INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 28 januari 2013

Inköp från Danmark....

Har gjort om i en hörna i matsalsdelen. Kände för lite nytt efter jul och hade några nya saker att plocka fram.Det går ju an att ändra när det inte är stoora skåp eller andra tunga möbler som ska flyttas. Det värsta är väl alla sladdar till allt. Det är avgörande många gånger för mig om det ska ändras i rummet eller in.....

 ....mina älskede små varelser flyttas med överallt och verkar trivas. Att stapla på höjden är min grej. det får en effekt som jag gillar.....

....de vita bollarna passade fint i en stor kruka. I bakgrunden syns en sak jag köpt i Danmark på Honning & Flora i våras. Nu först har jag hittat en bra plats till den. Visar i nästa inlägg vad det är.
Kram på er/Ingela.

16 kommentarer:

Lantlifvet sa...

Hej "inspiration i vitt"
oj,oj,oj så inbjudande,ett stycke välbefinnande på hög nivå...
Kram från mej...

Änglarnas hus sa...

superfina porslinsdockor du visar! Ja sladdarär ett onödigt ont..jag håller med!

Kram Sanne

~ INA ~ Inas☆House sa...


Så trist med sladdar. Måste få säga att dem där bollarna ser jättefina ut i skålen. :)

Ha en fin dag!
Kram
Ina

Madame Morell sa...

Ja, blä för dammsamlande sladdar! Blä för damm. Men hurra för fina dockor. Kramen.

Mys och hemtrevnad sa...

vilken fin "tennsoldat", blev påmind om Hc andersens saga när jag såg honom...kramis semlan

hemma hos lilla mej sa...

Vilken ny och bara så underbar header.Underbara dockor och tennsoldater.Ha en skön start på nya veckan fina du.Kramar Rita ♥

wäschewerkstatt sa...

Wunderfull header!
Greetings from Germany
Andrea

Chokladvillan 1910 sa...

Gillar dockorna, väldigt charmiga ! ;) Headern är så fin med tyllklänningen. Tänk att mamma tog mig & min syster till balettskola...haha så fel det kunde bli !!! Syrran & jag är långt ifrån balettdansörer...hahaha. Fast det är ruskigt fina kläder ;)
Må så gott !
Kram Anki

Kristie sa...

Ingela,

They are adorable! I'm glad you found just the right spot for them. :)

arlete sa...

Olá!!!Nas viagens nós compramos relíquias que depois é difícil se desfazer delas.Boa semana Beijos

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan Ingela!
Nu var det länge sen jag kikade ner till er, måste bli snart:-)
Du hittar alltid så mysiga annorlunda saker på dina turer.
Ta hand om dig!!!
Bamsekram Susanne

Rosine sa...

♥♥♥ Rosine

Sirpa sa...

Vilken söt liten par!:) Önskar dig en skön vecka!
Kram Sirpa

hobbyvimsa sa...

hei høpp!

Nydelige dukker og bilder...

Følger deg videre:)

Nyt uken!

Klem Linda:)

Ekenäsliv sa...

Så himla vackert!!!
Dockorna är ju bara gudomligt söta:)
Önskar dig en härlig tisdag!
Kram Anna

Huset på Backavägen sa...

Vilka underbara dockor! Är själv en docksamlare men nu var det ett tag sen det tillkom någon ny till samlingen.
Kram Anki