INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 20 februari 2012

Lantlig Köks Inspiration

Hej på er alla, jag gjorde en liten avstickare med den roliga inredningsresan vi ska åka på och nu är det nästintill fullsatt.Vi är många som ser fram emot "inspiration Danmark".
Nu fortsätter jag visa "Projekt Franskt Lantkök. Det är roligt att skapa miljöer som är lockande och miljöer man själv skulle vilja bo i. För mig är det viktigt att vara konsekvent i stilen man ska skapa eller vill ha. Jag har svårt att plocka in saker jag inte gillar vare sig det är nya eller gamla saker. Jag letar och är hellre utan tills jag finner de rätta grejerna för helheten.I Lev Vackerthusets Franska kök är nästan allt till salu och det blandas både nytt och gammalt, allt för den rätta känslan......

 .......den enorma köksbänken väger flera hundra kilo och det är en historia i sig hur den kom upp på övervåningen (det tar vi en annan gång hihi). Skåpet är fyllt med sylter, safter, pesto, oliver och annat gott.

 ...... Vi har köpt den gamla köksbänken på en mässa och vi föll för den både jag o Petra,  det är bland det finaste och härligaste vi någonsin sett. Den är såå stor och slukar massor.......

 ........ett gammalt fönster kom upp ovanför matlagningsplatsen, här kan man "titta" ut medans man lagar en god Fransk löksoppa kanske........

......fina kökshanddukar med text, slevar och annat hör till.
Puss o Kram för den här gången, syns snart igen med inspirationssbilder /Ingela.

17 kommentarer:

Bittan sa...

Lovely ....som vanligt :-)
Må så gott.
Kram Bittan

idémakeriet sa...

Uuunderbar vännen.
Tänk att ha en sån underbar kök.
Jag förstår att du föll för diskbänken den är ju helt gudomlig.
Kan tänka mig att ni bröt en eller två rygg innan ni fick den upp.
Kram gerda

bakom berget sa...

Vilka underbara bilder! Ja, vem skulle inte ha fallit för den bänken. Så himla vacker!
Kram Åsa.

Chokladvillan 1910 sa...

Så läcker köksbänk ! Fantastisk !
Kram Anki

No34 sa...

En sån maffig bänk, helt underbar. Man kan se att den är tung oxå, mycket slit och släp att kånka runt på den..*skratt*
Kram Kate

Vita små hjärtan sa...

Åååå sötaste Ingela!!!! Jag vill ha alltihopa. Så vackert och mysigt!
Kram Agnetha

Photo by Maria sa...

Såå snygg bänk.. Förstår att ni föll för den =)

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow vilken otroligt häftig bänk!!! Ja det kan man ju undra hur den kom på plats=) Du har verkligen blicken för detaljer, det gör att det blir sååå bra!

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

LissasVita sa...

Bänken....så ljuvlig....förälskad...Kramen Lisbeth

Lycka är ~ Onnea on sa...

så massor fint ni har på skänken. gillar den gamla stilen på skänken.
~marita~

Tinas bo sa...

Ja jösses vad köksbänken är vacker!!!
Och så mycket underbart ni har på den!!
Allt passar perfekt ihop!!
Supersnyggt!!

Kram Tina

Unknown sa...

Oj så fint!! Det var riktigt duktiga personer som orkade bära upp den =) Så kul att följa din blogg..Kram Nadja

Solveig sa...

Åååå, dette er bare nyyyydelig! Jeg lar meg ville inspirere og gleder meg til å kunne ta fatt på mitt utekjøkken til våren. Skulle gjerne hatt med meg noen element herfra ja;o)))

Ønsker deg en riktig flott uke, min venn. Alltid kos å komme inn i bloggen din!
Klem fra Solveig

Anneli sa...

Tack för underbar inspiration!!!!!!!!

Så vackert alltihop och allt passar ju bara så perfekt ihop.

Gillar fönstret där man kan stå och titta ut över lavendelfälten kanske..............

Kram till dig,
Anneli

Blåbärs och smultronstället sa...

Så himla häftigt och vackert:-)
Kramis Susanne

Cc sa...

Den var verkligen vacker. Å en gammal sips, har inte sett en sån på åradag. Kram

Marina sa...

Vilka härliga bilder, man blir ju helt salig! Så mycket fint :)