INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 18 december 2009

Julkök


Hej mitt vinterland, vitt gillar vi ju eller hur, det passar lixom in på nåt sätt hahaha. Nu synns inte alla gamla löv och äpplen som ligger i drivor som ingen hade tid att kratta ihop i höstas. En och annan sak döljs nu också under snön, lika bra det så jag slipper att komma ihåg att ångra att jag inte tog in det i höstas vad det nu än är för grej hihi.Visar idag lite fönsterbilder från mitt kök.........


.......tänk vad vacker trädgården blir när den är vit, och ljust och fint blir det inne också....


...........den gamla trumpeten passar fint till julen.....

....
........adventsljus på resväskor......


.....för er som vill så har nya saker tillverkats under veckan och mina linnekort mm finns under hela helgen till försäljning hos de trevliga systrarna på Home Of Sisters i Kristinehamn. Välkommen dit att inspireras.
Kram på er alla/Ingela.

61 kommentarer:

Vit som snö sa...

Åhh vilken stämning!!! Det är så mycket fina detaljer hos dej att man får studera varje bild riktigt noga!
Urfint med fönsterfriserna!!!
Ha det gott!
Kram Cilla

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakkert hos deg...og snøen utenfor vinduet er bare så perfekt til alle de fine tingene dine..
Nyter de vakre bildene dine ..


Ønsker dege en fin helg...


Klem KERSTIN

Vitaboet sa...

gahh!!!! Jag blir grön av avundssjuka. Så vackert du har det. Blir så inspirerad.

Njut av att ha det så fantastiskt och mys massa!
God jul. Kramar camilla

Viola sa...

Vilka köksbilder helt ljuvliga, vilket underbart fönster där du har samlat så många vackra ting,

önskar dig en skön adventshelg, kramen från VIOLAN

H elle K sa...

Hei, gud så lekkert...
Blir helt misunnelig, så fine vinduer å pynte.
Kos deg.
Klem Kristin

Louise sa...

Underbart vackert i ditt köksfönster! Den mörka träfrisen är så vacker liksom alla andra detaljer! Ha det fint i det vintervita vädret!!

Vem är jag.. sa...

Hej
gau vad mysigt, det ser utt som en inredningsbutik!

Det var verkligen fint!

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så stemningsfulle, fine bilder! Ordentlig koselig du har det på kjøkkenet! :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

säger bara; GUDOMLIGT !!!!


♥ ♥ ♥


Kramizzz Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har hos dej helt underbart fint och stämmningsfullt.Vad mysigt med vitt inne och vitt ute.Ha en super mysig fredag julkram Rita ♥

Lily sa...

Åh, så vackert hos dig! Älskar dina frieser!
Visst är det underbart med snön, vit och vacker...
Ha de gott
Kram Lily

Anki sa...

Oj, jag sitter bara här och gapar...kan det bli finare?!
Vilken julstämning å såå mysigt!
Du är ju en mästare på att fixa till detaljerna!

Må gott! Kram kram!

mysiga heestrand sa...

Vad fint du gjort. Bilderna är så fina, det kändes som man befann sig i dit underbara kök.
Hur har du fått bilderna så stora?
Du har skapat sådan fin julstämning.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

Det vita dårhuset sa...

Håller med de andra Ingela. Underbart kök!!! Stämningsfullt :-)

Och sen gillar jag precis som du när snön täcker det man inte hunnit/orkat gjort i höstas *fniss*

men det gör ingenting för vad är bättre än att få gå i trädgården och greja när våren kommer?!

Hoppas du får en trevlig helg!

Många kramar Erika

Efter behag sa...

Hejsan

Va vackert du har gjort i ditt fönster,stämningsfullt.

Ha nu en bra jul/Ann-Louise

Lo sa...

Så vackert! Tack för att du delar med dig av de fina bilderna!
God Jul
Lo

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såg dina kort på Noll54, dom är jättefina. Och vilket fint köksfönster!! fönstret och friserna är så läckra. Och den vita trumpeten, så jättefint. Allt ihop är ljuvligt!
Ha en fin helg
Goa julkramen
AnnaMaria

Penseldraget sa...

hej ingela
oj oj jag sitter bara o gapar =) du har så otroligt vackert och ombonat och fina saker så man bara dånar =) dina kort är ljuvliga..här pysslas de oxo fast mer med målning då =) hoppas du får en skön helgkram pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så fint Ingela!
jag säger inget mer, för jag är mållös!
Kram
Marie

Photo by Maria sa...

Wow vad snyggt du har i ditt köksfönster...

KramMia

Anonym sa...

Ja, du har ett hem som är helt sagolikt vackert min vän! KRAM Petra

Siren sa...

Nyydelig julevindu, fantastisk flott! Klem Siren :)

Rostrose sa...

Dearest Ingela, your window images from your kitchen are dreamlike pretty! And I love your white trumpet!!! Wonderful Advent-Weekend!!! Kram, Traude

Norregård sa...

Jag blir stum...Så vill jag ha det överallt i mitt hus...
Har du sprayat böckerna? Ingela du är helt otrolig;o)
Ha en mysig helg!!
Kram Kram Malin

Unknown sa...

Wow vilket stämningsfullt fönster du fixat. Du är en otrolig inspirationskälla :o)
Kram Maria

sylvia sa...

hei
skjønne bilder a et herlig kjøkken vindu,masse inspirasjon her,
sååå mye fint du har pyntet med,
å snøen utenfor passer akkurat inn.
går fort til jul nå.
deilig det.
ønsker deg en nydelig kveld.
juleklem fra sylvia

Lunalei ;-) sa...

Åh, for et nyyyydelig julevindu! Den trompeten var jo bare helskjønn!!!
alt er så samtstemt og passer bare så perfekt sammen! Du har virkelig øye for detaljer!
Elsket de hvite krusedulle "sprossene" som hang i vinduet også - perfekt!
Kjære Ingela, du er fantastisk flink til å inspirere!!!
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Lunalu

Les Cotrions sa...

What a beautiful kitchen corner! So nicely dressed for Christmas!
A nice week end to you and good luck for the sales!
Vale

lavendel mio sa...

Nydelige bilder!! For et vakkert hjem du har!!
Klem, Hanne

Helen sa...

Snacka om härlig julstämning!!

Oj, så fint du hade gjort!

Jag bara älskar gamla resväskor...

Ha en jättehärlig helg!

Kram!

Jacqueline @ HOME sa...

How wonderful your kitchen looks.....and you have a lovely view out of the window.
It all looks beautiful. XXXX

Faded Charm sa...

I love all these photos especially the first one. simply stunning.

Enjoy your weekend.

Kathleen

Svenska inredningsbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Butik Drängstugan sa...

Hej!

Så smakfullt och vackert!

Vintervita hälsningar
Cina

Emma sa...

**Vilket underbart fönster**

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du har i fönstrert! Hoppas du får sälja massor av kort, ser fram emot att få mina för de är ju så himla underbara!
Ha en jättefin dag!
Kramis/LenaS

Sologbolig sa...

For ein fantastisk flott julestemning. Dette vinduet ditt var sååååå nydelig. Ønsker deg ein fin helg.

sara på hedepipan sa...

gillar din fönstrbräda. Och väskorna som pelare åt ljusen.
Visst kan det vara skönt med snö då det täcker de"fula" men trädgården överlever.
Må så himla gott
kram sara

Solsjö - Under en vind sa...

Vackert vackert!!!

Önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL!!!

Kram kram!

Helen sa...

Hej!
Vilka fina fönsterbilder, älskar resväskorna. Är själv ute efter resväskor som jag i så fall har lite udda planer för.
Kram/Helen

Goa sa...

Så vackert Ingela!
Du inspirerar mig, alltid!
Jag fullkomligt älskar att ta till mig dina påhitt...Underbart!!!

Puss på dig i snön vännen min.
Hoppas du mår bra nu och njuter av stunden...

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Ingela!

Vilka härliga inspirerande vinterköksbilder,,,, (långt ord det blev) och vad stora dom är,,, hur får man dom sååå STORA????

Dina kort och strutar är omtyckta,,, vill gärna ha fler längre fram om det går!

Ha en skön sista advent,,,, snart kommer tomten!

Kram E-K/noll54

Vita Novum sa...

hur har jag kunnat missa denna underbara blogg? Vilken tur att man hittar länkar på andra sidor. Hit kommer jag återkomma!

Har bara hunnit kika på några inlägg, men nu har jag mycket härlig läsning framför mig. :)

Ha en riktigt God Jul!

Kram Karin, Vita Novum i Ludvika

Ullis/Leva på landet sa...

Helt underbara bilder. Visst är det mysigt med snön på flera olika sätt. Ja man kan ju verkligen undra vad det är man har glömt att ta in. Det är ju alltid något man hittar. Nu kom jag på att vår vattenkanna är någonstans där ute. Sak kanske försöka få fram den i morgon då.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anns Gröna sa...

Så vackert du gjort - mycket inspiration till en som inte riktigt får till det alltid. Tack!
Önskar dig en skön fjärde advent!
Kram
Ann

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej du goa!

Här får man ta fram luppen så man inte missar nåt. Allt måste granskas i detalj :) Och ser jag inte en gammal ölflaska? - som jag inte har i min samling.
Allt är så skönt att titta på hos dig. Så många fina genomtänkta saker.

Ikväll satt värken i ordentligt. Tror det är kylan som ställt till det. Det är en gammal skada i axeln som läkarna förstörde genom 2 misslyckade operationer. Tog lite spetsad glögg som bedövade lite gott ikväll ;)

Kram på dig hjärtat

Viveka

Hjerterom sa...

Hei :)
Wow,så koselig og flott!!
Skikkelig julestemning med deg :)
Dette kan du..


Stor juleklem fra meg :)

Anna-Lena sa...

Hej Ingela!

VAd otroligt vackert du har det i ditt kökfönster och visst blir det extra fint när det även är en vit jul ute och inte bara inne, hihi... Jag kikar ut och njuter varje dag av det vackra snölandskapet. Det är så vintrigt, vitt och vackert. Något som också är väldigt vackert är dina fina kort. Jag tänkte höra med dig om du är intresserad av ett litet byte. Jag kan erbjuda dig en fin handgjord madonna eller lite örhängen med sötvattenspärlor. Kika gärna in i min mormors gömma om du är intresserad.

Hoppas att du får en underbart mysig 4:e advent!

Kramar Anna-Lena♥

Anna-Lena sa...

Hej Ingela!

VAd otroligt vackert du har det i ditt kökfönster och visst blir det extra fint när det även är en vit jul ute och inte bara inne, hihi... Jag kikar ut och njuter varje dag av det vackra snölandskapet. Det är så vintrigt, vitt och vackert. Något som också är väldigt vackert är dina fina kort. Jag tänkte höra med dig om du är intresserad av ett litet byte. Jag kan erbjuda dig en fin handgjord madonna eller lite örhängen med sötvattenspärlor. Kika gärna in i min mormors gömma om du är intresserad.

Hoppas att du får en underbart mysig 4:e advent!

Kramar Anna-Lena♥

Sissi sa...

Sv; Hej! Din röst är räknad! :)
Hoppas du haft en bra helg!

Ellinor sa...

JULSTÄMMNING du har fått till det så Mysigt
Ha en God Jul o Ett Gott Nytt År
Ellinors Hus

[ c o y o t e ] sa...

Håller bara med alla andra.. Såå fint du har det..
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Oj så vackert, jag njuter av allt det jag ser här hos dig! Så vackert pyntat!
God-Jul-Kram Agnetha

Liten Bod sa...

Jättefint! Speciellt väskorna :) Ha en jätteskön ledighet! God Jul & Gott Nytt År, Tina

Janne sa...

Oi så vakkert:) fikk kjempe lyst til å pynte mere hjemme nå kjente jeg:)


Fantastisk blogg, dette er første gang jeg er innom deg.

Legger med til som følger, her kan man ikke gå glipp av noe:)

Klemmer fra Norge

Therese sa...

Så underbar stämning bilderna förmedlar, och fiffigt med de gamla julgransljushållarna i fönstret! Läggs i inspirationsmappen till nästa års julfejande. Varma kramar och en önskan om en fridfull jul.
Therese - Sockenvägens Söta

Lisa.L sa...

Ditt kök är helt WOOOOW, jag finner inte ord, så vackert :D LOVE IT ! God jul och kram :D

StinasLoppis m.m sa...

Åh så vackert .Önskar dej en GOD JUL ,Kramisar//STINA

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ditt fönster är outstanding! Såå fint med alla detaljer och snön utanför. Tänker på dig - fast jag aldrig träffat dig - varje gång jag tittar på det fina kortet med madonnan som du gjort. Du är så duktig!
Kram!

Lissboden sa...

Vad vackert du har i fönstret Ingela!
Jag vill passa på att önska dig en God Jul!
Kram/Maria

Barbara Jean sa...

ALL SO BEAUTIFUL!

BLESSINGS

BARBARA JEAN