INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 6 februari 2009

Bedårande klänningar.....

Hej alla gulliga, idag är det mer vitt än vanligt ute, ojoj vad det har snöat i natt, man skulle kunna tro att det snart är jul haha.Vitt ute och vitt inne alldeles perfekt för att sinnet ska få lugn och ro en stund.Ja här är då min lilla pytte samling som jag är såå förtjust i.........

.........dessa tre helt bedårande små klänningar hängde på ett och samma ställe på ett loppis, när jag hittade dom så var det flera människor där som kom fram och ville titta på dom och till och med en antikhandlare som ville köpa dom fast jag inte ens hade betalat dom själv. Vet ni vad de kostade??? Jo 20 kr st, ja man kan nästan inte tro att det är sant. ............
..........jag skyndade mig nästan ut därifrån så att ingen skulle ropa på mig och skrika-- hörruduru de där äe felmärkta hihi.....
.....i denna lilla samling ingår oxå gamla små kuvertväskor(heter det så).....


.......de passar så fint ihop med de små klänningarna........



........ja då var det Fredag igen och jag ska jobba tre nätter i helgen så jag vet vad jag ska göra. Den lediga tid som blir över jobbar vi med boken Romantiska hem & Inspiration i vitt.
Ha en härlig helg.
Kram på er/Ingela.

86 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Wow,så vakre klær,og alt i "hvitt",love it:O)Alltid like inspirerende å besøke deg.Fortsatt fin fredag...

My home is my Castle sa...

ÅÅÅÅhhhhh.
Sååå nydelig !!! Og så billig da :)) Kjempeflott for deg ;)
Tror nok jeg og hadde lurt meg ut med klærne under armen hihi ;)

Nydelige bilder...
Ha en fin dag
Klem,Kari

Mitt hvite hus sa...

For et røverkjøp du har gjort da. De var alldeles nydelige!
Vakre bilder som alltid her hos deg. Ha en fin fin helg. Klem Kerstin

Evelina sa...

Vilka vackra bilder.... Jag bara njuter!! =)

Trevlig helg!¨Kram Evelina

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka härliga klänningar du har fyndat....det blev så himla fint med klänningarna och väskorna.
Och det måste vara lika skor som jag har...vad kul.
Ha det så bra i helgen
Kram Liselotte

Fröken Piff sa...

Vilka underbara klänningar, och vilket fynd sen:)

Ha det bra! Kram!

Hjerterom sa...

Wow,for et kupp da :)
Nydelige klær!

Ha en fortsatt fin dag.

Siw

HAGENS VITA VARDAG sa...

Men guuud så härliga bilder och klänningar, helt bedårande! Blir alltid så inspirerad när jag kikar in till dig!
Ha en riktigt skön (och vit = ) )
helg i snön kramar Anna

heavenandearth sa...

Åhh Ingela, så vackert det ser ut!

Tänk att det är så gulligt med små saker!! Väskorna är jättehäftiga!

Hoppas att du får en skön helg trots att du ska jobba!

Massor me Kram!
Iréne

Pirre sa...

Gud vilken röta du hade, samlar lite själv dom är ju så fina domdäringa gamla kläderna!Ja om du vet va du gör i helgen så vet jag också, har fått vinterkräkisen!
Känner mig som en bäbis helt hjälplös och eländig så inget jobb eller pyssel för min del,
ha god helg!
Kram Pirjo
ps. har beställt boken till butiken! d.s

vitating sa...

Hej Ingela!
Sååå fina ljuvliga klänningar!! Jisses så billigt!! Jättefina bilder! Den där boken, gahhh den ser jag fram emot! Kul oxå med flera bloggares hem som man säkert känner igen! Det finns sååå många ljuvliga hem att inspireras av :-)
Ha en fin helg trots jobb!
Kram Maria

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige kjoler og de små skoene var så søte! Laget kleshengere selv? De var enkle og fine, har endel trekleshengere som jeg tenkte å male, og nå fikk jeg litt inspirasjon her! :-) Ha en fin helg! Klem-Mia

Vita hjärtan sa...

Otroligt söta små klänningar, vilket fynd!!!

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Anonym sa...

Hallå Ingela!
På söndag natt jobbar vi ihop och det ser jag fram emot / HannaPanna

Lillemor i Hummelsta sa...

men så söta klänningar, det är en sån dag som man inte ångrar att man gick på loppis. Passar så fint in i din lilla samling.
Kram
Lillemor

Inspiration i vitt sa...

Hej Hanna panna, så kul , då ses vi på jobbet ocg du! Ska vi äta KYCKLINGKEBAB då?
Kram/ingela.

Vita små hjärtan sa...

Men gud så vackra bilder, alldeles bedårande!!! Kram

Anonym sa...

Givetvis ska vi äta kycklingkebab. Har ätit det två gånger denna veckan så varför inte klämma in en tredje : ). Är ju snart uppe i din konsumtionsnivå om det ska fortsätta såhär.

Unknown sa...

Så vackra! Förstår att du skyndade iväg med dom :-)))

Det snöar massor här också, man blir som lite vilsen i tiden...

Kramen
från Eva

här är gudagott att vara sa...

Fin fina klänningar!
Trevlig helg och Haregott!

♥ Pia... sa...

Hejsan..söta små klänningar..och bara 20 spänn styck..inte klokt..men då är det roligt att göra fynd oxå...gillade de små resväskorna..så söta..en trevlig helg..hoppas du får det luuugnt på jobbet:),,..kram..PIA

me and alice sa...

Hej Ingela!
Underbara små väskor du har. Skulle vilja ha varenda en!!! För att inte tala om dom söta klänningarna. Vilket kap!!! Du har verkligen öga för sånt!!! Jag brukar alltid missa såna små godingar...
Kram Susanne

Hannis sa...

Klänningarna är jättevackra!
Men väskorna!!Gudomliga!!
Jag är galen i gamla fina kuvertväskor!

Vackert arrangemang.

Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för dina rara ord hos mig!!!

Vilken fin samling! helt underbara bilder!

Ha en skön helg! Kram!

Compact Garden sa...

Vilka gudomligt söta klänningar, jag förstår att du skyndade ut...Loppis är ju så roligt..hoppas att arbetet med boken går bra/Anne

Åsa sa...

Vilken tur du hade som hann före på dessa fantastiska plagg. Jag hittar aldrig såna saker. Och väskorna skulle man ju åxå vilja ha.

Fiiint, fiiint du fixat som vanligt.

Ha en bra jobbarehelg.
Kramar Åsa

Minne sa...

Vilket fynd du gjorde med klänningarna. Ibland har man tur! Jättefin hörna du gjort med gamla fina saker. ha en trevlig helg!

Anns Gröna sa...

Så vacker komposition du har hemma! Det var ett verkligt fynd med klänningarna - förstår att du skyndade ut!!!;)
Hälsn
Ann

Linneas Hjärtefröjd sa...

såååååå söta klänningar!!
verkligen ett fynd! har jobbat på second hand,fram till i höstas när jag flyttade... o jobbade med kläder då.... där skulle du vart me!! ibland ville man ta me ALLT hem.... :) väskorna va osså så fina!

ha nu en underbarhelg, o goa jobbarnätter! kram linnea

Eva sa...

Oj vad du har fyndat klänningar. Så snyggt allt var tillsammans

Lilla hjärtat sa...

Ljuvliga bilder du visar...
Måste ge mig ut på loppis snart...
Trevlig helg
Kram A-K

Liten Bod sa...

Så fin liten samling! Klänningarna var ju sanslöst billiga. Jobba på nu med boken som vi är så nyfikna på! Kram,Tina

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei! Og takk for hyggelig kommentar=) Så vakre bilder du viser her i dag...det er så vakkert med slike gamle hvite klær som dekorasjon...og så bare 20kr pr stykk...det var fn det!Klem

angelhairs.blogspot.com sa...

Vilka fina skor!!Dom var ju super läckra!!
Trevlig helg önskar jag dig. Jeanette

Glitter och Marsipan sa...

Hej Ingela.
Vilka bedårande klänningar.Fynd!
Väskorna var ju inte heller så tokiga.
Önskar dej en fin helg(fast jag vet ju att du jobbar,men ha det bra ändå).
kram Anette

Himlarum sa...

Nä-e, dra på trissor -vilka underbara, ljuvliga FYND!!! Det är ju helt sanslöst! Så otroligt vacker din samling är! Jag äter den med ögonen och själen...

Många kramar
Ann-Helen

Anonym sa...

Hei kjære Ingela,
Åh så heldig du var med det kjøpet - du er jo en mester i å finne kupp da!
Håper alt er bra hos deg og at helgen blir fin selvom du skal på jobben.
Nå må jeg komme meg i seng - har vært på foreldrefest med foreldrene til klassen til min eldste sønn - veldig morsomt og koselig!
God helg da - stor klem fra meg til deg :) Solveig

Unknown sa...

Ja, de klänningarna är så himmelska, väskerna också. men jag gillade verkli´gen kokboken som du hittade igår. Den måste du ju verkligen visa!! Ha det nu gott! Kram Petra

Helene sa...

Så fint du har arrangerat klänningarna! Du är verkligen duktig!!
Jag längtar efter er bok, den ska jag verligen köpa.

kram Helene

{oc cottage} sa...

Oh, those little purses are darling!!
Your pictures are magical!

M ^..^

Stina sa...

Va? 20 kr?
Inte klokt ju. Så fina alltså.
Du kan verkligen få till det du.
Kram

Jag kan skicka en kakbit.;-)

hagagården sa...

Ååååå jag bara älskar gammla kläder,det är så dekorativt.
Verkligen underbara bilder.
ha det så gott
ninni

Drömmar och verklighet sa...

Du har något att hämta hos mig Kika in så får du se Kram Carina

Gårdsromantik sa...

Men så fina klänningar...och väskor....och skor...och så den där gamla cykeln!!!!

Jag vill ha allt!

Kan vi byta mot några bokstäver???

Skojjar bara!;-)

Kram Maud

Viola sa...

Hej iNgela, vilka underbara saker du fyndat, ett hlet ljuvligt romantiskt stilleben har du fått till. Tänk att få se detta varje dag och få njuta utav, önskar dig en skön helg, kram

Jojo sa...

Vad fin det såg ut, förstår att du skyndade dig ut =)

Ha en fin helg
Kram Jojo

Annika sa...

Vilka underbara klänningar. Jag säger bara "run, rudolf, run"...

Unknown sa...

Tack för din fina kommentar.

Visst hinner jag med.
Är "hemmafru" ett tag framöver.
Så det är därför jag hinner med att vara sakletare.

Men du har ju det minst om inte finare och dina små arrangemang är så dumma dom i heller.

Vilket kanon fynd!
Dom är ju bara så ljuvliga!
Är just nu själv inne på att hänga små klänningar med spets lite varstans i huset!

Roligt att du tyckte om min orgel.
Jag tar in en när alla andra slänger ut dom?????

Tycker faktiskt att den är riktigt shabby.

Lycka till med dina projekt!
Behöver Ni bilder, fritt fram att plåta i båda mina hus!

Kan du ha en fortsatt sköön helg!

Kramisar Jeanette

LOPPISLIV sa...

Ohhh Ingela så himmelskt...Vitt och vackert. Underbara bilder, och vilket fynd, nästan gratis ju...
Har mina cd skivor kommit till er?? Kram Paula

ängeln i vitt sa...

Jag hinner liksom inte in till dig för än jag baxnar.. helt makalöst ljuvligt. Allt, precis allt är bara så fint piffat... suck. Skulle behöva några söta klänningar till min nya bräda men kan aldrig tro att jag hittar så fina och billiga som du gjort... det är bara att gratulera.

Kramiz / Carina

nettans lantliga hem sa...

Tack för din kommentar hon hälsar och tackar.
Vilka söta klänningar och vilka fina bilder du visar.
Ha de bra!
Kram Nettan

Hanna sa...

Så fint och så gulliga små väskor!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

annalarssonphotography sa...

Vilka fynd du gör! :)
Så vackert!!

Tack för din fina kommentar - det värmer massor :)

Ha en fin helg!
Kram Anna

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Kul att du tittade in till mig och lämnade en fin kommentar =)

Blir så glad när man hittar till så fina bloggar som din, så jag är otroligt glad att du lämnade ett avtryck!

Superläckra klänningar! Du har verkligen gjort ett kap!

Kram på dig och ha en skön helg!

Anna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vilka otroligt vackra klänningar du HAR fyndat!
Så roligt att titta in och bli inspirerad..ler
Kram Irene

Lisa Marklund sa...

Bedårande vackra små klänningar, och billiga, förstår att du nästan sprang ut ur butiken :-). Jättefint du gjort med klänningar och de små kuvertväskorna (ja tror det heter så faktiskt) och de pyttesmå resväskorna.
Längtar tills boken kommer
Kram Lisa

Hem och Lycka sa...

Woooow vilka fantastiska kreationer!

Jooo, här är det meganervöst må du tro medan maken är kolugn och undrar v a r f ö r jag är nervös.. :-D

kram

Tulipa sa...

Vilken samling!
Väskorna var underbara( ja, kläderna också..!).
Fint att ha det hängande framme.
Och jag förstår att du skyndade dig därifrån...man kan definitivt känna så..."snart ändrar de sig angående priset...bäst att skynda"...

Ha en toppensöndag!

Kram mariette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fina saker du bjuder på, allt i den shabby stilen. Åh knopp brädan är ju finast skulle kunna äga en i varje rum.
Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess

Ullis/Leva på landet sa...

De var ju helt underbara. Skulle också ha skyndat mig därifrån om jag hittat dem för det priset.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

t sa...

vad avundsjuk jag blir! vill också fynda sådär! man blir alldeles glad bara av att titta på bilderna!!

lottens vita och gröna sa...

åhhhhhh dem är ju så söta som små maränger, vilket tokfynd! ljuvligt fick dom hänga och sällskapar såååååå fint med kuvertväsor som med är som maränger, vilken hörna! ha det gott, varmkram lotten

Anonym sa...

Klänningarna är så bedårande.

Kram annica

Elin sa...

Hej, vilka underbara bilder...
Så hilma söta saker, och väskorna är som små bakelser... underbart vackert.

Önskar dig en mysig helg.
Varma hälsningar
Elin

hagagården sa...

Tack för dom rara orden,jag har lite svårt att hålla pysselfingrarana i styr,jag tycker det är så roligt att sy o pyssla.
kram på dig
ninni

vardagsvitt sa...

Sååå söta klänningar vilken tur du hade som hann först!
De små väskorna är ju oxå roliga och en utmaning att samla på sig fler....
Hoppas du haft en bra arbetshelg.
Kram Marith

Vit Gladiolus sa...

Hallojsan!!

Verkligen bedårade klänningar Ingela. Å alla gulliga väskor till med!! Å de var ju billiga som attan med...kul att köpa då!!!!
:)
Jo, visst har 054 fina saker MEN Inredningskompaniet dååå??? Uj!
:)
Kram på dig och ha en bra Söndag

Anonym sa...

Haha jag ser dig framför mig när du springer ut ur lokalen med dina fina fynd.
Kan förstå att du var snabb därifrån.
Din samling ser riktigt ljuvlig ut.

Kram och ha en skön jobbarhelg Pernilla

Annika sa...

Det var en vacker samling.... ja min tur är det nästa helg.... 4 nätter... Kram Annika

Piitis sa...

Hei Ingela!
Beautiful and lovely!!!
Thank you for visiting my blog.
Hugs Piitis

Lantligt i stan sa...

Vilka underbara klänningar! Ibland har man tur och fyndar! Det är bara att gratulera!
Kram Anki

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är en underbar samling du visar! Vilka bedårande klänningsfynd, hur bär du dig åt?
Blir så lycklig när jag får njuta av dessa vackra bilder hos dig!
Ha det gott! Njut av kycklingkebaben inatt :D
kram vännen!
nina

♥ Fyra årstider sa...

Så gulligt..och vilket pris.
Kram Lotta

Vintage sa...

Tack snälla söta för din kommentar! Blir så glad1 stor kram Susanne

marianaskeramik sa...

vilken tur du hade de var ju jättesöta!
ha de gott
marianaskeramik

hemtrevnad marie sa...

ÅÅå, så fina klänningar och vilka väskor!!!
Du jag bor 10 mil från Karlstad så det är inte så långt,bor ett par mil från Värmlandsgränsen.
Bra att få info om er fina bok...jag är bekant med båda butikerna!
Du kan ju gissa vem jag besökte igår!!
Och då jag fyller jämt i augusti, så kan jag ju passa på att önska mig boken av guben, hihi!
Ha en fin kommande vecka!!
kramis

Myrrabutiken sa...

Ojjj vad fina klänningar, kram Jenny

mylovelygrandma sa...

Hej! måste bara säga att det är helt underbara klänningar! riktiga madicken klänningar ju:)

Marie sa...

Det ska vara DU Ingela som gör sådana superfynd, ljuvligt söta klänningar! Hihi, kan riktigt se framför mig hur du skyndar dig ut ur butiken, livrädd för att det skulle vara fel!!!!!
Väskorna är också helt bedårande, ja, hela ditt hem är bedårande!

Ha en riktigt bra vecka!
Kram Marie

Nygammalt sa...

Wow, lugn i sinnet skulle jag bli om jag hade det så där fint inomhus. Så himla vackra klänningar och likaså de andra detaljerna bredvid.

Känner igen mig det du skrev i ditt förgående inlägg ang. kreativiteten. Just innan jul får man lustigt nog mer krafter men efter det så är man så slut att det tar ett tag att återhämta sig. Jag har skaparlust några ggr om året, önskar dock att de var fler *ler*

Kram.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Du har også en veldig inspirerende blogg. Nå har jeg gått igjennom hele bloggen din, og skikkelig kost meg. Det er som å få et nytt magasin, med bare ting jeg liker, som aldrig slutter. Gleder meg til å følge deg videre. også gleder jeg meg veldig til boken deres kommer ut.

ha en herlig ukestart.
klem

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Det finns en liten överraskning till dig inne hos mig =)

Kram

Anna

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Lykke til med boken Ingela. Den gleder jeg meg til å se...Jeg ser at du bobler over av ideer og kreativitet - det er en deilig følelse - ikke sant? Jeg kommer innom og titter på alt det vakre du lager...Ha en fin uke.
Lykke til igjen.
Klem Hanna

Fru Sirlig sa...

Vilka ljuvliga klänningar, så fint du har arrangerat dom också, ser ut som en dröm. Tack för kommentaren hos mig.

Kram Heléne

Millas hem sa...

Ja, verkligen bedårande klänningar!
Så himla sött!

Kram Camilla

Maide sa...

Oh...so gorgeous still life pictures...cant find words for this beauty :-)

Wow !!!!!!