INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 14 december 2009

Pysselverkstan fortsätter....

Hej alla gulliga, i pysselverkstan pysslas det för fullt och det är tillverkning som jag ägnat mig åt den sista månaden. Det har varit bra för mig att sitta och pyssla med en massa linne kort,strutar,tags mm. Jag har ju ett hjärta som rusar alldeles för fort och ett högt blodtryck och jag mår bra av att i lugn och ro göra det jag gillar allra mest. Har i år inte så mycket julpynt, gillar det enkla men vill så klart ha granris,hyazinter,julrosor,mossa,ljus,silverkulor,kors,madonnor och ljusslingor.........


........lite av varje på mitt gamla slagbord....


........choklad i mängder hör julen till,speciellt med gammaldags papper på hihi........


........när jag sitter och pysslar kommer jag på nya saker hela tiden och då blev den här skrivboken till. Klädde den med linnetyg och gamla spetsar,bilder,glitter,band och ett litet kors......


.......baksidan på boken ser ut så här. Tack snälla ni alla som skriver till mig, jag läser allt och ni gör mig så glad fast jag inte hunnit skriva tillbaka. Ha en härlig vecka och ta det lungt i stormen.Kram/Ingela.

58 kommentarer:

sylvia sa...

hei Ingela.
koselig ting du holder på med,deilig du kan få rolige hyggelige dager,pass på deg sel,vi vil ha deg leenge vet du.har høyt blod trykk jeg med,så vet hvordan du har det,
herlige bilder du viser,å de sjokoladene i
nydelig innpakkning var så herlige.
tenk 10 dager til jul,gleder med,har et stille tempo jeg å,koser oss masse i disse dager,
ha en kjempefin kveld.
stor klem fra sylvia

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag blir alldeles varm av lycka varje gång jag tittar in hos dig :) Du bjuder på sån inspiration och härliga bilder. Har man en svacka så stiger man direkt man läser dina rader. Nu hoppas jag att du tar hand om dig vännen och bara gör saker som gör dig glad.

Här har det snöat hela dagen och jag har just tänt bastun och ska njuta en stund.

Må bäst

Kraaaaaaam
Viveka

Vit som snö sa...

Vad bra att du lyssnar på din kropp och gör sånt som du mår bra av. Och sen får vi njuta av det också:)))
Underbart pynt! Och i den boken skulle jag gärna skriva mina memoarer;)
Kram Cilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint pyssel... härligt romantiskt!
Visst är det rogivande när man kan sitta och pyssla i lugn och ro.

Ha en fin vecka, kram Marie

Les Cotrions sa...

Hello Ingela! What beautiful post in natural shades! Love your labels and I adore chocolate!!!
Happy new week!
Vale

Njut i din trädgård sa...

Här är verkligen rätt plats för inspiration! Underbart!

Anns Gröna sa...

Så läckra saker du tillverat! Är så sugen på att få se dina tags - har helt snöat in på sådana själv. Boken blev ju jättefin. Fick genast en idé om en kalender till dotera som ska hjälpa henne hålla koll på sin vardag.
Fin bricka du har framdukad under julehelgen. Alltid något när man är sugen!
Önskar dig en skön och lagom avkopplande vecka!
Kram
Ann

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så himla fint du gör. Jag blir så pysselsugen när jag ser dina vackra saker. Nu längtar jag tills jag får dina kort... Kram Aydan

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ingela!

Så otroligt inspirerande bilder av din pysselverksad!!!

Boken du dekorerat är ju såå mysig!
Är det gamla poststämplar du har använt dig av?

Kram
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej Ingela!
BEHÖVER BLOGGHJÄLP!!!!
Mitt bildminne i blogger är slut;((
Vet du något om sånt???


DERSPERAT MILLAN!!!!

Ps. Ditt pyssel är jättefint!!

Kalasgott - matblogg! sa...

Åh så fina inslagningar! Tack för tipset! Så skall jag slå in de ätbara julklapparna! :-)

Photo by Maria sa...

Så fint du pyntat..

Kram
Mia

LantlivsAnette sa...

Men himmel så vackert, till och med chokladen är vacker där den ligger med gammeldags papper på..
Ha en toppen dag
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

Nydelig..dette var virkelig øyegodt i særklasse...

Så fine ting du pyssler sammen.... fikk lyst på sjokolade selv om det er tidlig på morgenen...

ønsker deg en fin dag..:
Klem Kerstin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Dina alster är helt oemotståndligt ljuvliga !
Du är en stor inspiratör !!
Skönt att du har hittat något som gör dig lugn , fortsätt så och ta hand om dej nu !
Bamsekram/Loppan

Louise sa...

Fina bilder! Om choklad hör julen till...så undrar jag hur det är efter jul?? Visst är det chokladtime då också? :O) Ha en skön tisdag!

Lisa.L sa...

Hej ! Vilka ljuvliga bilder du bjuder oss på :D chokladen i det gamla pappret var ju jätte fint :D och så söt och fin boken blev ! kram och god jul :D

sara på hedepipan sa...

Det är kusligt när kroppen säger ifrån, bra att du finner ro.
Men hur är det med jobbet, när ska det flytta?
En vän till mig, du vet vem det är om jag skulle säga det, Dog tragiskt. Det kan få en att tänka till en gång till. Man ska verkligen tänka till före innan det är för sent. Har en del nyårslöften. Har du några?
Tänk inte på att ha dåligt samvete för att du inte hinner svara tillbaka, vi gillar att titta in hos dig.
Boken,jätte fin. Du har fått mig till pysselhörnan igen, tack.
Kram sara

mysiga heestrand sa...

Hej!
Så många fina inspirerande bilder du visar. Jag gillar verkligen din blogg och jag bläddrar ofta i Er fina bok.
Ha en bra dag
Kram Marita i Heestrand

[ c o y o t e ] sa...

Hej Ingela!
Ja, ta det lugnt.. Bra att du sitter ner och pysslar..
Men jag säger det igen HJÄLP vad du kan!! Jag fattar det inte.. Jag satt med mina julkort igår och pysslade till dom.. Men jag får inte till det.. All min kreativitet har åkt på semester..
Men du kan du!
Ha en skön å härlig dag!
Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag är riktigt impad av det du gör, så himla fina saker!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

♥ Pia... sa...

Hej Ingela....fint namn förresten:)
Sitter själv just nu och försöker vila lite..har fått någon slags förkylning och känner mej riktigt vissen...men det går över..just det där med högt blodtryck det är något jag känner till ..mycket väl:)..har nog skrivit en del om det känns det som..mina olika resor med blodtryckssänkande mediciner...nu tror jag att det är en medicin jag har som gör att blodtycket har sänkt sej lite väl mycket..en balansgång det där..nog om detta...såå fint du som du gjort nu så kommer ditt blodtryck att komma på rätt plats.. pysslar..blir lite sugen nu när jag ser ditt vackra pyssel..det är så sant som det är sagt ..det är en lisa för kropp & själ att få pyssla och greja..som tur är..Nu får du sköta om dej riktigt noga och ta det lugnt..kram..Pia (Ingela Pia Marie:)

Liten Bod sa...

Så bra att du tar det lugnt :) Det försöker jag med just nu. Dina saker blir helt underbara! Kram, Tina

Annika sa...

Mycket vackert växer fram ur dina händer villl jag lova.... boken var helt underbar... ta det lungt nu så lilla hjärtat får vila ordentligt... detbehövs inför julfirandet...:) Kram Annika

annika sa...

Så mysigt och fridfullt det ser ut då du pysslar. Jag gillar också att klä in trista böcker i fina omslag av tyg.
Kram annika

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint och underbart du pysslar.Bra du lyssnar på din kropp gumman.Här snöar det för fullt.Ha en skön tisdag kramizar Rita.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så härligt och avkopplande att göra sånt som man trivs med... Jag känner också att det är bra även för mitt blodtryck!
Fina saker blir det när du får sitta i lugn och ro och bara skapa.
Härligt!
Kram
Marie

Norregård sa...

Så vackert hos dig, Ingela!! Jag bara älskar varenda liten sak!!
Underbara bilder!! Var rädd om dig:o)
Kram Kram Malin

Evelina sa...

Vackert,vackert, allt är vackert som du visar!!

Var har du hittat de fina stämplarna som ser ut som postsämplar?!

Kram Evelina

Villa Solgården sa...

Så mycket ljuvligt!! Nu fick jag inspiration att börja med mina julkort! :)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ingela, du gör helt fantastiska saker, guu så vackert!!!
Vad bra att du tar hand om dig själv och gör saker som håller dig lugn. Det behöver du.
Ha en fin kväll!
kram
nina

Lily sa...

Mycket vackert från din pysselverkstad!
Pyssla är den bästa avkopplingen..
Ha de gott
Kram Lily

Änglarnas hus sa...

Ja ett bättre sätt att koppla av än att pyssla är svårt att hitta! Rofyllt!!
Fint blev det också..blev speciellt inspirerad av ditt skrivblock!!

Ha det gottis och ta det lugnt!!

Kram Sanne!!

H elle K sa...

Hei Ingela.
Så vakkert du har gjordt det. Går det ann å bestille en slik bok?? Synes den var så vakker. Ta vare på deg selv og kos deg.
Klem Kristin

Unknown sa...

Himmel så mycket vackert du pysslat ihop. Jag blir så inspirerad av dig.
Må så gott
Kram Maria

Mamma C sa...

Härligt när man får sitta och pyssla. Det är mycket fint du gjort.
Kram mamma C

Lillemor i Hummelsta sa...

Vilka vackra saker du gör, tycker speciellt mycket om dom linneklädda sakerna, strutar och skrivboken.
Kram Lillemor

Lantligt i stan sa...

Så mycket fint du pysslat ihop! Dom där linnekorten är helt ljuvliga! Hur mycket kostar ett sådant? Alltid vackra bilder du visar! Ha det gott!
Kram Anki

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej kära Ingela...!!

ååå jag blir alldeles salig av allt ditt vackra..kan inte se mig mätt.
får verkligen gåshud & julstämmning...TACK !!!

Kramizz Nilla

Hanna sa...

Ja jag blir alldeles salig av dina bilder... så mycket fint!
Din bok va superfin!

Haha, ser att jag skrev nästan samma som kommentaren ovanför...men så är det :D

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Huset vid ån sa...

Åh, Det är en fröjd att titta in till dig Ingela! Du skulle kunna ha en egen "adventskalender" med allt fint! Julkramar till dig från mig.

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Oj oj vackert vackert!!!! Å jag älskar allt jag ser, jag njuter....
Ha de gott i julestöket!
Kram Agnetha

Viola sa...

Vilket underbart julpyssel, låter så avkopplande...upptäcktes att jag hade ett för högt blodtryck när jag bröt revbenen så det blir det att ta tag i..kanske kommer det att förändras efter denna långa sjukskrivningen för så här lugnt har jag inte haft på år och dar..så detta elände förde något gott med sig, ha en fin dag, kram

Solveig sa...

Så masse fint du lager!! Har selv laget noen kort med utgangspunkt i de samme englebildene...kjempesøte er de:o)
Det er virkelig deilig å sitte med hobbyaktiviteter nå:o)
Ha en flott dag.
Klem fra Solveig

Hjerterom sa...

Hei Ingela :)

Nå har jeg kjøpt den flotte boken din,den er alldeles NYDELIG!!!!
Har fått masse inspirasjon :)

Ser du har kommet godt igang med juleforbredelsene,kjempefint :)
Så gode ut de sjokoladene ;)MmMMm

Ha en fortsatt kos førjulstid.

Klem Siw

Lunalei ;-) sa...

Så bra at du husker å to det med ro - det er viktig at du husker på å ta vare på deg selv og det løpske hjertet ditt!!!!
Du lager så mye fint - elsker å drømme meg bort i bildene dine!!!
Og sjokoladen...Mmmmmm nam-nam!!!
Stor klem fra Lunalu

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland tycker jag det är svårt att vara ödmjuk mot sig själv. Vi vet ofta vad vi mår bra av att göra, men har så svårt att unna oss det. Vi sätter ofta upp så många måsten och vad är värdet med att försöka uppfylla dem om det blir på bekostnad av vår egen hälsa. Nog med tungsinthet.

Dina bilder idag är otroligt vackra, du är suverän!

AkH sa...

Så mycket fint du gör, härligt att se! Kram Anna-Karin
hemochting

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Ingela!
Så mycket romantiskt och fint du gör. Visst är det kul att pyssla. Vi pysslar lite för att stå i tältet på torget på söndag. Då kommer ju även Martin Stenmark.
Ha det gott!
Kram Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan Ingela!!

japp nu har jag bilder igen!!!
Välkommen in på polkacupcakes!!!

~~JULKRAMAR ♥ MILLAN~~

Fro (Idyll på landet...) sa...

Koselig at du har vært innom hos meg og tittet - og takk for hyggelig kommentar! Så nydelig du har pyntet! Utrolig koselig og inspirerende! - Den gamle boken som brillene ligger på er jo bare helt nydelig! .....Kjempefin bok du har laget selv også! Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid.

Britt sa...

Hej vännen!

Vilken underbar skrivbok du har gjort!
Vart hittar du dina fina stämplar?

Jag får så mycket inspiration hos dig, tack för att delar med dig av alla dina finaideér.

Kram britt

MiaMaria sa...

Här lyser flitens lampa, vad du fixar och donar och gör det så fint...underbara foton...me like!

Hoppas att du får en bra helg!
MiaMaria

Helen sa...

Hej!
Vad roligt att du hittat min blogg hoppas du kunde finna något nöje i den. Jag är ofta in på din blogg för jag blir så inspirerad av den. Du har underbara bilder och verkar så kreativ, jättekul. Ha det bra och var rädd om din hälsa.
Kram/Helen

Unknown sa...

Helt gudomligt.. fantastiska bilder!!! Sååååå fina...=)

Vart kan man köpa en sådan fin choklad??..ti-hi...Önskar dig en härlig julvecka..med mycket mys och bus!! =)

Många kramar från en äkta *choccoholic*/ Malin =)

Siren sa...

Så vakkert, og så stilig det var der du har skrevet "handgjord"! :)

Barbara Jean sa...

wonderful blog
so enjoying my visit

barbara jean

Barbara Jean sa...

I love coming here to visit
it is always so beautiful.

thank you

blessings

barbara jean