INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 10 december 2009

Brickan är dukad....

Hej alla sötisar, julen närmar sig med stormsteg och jag känner mig hur lugn som helst, mycket ovanligt för att vara mig. Tror jag hinner med allt jag ska i en lugn takt och det jag inte hinner ska jag väl inte ha då. Vi håller på att renovera ett badrum så hela övervåningen är en byggarbetsplats, jag kommer att visa bilder därifrån så småningom.Det är klart att jag vill att det ska vara klart till jul för att min stora tjej och hennes kille flyttar hem från Spanien och min andra tonåring har oxå en pojkvän som mer eller mindre bor här så det blir trångt men det går nog bra.........

........har gjort en bricka med lite gott på som alltid står framme på köksbordet, den fylls på hela tiden
......pepparkakor.......

.....caprice......

.......snökulor....

.......lavendelstrutar i mängder, dessa ska till butik. Har haft turen att hitta dessa gamla pepparkaksmått på ett loppis, stora och härligt rostiga....

....mera lavendelstrutar/dekorationsstrutar......

......ni kan fortfarande beställa linnekort om ni vill (se längre ner i tidigare inlägg). Mina kort och en massa annat säljs också på Home Of Sisters i Kristinehamn i helgen (Lördag & Söndag) ni är såå välkomna då.
Vi ses snart igen, kram på er/Ingela.

51 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Mysfia där :-)
Tack för korten! Såååå himla fina!!! Verkligen värd pengarna :-)

Ha en underbar dag ingela! Kramar Erika

becca sa...

Vad mysigt du gjort!
Härligt när alla samlas, då gör det inte så mycket att det blir trångt, men jag förstår att du vill ha badrummet färdigt, det känns ju som att hela huset blir upp och ner när man renoverar.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Helen sa...

Hej!
Den där härliga brickan skulle jag gå och nalla av hela tiden, du skulle bara få fylla på. Strutarna är underbara om jag kunde skulle jag köpa, men jag får i alla fall lite ögonfröjd.
Kram/Helen

Les Cotrions sa...

What a nice post Ingela! I like the way you arranged your tray! The cones are so lovely and the gingerbreads smell of Xmas!
A nice day to you!
Vale

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei! Det er første gangen jeg besøker bloggen din - den er utrolig fin! Så mange fine bilder og ting... La meg like godt til som følger, jeg. ;-) Du er velkommen innom hos meg også.

Snövita drömmar sa...

En sån liten godsakskorg får gärna stå på mitt köksbord också, så såå fint ut!

hagagården sa...

Hej
Härligt det ser ut på brickan,underbart vackra strutar.
kram o ha en go dag.
ninni

Viola sa...

Vilka ljuvliga skapelser...fanns mkt som jag skulle kunna tänka mig här hemma:) finns det hjärterum finns det stjärterum vet du...så ni får nog plats...angående stjärterum..visar idag bilder på vårt badrum som vi byggde helt nytt, fanns ju inget i den gamla gården...ha en bra dag, kRAM

sylvia sa...

hei Ingela.
nydelig rikke du har satt frem på kjøkkenet,kommer gjerne å smaker..hihi.så veldig godt ut.
så deilig at du føler at du har tid og ro til jul å blir ferdig med det du skal,såå deilig,det er akkurat der balansen går,man må ikke gjøre mer enn at en kan kose seg og nyte å.
blir deilig å få badet ferdig tenker jeg,skjønner det godt siden det kommer ungdommer i hus,bad blir fort overbelastet da hihihi.
du lager så nydelige ting.
ønsker deg og dine en herlig dag.
advent klem fra sylvia

Ett Vitare Hem sa...

åh så mysiga bilder, så fina arrangemang!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Jacqueline @ HOME sa...

Everything looks beautiful and full of the Christmas cheer. If I'd known that you sold your tags, I would have bought some this Christmas. Next year I will buy some.
It's lovely to have your children home for Christmas. My son and his wife and my daughter will be home for Christmas Day.
Enjoy decorating your home. XXXX

The French Bear sa...

Beautiful! So warm and inviting to have right at your doorway!!! I love the cookie cutters.
Hugs,
Margaret B

Lunalei ;-) sa...

Så fint at du klarer å slappe av og ha det rolig (lungt)i den - for mange - travle førjulstiden! Jeg har selv bestemt meg for at det jeg ikke rekker i år - det får bare være, det blir da jul likevel, og man kan kose seg masse selv om man ikke kommer i mål med alt!
Så nydelig du har gjort det på kjøkkenbordet - de gamle pepperkakeformene var jo bare så sjarmerende!!! Og strutene dine er her fantastisk nydelige!!!
Ha en flott dag da, Ingela!
Klem fra Lunalu

Soltorpsgarden sa...

mmmm nu blev jag ju sugen på massa godis...så vackert! Kram Vivi

sara på hedepipan sa...

Vad härligt det låter, stor familj och sisom tid blir de3n större. Skönt att du tar det lungt. Det var en som sa till mig idag att baka egna pepparkakor, de är ju inte ens goda.
Det fick mig att tänka till lite. vem har sagt att julen ska vara som den alltid vart, man måste inte ha lussekatter på jul och gröt till tomten.
Skönt med nyrenoverat badrum, har ett bad rum som är vacker 70 tals färgat i baby blå ( kunde så klart vara värre) men det är helt och fräscht så det får vara ett par år till, men visst lockar det.
Ska bli intressant och se hur du tänker badrum. Ser fram emot det.
Ha det nu så skönt så hörs eller ses vi.
kramar sara

Unknown sa...

Herlige julebilder...jeg liker så godt det brune, grå og hvite sammen.
Klem...Ellen

Unknown sa...

Åh så vackert vännen!! Phu, jösses om denna dator h***te krånglat idag, jag blir tokig om inte den nya datorn kommer den 15:e.
Ja, nej nu är det tillbax till studierna som gäller, see you soon! Kram Petra

Fröken Piff sa...

Åh, vilken mysig idé att göra en gottebricka sådär:) Så fint dessutom!

Hoppas du får en fin fredag och en mysig helg! Kram!

Fleurette sa...

Hello dear Ingela, on your pictures is an excellent atmosphere! Much I like your style!
Is it perfect!!!
Have a nice evening and week-end
Fleurette

Mitt hvite hus sa...

Så i9nnbydenede og lekker brikke du har laget..
Nydelige bilder...


Klem Kerstin

Norregård sa...

Så mysigt att ha en bricka stående med lite gott på!! Så fint hos dig, Ingela!!
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram Kram Malin

Lily sa...

Så läcker och mysig bricka du har med mycket gott på..
Dina strutar är jättefina!
Önskar dig en skön helg
Kram Lily

vardagsvitt sa...

Hej Ingela
Du får då verkligen till det.. så mysigt.
Strutarna är helt underbara!!
Det låter då som om du har fullt upp med barn och deras respektive.
Å renovering dessutom, du är duktig -helt klart.
Ha det bäst.
Kram Marith

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅå SÅÅÅ UNDERBART!!! ALLT IHOP!!!

kramis Millan

Butik Drängstugan sa...

Vilka fina strutar!
Härliga gamla pepparkaksmått du har hittat.

Ha det så bra!
Cina

Änglarnas hus sa...

Spännande med badrumsprojekt ;)..även om det blir rörigt innan!!

Vad härligt att få hem tonåringarna..älskar att ha mina barn samlade hemma!!

Kraam Sanne!!

min vita dröm sa...

Lycka till med renoveringen. Vi är också mitt upp i en köksflytt/renovering och hoppas innerligt att vi är klara till jul.

KRAM Sari

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååå vad gott och inbjudande det ser ut! Kom just på att jag har en gammal träbricka som jag tänkt att jag skulle måla om, den kan jag ju använda till "godisbricka". Längtar efter att få se kortet som jag beställt.
Kram på dig!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Brickan är underbar, precis som alla de vackra sakerna du gjort. Ha det så jättebra kram Aydan

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ingela!

Men vad mysigt det ser ut!
Jättebra idé att ha brickan framme sådär, fylld med en massa gott.

Ditt pyssel är så underbart, det kommer att gå åt som smör i solsken!

Ha en jättefin adventshelg vännen!
Mia

Mia, New Room Interior sa...

Hei Ingela!! Bildene dine er bare så vakre, skulle gjerne tryllet stuen min ferdig og hatt masse ting fra deg der!! :-) Gi et pip hvis du får noe tid til overs etter jul.. Er alltid interessert i flere varer til butikken! Ha en fin helg, du selger sikkert alt du har med deg!! Kram

Elisabeth - anyhow.se sa...

Helt absolut superjuligt, dottern blir nog toppnöjd!!! :)

Photo by Maria sa...

Alltid lika härliga och mysiga bilder hos dig..

Härligt att få renoverat även om det inte är så kul när man är mitt uppe i det..

Kram
Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint !! Vad härligt med en bricka så där med julsaker på !!
Ha en fin lucia helg
Kraaam Anette

H elle K sa...

Hei Ingela.
Så herlig du har gjordt det. Kos deg videre med forberedelsene og ha en fin helg.
Klem Kristin

Vit som snö sa...

Åhh vad du gjort det mysigt!!
O strutarna är bedårande söta!
Önskar dej en mysig helg!
Kram Cilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

oj...vad läckert!
Tack för inspirationen!

Önskar dej en underbar lucia helg!
Kramizz Nilla

Marie sa...

Vilken fin och mysig bricka, ser så gott ut! Och dina strutar är ju helt underbara, man blir ju alldeles kär i dem!

Ha en fin helg Ingela!
Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Hej Ingela!
Oj så fint du har dekorerat. Du får till det på det allra ljuvligaste sätt!!!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

[ c o y o t e ] sa...

Jag blir lika impad varje gång!!
Av dina fina saker du gör..
Ser så gott å mysigt ut ditt lilla plockbord..mmm..
Ha en go helg!
Kram Mia

Annika sa...

Ja då får du huset fullt då...:) man kan alltid klämma in nån lite här o där.... vilka underbara bilder du visar... o vad fint du gjort.... ha en skön lussehelg nu.. Kram Annika

Anki sa...

Vilka ljuvliga strutar du gjort! Å härlig bricka på ditt bord, det är så hemtrevligt hos dig! Jo jag känner allt till det där med inneboende pojk/flickvänner...men finns det hjärterum vet du, hihi!
Ha nu en mysig helg!

Kram kram!

Ellinor sa...

Fina saker ,min Favorit är dom rostiga Kakmåtten
Kramar Ellinors Hus

Britt sa...

Vackra strutar och pepparkaksmåtten var ju helt underbara!!

Din bricka med julgotter inspirerade mig och jag blev väldigt fika sugen, kände jag! ;-)

Kram och trevlig lucia
Britt

Lisa.L sa...

Å så underbart ljuvligt fint :D ! kram

red ticking sa...

you have the most wonderful taste... i love your blog.. it is magical... merry christmas.. x pam

Ullis/Leva på landet sa...

Ni har verkligen fullt upp verkar det som. Din bricka blev verkligen så fin.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Micaela sa...

Otroligt fina strutar! Ska försöka ge mig på att göra några själv någon dag.

Hanna sa...

Åh så fint du har gjort.
Kram
Hanna

Lo sa...

Mys mys! Så fin fint! Gillar bilden du har på ...vad säger man....huvet?? Längst upp på din blogg menar jag, men kommer inte på vad det heter.

:o)
Lo

här är gudagott att vara sa...

Så mycke gotter du har framställt
mums,,,
Fina bilder som vanligt, jag gillar allt ditt gamla och använda.
Kul att du tittade in på utställningen i Karlstad och tyckte det var fint.
Haregott!