INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 4 juni 2008

Medelhavsrabatt?

Hej på er alla rara, tänkte fortsätta visa bilder i från trädgården(hoppas ni inte blir uttråkade) eftersom jag mest är ute och grejar vilket jag antar att de flesta är i det vackra vädret.
Äntligen är jag nästan färdig med min rabatt.
Här växte mest ogräs förut,muren runt huset var grön förut jag har målat den i en ljus ljus grå färg och över all gjord har jag lagt tummlade stenar i grått.
Jag ville att det skulle se ut lite som det gör runt Medelhavet vitt och lite medelhavsväxter och stenar plockade lite här och där.....

madonnan tittar ner i det varma havet!!!
trevåningsfatet i zink har bytt innehåll sedan sist.....
rosmarin är en underbar krydda.......
olivträdet, kanske att det kommer att bära frukt vad vet jag......
mera "kakor" på fatet.....
här syns nästan hela rabatten i sin helhet........
nämen vad har hänt här??? Vilken stoooor vatten skål jag fått mjao mjao.
Kan inte göra några inlägg föränn till veckan igen.
Jag och min kompis Yvonne ska åka till Danmark i 4 dagar ska bli sååå kul,ska minsann åka till Honning o Flora,Det gamle Baghus och Köpenhamn såklart.
Hoppas kunna ta fina bilder som jag kan visa er.
Soliga kramar till all ni /Ingela B.

30 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad fint du har gjort ! Visst är det skönt att kunna vara ute och röja! Har du fått användning av dina träskor ännu?
Ha det gott i Danmark!
Kram Eva-Karin/noll54

Linda sa...

Så fint du gör överallt! Du är verkligen duktig och pyssla! kram

Unknown sa...

Åh så vackert du gjort! ska du till honning og flora!!! Åh jag blir inte ett dugg avvis!! Så skoj!! Ha det gott så länge, Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Älfgärdet sa...

Jag tar tacksamt emot Danmarkstips! Vi ska dit i slutet av juni. Måste samla på mig lite adresser!

Färjtorp sa...

Men så fint du har gjort i din rabatt!! Så mycket ideér jag fick nu då...
Massa fina krukor och pynt !

Ha en trevlig resa!!
Kram Johanna

Min Verden sa...

Denne var flott! Utrolig fin og du har jobbet med den ser jeg for at den skal bli virkelig et syn for øyet. Jeg kommer tilbake til deg :) Takk for herlig inspirasjon. hanne

Änglahem sa...

Woooow!!!! vad fint!! Kakfatet blev ju så läckert!! Jag har ett som inte används, bara står och samlar damm....Får jag lov att härma?....meeen eftersom du är i Danmark och lustar dig kan du ju inte svara*tihi*...så jag gör så ändå!! Du får väl hänga mig efteråt isf!!*fniss*

Hoppas att resan blir som du önskar!
Kram, Ulrika

Ett hus i vitt sa...

Oj vilka vakra trädgårdsbilder du visar, inspirerande! Åh vad roligt att åka till Danmark, en härlig tid för en sådan resa kan jag tro. En fråga: Har du något knep med olivträdet för att det ska bära frukt? Har försökt själv med att pensla men inget har hänt. Kram, Anette

Hagbacken sa...

Åh vad fint du har!!

Ha det såå skönt i Danmark!

Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses vad fint du har gjort..riktigt mysigt..
Ska du till Danmark..till dom ställena som jag så gärna skulle vilja fara till...åhhh lyllos du, du måste fota mycket nu och visa !
ha det så bra nu Kram Anette

sabina sa...

Jättefint! Nu fick jag en ide´ igen... ett projekt till på väntelistan... ;)

Lyckos dig som får fara dit!

Anonym sa...

Men himmel! Hur vacker trädgård får man ha?, hihi
Så duktig du är på att få till det!
Underbart!

Sara sa...

Hejsan
Här fick man massor inspiration, vilken tur att jag hittade hit! Ha en fin helg.
Kram Sara

Granne med Selma sa...

Blev verkligen inspirerad av dina inlägg sedan jag var här sist! Vilken gåva du har när det gäller att få till det där lilla extra!
Kram Sussie

n o r d i n g å r d e n sa...

Å nej, man blir knappast uttråkad av såna vackra ting, fin trädgård och ljuvliga foton! Och den goa katten vill man ju bara gosa med! Så fint du har det! Ha en bra resa till Danmark! Mari.

Min Verden sa...

Hei igjen. Jeg linker deg opp, slik at jeg ikke mister deg. Håper det er ok. Har en venninne som er overbetatt av madonnaer ++ Jeg må vise henne dine sider. Hun fikk en flott madonna til fødselsdagen sin i dag så dette vil hun like. God weekend Hanne

Unknown sa...

Hejsan Ingela! Jag vill bara säga att jag nu lagt ut dig som min veckans blogg. Det är bara du säger till om det är något du vill att jag ska ändra. Ha det så gott! Kram Petra¨
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vilken jättefin blogg du har! Det du gjort i trädgården var helt fantastiskt. Har även tittat på tidigare bilder, vilka härliga bilder och idéer. Vad roligt att åka till Danmark, jag blir verkligen avis.
Är det ok att jag lägger in din blogg hos mig?
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

hemtrevnad marie sa...

Å, vad härligt med en Danmarkstur!!
så vackert du gjort det ute....älskar ditt "vattenblänk!"
ska bli kul att se bilder sen!
ha det gôtt!!

Hannis sa...

Ojoj,så fint!
Du har verkligen öga för arrangemang!

Kan tänka mig att det njuts där för fulla muggar=))

Skrattade åt din katt.
Jag ställde ut ett pytte fågelbad på balkongen och vips så blev det vattenskål åt katterna...

Hoppas du får en bra resa!Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fina bilder från din trädgård, här hittar jag massor av inspiration!

Hoppas att du har en toppenhelg i Danmark, väntar med spänning på allt du kan visa därifrån!

Ha det gott, stor kram!

Annika sa...

Vad fint det blev!!! Ha det så kul i Danmark!!! Kram Annika

Englagård sa...

Grattis till att ha blivit veckans blogg hos Romantiska hem:) Du har verkligen en inspirerande blogg, tack för att du delar med dig

kram karina

Syster vit sa...

Du har verkligen lyckats, det ser ut som en medelhavsrabbat. Mycke vilsamt för ögonen. Kram Liselott

nettans lantliga hem sa...

Va fint du har gjort, du är duktig. Ha en trevlig resa
Kram Nettan

My Lovely Things sa...

men Åh vad fint du gjort..

min hjärna snurrar verkligen på hög varv nu..jag blev hel inspirerad av dessa vackra bilder,,nu är jag verkligen på g..Nu ska vi se vad jag ska hitta på hemma i min trädgård..detta var verkligen fantastiska bilder..så inspirerande..slldeles fantstiskt fint..ha det riktigt underbart i Danmark..
krma anna

Min Verden sa...

Ja, alså, det var godt i Oslofjorden og jeg fikk mitt første bad i helgen. Det var ikke sånn at jeg måte svømme og svømme. Det er ikke det varmeste jeg har kjent ;) Lever sommeren helt ut! Ha en god uke. hanne

C De-sign sa...

Såduktig du är!!! och vilken fantastiskt bra ide!!! Mycket vackert blev det! Ha nu sköna dagar i Danmark! Kram fr C

Unknown sa...

Hejsan Ingela!
Hoppas att ni hade trevligt i Danmark och att du hittat massor av fynd! KLart att vi måste träffas innan de kommer, så skoj! JAg är jätte nervös och tycker att jag inte hinner med något utan bara jobbar. Så när jag kom till jobbet igår och de hade skrivit upp mig på midsommarhelgen blev jag en anningen put!
Men vi kan väl försöka att träffas till veckan. Jag är sååå nyfiken på ditt hem, du bjuder verkligen på bilder som gör att man vill se mer. Vart har du hittat glasbubblorna?
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

karin sa...

hej.äntligen har jag fått slå mig till ro en stund mellan flytt kartongerna.gud sååå himla fint du har det ,vart får du alla roliga och annorlunda ideér ifrån.är så himla glad att jag nämde dig för petra ang repotaget.det kommer bli kanon.vad mysigt det såg ut att vara i danmark vill dit.det är ju så man vill ha det i vår butik med lite blommor och sånt,men vi får jobba på det.ska bli kul att följa din och petras blogg ni har verkligen det super fint båda två,är verkligen avis fasst på ett possitivt sätt:-)kram karin-rum 21