INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

lördag 6 december 2008

Mera jul....

Hej alla älskade vänner, ja nu duggar inte inläggen tätt precis men jag hinner inte med. Jag producerar alla möjliga saker och pynt för brinnande livet och försöker hinna med allt som jag vill göra, det värsta eller vad man ska säga är att ju mer man håller på desto mer idee' r föds , jag är en mästare på att komma på nya saker hela tiden. Jag fortsätter att stå på julmarknaden på Ölme diversehandel alla Lördagar och Söndagar fram till jul.
Tack alla ni som handlar av mig och alla som jag skickar grejer till i övriga landet, jag får sådan stor respons för allt jag tillverkat och jag är såå tacksam.

....fortsätter visa lite från min lilla tillfälliga hörna på loftet där jag håller till. Dessa kola strutar tar slut varje gång så nu får jag koka ny kola igen.....

....ett litet hörn med alla saker...



.... postsäckarna tog slut direkt......

.....julgranen i hinken med div pynt......



....julkort i långa banor.....


..... många olika tavlor stora och små och alla olika.....

......nu ska jag försöka att julpynta här hemma ,jag har inte ens hunnit att gjort iordning någon adventsljusstake eller tagit fram varken stakar eller stjärnor vilken tur att jag kan titta in till er bloggare för att se allt fint ni har.
Kram på er alla/Ingela.






50 kommentarer:

Leamarlené sa...

Så mycket vackert du säljer. Hoppas försäljningen går bra. hade gärna velat vara där.

Det är rätt så stressigt just nu. Tror att man har för stora krav på sig själv. Jag har gjort nästan alla mina måsten så nu hoppas jag att jag kan ta det lite lugnt.

kram, Marlene

Glitter och Marsipan sa...

Å,vad mycket fint du hittar på.
Det måste vara roligt att stå på julmarknad och sälja sina saker.
Men mycket är det som ska göras denna månad(och som man vill göra).
Ha det gott och lycka till med allt.
kram Anette

Mitt hvite hus sa...

Så mange vakre ting du har laget. Jeg blir helt stum jeg. Og som jeg skulle besøkt deg ...
Ønsker deg en fin lørdagskveld0)
Klem Kerstin

Home No.1 sa...

hej Ingela, jobba inte ihjäl dig bara...vad mycket fint jag blir så inspirerad av dina vackra bilder på dina fin fina alster jag vill bara pyssla ja me!Roligt att det går så bra med din försäljning!
Kram från Annica.

Veronica sa...

Jaha, då sitter jag här igen, läser ditt inlägg och drägglar! TÄNK så mycket fint du visar jämt!

Kram Veronica

Viveka i Bläckhornet sa...

Men människa så duktig du är!
Hur mycket fina saker som helst. Och det förstår jag väl att säckarna tog slut. Jag är glad för din skull :)

Kram Viveka

Millas hem sa...

Åh, så himla mycket fint!
Kram

Nettan sa...

Aha, så du står i Ölme lanthandeln, vad kul =0).
Förstår om dina underbara alster tar slut ;0).
Min stora syrra bor ju i Ölme, Åsviken.

Hoppas du får lite tid 6 ledighet över på helgerna då !
Kram Nettan

Vitt och nött sa...

ååå ja önskar ja kunde va där!! för attans va många fina saker du säljer!!!

kram!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så mycket fint du gjort, jag är likadan när jag väl pysslar så sprutar jag med fler och fler ideer. Ta det lungt nu ett tag så du hinner njuta av julen. Vet hur intensivt det är med alla julmarknader och man behöver verkligen andas. Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Ja, du det är sååå mkt fint! Jag tänkte också till att visa lite bilder från din härliga marknad. KRAM Petra

här är gudagott att vara sa...

Så mycket fint!! jag måste komma
och titta. Haregott!

heavenandearth sa...

Himmel så fina saker du gör! Så kul att titta på dina vackra bilder!
Lova att du tar det lite lugnt oxå!! ;-)

Hoppas att du finner en stund till kvällen att tända ett adventsljus o sätta dig ner o njuta..
Var rädd om dig!

Iréne

Viola sa...

Så muycket fint du säljer Ingela, förstår att det är åtgång på alla dina fina saker, men stressa inte ihjäl dig fram till jul, en stor kram VIOLA

My Lovely Things sa...

åh vad du skapar vackra saker..jag blir alldeles mållös..så vackert..
du är helt otroligt duktig..
kram anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är synd att du bor så långt borta! Hade velat se allt detta vackra live! Glöm inte ta det lite lugnt också!
Önskar dig en skön kväll och en fin ny vecka!
kram på dig vännen!
nina

Åsa sa...

Jättemånga vackra saker. Förstår att kolorna tar slut på en gång..billigt och i så fina strutar. Blev väldigt sugen.

Ju mer man tillverkar ju mer kommer man på...det känner jag verkligen igen. Kul men jobbigt ibland. Tusen saker i hjärnan och sen ska man hinna med att pyssla i hemmet åxå.

Hoppas att du får sälja mycket.
Kramisar Åsa

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh men Ingela...ja jag blir så sjuk av allt det vackra!!! Du är ju såååå duktig! Hihi ja jag är helt slut av det lilla jag tillverkar själv =)

Kram Anita

Tulipa sa...

Postsäcken var ju jättefin...och korten har jag berömt flera gånger. Kola har jag inte sett innan att du också tillverkar och säljer!
Kram Tulipa

Skomakartummen sa...

Åhhh... så mycket fint. Strutarna hade direkt följt med mig också hem. kram sari

Noll54/Eva-Karin sa...

Jag skulle ha varit hos dej idag.Detta var planerat!!! Men vi skulle på julbord, som jag glömt bort. Och jag hade massor att göra här hemma, min enda lediga helg! Det är några saker som jag vill ha, så jag ringer dej! Det ser SÅÅ fint ut ALLT du gjort. Du är så duktig Ingela!

Ha det så bra och kram på dej min vän!
E-K/noll54

Levindas Värld sa...

Men OJ så mkt fint du har skapat! Och vilken härlig hörna du har där på loftet :) Va roligt!!

Ja va synd att jag inte hann på dina underbara julsäckar... *snyft*

Du har verkligen lagt ner ett jättejobb på dem, de är helt underbara!!

Förstår att du får bra respons på det du gör, du gör så välarbetade och fina saker :)

Ha nu en bra start på veckan, kramen!

hemtrevnad marie sa...

Jisses vad du håller igång!!
Kul att det går så bra!!
Vet hur det var när man själv hade julmarknad...man hann ingenting hemma....fast jag tar igen det nu!
ha en fin måndag!!
kramis

Jojo sa...

Men herre min jeeeee, vad otroligt mycket fint du har gjort! Det är ju bara så vackert..

Skönt att se att man inte är enda som inte hinner med i julsvängarna =)

Ha en fin vecka
Kram Jojo

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men himmel så kul, och vilket mysigt loft, klart som fasen du inte hinner med nya inlägg stup i ett, och lika klart att allt tar slut, höj priset på strutarna med kola, bara kolorna skulle jag det för, och struten med separat, den är värd det dubbla!! Så mycket fina kort, bilder, strutar, etiketter och den säcken, så fin, jag förstår att den tog slut den med, har du inte webbshop, jag vill shoppa av dig! Mari.

Liten Bod sa...

Jag förstår precis, är exakt lika dan! Tur att jag bara har julmarknad en helg, annars hade jag nog fått sparken hemma :) Så fina saker du gjort, och vad fin din lilla hörna var! Hoppas du hinner hämta andan någon gång före jul :) Kram, Tina

annashusidingtuna sa...

Oj, så mycket fint du visar, förstår att det blir svårt att hinna med hemma då du har så mycket annat som ska göras.
Kram Anna

Änglahem sa...

Hej Ingela,

Jösses vad du producerar det ena vackra tinget efter det andra!
Och vad kul att få se dig på kort! blir alltid så mycket trevligare när man kan se personen framför sig. Trevligare var kanske fel ord, för här är alltid så himla trevligt att hälsa på, personligare är väl mer rätt ord.

Jag älskar dina vackra tavlor!

Hoppas du hinner med att pynta lite hemma med, men jul blir det ändå.....påstås det*fniss*.

Må så gott, vännen!
Kramar, Ulrika

Mjuka sa...

Du inte så konstigt att det är en strykande åtgång på dina saker, de är sååå duktig! Lite kola hade inte suttit dumt nu :-)
kramar Malin

Jenny Oak Fae sa...

TACK...du är så go du också..!

: )

Kram & ha det GOTT!

Jenny

<3

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Ojojoj...så mycket VACKERT!!! Önskar jag kunde göra ett besök...
Jag förstår att kolan tar slut..strutarna är ju bedårande! Men du, 20 spänn? alldeles för billigt! Ta mer betalt!

Jag har hunnit få in en pyttegran iallafall..& en & annan strut..Dina fantastiskt fina julkort har jag hängt upp i köksfönstret, ska visa när detta mörker därute lättar så inte blixten bländar mig..

Ha det bra rara du!
Kramar Camilla

Adoridarling sa...

Vad mycket fint du säljer, förstår att flitens lampa brinner!! Ha en jättebra vecka!
kram

faire un songe sa...

I'm bowled over by your beautiful bags.
Self-made ..?
Many creative things seen.
Hugs Hetty Holland

Unknown sa...

Ja, jag hoppas verkligen att vi kan pusta ut, jag kan ju inte påstå att jag inte fick hjärtsnörp!!! Vilken tid ska vi säga i morgon? Jag ska till mormor och fira henne på eftermiddagen. Glöm inte alla papper, ler. Kram kontrollfreaket...

Hem och Lycka sa...

Åå vad mycket fint du säljer, jag hade shoppat upp halva ditt sortiment om jag hade kommit ;-) Kolastrutarna förstår jag mycket väl att de tar slut, helt underbara! kram

Anonym sa...

God morgen :)
Å som du har stått på Ingela - SÅ herlig! Skulle gjerne ha vært å besøkt deg på markedet - det ser koselig ut!
Håper du får litt tid til å slappe av før jul også - selvom det er et ordtak som sier at "At male er at hvila"... likte din tavla veldig godt :)
Ha en fin dag!
Klem fra Solveig

Kerstin sa...

ÅÅÅ, så mye vakkert du har laget og selger. Det er jo reneste himmelriket å besøke bloggen din :)
De julsekkene er jo bare underbare. Er det noe du selger? Hva er isåfall prisen?
Håper det er ok at jeg linker til deg.
Kerstin

MiaMaria sa...

Hej Ingela!

Oj, massor av vackert för ögat och plånboken!

Så kul att det går toppen med försäljningen!

HA´det så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Duuu! Kan du skicka några kola strutar till mig i Oslo????????????
Hagastubben 57
0980 Oslo


Det ær jag værd. :)
Puss

Emma sa...

så mycket fint du däljer vad du är duktig.

Kram Emma

Inspiration i vitt sa...

Hej Michaela, hahaha vad du är rolig jag blir såå full i skratt, det är klart att jag kan skicka dig lite kola min stora gumma. Kram på dig/Mammi

Anonym sa...

haha ja... Men det ær sant, ja måste ha kola, finns inget sånt hær :/ Send mig de idag da lilla mamsen? :) med en eneste gang ;D
Pusspuss

johanne`s rom sa...

Så fint at salget går bra, men så er det jo bare så flott alt du har. Lykke til videre i førjulstiden.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så mycket fint så man blir ju alldeles nipprig!
Tänk om man kunde besökt dig!
Kram
Marie

Marie sa...

Du är ju helt otrolig Ingela, jösses så mycket vackert du tillverkar. Förstår mycket väl att det har strykande åtgång!!!!!

Många kramar
Marie

idémakeriet sa...

Men Gud Ingela vilka härliga saker har du tillverkat.
Jag stor älskade dina gammaldags foto album, väldigt snygga.
Kan tänka mig att du är helt i julgranens topp med allt du behöver göra, alt energi man får, all beröm man får, osv.
Ditt hem kommer du att fixa senare.
Det är nu du ska hugga och sedan kan du sätta dig ner framför brasan och mysa när det är lugnare.
Ha det bäst vännen.
Kram Gerda

Annika sa...

Ännu mera vackra bilder på vackert pynt... hoppas bara du hinner pynta lite hemma också.... det tar tid att göra o medverka på marknader... Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Har nog sett hos Petra hur mycket fint du har. Du gör ju helt otroligt fina saker. Förstår att du inte har haft tid att fixa hemma med den produktionen du har.

Kramar Ullis

Himlarum sa...

Åh, den som ändå hade tid att åka och shoppa hos dig!!! Så kreativ du är och så mycket fint du säljer! Jag förstår att sakerna går åt som smör i solsken!!!

Roligt att du tyckte om min tvättbänk! Den är reserverad nu men jag tror jag tar den och emigrerar till okänd ort för jag börjar snudd på ångra mig...

Fortsatt lycka till med försäljningen!

Kram
Ann-Helen

spetsar och änglar sa...

Så mycket vackert du har hunnit med!!!!!!!!!!!
Postsäckarna var ju helt underbara!

Ville önska dig en fortsatt trevlig Advent.Och redan nu önska dig en GOD JUL!

Kram
Heléne