INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 16 december 2008

Pynt i en vrå....

Hej alla gulliga som tittar in, nu börjar det dra ihop sig till att så smått ha det mesta klart, detta gäller förståss inte mig men vad gör väl det! Jag har en ynka dag ledigt innan jul och på den dagen ska mycket ske. Har i alla fall pyntat lite här och där och så här ser då min hall ut........
..... det behövs inte så mycket igentligen för att skapa stämmning, lite grönt, ljus och ljusslingor.........
.......en liten gran i en gammal silverurna (loppis så klart)
.......många gamla pepparkaksmått, tänk vad fina dom var förr (klicka på bilderna så syns de bättre)


.........två gamla kakmått som jag fått av min goa vän Petra http://www.romantiskahem.blogspot.com de passade perfekt att sätta en hyasint i........


.......gnistrande stjärnor på fat....
........ så sänker sig sagta mörkret och det lyser mysigt i fönstren. Den höga pyramiden har jag gjort av hönsnät och fyllt hela med halm satte sedan allt i en vacker kruka med fot som jag målat vit, lindade sedan små lampor runt hela pyramiden sprutade sedan allt med vit färg klart!
Jag har nu en helg till kvar att sälja mina saker och jag är så otroligt nöjd med att ha gjort detta, ni som vill besöka mig är hjärtligt välkommen till Ölme diversehandel
Lördag och Söndag 11.00 - 17.00
Ha det så bra alla tills vi ses nästa gång Kram/Ingela.

33 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad du har pyntat fint Ingela!!!
Jag ligger efter så i år, men det brukar brinna i baken till slut, så det blir väl så i år också!!!!

Jovisst jobbar jag på fredag!!
Fram till 1400 tror jag!

Kram!
E-K/noll54

Ann sa...

Hejsan... Ville bara göra ett fotavtryck i din fina blogg. Underbara bilder och ideér.
Mvh Ann

Jenny Oak Fae sa...

Så otroligt vackert du har pyntat, jag blir alldeles mållös...

: )

KRAM, Jenny

<3

Unknown sa...

Men himmel Ingela! Jag bli alltid så himmla inspirerad och lycklig av att se dina ljuva bilder och ditt vackra hem! Kram Petra
ps. en check imorgon? ds

Unknown sa...

hihi glömde säga att kakformarna blev ju jätte fina som blomhållare!!! Kram Petra

My home is my Castle sa...

Åååå så vakkert du har pyntet !!
Jeg likte alt, men falt veldig for den pyramiden du har laget :))
Nydelig er den...

Herlige bilder :)
Klem,Kari

My home is my Castle sa...

Åååå så vakkert du har pyntet !!
Jeg likte alt, men falt veldig for den pyramiden du har laget :))
Nydelig er den...

Herlige bilder :)
Klem,Kari

My home is my Castle sa...

Åååå så vakkert du har pyntet !!
Jeg likte alt, men falt veldig for den pyramiden du har laget :))
Nydelig er den...

Herlige bilder :)
Klem,Kari

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Ingela!

Alltid lika fint när man kikar in hos dig. Din hall är ljuvlig.
Så fint med kakformarna.

Kram Viveka

Anonym sa...

Så mysigt!!!
Vilket vackert hem du har!!!

Kram!

Ekebo sa...

Super fint har du pyntat!! Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Nydelig du har pyntet. Det fine treet ditt var jo prikken over ièn=)
Ønsker deg en fin dag Klem Kerstin

maiju sa...

Vilken stämning du har där!! Och så många fina detaljer att jag nästan svimmar här, du är nu en duktig tjej att pynta och fixa!

Ha det så bra!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ååååå så fint du pyntat !! Jag njuter i fulla drag !
Här blir det inte mycket pyntat , jag har fastnat i vår köksrenovering :-(
Men jag kanske tar mig på slutspurten ...annars kan jag ju alltid komma in hit och njuta .

Kram/Lotta

Viola sa...

Hej Ingela, jag bara njuter utav alla dina vackra vita julpyntasde bilder, är så fint, tror jag får ta mig en sväng in igen, och ha det gott sista veckan inför storhelgen, kram VIOLA

Goa sa...

Herre jessus, Ingela så fint det är i din hall!!!
Helt ljuvligt!
Gillar verkligen din hönsnätsstrut...superfin!

Så vill jag tacka för dina varma ord till mig om reportaget! Jag rodnar...på riktigt!
Du är så himla snäll..:)

Hoppas du mår bra trots att det rullar på fort nu!

Största kramen min till dig!
Jag är så glad för att du låter oss följa din inspiration!

Må bäst...

Vitt och nött sa...

va fint du har pyntat!! jättefina bilder!
såna där kakformar köpte ja på loppis i måndags! dom får agera ljusstakar för tillfället..

ha en skön dag!
kram!

Home No.1 sa...

hej Ingela vad smart ide det där med hönsnätsstruten jag har två jag gjorde som bara står och väntar!!
Kram annica.

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mycket mysigt hemma hos dig!!! Inspiration till tusen!:)

Önskar nu dig en riktigt skön och avkopplande jul!!!

Kramar! ♥

lottens vita och gröna sa...

oh så underbart fint du har det, in i minsta vrå ingela! önskar dig en härlig vecka i julrushartid, varmkram lotten

Fröken Fräken sa...

Vad många fina saker! Jag gillar de där krukorna i en korg på sista bilden särskilt och konen var ju hur häftig som helst!

Hem och Lycka sa...

Jag säger bara ååå, sååå vackert! kram

Unknown sa...

Hej.
Gick förbi dit hus på vägen till jobbet, det lyste jättefint. La specielt märke till din pyramid:) Mysig.
Kram Sarah

idémakeriet sa...

Vad roligt att du ville vara med i tävlingen, tyvärr hade du inte tur.
Jag hade så gärna uppfylld dina önskningar med men det får vara en annan gång.
Hela veckan gäller det fraktfritt leverans när du beställer något ur webbutiken.
Ha det så bäst.
Kram Gerda

annashusidingtuna sa...

Du har ju fått det underbart fint och stämningsfullt, fst du har haft lite tid, det märks inte, det ser super härligt ut.
Kram Anna

Kallholmen sa...

Oj vilka ideer du har Ingela. Otroligt fin hall!

Där känner man sig välkommen.
Tänk att du hinner då så mycket fasten du har så lite tid.
Jag får verkligen lägga in 5:an dom sista dagarna för nu har då veckorna bara sprungit iväg och inget hemma blivit gjort.
Kram Malin

Veronica sa...

Så fint du har det! Den härliga konfornade ljurkreationen är bara sååå härlig! Vilken idé!

Kram Veronica

Jenny Oak Fae sa...

TACK så hjärtligt för ditt grattis!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Linneagården sa...

Gillar din vrå & dina bilder jättemycket.
Ha det gott & GOD JUL
//madelene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Din hall är jättemysig! Och jag är jättesugen på att testa att göra en sådan ljusstrut!
Må så gott!
kram
nina

hemtrevnad marie sa...

Så fint du pyntat!!
Och jag tror nog att du har fint så det räcker till Jul!!!
Du skulle se här...fyra pojkar och en Gube...du må tro att det ser ut...man hinner inte röja förrän det ser ut som hela havet stormar...phu!
Nu har jag just målat färdigt en rullgardin och en jultavla...sen stack jag emellan med en fin handdukshängare som jag köpte för halva priset på Nostalgia och kuriosa igår...den var då cremegul...men är numera vit!!
Kakmåtten med hyacinten var jättefint!
Ha en fin fortsättning på veckan!!

Unknown sa...

Hihi... javisst är det tomatar på skänken, men de ska verkligen inte stå där utan de fick vara där bara medans jag fotade. Jag ska ha med dem i min juldukspyntning.... De säljer ju ut julblommor och lite pyssel (mest ja inte vår still men billigt är det och lite finns det allt) på saltmästaren. Ksd, så trevligt men ´jag antar att du kommer få trängas en del, men jag är faktiskt ´lite avvis, ler. Jag pratade en snabbis med Daniel igår men det kan vi ta sen, i helgen ska vi iallafall få ett "slarv utkast". Ha nu en riktigt god och mysig helg och ja jag ska ta det lungt....ler. Kram Petra

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull vit julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla