INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 17 juni 2008

Ett litet rum i trädgården......

Hej alla sköna,
att skapa olika rum i trädgården är min passion.
Tycker att det är så härligt att kunna slå sig ner lite var stans ute.
Alla vackra väggar, tak och golv finns ju redan där.
Då är det enkelt att möblera ut lite vackra sitt platser.....
en lyckta som sprider sitt sken en stilla sommar kväll
blommorna som kommit på plats i den tunga järnbacken från Honning & Flora.......
slå sig ner i skuggan under äppelträdet som är det finaste parasollet i min trädgård.

TACK ni alla som ger mig så generösa kommentarer och så många hade jag aldrig listat ut att jag skulle få. Kram på er/Ingela B.

38 kommentarer:

nettans lantliga hem sa...

Vad fint du har gjort under äppelträdet, de är skönt med skugga ibland
Kram Nettan

Jenny Oak Fae sa...

Ser verkligen vackert ut där under trädet!

: )

Kram, Jenny

<3

Levindas Värld sa...

Va fint du har gjort det i din trädgård! Gillar speciellt stolen och bordet under ditt "naturliga parasoll" - ser så inbjudanade och rofyllt ut :) Vacker fågelbur du har hängt upp också!

Ha en fortsatt mysig kväll!
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med olika rum i trädgården! Så försöker jag också skapa. Du har ju en härlig vrå där under trädet...och den fina backen blev snygg med blommor i. Honning och Flora, jag hoppas jag kommer dit i sommar.
Kram
Marie

Ann-Catrin sa...

Underbar plats där under äppelträdet... som en sagoplats.. jag älsakr min gamla äppelträd... finns inget bättre på somaren att vila under dom!!
kram A-C

Helena sa...

Så fint med små olika "rum" i trädgården! Vi skulle också kunna få till flera mysiga platser i vår trädgård, men det känns som att jag inte riktigt får till det!
Vad fina bilder från Danmark, tänk att det finns så mycket fint där...
Ha det gott/ Helena

Helena Dovier sa...

Vilken ljuvlig trädgård du har ordnat till! Måste vara härligt att ha så mycket vacker grönska omkring sig. Gissa om jag längtar efter det här i min lägenhet :-/.

Danmarksresan måste ha varit en riktig kick, kan jag tänka mig? Inspiration i vitt är väl bara förnamnet? :-) Metallbacken var otroligt fin i sig, och ännu bättre blev den ju med blommorna i.

Loppisen på Heden var helt okey. Den gav inga sensationskänslor, men ett par fynd fick jag med mig därifrån. Det som är bra med den är att den börjar redan kl 9, så även om man vill åka till andra loppisar på lördagförmiddagen hinner man med Heden först. Om man nu bara orkar släpa sig upp på lördagmorgonen - det är det som är det svåra, tycker jag :-).

Ha en härlig midsommar!

Kram från Helena

Linda sa...

Så fint du har gjort i trädgården med det lilla bordet och allt. Den där järnbacken är verkligen kanon! ha det bra! kram Linda

Solbritta sa...

Vad fint det blev vid äppelträdet, snygg back är det också!
Kram Solbritta

Unknown sa...

Himmel så fint det blev!!! Du har en sån fantasi att jag tror jag dör av avvund!
Tack så mkt för dina vackra kort, blev så glad! Har för övrigt en liten "crazy" idee som jag tänkte att vi skulle prata om och se om deb vore möjlig eller inte.

Mailade en sista gång till eva om lite frågor, ringer annars på fredag

Ha det fint. Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

ps. läs gärna vad A-C (Fint hemma) skrev i kommentaren hos mig om repotaget hemma hos henne. ds

Noll54/Eva-Karin sa...

Ha en skön midsommar!!!!!
Kram Eva-Karin/noll54

Gårdsromantik sa...

Det där var en bra idé med olika rum i trädgården. Så vackert du gjort vid ditt äppelträd - backen och lykta var så fina!

Kram Maud

hemtrevnad marie sa...

Visst är det härligt att få sitta under ett träd.....
Backen blev jättefin med blommor i!
ha en härlig midsommar!!
Kram

Mjuka sa...

Vackra härliga bilder!!! Trädgården har ju många rum!!
Kramar Malin

Hagbacken sa...

Åhh vad fint det ser ut...bilden ser ut att vara hämtad från en inredningstidning...visst är det underbart med träd? Jag är definitivt en trädkramare!

Kram Linda

Mitt hvite hus sa...

For en vakker hage og deilige rom i hagen din:=)
Likte kassen din veldig godt.

Det er alltid koselig og inspirerende å kikke innom deg. Du er kreativ og flink:=)

Klem

Anonym sa...

Sån underbar trädgård du har!
Du gör det så himla fint runtomkring dig!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

Ojojojoj...så vackert!

Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol& glada skratt !

Ta hand om varandra!

Kram Nilla

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men oj så mysigt där under äppeträdet! Ja du är så duktig att få allt så vackert och fint!

Ha en trevlig midsommar!

Kram Anita

Sara sa...

Mysigt med olika små rum i trädgården. Jättefina detaljer!
Kram Sara

Piffa och Puffa sa...

Så mysigt du har i din trädgård. Blir riktigt avundsjuk. Själv har vi knappt någon gräsmatta för våra hundar har grävt massor av gropar.
Ska göra ordning trädgården då min man har lagt om vårt tak färdigt.
Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Underbar hörna!!!

Önskar också dig en skön midsommar! Hoppas att du hinner känna av det lite trots jobbandet! Kramar!

In my house sa...

Åååå, vad mysigt!!! järn backen är ju bara helt otroligt fin,,, och allt de andra oxå... Du har de sååå fint!!

Hoppas att du får en bra midsommarhelg!

Kramar j

Anonym sa...

Ett alldeles underbart litet rum... verkligen inspirerande! Kram kram

Marie sa...

Jag försöker också skapa olika små rum i trädgården, vill gärna kunna sitta på lite olika ställe runt om i trädgården och njuta! Dina bilder är så mysiga, jag bara älskar den där järnbacken som du köpte på Honning & Flora. Buren är också helt underbar!

Ha en härlig midsommarhelg!
Kram Marie

idémakeriet sa...

Det blev ju ett jätte mysigt ställe under trädet.
Ha en super skön midsommar.
Kram Gerda

Linneagården sa...

Vilket mysigt ställe du har ordnat i trädgården. Järnbacken skulle jag oxå vilja ha...

Önskar dig en jättebra helg, med allt va det innebär.
Kram /madelene

Ankan sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder du visar! Själv hoppas jag på en riktig trädgårdssommar med hängmatta och dring och inte alltför mycket mygg och getingar! Trevlig midsommar!!!

Les Cotrions sa...

Lovely blog! So nice pictures! That's all I can enjoy of your blog because I'm Italian and I can't understand your language! I like home decor and I love creating for my home and for my web-shop!
Have a nice week end!
Ciao
Vale

hemtrevnad marie sa...

Så trist att jobba hela midsommaren då!!
Jag ska tänka på dig.....
Det lär nog inte bli några större galej här heller du...en annan är ju storasyster vet du, så då lär man få ta sig an mor, far, mormor och svärmor antar jag...det brukar bli så......trevligt det med visserligen , men ibland skulle man allt vilja hotta upp firandet lite.....;)
ha det gôtt iallfall!
kram

Hagbacken sa...

Jaha, skönt att höra att det inte bara är jag som jobbar då....

Hoppas du får en bra helg på jobbet, trevlig midsommar!

Kram Linda

MormorRuthsAnn sa...

Underbara bilder på en härligt vilsam plats, älskar den där tunga järnbacken...lite roligt, jag tänkte på det senast idag...har också en del sittplatser här och där i trädgården men jag tar mig nästan aldrig tid att sitta där...en har alltid så mycket att fixa, måla, ja du vet allt det där som hushållet "bjuder" på.

Men det är klart...att gå runt en sväng i trädgården är ju också en slags vila, man njuter av det man ser och mår bra.

Ha en underbar midsommar....nu får vi verkligen hoppas på uppehåll.

Kram Ann

Annika sa...

Vilka härliga rúm du skapat i din trädgård!! Kikar in så här på nattköken o önskar dig en riktigt härlig midsommar.. ♥ Annika

Hannis sa...

Härligt med arrangemang i trädgården.
Skapar ombonad känsla.

Jag personligen skulle lätt kunna tillbringa en dag under äppelträdet med en bok=))

Kram Hannis

Efwa sa...

Järnbacken är väldigt fin. En sådan skulle jag vilja ha... Det är såå mycket man vill ha *suck*
Kramar Efwa

K sa...

Ååååh vilken underbar blogg !!! sååå himla fint i trädgården m.m
Inspiration fick jag åsså av ditt fina vånings-arrangemang...suuuck där fick man ideér...är på jakt efter 40-årspresent. TACK FÖR INSPIRATION !Kram å trevlig midsommar /K

K sa...

Pssst får jag länka dej ;D ???

~ Underveis ~ sa...

ÅJ, VILKEN underbar blog! :