INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 16 mars 2012

Perfekt köksvåg....

Hej idag denna härliga Fredag, solen skiner inte idag men vad gör det! Jag känner mig glad i alla fall, jag kan ju höra fågelkvitter utanför och jag ska till mitt jobb i butiken. Nu för tiden behövs det inte stooora saker som gör en glad. Jag har länge letat efter en fin gammal våg till mitt kök. Jag har haft många vågar genom åren men gjort mig av med alla. Till sist kom den våg till mig som jag letat efter. Precis så här skulle den se ut.........

........härlig patina, tung i gedigen gjutjärn, skön vågskål i bleckplåt, industrikänsla. Den används till godis/kakskål....
 ......smaskiga kex rullar doppade i mörk/vit choklad.........

..........jag tar en chokladrulle till kaffet och tittar nöjt på min fina våg.
Kram/Ingela.

14 kommentarer:

Dronninghuset sa...

HEI,

nydelig vekt. bare såååå vakker. FLOTTE BILDER.

ha en fin helg,
klem TOVE

Anne N. sa...

WOW så nydelig den e, Ingela :O)
Jeg har en nesten samma i mitt kjøkken med gammelgrønpatina i gjutjernet, men skålen har blitt mørk med tiden. Elsker disse herlige vekter.
Ha en fin helg.

Chokladvillan 1910 sa...

Jättehärlig våg med paaaatina, I like !!!
Ha en underbar fredag & helg !
Kram Anki

Photo by Maria sa...

En mycket snygg våg och de där kexrullarna ser ju inte alls otäcka ut =)

Kram Mia

Tinas bo sa...

Vilken vacker våg!!!!
Helläcker!!!

ha en underbar helg
Kram Tina

Unknown sa...

I have the same one, Ingela!
Have a nice weekend!
Nicole

Källeboda lantliv sa...

En jättefin våg .. Å! Vilka smaskiga kex .. Trevlig helg ! Kram Jeanette. Kallebodalntliv

Rostrose sa...

Hej Ingela!
Your köksvåg is a real beauty!!!
Warm hugs & happy weekend, Traude
ღღღ♥♥♥♥♥ღღღ♥♥♥♥♥ღღღ♥♥♥♥♥ღღღ

Vita små hjärtan sa...

Oj oj här hos dig kan man hitta det mest ljuvliga!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

www.InWhite4You.se sa...

Hej Ingela. Oh jag förstår att du är nöjd. Vilken härlig Fransk stil på vågen och superhida kakor på. Ser de ut att vara på bild isllafall. Hi hi. Har ni såna i butiken eller? Ser smarrigt ut. Ha en skön lördag. Kram InWhite4You/ Lena

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Ingela
hur cool var inte den då :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med:)
VÄLKOMMEN
Håkan

Helenas blogg sa...

dom är så fina sånna gamla vågar, ska kika vidare på din blogg nu och samla lite inspiration...

Annes vita rum sa...

Vacker!... /Anne

Linneas Atelje Photography sa...

Så mysiga bilder....och godiset ser verkligen läckert ut!!