INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 13 februari 2012

Fransk diskhörna,,,,

Hej på er, att skapa olika miljöer på olika ställen är bland det roligaste som finns. Då är kreativiteten på topp. När jag skapar något så vet jag aldrig i förväg hur det kommer att se ut. Många människor har bilder i huvudet först och gör därefter. Lite så kanske jag har ibland men inte så ofta, nej mina idee'r kommer alltid under tiden jag jobbar med ett projekt. Detta kan bli mycket jobbigt för jag får åka runt överallt och leta för att finna just den perfekta saken till projektet. Jag yr omkring , springer upp o ner i Lev Vackerthuset och i mitt eget hus efter passande grejer till det jag ska göra.Åker på en massa loppisar, rotar och söker på de mest konstiga ställen (är det någon som känner igen sig hihi )
Bilderna är klickbara

 ..........här är i alla fall den "Franska " diskhörnan i det lantliga bondköket. Skapat i Lev Vackert huset för att få en så realistisk känsla som bara går......

.....de gamla kranarna fick jag en gubbe till att skicka mig långt tidigare än det var möjligt hahaha.. De är såå charmiga, väl använda och med emalj på toppen där det står Varmt & Kallt........

 .....kranarna sitter på en lucka till en gammal källa som man förvarade mat i förr. Mer än hundra år gammal och såå härlig.....

.....allt detta på en gammal skänk med zinkskiva. Diskbaljan är fylld med vatten och magisk rök. Kolla här hur det kan se ut på ett annat sätt.
Det ser mysigt ut när röken väller över kanten och det porlar i baljan. det var allt för den här gången. Mer bilder av det Franska köket kommer så småningom. Puss & Kram / Ingela.

25 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Åh, jisses vad härligt ! Vilken känsla ! Sååå vackert ! Gillar det verkligen ;)
Kram Anki

No34 sa...

Supersnyggt och såååå läckert!!
Kram Kate

Bente sa...

Nydelige bilder og vakkert skap.

Klem Bente

Johanna Stålros sa...

Så magiskt fina bilder!!!
Kram

Lilla Blanka sa...

Åh vilken underbar atmosfär Ingela!
Jag bara njuter av bilderna!!!

Kram och ha en jättefin dag vännen<3
Mia

Unknown sa...

Åh så fint det är =) Man blir verkligen inspirerad =) Kram Nadja

Cc sa...

Ooo, så vackert. Visst är det så för rätt pryl kan man leta ihjäl sig. Kram

Tinas bo sa...

Bara så vackert!!
inspiration till max!! :))

Kram Tina

Sussi sa...

Härliga gamla kranar! Som pricken över i:et till din fina Franska diskhörna!
Kram
Sussi

Anonym sa...

Ah vad fint. Så härliga detaljer.
Ha en skön kväll
AC

Arja sa...

Halloj!
Vilka otroligt fina bilder. Och du är verkligen magisk på att få till det där extra. Och att hitta rätt prylar... du är duktig du på det du gör. Ser fram emot fler bilder.
Önskar dig en fin alla ♥ -dag kram
kram Arja

Byronesse sa...

Himmel och plättar en sådan dröm! Låter som om "Lev vackert huset" är ett ställe man borde besöka:-)

/Emma

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackert!
Så många fina gamla detaljer du hittar. Att gå på loppisjakt är spännande, man vet aldrig vad man hittar:-)
Ha en fin alla hjärtans dag!
Kram Susanne

LissasVita sa...

Känns som att vara där, vilken härlig miljö du skapar....Duktig du är! Kramen Lisbeth

Anna sa...

Åh, TACK för din underbart fina kommentar i min blogg! Vad GLAD jag blev! Och vad GLAD jag är över reportaget i Drömhem! Känns overkligt - och är det största som hänt mig och min lilla firma!

Att ha er som Månadens kund var jätteroligt!
Kram Anna

Annica sa...

Vilka underbara kranar, att de dessutom är lite sneda och vinda gör ju det hela ännu charmigare. Otroligt vackra bilder!
Kram Annica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så himla fint, det här ska man ju se live! Blir nog en tur österut snart, så otroligt mycket fint. Såg en teatermadame i ett tidigare inlägg också, wow!
Kram på alla ♥dag
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilka underbart härliga bilder, de ger mig en häftig känsla. Nu kan du också se bilder på min blogg:)
Tack för kommentaren, men just nu gör bilderna på min blogg lite som de vill.
Kram Camilla

Vintage House sa...

härligt att kunna bygga upp miljöer:)

Önskar dig en riktigt mysig alla ♥ dag!
Varmaste kramen
Sandra

idémakeriet sa...

Jag dör, gud vad fint.
Ni kan det!
Ha en härlig hjärtans dag söta du.
Tack för alla söta ord du lämnar hos mig.
Kram Gerda

Mitt Ljuvliga Lantliv ♥ sa...

Verkligen jättefint!!!

Kramar Ida

Solveig sa...

Dine bilder får meg alltid til å krype nærmere pc-skjermen;o)))!
Noe så sjarmerende! Får mange ideer og inspirasjon bare av å titte innom her. Helt etter mitt hjerte. Om jeg bare kunne gjøre det så gjennomført selv;o)
Kose deg masse med alle herlighetene!

Fin valentinesdag til deg, min venn.
Klem fra Solveig

Anki sa...

Du kan du...så fint! Får nog komma ut och kika nån dag!
Hoppas du haft en fin dag Ingela!

Goa kramen!
Anki

Unknown sa...

Har hört så mycket gott om er av Pia så nu har jag bokat in mig på er resa till Danmark för att få mucho inspiration till allt jag pysslar med.
Va kul det ska bli.

Bästa hälsn Helena