INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 26 maj 2008

Loppisfynd och Fransk pottstol??

Som sagt så är ju loppisfynd så roligt att inreda sitt hem med,tänk vilken guldgruva alla dessa ställen ärDessutom tilltalar det mig hela det tänket att återanvända det som ingen annan vill ha.Mina senaste fynd inhandlades i Lördags och de är riktigt fina tycker jag och priset ska vi inte tala om....
köpte ett fint zink skåp med spegel och hyllor i för 40:-!! zink mått för 15:- stor järnskål på fot för 20:-,liten vattenkanna för 10:-,4st glasundeslägg med silverkant för 20:-....
här syns den fina långa lampetten med krona den kostade 20:-.....

ett gammalt kak eller tårtfat med handtag, de också i glas kostade 15:-och det fina smycket med såå många berlocker på kostade 10:-.
Den här stolen köpte jag på ett loppis förra året och det är ett utav mina käraste saker.Det är förmodligen en gammal pottstol,det är utsågat för att ha något slags kärl i sitsen.Jag fantiserar om att den har stått på någon gammal herrgård eller kanske ett fint gammalt Franskt slott!!!
Här syns ett gammalt paraply jag har uppfällt tillsammans med grenar från mitt äppelträd.....
korgen som jag ställde för hålet i sitsen är bla fylld med en flaska rött som slinker ned i strupen någon fin sommar kväll.
Den första Franska stolsbilden får pryda ingången till min blogg.
TACK alla ni där ute som vill titta in KRAM/Ingela B.

30 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Stolen är ju helt underbar! Fina bilder! INGELA du är ju en REAL BLOGGER!!!!
Ha en skön vecka,om vi inte syns! Såg att du kanske skulle till Karlstad.
Kram! Eva-Karin/noll54

Efwa sa...

Vilket fint armband och vad billigt det var!!! Snubblade in på din blogg och ska kolla runt lite!! Välkommen in till mig.
Kram Efwa

Syster vit sa...

Det var en riktig guldloppis du varit på, såå fina saker, lampetten gillar jag mest. jättefint skafferi i ditt förra inlägg, ett sånt skulle man ha. Tack för din fina kommentar till oss och välkommen åter. Kram Liselott
Förresten pottstolen var ju underbar, funkar ju som vinställ också.

Lavendelkvisten sa...

Stolen är verkligen jättefin! Och vilka fina fynd du gjorde på loppisen - visst är det underbart med alla härliga loppisar!

Kram Åse

hemtrevnad marie sa...

Vilken pottstol!!!!
Vilka fina saker du fyndat då...kortena är jättefina...såg liknande hos noll54...det var inte dina kort?
Gillade verkligen lampetten...vilket kap!
Kramis

vitating sa...

Välkommen till bloggvärlden!!! Så underbar blogg du har och vackert hem!!lskar stolen, VILL HA!!!! Å skafferiet o toan, ja allt du visar!! Så fint!

Du jag länkar till dig bums! Hoppas det är okej!

Jag återkommer!
Kramis Maria

Det Ljuva i livet sa...

Åh, vilken mysig blogg du har:-). Och vilka galet fina och billiga saker du köpt!

Kram F

Elisa Day sa...

Vilka mysiga bilder det fanns här! Stolen är jättefin. Kram

alidas sommaräng sa...

Vilken härlig blogg -jag blir helt MÅLLÖS!!!! Vad vackra bilder och här får jag inspiration att göra om vårt "BADRUM" -lika stor som din toalett fast med dusch! Kommer gärna hit igen!! :0) Kram. Laila

alidas sommaräng sa...

Får jag länka dig på min lista ? Kram.Laila

LantlivsAnette sa...

Nämen Du !! Wow vilka fina saker du har fyndat..jisses vad fina..och billiga,ibland kan man inte fatta att dom kan sälja så billigt...
Och den där stolen..åhh vad fin den är..men texten har du väl målat dit själv ?jättefint...
Ha en bra dag Kram Anette

Annika sa...

Vilka fynd Du gjort!! O så billigt. Den loppisen skulle man hitta till.. Stolen var ju sååå fin. Kramiz Annika

En inredoholic sa...

Ååå så mkt fint du visar. Glad jag hittade hit. Kram Jannice

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Tack för besöket hos mig! Vad glad jag blir av att hitta in till din underbara blogg..! Jag har kollat en lång stund nu på alla dina bilder (alla inlägg) och säger bara WOW..vad fint!!!

Kram
Mia
Ås din banner med den ljuvliga stolen är sååå fin!!!

nettans lantliga hem sa...

Så fint du har och så fina saker du fyndat, jag har ganska nyss skaffat mig en blogg. Kan jag länka dig till min lista?
Kram Nettan

lottens vita och gröna sa...

hallå ingela, jag är helt begeistrad av ditt ljuva hem! först måste jag berätta att efter när jag var här första gången, sprng jag fullkommligen till toa med penseln...målade träsitsen vit...ska hitta nån madonna, har du klistrt ellr hur har du påfört din vackra donna? åh vilket drömskafferi, ser så ljuvligt ut, du får till det var du än nuddar ju! dina loppisfynd är ju riktiga kap och så vackert! varmastekramen lotten

lottens vita och gröna sa...

nämnen pottstolen glömde jag, skulle ju spara det bästa till sist, den är underbar, såååå vacker ingångsbild! kramilikram lotten igen...

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Ingela...jag svimmar så fin blogg du har!!! Ohhh alldeles i min smak =) Så roligt att du hittade mig så jag inte gick miste om allt det fina du visar!
Jag länkar upp dig tjejen på momangen =)

Kramisar Anita

Anna sa...

Hej Ingela!

Gud vilka kanonfynd du gjort på loppis! Det där zinkskåpet är ju helt underbart! Och priserna gick ju inte av för hackor heller:)

Oj vilken ljuvlig gammal pottstol! Jättevacker text också:)

Ha en härlig kväll!
Kram
:)Anna

Hannis sa...

Halkade in här genom en annan blogg.
Och jösses vad mycket fint!
Ditt tak med alla bilder är ju helt outstanding!!

Och fina loppisfynd.
Pottstolen är så vacker!!
Ska kika runt en stund till=))

Kram Hannis

Marie sa...

Vilka underbara fynd du har gjort och vad billiga!!! Stolen är ju helt ljuvlig, sååå vackert med texten på!!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

Levindas Värld sa...

Va roligt med en till blogg, dig ska jag fortsätta följa :). Såg din kommentar hos nån annan bloggerska och följde länken hit..hihi!

Vilka fynd du gjort! Jättesött zinkskåp med glas! Duktig på att fotografera är du också, fina bilder!

Om du vill titta tillbaks in till mig är du mer än välkommen!

http://levinda.blogg.se

Ha en bra dag!

Vitt Hemma sa...

Så mycket fint!! Gillade zinkskåpet! Å pottstolen är ju helt underbar!

Kram!

Glitter och Marsipan sa...

Hejsan.Vilken tur att jag hittade hit till din fina blogg.
Vilken loppis du har varit på,och vilka fyns sen.
Det var många vackra och inspirerande bilder hos dej.Måste titta lite mer.
Jag länkar till dej,hoppas det är ok.
kram Anette

Kathys Home sa...

Hejsan, vad kul att hitta hit till din trevliga blogg. Så roligt att få fynda billigt, armbandet var jättegulligt. Å du gillar stolar ser jag...*ler*..ja den kommer säkert från något fint ställe den där så vacker som den var...kul Ill be back...Ha det gott kram//kat

Mamma C sa...

Kom hit till dig från Lottens gröna.
Vilka loppisfynd du gjort. Så stilig stolen var oxå.
Ha en bra dag.
Mamma C

Hem och Lycka sa...

Vilken kanonfin blogg du skapat! Välkommen till bloggvärlden ska jag väl säga då ;-) Vilka fynd du gjort, blir ju helt avis ;-) Jag länkar dig, hoppas att det är ok annars får du säga till. kram!

Malin sa...

Hej! Oj vilka fynd du gjort på loppis! du har en jättefin blogg. Kram Malin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej!
Som ny besökare här kan ag bara säga att jag återkomer snart igen! Du har en underbar förmåga att göra det mysigt omkring dig! Vilka vackra bilder och loppisfynd! :D Blir glad!
Ha det gott!
solstrålar till dig!
kram
nina

Magdalena sa...

takk for besøket :O)
har også denne franske teksten,-linker deg om Ok :O)