INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 13 mars 2011

Blomma i kopp med fat / Flower in a cup and saucer

Hej, vi jobbar på för fullt i den kommade Lev Vackert butiken och arbetet går framåt men ojoj så mycket mycket arbete det är. Vi har hantverkare som sliter av bara attan och div andra som hjälper till men det känns som att vi skulle behöva vara minst hundra man till. Vi har planer på att öppna till våren men vi får se hur långt vi hunnit då. Våren ja, vart är den? Hyazinter förknippar man med julen men det är en mycket vacker vårblomma som jag bara älskar............

..............satte några hyazinter i fina gamla kaffekoppar med fat och i bakgrunden syns pyntade tändsticksaskar...........

.....askarna är köpta i butik.
Kanske jag ska lägga mig tidigt i kväll, kanske nu faktiskt, godnatt och kram/Ingela.

34 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Vad ROLIGT med butiken :)
Jo jag vet var den är......HÄR :)


V
Å
R
P
A
R
T
Y
T


fortsätter.....
VÄLKOMMNEN :)
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan bara tänka mig hur ni sliter med renoverandet, inte konstigt du blir trött. Sätt på tv:n så somnar du direkt. Jättefint med hyacinter, en ljuvlig vårblomma.
Har smaskat i oss goda kolor under helgen, hallon, lakris, citron och choklad. Jättegott!
Kramar
Ha en skön vilsam kväll
AnnaMaria

Källeboda lantliv sa...

det ser ju sött ut ...gulligt att plantera i koppar ...knoppar påminner om vår...ja du måste vara trött ...så som du ligger i ...duktiga du ..bränn inte ut dig bara ...kram från jeanette.kallebodalantliv

fialka012 sa...

Moc pěkné vše...Hezký týden...

Home and Lifestyle sa...

Dear Ingela, I like your lovely cups with hyacinths!! Take care of yourself and make sure you're not too busy!!

Many hugs, Ingrid

Unknown sa...

Så vackra bilder! Så kul att få planera för det man tycker om! Lycka till med arbetet! Ha det gott. Kram Lenita

Ett Vitare Hem sa...

Jag kan tänka mig att det är en massa hårt slit, ska bli så kul att komma och hälsa på er sen!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Unknown sa...

Som ni sliter är det inte konstigt att du är trött. Du gör rätt i att lägga dig tidigt.
Sött det blev att plantera lökar i gamla kaffekoppar :)

Kram Maria

Madame Morell sa...

Hej söta. Jag har dina trädgårds-redskap med i mitt senaste inlägg. De var ju med i boken vetu,,, du ska få dem tillbaks någon dag. Puss o kram

Tessan sa...

Så vackert att plantera vårblommorna i ljuvliga kaffekoppar. Förstår att ni har fullt upp med den nya butiken men det är aå roligt för oss ute i landet att få följa erta arbete. Vi väntar med spänning på slutresultatet.

It's me sa...

So beautiful Ingela !! ...have a nice evening sleep well !!....love Ria...xxx...

Norregård sa...

Vackert!!! Så spännande med butiken;o)

Kram Malin

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIG!! Ha en super ny uke, Ingela! KLEM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kan tänka mig att ni stupar i säng efter gott värv. Skönt att du hinner njuta av vackra, väldoftande blommor och vackra ting också=)

Ha det fint!
Kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Oj Gumman tidig kväll... Men ni sliter och står i så klart ni blir trötta!!!!
Kram o sov gottt.
Kram Agnetha

Penseldraget sa...

Jag förstår du somnar gott om kvällarna, men de måste vara så roligt att göra en butik ;) vi kommer defentivt och hälsar på sen ...jätte fint med blommorna
kram pia

Villa König sa...

What an exiting time! I wish I wouldn't live so far away, I would love to come to your butik opening. :-) Hugs Yvonne

Unknown sa...

Så fint. Gillar att använda gamla kaffekoppar på detta sättet. Och askarna är underbara. Ha en fin kväll!
/Annika

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilken spännande tid ni har framför er!! Hoppas få möjlighet att besöka er en dag!!

Fint med blommorna i kopparna.

Sov gott!
Monica

Mitt hvite hus sa...

Ja dere har en herlig tid foran dere... vet ikke om du har fått med deg at jeg åpner også butikk___ spennende..

klemmer 0))

VACKRA hem & interiör sa...

Lycka till med allt slit! Ska bli spännande att besöka er när ni öppnar.
Kram
Pia

hemma hos lilla mej sa...

Förstår att du stupar i säng efter allt slit .Men tycker det är så himla skoj att ni ska öppna eran butik.Himla fint med hyacinerna i dom små kopparna.Jag tycker att det är fint med hyacinter också på våren .Jag köpte hyacinter som snitt och blandade med blåbärsris och det blev himla fint....Lycka till med allt goa Ingela.Sov gott dröm sött.Varm kram Rita ♥

Blåbärs och smultronstället sa...

Så gulligt och vårligt Ingela!
Jag förstår att ni har mycket att göra, men när ni öppnar kommer ni att må såå bra och njuta av allt.
Lycka till!
Kram Susanne

High Street Cottage sa...

Hi Ingela, I love seeing ideas that I've actually done, I'm a bit famous for my hostess and get well gifts! I do the same thing, only I use vintage creamers and sugar bowls! They have a tad more room than the cup and saucers. I have been known to fill them with candy too, but I much prefer fresh flowers, potted.
Yours are wonderful! xoxo tami

Weisser Traum sa...

oh morgen du liebe
deine blumendeko einfach bezaubernd schön.
wünsche dir eine schöne woche.
sei lieb gegrüsst daniela

Marie sa...

Förstår att ni jobbar och sliter med butiken nu, spännande!

Jag tycker också att hyacinten är en ljuvlig vårblomma, så fint du har planterat dem i kopparna.

Kram Marie

Unknown sa...

Very nice, these flowers in cups!
I hope you did sleep well!
♥Nicole

Mamma C sa...

Förstår att det är jobb från morgon till kväll med er butik. Kan vara skönt att lägga huvudet på kudden och bara slappna av.
Kram Mamma C

Martina Andersson sa...

Hej vännen =)
Hoppas att allt är bra med dig =)?
Idag är jag inne hos dig och njuter av alla dina underbara bilder =)
Du har ett fantastiskt hem KRAM TINA

Rummet för välbefinnande sa...

Tjingeling tjejen! Hoppas det går bra med byggandet. Jag är så spänd och så nyfiken så det inte är klokt... Kanske sätter mig lösnäsa och smyger förbi någon dag ;P ;P
Det är ju helt sanslöst underbart det här för nu har nästa dröm slagit in. Vi har fått möjligheten att hyra hela huset vet du och det är helt magiskt detta.
Så jag håller allt igång och målar och grejar här också faktiskt. Men, det är klart, det är ju bara en bråkdel av det projektet som ni har.
Ha en fin dag!
Kram Mia

Black Iris sa...

Det där blev verkligen fint. Sällan man dricker kaffe i sånt porslin numera sen muggarna gjorde entré.

Kram Maidi

Country Hill sa...

Ni är så duktiga förstår att ni sliter det är alltid mer jobb än man tror men det kommer att bli hur fint som helst.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Du har så fiffiga grejer för dig, fint!

Kram Johanna

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon

Vad fint och så många fina speglar.
Ha en fin helg

Kram Sirpa