INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 23 februari 2012

Baka i det Franska köket...

Hej på er, jaa nu har vi kommit över på den andra sidan i det Franska Lantköket i Lev Vackert huset. För att få ett komplett kök så måste man ju bara ha en bakhörna. Här ska det "bakas" foccacia, stora knubbiga limpor fyllda med parmesan och soltorkade tomater, långa pain riche  toppade med flingsallt och fylld med olivtapenade mmmm så gott.För att få den rätta känslan så finns här gamla slevar,vispar,burkar, kavlar,gammalt porslin,lådor,skopor och mycket mer. Allt är förståss till salu

 ..............brödet är riktigt och det är numera torkat och klart och fint att titta på, tittbröd helt enkelt......

 .........äggkartongen har dekorerats den med.......

 ......både på insidan och utsidan............

........här är tittbrödet, dekorerat på lite olika sätt allt för att göra ögat glad och locka sinnet.
Tack alla ni som tittar in och skriver, jag blir alltid glad för det. Kram/Ingela.

15 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Vad fint & hungrig blir man också !
Kram Anki

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ingela!

Åh det ser underbart ut och jösses, det där skådebrödet ser så gott ut så risken är att nån sätter tänderna i det :)

Kraaaaam
Mia

It's me sa...

That look great !! so nice !!..love from me...xxx..

No34 sa...

Så underbart vackert!! Hur har ni torkat brödet?!
Några tyska turister i Thailand för några år sen började skära av "skådebrödet" som dekorerats med i matsalen. Thailändska kockarna vek sig av skratt...:))
Ett gott skratt förlänger livet!! Kram Kate

cat sa...

Det ser så himla läckert ut!
Ha de gott. Catarina

Villa König sa...

Fantastic images!!! Hugs Yvonne

Min lantliga dröm sa...

Ååh, skulle så gärna vilja besöka din butik! Den dagen jag har vägarna förbi ska jag göra det :)

Ha det gott!
Kram Ulrika

Johanna Stålros sa...

Det var inte illa med till och med en vacker äggkartong! Kram

Vita små hjärtan sa...

Oj oj Sötaste Ingela vad mysigt! vad duktiga ni är att fixa till så himla inspirerande!
Kram Agnetha

bakom berget sa...

Tack för Din kommentar inne hos mig! Så vackert det ser ut i bakhörnan. Jag har aldrig provat på att baka skådebröd, men jag tror att jag ska göra det snart. Det ser ju så dekorativt och hemtrevligt ut.
Nu ska jag kolla antikrundan på tv.
Ha en fin kväll!
Kram Åsa

LissasVita sa...

Skulle absolut vilja besöka ditt ställe,så fiint!! Kramen Lisbeth

Drömmar & Ting sa...

Så härligt det ser ut:-)
Vilket drömjobb du har!
Ha det fint!!!
Kram Susanne

Photo by Maria sa...

Underbara bilder..

Kram Mia

Tinas bo sa...

Ser helt underbart ut!!
Härliga bilder!!

Kram Tina

Anonym sa...

Underbart härliga bilder.
Ha en riktigt skön fredagskväll
AC