferi! Nej då, skoja bara, där är det tupperwarefritt! Puss på nosen.

Änglarnas hus sa...

Jag håller helt med dig!! Inget är vackrare än slitna burkar.. och dessa var riktigt vackra!!

Kramis Sanne!!

Fleurette sa...

Hello my dearest Ingela, It is very beautiful tin box!!
I wish you a beautiful spring:)
Big hugs
Good night
Fleurette

Myownhome sa...

Håller med dig! Gammalt och personligt går först :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh visst är påltburkarna så mycket vackrare!
Ha en riktigt härlig onsdag!
Kram/Lena

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina gamla burkar. Helt förståeligt att du inte hinner med allt.
Kram Agneta

Vitt för själen sa...

Så fina burkar :)

Ne inga platsbyttor här heller!!
Må så gott, kram Sophia

Hammarsbacken sa...

Underbara burkar. Tupperwareburkarna gömmer man ju i ett skåp. Men sådana där vackra burkar får gärna stå framme. Kram Sonja

H sa...

Hvilken fantastisk blogg du har! Og jeg er helt enig med deg- alt en omgir seg med bør være en fryd for øyet- selv havregrynburken;)

Ønsker deg en riktig god helg!

Hege

H sa...

Hvilken fantastisk blogg du har! Og jeg er helt enig med deg- alt en omgir seg med bør være en fryd for øyet- selv havregrynburken;)

Ønsker deg en riktig god helg!

Hege

Unknown sa...

Those boxes are really unique and beautiful. I have never seen any tin boxes that look like these!!
I love them!!!
Have a great Friday!!!

Chris :o)

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Håller med om att det är mkt finare med burkar i plå,samlar själv.
Använder mina till mycket,stylade inne i skafferiet (visserligen)ingen ser det men jag ville ha så.Med fina burkar & fina bomullsspetsar på hyllkanten.
kram victoria

Solbakken sa...

Hei, du verden så flotte skatter du har. Det å sette de sammen til så flotte stilleben er jo også en kunst.

Ha en fin mars-helg.

Tinas bo sa...

Vilka vackra burkar!!
Letar ständigt efter såna, men det är väldigt svårt att hitta några! Men jag ger inte upp!!

Och vilka fantastiska speglar du har!!! Underbara!!

Ha en fin helg
Kram Tina