INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 28 mars 2012

Danmarksresa etapp 2

Hej på er alla, Våran andra dag i Danmark begav vi oss till Kronen i Ritslev och jag säger bara herre guuuuuu. Vilket fantastiskt vackert ställe, det måste ha varit paradiset på jorden. Birthe som hon heter var en mycket gullig och givmild person som man tyckte mycket om direkt. Hon bjöd oss på en massa gott att äta och dricka och hon var såå mysig........

........innan vi kom hit hade vi gått en liten bit som jag förstår måste vara ljuvligt sommartid, det var små och stora växthus blandat med mycket planteringar och en massa fina saker lite här och där.......

 .....denna fågelbur var mycket stoooor och jag lovar att det inte fanns en enda sak jag inte ville ha i min ägo.......
 ......små mysiga stilleben fanns att vila ögonen på vart man än vände sig, andnöööd.....

 .....det var ganska mörkt i butiken och Birthe hade tänt ljus överallt och det blev magisk atmosfär, detta skåp med lökar i var så fint.......

 ......och de här två brudarna har nog många med mig sett i flera inredningstidningar, nu var de till salu........

...........detta är en av ingångarna till hennes hus och när vi fick komma in där jaa då var lyckan total, gaaaaa så in i det glödhetaste så vackert allt var där inne. Jag fotade flera bilder därifrån och jag visar de i nästa inlägg. Puss o Kram till er/Ingela.

26 kommentarer:

Rostrose sa...

Oooooh Ingela, what a WONDERFUL place - and I LOVE this bird cage!!!!! ~~♥ ♥~~ ~~♥~~ ~~♥ ♥~~
Kram from Traude

Loppe sa...

Hej Ingela
Så fina billeder

Ja det var en fantastisk tur, og jeg er mycket tacksam for at jeg fik følge med på jeres Indredningsresa...
Det var såååå mysigt og kul

KRAAAAAAAM
Loppe

( Charlotte )

VACKRA hem och interiör sa...

Jag tror man behöver ha med sig gammaldags luktsalt när man besöker sådana här miljöer, det är nära på att man tuppar av av hänförelse...
Så mysigt, fint, ja allt, saknar ord... fortfarande för detta ställe...
Kram
Pia

Photo by Maria sa...

Så mycket fina bilder och vilken härlig resa ni gjorde..

Kam Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Sååå underbara bilder!! Tänk så vackert det kan bli när det är rätt miljö, rätt saker och rätt atmosfär...

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

tre nyanser av vitt sa...

Next time I will go to Kronan tooooo!!!! Ser underbart fint ut!
Kram Marie

Johanna Stålros sa...

Så charmigt ställe!! Kram

annika sa...

Underbara bilder på vackra saker. Förstår att du tappade andan...nästan. Tänk vad en del människor är inspirerande!

Tack för en fantastisk helg

Kram

Chokladvillan 1910 sa...

Åh, vad avis jag blir ! Det ser helt fantastiskt ut & med alla saker...mumma !
Kram Anki

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Meeen gud dom översta bilderna ser nästan inte verkliga ut, utan tagna från någon saga.. Gillar fågelburen väldigt mycke, en sån skulle man ha små underlater i ;) på riktigt..
Kram Linda

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Gud så mycket fint du visar...härligt med eran resa.
Kanske borde man följa med nästa gång ;)

Mysiga tips. Man borde ta sig till danmark snart;)

Ha en fin torsdag och helg ! Kram.kram

hagagården sa...

Vilket underbart ställe det ser ut att vara!!! där skulle jag vilja vara.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Unknown sa...

This looks very nice!
Have a great day today!
Nicole

Room of karma sa...

Hahaha fågelburen är ju riktigt stor och snygg:) Hur fick du hem den i bilen med allat annat snyggt du köpt:) det skulle jag vilja se:):)

Ha det bäst snygging ♥

kram CC

Servies en Brocante sa...

i loveeeee the birdscage waauw

www.InWhite4You.se sa...

Himmel vilka underbara bilder. Ni måste ha svävat på små moln. Nästa år MÅSTE jag med. Så är det bara. Man ser ju vad man missade. Kram Lena

Evelina sa...

Men herregud! Vilken pärla!!!
Förstår att du trivdes som fisken i vattnet där.. :)
Kram Evelina

pysseltanten sa...

Åh JÖSSES säger jag bara...Guuud va med fina saker....Förstår att ni blev helt till er...
Kram Git

Anna sa...

Ojoj, vilket härligt ställe! Det måste ju vara kul för er också att titta hur andra butiker gör och skyltar - hämta inspiration helt enkelt!
Kram Anna

Mitt Ljuvliga Lantliv ♥ sa...

Hej Ingela!!
Ville bara kika in till dig och sända dig ett STORT STORT TACK för en helt fantastisk resa!!!

Det känns som att jag fortfarande går och svävar runt på mina små rosa moln efter denna underbara helg. Jag har stillat mitt shoppingbehov för flera månader framöver och jag är så fylld med inspiration att det nästan rinner över ;)

Vilka underbara bilder du har tagit!! Jag ser att jag verkligen missade något när jag valde att inte följa med till Kronen.
Men men, man kan ju inte få allt, jag är ändå så nöjd över att jag fick gå runt i alla små mysiga butiker i Köpenhamn och fynda.

Önskar dig en helt underbar fredag!
Kramar Ida

Arja sa...

Halloj!
Ser fram emot resten av eran resa hihi. O my gush vilka ställen ni besökt!! Förstår dig att man typ vill ha allt :O)
Önskar dig nu en riktigt fin helg
kraaamelilkram Arja

FrenchBlue sa...

I love the angels! I can't wait to see in her reddest hottest house:))
XO

Anonym sa...

ÅÅÅÅ fina bilder:) Jag gillar din blogg, så mysig. Om du vill ha lite vårkänslor ala Paris kan du titta in till mig:)
Jag önskar dig en kanonhelg med hopp om sol.

LOVE Maria på inredningsvis

Marijke van Ooijen sa...

Hay,

I love your blog.
What a lovely pictures..
I will follow your blog.
Please take a look into my world.

Love from Marijke
www.marijkevanooijen.blogspot.com

homemadebyanna sa...

Åh så mysigt ni verkar ha haft det och så mycket fint ni har fått se.

Anna

Bloemerig Bloemen Blog / Marieke Nolsen sa...

Nou, via, via natuurlijk op jullie blog gekomen, prachtige foto's , ik kom beslist vaker langs.


Groet, Marieke. Nederland